همه ما حرف زدن با خود را در طول روز تجربه می کنیم، چه به آن آگاه باشیم چه نباشیم. مثل زمانهایی که با خود می گوییم: “حتما دیر خواهم رسید”، یا “این لباس را خیلی دوست دارم” یا “چقدر گرسنه شده ام!”  اما آیا تاکنون چنین عباراتی را با صدای بلند گفته اید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، شما در سمت راست علم هستید.

به نظر می رسد که بیان برخی از افکار درونی با صدای بلند، می تواند واقعاً به ما در غلبه بهتر بر حال و آینده کمک کند و کاری است که همه باید آن را انجام دهیم.


4 دلیل برای مفید بودن بچگانه حرف زدن زوج ها


حرف زدن با خود تمرینی است که به شما کمک می کند دیدگاه مثبت تری نسبت به خود و روزی که پیش رویتان است، داشته باشید. هیچ چیز مهمتر از طرز گفتگوی ما با خودمان نیست، زیرا این مونولوگ داخلی به طرز ظریف و نه چندان لطیفی تمام افکار بعدی، حالات عاطفی و انتخابهای رفتاری ما را تحت تاثیر قرار می دهد. به عبارت ساده تر، اگر دائماً با انتقاد، پیش داوری و قضاوت با خود صحبت کنید و نگرشی منفی نسبت به روز پیش رویتان داشته باشید، مواجهه مثبت با اتفاقات آن روز را برای خود سخت کرده اید. 

یک راه خوب برای دستیابی به یک وضعیت روانی سالم این است که آنچه را که از آن سپاسگزار هستید، نقاط قوت خود و تأییدات مثبت یادداشت کنید. سپس در مقابل آینه بایستید و آن ها را با صدای بلند بگویید. اگر احساس حماقت می کنید، مهم است که تسلیم نشوید. یاد بگیرید که چگونه جلوی خودگویی های منفی را در درون تان بگیرید و یکی از بهترین راه ها برای این کار عادت به خودگویی های مثبت است.


6 مورد از عادتهای آزارنده هنگام صحبت کردن که خودتان از آنها بی خبرید!


همچنین حرف زدن با خود قبل از موقعیت های تهدید کننده مفید خواهد بود. هنگامی که با خود زمزمه می کنیم، کمی قدرت و شجاعت بیشتری خواهیم گرفت تا بتوانیم با یک موقعیت چالش برانگیز روبرو شویم. تحقیقات نشان می دهد ورزشکاران اغلب پیش از مسابقات با خود حرف می زنند. حتی ممکن است مفید باشد که به طور اختصاصی با شخص سوم صحبت کنید – تحقیقات در ژورنال شخصیت و روانشناسی اجتماعی نشان داد افرادی که از گفتگوی درونی شخص ثالث استفاده می کنند کمتر احساس اضطراب می کنند.

این بدان معنا نیست که شما نمی توانید با صدای بلند درباره ناامیدی ها با خود صحبت کنید. همانطور که جا برای گفتگوی مثبت باز است، اگر به روش صحیح آن را انجام دهید، جا برای گفتوگوهای منفی نیز وجود دارد.

افکار و احساسات منفی تان را به سطح بیاورید تا بتوانید آنها را به خوبی ارزیابی کنید. هنگامی که آنچه شما را آزار می دهد را ابراز می کنید، سعی کنید از خود بپرسید که آیا ادامه دادن به این افکار مفید است یا اینکه باید آنها را پردازش کنید و سپس رها کنید؟ بنابراین دفعه بعد که مکالمه ای درونی با خود داشتید، نگران نباشید، بسیار خوب است و حتی ممکن است مفید باشد.