مهندسان و پیمانکاران در حال ساخت یک ساعت عظیم و چند اتاقه در داخل کوهی در غرب تگزاس هستند ، ساعتی که برای 10،000 سال آینده خراب نخواهد شد.  به نقل از یک وب سایت غیررسمی با استناد از Blogspot، پروژه ساعت 10هزار ساله را جف بزوس در دست ساخت دارد.

در داستان ساعت مچی Long Now شگفتی های بسیاری وجود دارد. مغز متفکر این پروژه کسی نیست جز دنی هلیس، دانشمند رایانه و کارآفرین است که برای اولین بار ساعت 10،000 ساله را در سال 1986 متصور شد. اکنون، او یک استاد میهمان در آزمایشگاه MIT Media با اعتبار ساخت ابر رایانه ها، روبات های دایناسورهای مستقل و تم پارک دیزنی است. او دقیقاً همان مردی است که تصمیم می گیرد یک ساعت الکترونیکی عظیم را در کوه بسازد.


همچنین بخوانید »

وجود سفینه های فضایی ؛ پنتاگون وجود UFO را رسما تایید کرد ! 

محاسبات کوانتومی آینده را به شکلی عجیب کنترل خواهند کرد !

کهکشان راه شیری می تواند ستارگان درحال مرگ را از خود دور سازد !


ساعت چگونه کار می کند؟ خوب ، طول مدت زمان درگیر یک چالش بزرگ مهندسی است. ساعت به گونه ای طراحی شده که فقط یک بار در سال تیک بزنید و یک بار در هزاره صدا دهد. کارشناسان به منظور نصب شمع های دنده ای و پرنده های فلزی، اتاق ها را در بیرون از داخل کوه می‌سازند. به گفته بزوس، بنیانگذار و ثروتمندترین مرد آمازون در این سیاره، ساعت 500 فوت قد خواهد داشت، “تمام مکانیکی ، با چرخه های حرارتی روزانه / شبانه” و “در ساعت ظهر هماهنگ می شود”.

بزوس و رویاپردازی دیگر

جف بزوس

به نظر می رسد اتاق های داخل هرم بزرگ جیزه مصر همان چیزی بود که H.G Wells متصور می شد. این وب سایت به هیچ وجه جدول زمانی را برای آغاز فعالیت ساعت و اتمام ساخت آن مشخص نکرده است.

هلیس بنیاد Long Now را در سال 1996 تاسیس کرد تا به عنوان پشتیبانی اداری برای ساعت 10،000 ساله خود عمل کند. اولین نسخه کار در سال 1999 به صورت آنلاین آغاز شد. Wired در سال 2011 خبر از دوستی بین بزوس و هلیس را داد و بیان داشت که چند سال دیگر آنها در رشته کوه Sierra Diablo پروژه ای را کلید می زنند.

بزوس ساعت را به عنوان راهی برای یادآوری به مردم توضیح داد که آینده نه تنها وجود دارد، بلکه برای فرزندان آنها نیز اتفاق خواهد افتاد. به نظر می‌رسد که ساعت طراحی عجیبی دارد. وب سایت  موردنظر می نویسد برای بازدید از مکان ساعت باید پیش از آن ثبت نام کرد و سپس با هواپیما به منطقه برده خواهید شد. در نهایت چند کیلومتری با اتومبیل به کوه موردبحث خواهید رفت و سپس باید از دره ای بالا رفت.

ساخت پروژه ساعت 10هزار ساله جف بزوس از سال 2018 آغاز شد، بدون هیچ چشم اندازی برای اتمام آن. احتمالاً 10،000 سال دیگر طول نخواهد کشید، اما شما منتظر خواهید ماند تا از این بنای تاریخی دیدن کنید، البته اگر بتوانید به آنجا بروید، البته. متاسفانه دور بودن این مکان ممکن است افراد کمی را به این منطقه برساند.

زیرا بیشتر مناطق آن را دره فراگرفته و باید با وسایل نقلیه خاصی به آن مراجعه کرد. به هر حال تنها باید منتظر ماند تا بزوس و تیمش این پروژه را به اتمام برسانند. نمی دانیم چه تاریخی برای آن در نظر گرفته شده و از چه تاریخی بازدید این ساعت آغاز می شود.