سحر خیزی و کاهش ریسک ابتلا به سرطان ! بر اساس یک تحقیق جدید مشخص شده  است که زنانی که صبح دیر از خواب بلند می شوند در مقایسه با زنان سحر خیز بیشتر به سرطان سینه مبتلا می شوند! اما آیا می توان گفت که تغییر عادات خواب می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد ؟

در ادامه بخوانید » داروی جدید درمان سرطان سلول های سرطانی را در 12 بیمار ناپدید کرد!

سحر خیزی و کاهش ریسک ابتلا به سرطان

سحر خیزی و کاهش ریسک ابتلا به سرطان

عادت های خواب می تواند شما را در معرض خطر سرطان سینه قرار دهد.با این حال دانشمندان اعتقاد دارند که نمی توان گفت زنانی که صبح ها زود از خواب بلند می شوند هرگز به سرطان سینه مبتلا نمی شوند.و تغییر عادات خواب نمی تواند ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهد.اما ارتباط میان خواب و سرطان به چه چیزی بستگی دارد ؟

در یک تحقیق جدید بر روی 100 زن  سحر خیز مشخص شد که تنها یک نفر از آن ها به سرطان سینه مبتلا شده است این در حالی است که در همین تحقیق که بر روی 100 زن دیگر که صبح ها دیر از خواب بلند می شوند، مشخص شده است که دو نفر از آن ها به سرطان سینه مبتلا شده است.همچنین کارشناسان معتقدند با جلوگیری از مصرف الکل و کاهش وزن می توان ریسک ابتلا به سرطان را تا حدود زیادی کاهش داد.

سحر خیزی و کاهش ریسک ابتلا به سرطان

با توجه به اطلاعات حدود 400 هزار زن، مشخص شده است که افرادی که بیش از هشت ساعت  در روز می خوابند به نظر می رسد که بیشتر به سرطان سینه حساس هستند و ریسک ابتلا به سرطان در آن ها بیشتر است.به گفته دانشمندان؛ این بدان معنی است که ممکن است ارتباط بین سرطان و بی خوابی وجود داشته باشد.


همچنین بخوانید :


بر اساس تحقیق لوکا مونانی محقق کالج امپریال لندن ،با تأکید بر این که این نتایج به این معنی نیست که با تغییر عادات خواب،  می توان از سرطان پستان پیشگیری کرد ، او خاطر نشان کرد که ابتلا به سرطان ممکن است مرتبط با ژن مربوط به خواب باشد.بنابراین به تحقیقات گسترده ای در این زمینه نیاز است.اما با این حال هنوز برخی از دانشمندان معتقدند که رابطه ای میان خواب و سرطان وجود دارد ! باید منتظر نتایج جدید در این تحقیقات باشیم.