ناسا در سال 2020 یک ماموریت جدید در سیاره مریخ را آغاز نمود. این ماموریت Mars 2020 نام دارد قرار است اطلاعات جدیدی از مریخ برای ناسا بفرستد. در این صفحه ما عکس های جدید از مریخ که توسط مریخ نورد پشتکار (Perseverance) و هلی کوپتر نبوغ (Mars Helicopter Ingenuity) ارسال شده اند را برای شما آماده کرده ایم. اما قبل از این شما میتواند مطلب “راجع به پروژه MARS 2020 ناسا و سفر به مریخ چه میدانیم؟” را بخوانید.

در ادامه عکس های جدید از مریخ را که در پروژه Mars2020 تهیه شد اند، مشاهده خواهید کرد.

عکس های جدید از مریخ

این عکس در تاریخ 25 آوریل 2021 توسط ناسا منتشر شده است.

عکس های جدید از مریخ

این تصویر، اولین تصویری است که توسط هلی کوپتر نبوغ در ارتفاع 2.2 متری از سطح مریخ گرفته شده است. در این تصویر میتواند رد چرخ های مریخ نورد پشتکار را مشاهده کرد.

عکس های جدید از مریخ

این تصویر توسط مریخ نورد پشتکار گرفته شده است. این عکس هم زمان با پرواز چهارم هلی کوپتر نبوغ گرفته شده است که در تصویر میتوانید این هلی کوپتر را ببینید.

این عکس را بابک فردوسی، مدیر پرواز مریخ نورد کنجکاوی و از محققین ایرانی JPL ، هفتم می ۲۰۲۱ در اینستاگرام خود منتشر کرد. آقای فردوسی از مدت ها پیش عکس هایی از پروژه های ناسا را منتشر میکند.

در پایان شما می توانید تصاویری از لحظه پرواز موفقیت آمیز هلیکوپتر نبوغ در سطح مریخ را تماشا کنید.


تصاویر جدید از پروژه MARS 2020

در ادامه تصاویری از پروژه MARS 2020 مشاهده مکنید. این تصاویر نشان دهنده تلاش های صورت گرفته برای انجام این پروژه را نشان میدهند.


همچنین بخوانید: چرا باید به مریخ سفر کنیم؟


عکس های جدید از مریخ

در این تصویر شما مریخ نورد پشتکار را مشاهد میکنید. فردی که این عکس سلفی را گرفته آقای کامک عبادی هستند. آقای عبادی متخصص ناوبری رباتیک و از اعضای مرکز آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا (JPL) هستند. ایشان در سال 1388 نفر اول المپیاد ملی نجوم ایران شده بودند. آقای عبادی از اعضای تیم ساخت بالگرد نبوغ هستند. وظیفه ایشان و گروه شان مسیریابی درست برای مریخ نورد پشتکار و بالگرد نبوغ هست.

عکس های جدید از مریخ

نمایی نزدیک تر از بالگرد نبوغ که در آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا (JPL) در حال تست هست.

عکس های جدید از مریخ

تصویری که مریخ نورد پشتکار از یکی از بازو های خودش گرفته.

عکس های جدید از مریخ

 تصویری از بالگرد نبوغ که روی سیاره مریخ فرود آمده است.

عکسی که توسط مریخ نورد پشتکار از خودش و بالگرد نبوغ گرفته شده است.

این مطلب در ادامه به روزرسانی خواهد شد.