فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

با مجله وارونه همراه باشید تا هرآنچه در مورد فیلم جدید کریستوفر نولان “اوپنهایمر” با بازی کیلین مورفی می دانیم را در اختیار شما قرار دهیم. کریستوفر نولان به دلیل سبک روایت داستان، جلوه های بصری منحصر به فرد و موضوعاتی که در فیلم هایش به آنها می پردازد، مورد احترام منتقدان و بینندگان و حتی دیگر فیلمسازان قرار گرفته است. بنابراین، همیشه انتظارات زیادی در مورد پروژه های جدید او وجود دارد که اوپنهایمر از این قاعده مستثنی نیست.

اگر شما هم مثل من بی صبرانه منتظر فیلم جدید کریستوفر نولان هستید، با ما همراه باشید تا در مورد فیلم اوپنهایمر با بازی کیلین مورفی بیشتر بدانید:


داستان فیلم

اوپنهایمر فیلمی تاریخی و زندگی نامه‌ای بوده که زندگی جی رابرت اوپنهایمر، یه فیزیکدان سرشناس که به عنوان “پدر بمب اتمی” نیز شناخته می شود، را روایت می کند. رابرت اوپنهایمر که رئیس آزمایشگاه لوس آلاموس در زمان جنگ نیز بود، تولید سلاح هسته‌ای در جنگ جهانی دوم را راه اندازی کرد.

پس از پایان جنگ، اوپنهایمر رئیس کمیته مشورتی عمومی کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده شد و کنترل بین المللی انرژی هسته‌ای را به دست گرفت. اما بعد ها با گسترش انرژی هسته‌ای مخالفت کرد.


بازیگران

یکی از دیگر از ویژگی هایی که این فیلم را خاص می کند، بازیگران آن هستند. زیرا برخی از آنها بازیگرانی هستند که دائما با نولان همکاری می کنند و برخی دیگر ستارگانی هستند که مورد علاقه بینندگان اند.

از دست ندهید: بهترین فیلم های کریستوفر نولان

تا کنون، کریستوفر نولان ستارگان مشهوری را برای ایفای نقش در این فیلم جمع آوری کرد است که می توانید اسامی و نقش آنها را در لیست زیر مشاهده کنید:

  • کیلین مورفی (Cillian Murphy) در نقش یک مخترع بمب اتم به نام جی رابرت اوپنهایمر
  • امیلی بلانت (Emily Blunt) در نقش یک زیست شناس به نام کاترین اوپنهایمر
  • رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) در نقش لوئیس استراوس موسس کمیسیون انرژی اتمی آمریکا
  • مت دیمون (Matt Damon) در نقش ژانرال لسلی گرووز
  • فلورانس پو (Florence Pugh) در نقش روانپزشک ژان تاتلاک
  • بنی سافدی (Benny Safdie) در نقش فیزیکدانی به نام ادوارد تلر
  • مایکل آنگارانو (Michael Angarano) در نقش رابرت سربر
  • جاش هارتنت (Josh Hartnett) در نقش دانشمند هسته‌ای پیشگام آمریکایی به نام ارنست لارنس

دیگر بازیگران این فیلم نیز عبارت اند از: ریمی مالک، دین دیهان، دیلان آرنولد، دیوید کرومهولتز، آلدن ارانرایش و متیو مودین.


کیلین مورفی به عنوان نقش اصلی

کیلین مورفی به عنوان نقش اصلی فیلم جدید کریستوفر نولان “اوپنهایمر” انتخاب شده است و درام زندگی نامه‌ای را به نمایش می گذارد.

اوپنهایمر اولین فیلم زندگی نامه‌ای خواهد بود که مورفی در آن ایفای نقش خواهد کرد. اما بازی Cillian در نقش “تامی شلبی” در سریال جنایی گنگستری پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) ثابت کرد که او توانایی کافی برای ایفای نقش به عنوان کارکتر اصلی فیلم را داراست و به خوبی می تواند یک شخصیت مرموز و پیچیده را به تصویر بکشد.

مرتبط: بهترین فیلم های شبیه پیکی بلایندرز ؛ خانواده ‌های گنگستر 

او به دلیل مهارت بازیگری و شباهت چهره‌اش به “جی رابرت اوپنهایمر” بهترین گزینه برای به تصویر کشیدن این شخصیت می باشد. در حال حاضر، تصویر اولیه از Oppenheimer منتشر شده است که ثابت می کند، مورفی بهترین انتخاب است:

حضور کیلین مورفی در فیلم اوپنهایمر
کیلین مورفی در سمت راست و جی رابرت اوپنهایمر در سمت چپ

کیلین مورفی در این عکس سیاه و سفید، با خیره شدن به دوربین، نگاه گیرا و نافذ اوپنهایمر را بازسازی کرده و تا حد زیادی رنج های او را به تصویر کشیده است. بنابراین به نظر می رسد که Murphy برجسته ترین عنصر فیلم Oppenheimer خواهد بود.


مورفی از یادگیری ریاضیات و علوم هسته‌ای برای نقش خود سر باز زد

کیلین مورفی طی مصاحبه‌ای که با گاردین داشت، گفت:

“من با مطالعه زیاد این نقش را پذیرفتم و به این مرد و آنچه انجام می دهد (اختراع بمب اتمی) علاقه مند هستم. اما یادگیری علم ریاضیات و علوم هسته‌ای از توان من خارج است.”

مرتبط: از کانر مک گرگور تا کیلین مورفی: خوش تیپ ترین مردان جهان با کت و شلوار 


کیلین مورفی، اوپنهایمر را با تامی شلبی مقایسه می کند

کیلین مورفی، در مورد تناقض بین شخصیت های اوپنهایمر و تامی شلبی صحبت کرد و گفت:

“بین یک سیاستمدار باهوش مانند تامی شلبی و یک مخترع اتمی به نام اوپنهایمر تفاوت های زیادی است. اما من در هر دوی این نقش ها تمام تلاش خود را کرده ام تا بینندگان هر دو آنها را دوست داشته باشند و از تماشای فیلم اوپنهایمر و سریال پیکی بلایندرز لذت خواهند برد.”

مرتبط: سریال های شبیه به پیکی بلایندرز


تاریخ انتشار

فیلم Oppenheimer در سپتامبر 2021 معرفی شد و اولین فیلم نولان است که توسط استودیو یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) ساخته می شود؛ نه استودیو برادران وارنر (Warner Bros).

یونیورسال پیکچرز اعلام کرد که این فیلم در 21 جولای 2023 در سینماهای سراسر آمریکا اکران خوهد شد، هرچند که با وجود ویروس کرونا ممکن است این تاریخ تغییر کند.


ممنون از شما که تا پایان این مطلب همراه ما بودید. اکنون سوال من از شما این است “انتظارات شما از فیلم جدید کریستوفر نولان چیست؟” . نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه می توانید بهترین فیلم‌های جک نیکلسون ؛ مردی با هزار چهره را مطالعه کنید.