فصل ششم Peaky Blinders

در ادامه تاریخ انتشار فصل ششم سریال پیکی بلایندرز و همه جزئیات آن را با شما در میان خواهیم گذاشت، با ما همراه باشید. تامی شلبی به همراه اعضای باند خود، به استثنای پاولی گری باز می گردد. بدون شک دردسرهای زیادی گریبان گیر خانواده شلبی است، چرا که اکنون فاشیست شرور اسوالد مازلی (با بازی سم کلافلین)، در مقابل آنها ایستاده است.

با توجه به تیزر جدیدی که از فصل ششم منتشر شده است، چهره های جدیدی همچون استفن گراهام (Stephan Graham) و کنراد خان (Conrad Khan) به این سریال می پیوندد. اما مشخص نیست که دشمن شلبی‌ها هستند یا متحد آنها. در این مطلب قصد داریم تا تمام اطلاعاتی که از فصل ششم این سریال در دسترس است را در اختیار شما قرار دهیم. با مجله وارونه همراه باشید:

مرتبط: معرفی سریال پیکی بلایندرز / خشونت از نوع انگلیسی 


تاریخ انتشار فصل ششم سریال پیکی بلایندرز

آرتور شلبی در فصل ششم سریال پیکی بلایندرز
پاول اندرسون در نقش آرتور شلبی

فیلمبرداری این فصل که در اوایل سال 2021 آغاز شده بود، در اواسط ماه نوامبر هم به پایان رسید. فصل ششم سریال محبوب پیکی بلایندرز در 27 فوریه سال 2022 (مصادف با یکشنبه 8 اسفند 1400) در شبکه های BBC One و BBC iPlayer در بریتانیا پخش خواهد شد.


فصل ششم سریال پیکی بلایندرز پایان مجموعه است؟

فصل آخر یا فصل ششم سریال پیکی بلایندرز
کیلین مورفی در نقش توماس شلبی

باید به شما بگویم که در ژانویه 2021، استیون نایت (Steven Knight) به طور رسمی اعلام کرد که فصل 6 آخرین فصل از سریال پرطرفدار پیکی بلایندرز می باشد. اما اخیرا گفته شده است که مجموعه پیکی بلایندرز با یک فیلم سینمایی به پایان میرسد، بنابراین فصل ششم آخرین فصل هست اما پایان مجموعه‌ی پیکی بلایندرز نیست. بنابراین از این پس Peaky Blinders را در قالب فیلم های سینمایی مشاهده خواهیم کرد نه سریال.

استیون نایت طی مصاحبه‌ای که با deadline داشته است، اعلام کرد که:

“ما قصد داریم پیکی بلایندرز تا وقایع جنگ جهانی دوم ادامه پیدا کند؛ چرا که فکر میکنم این مجموعه توانایی و پتانسیل ادامه یافتن تا جنگ جهانی دوم را داشته باشد. می خواهم آن را ادامه بدهم تا ببینم چگونه می تواند بیشتر از این موفق و محبوب باشد.”

همچنین بخوانید: دیالوگ های سریال پیکی بلایندرز که شخصیت هر کارکتر را نمایان می کند ! 


این فصل شامل چند قسمت است؟

تا کنون، هر فصل از مجموعه Peaky Blinders شامل 6 قسمت بوده است و انتظار می رود که فصل ششم نیز از این الگو پیروی کند. اما از آنجایی که این فصل، آخرین فصل (نه پایان) پیکی بلایندرز می باشد، ممکن است شامل قسمت های بیشتری باشد.

در مورد عناوین قسمت ها، تنها چیزی که تا به حال می دانیم این است که قسمت اول فصل ششم “روز سیاه” نامیده شده است. اما چرا؟


چه کارکترهایی در فصل ششم حضور دارند؟

در فصل ششم علاوه بر حضور اعضای خانواده شلبی، شاهد حضور چند شخصیت دیگر از فصل های پیشین هستیم:

لیندا شلبی

لیندا شلبی با نقش آفرینی کیت فیلیپس (Kate Philips)، همسر سابق آرتور شلبی که در فصل هاش پیشین از او جدا شده بود در صحنه فیلمبرداری و حتی در تریلر تازه منتشر شده، دیده شده است.

مرتبط: پیکی بلایندرز واقعی که بودند و چه کردند ؟!! 


لیزی شلبی

لیزی شلبی در فصل ششم سریال پیکی بلایندرز
ناتاشا اوکیف در نقش لیزی شلبی

لیزی شلبی، با بازی ناتاشا اوکیف (Natasha Okeeffe) همسر توماس شلبی؛ با وجود اینکه در فصل پنجم دل خوشی از تامی نداشت، ولی در فصل ششم حضور دارد. آیا سرنوشت زندگی مشترک این زوج عاقبت خوبی دارد یا برای همیشه سایه گریس (همسر سابق تامی) بر سر رابطه آنها باقی می ماند؟ چرا لیزی در تریلر آشفته به نظر می رسد؟


جینا گری

جینا گری در فصل ششم سریال پیکی بلایندرز
آنیا تیلور جوی در نقش جینا گری

جینا (آنیا تیلور جوی Anya Taylor Joy) همسر مایکل گری (با بازی فین کول Finn Cole) کسی بود که در فصل پنجم مایکل را متقاعد کرد تا به تنهایی وارد میدان تجارت شود. این زوج در فصل جدید حضور خواهند داشت اما در چه جایگاهی؟ آنها موفق می شوند بر تخت پادشاهی توماس بنشینند؟


وینستون چرچیل

چرچیل (با نقش آفرینی نیل ماسکل Neil Maskell) این سیاستمدار برجسته‌ی بریتانیایی در این فصل نیز حضور خواهد داشت؛ اما کار او با تامی شلبی چیست؟


ازمه شلبی

ازمه شلبی در فصل ششم سریال پیکی بلایندرز
ایمی ادواردز در نقش ازمه شلبی

ایمی فیون ادواردز در نقش ازمه شلبی که پس از مرگ جان شلبی توسط مافیاهای ایتالیایی، خانواده شلبی را ترک کرد و با خاندان خود از کشور خارج شد. اما از آنجایی که ایمی فیون در صحنه فیلمبرداری و تریلر فصل ششم دیده شده است، پس در این فصل نیز حضور خواهد داشت. آیا او همچنان بابت مرگ جان، از دست شلبی ها عصبانی است؟ برای چه بازگشته است؟


گریس شلبی

کارکتر گریس شلبی با بازی آنابل والیس (Annabelle Wallis) در فصل سوم به قتل رسید، اما در فصل های بعدی در قالب توهمات توماس شلبی در صحنه حضور پیدا کرد. طی توییتی که آنابل والیس در توییت منتشر کرد گویا قرار است که در فصل ششم نیز حضور داشته باشد؛ چرا که گویا “گریس” کاری ناتمام دارد.

از دست ندهید: 8 حقیقت در مورد سریال Peaky Blinders که نمی دانستید! 


در غیاب پالی گری چه بر سر پیکی بلایندرز می‌آید

هلن مک کوری در فصل ششم سریال پیکی بلایندرز
هلن مک کوری در نقش پالی گری

در 16 آوریل 2021 خبر غم انگیزی که قلب بازیگران و طرفداران این مجموعه را به درد آورد، خبر فوت هلن مک کوری، بازیگر نقش پاولی گری بود. او در صورتی با بیماری سرطان مبارزه می کرد که هیچکس از بیماری آن خبر نداشت.

مورفی پس از شنیدن این خبر گفت:

“هلن مک کوری بهترین بازیگری بود که با او همکار بودم. او در هر سکانسی و با هر دیالوگی می درخشید و زنی بسیار دلسوز و مهربان و خوش سخن بود. هلن به خوبی می توانست به عنوان یک زن قدرتمند و در عین حال آسیب پذیر ایفای نقش کند.”

بیشتر بخوانید: پالی گری در فصل ششم پیکی بلایندرز حضور خواهد داشت؟ 

پالی گری در فصل ششم سریال پیکی بلایندرز

کیلین مورفی در ادامه صحبت های خود افزود که:

“مک کوری، پیش از مرگ خود در سکانسی ایفای نقش نکرده بود و اگر همه گیری ویروس کرونا همه برنامه ریزی ها را به هم نمی ریخت، هلن نیز در فصل ششم حضور داشت. چرا که فقط 5 روز تا شروع فیلمبرداری فاصله داشتیم که قرنطینه اعلام شد. هلن قلب تپنده پیکی بلایندرز بود و جای خالی او در طول فصل ششم بسیار احساس می شد.”


چهره های جدیدی که به پیکی بایندرز ملحق می شوند

جیمز فرچویل

جیمز فرچویل در فصل ششم سریال پیکی بلایندرز
جیمز فرچویل

در تریلر مشاهده می شود که جیمز فرچویل نیز به بازیگران این سریال می پیوندد. ممکن است او به عنوان یکی از اعضای خانواده گنگستری جینا گری یا یک تبهکار آمریکیی که با مایکل گری همکاری می کند، ظاهر شود.

آنتونی برن در این باره گفته است که: “جینا و اعضای خاواده‌اش در فصل ششم پیکی بلایندرز معرفی خواهند شد.”


امبر اندرسون

امبر اندرسون در فصل ششم سریال پیکی بلایندرز
امبر اندرسون

به نظر می رسد که Amber Anderson هنرپیشه‌ی آینه سیاه (Black Mirror) به عنوان معشوقه و همسر فاشیست معروف اسوالد مازلی در فصل ششم حضور خواهد داشت.

آنتونی برن، کارگردان مجموعه پیکی بلیندرز در این باره گفته است که:

“یک زن مرموز وارد میدان شده است که شخصیتی بسیار تاریک دارد. به طوری که من قبلا شخصیتی مانند او را در طول سریال ندیده بودم و بدون شک قهرمان سریال نخواهد بود. درست است که از اسلحه استفاده نمی کند اما تامی شلبی را به روشی متفاوت به چالش می کشد. لازم به ذکر است که او ایدئولوژی بسیار شبیه به اسوالد موزلی دارد و برای دیگر شخصیت ها چالش بر انگیز است.”


استفن گراهام

استفان گراهام در فصل ششم سریال پیکی بلایندرز
استفان گراهام

Stephan Graham در فصل ششم حضور دارد اما جزئیات نقش او کاملا مخفی مانده است. اما در تیزری که از پیکی بلایندرز منتشر شده است، به توماس شلبی می گوید: “شنیده‌ام که چند مرد در بیرمنگام به دنبال من هستند.”


کنراد خان

کنراد خان در فصل ششم سریال پیکی بلایندرز
کنراد خان

Conrad Khan ستاره Country Lines و نامزد BAFTA EE Rising Star نیز در این فصل حضور خواهد داشت ولی اطلاعات کاملی در مورد نقش این بازیگر در دسترس نیست. اما ممکن است در نقش کارل تورن یا پسر آیدا وارد صحنه شود. او طی مصاحبه‌ای که با NME داشته است، گفت: “برای من حضور در این سریال یک رویا بود که اکنون به واقعیت پیوسته است.”

همچنین بخوانید: نقد و بررسی سریال see ; شاهکار دیگری از سازندگان سریال پیکی بلایندرز 


منتظر چه اتفاقاتی باشیم

در سکانس پایانی فصل پنجم در حالی که Tommy قصد داشت مانند اجداد خود خودکشی کند و اسلحه را روی سرش گذاشت؛ این سوال در ذهن طرفداران ایجاد شد که “توماس در فصل ششم به چه سرنوشتی دارد؟”

اتفاقات فصل ششم سریال پیکی بلایندرز

در تریلری که به تازگی منتشر شده، مشاهده می شود که کمپین فاشیستی موزلی همچنان در حال گسترش است. به این معناست که رئیس خانواده شلبی بالاخره مردی را پیدا کرده است که نتواند آن را شکست دهد. چرا که به نظر می رسد کمپین های فاشیست در این فصل هم حضور خواهند داشت و این باره امبر اندرسون نیز در کنار موزلی قرار دارد. اما آیا توماس تسلیم می شود یا به مبارزه ادامه می دهد.

تصاویر فصل ششم سریال پیکی بلایندرز
فین کول در نقش مایکل گری

در این میان به نظر می رسد که با کمک جینا، همسر خود در تلاش است تا بر تخت سلطنتی توماس شلبی بنشیند. اما ممکن است بار دیگر با پسرخاله‌های خود متحد شود یا به یکی از بزرگترین رقبای خانواده شلبی تبدیل میشود؟

می دانیم که مجموعه پیکی بلایندرز اخیرا فاش کرده است که تم میخانه Garrison به مشکی و طلایی تغییر کرده است. اما دلیل بازسازی شدن میخانه را در طول فصل ششم متوجه می شویم.


فصل ششم از دیدگاه استیون نایت

فصل ششم سریال پیکی بلایندرز از دیدگاه استیون نایت
سم کلافلین در نقش موزلی

خالق سریال، استیون نایت (Steven Knight) در مصاحبه‌ی خود با ددلاین (Deadline) نظر خود راجع به فصل ششم را این گونه بیان کرد:

“من معتقد هستم این فصل، بهترین فصل این سریال خواهد بود. از طرف دیگر مطمئن هستم که طرفداران دوست داشتنی ما، عاشق آن خواهند شد.”

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های شبیه پیکی بلایندرز ؛ خانواده ‌های گنگستر

وی در ادامه افزود:

“این فصل پایان مجموعه پیکی بلایندرز نخواهد بود. درست است که شیوع ویروس کرونا برنامه های ما را به کل تغییر داد اما باید اعتراف کنم که پیش از این ها قصد داشتم پیکی بلایندرز را با یک فیلم به پایان برسانم. این دقیقا همان چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد.”


به نظر شما فصل ششم، به اندازه دیگر فصل های مجموعه پیکی بلایندرز موفق و محبوب خواهد بود؟ انتظاراتتان از فصل ششم را در بخش کامنت ها بنویسید.

در ادامه می توانید بهترین فیلم های شبیه پیکی بلایندرز ؛ خانواده ‌های گنگستر را بخوانید.