محافظت از کودکان در برابر خطرات پیدا و پنهان

اتفاقات مهم ترین علت مرگ و میر در کودکان هستند و به همین دلیل است که محافظت از کودکان در برابر خطرات از مهم ترین مسائل مربوط به والدین به شمار می رود.

محافظت از کودکان در برابر خطرات به پدر و مادر ها کمک میکند از دلبندشان در برابر ساده ترین اتفاقاتی که ممکن است منجر به نتایج ناخوشیند شودند محافظت کنند!!!



پله برقی ها

بیشتر پدر و مادر ها به فرزندانشان اجازه می دهند بدون کمک از پله برقی ها استفاده کنند و این در حالی است که در سال 2007 ، 11000 مورد اتفاق برای کودکان در حین استفاده از پله برقی افتاده است.

بیشتر این اتفاقات شامل افتادن از پله برقی بوده است!!! 77 مورد دیگر اتفاق برای کودکان افتاده است. این 77 مورد شامل گیر کردن دست ها ، پاها و کفش و لباس در کناره های پله برقی می شود!

فرزندان شما هنوز هم می توانند از پله برقی استفاده کنند؛ به شرط اینکه شما همراهی شان کنید!

به این نکات توجه کنید

1: قبل از سوار شدن بر روی پله برقی، بند کفش بچه ها راببندید!

2: در وسط بایستید، دستان را بر روی نرده ها بگذارید و نگاهتان به رو به رو باشد!

3: از بازی کردن و نشستن بر روی پله برقی خودداری کنید! پله برقی نباید برای بچه ها مکانی برای بازی باشد!

کارت های خرید

شاید کارت های خرید برای شما چندان پر خطر به نظر نیایند اما برای فرزندانتان از موارد پر خطر هستند! اگر به فروشگاه ها میروید مراقب کارت های بزرگ و کوچکی که روی زمین افتاده هستند باشید!

سر خوردن کودکان بر روی این کارت ها ممکن است منجر به حوادث ناخوشایند سر در دلبندتان شود! از سال 2008 تا 2012 ، 107000 مورد کودک زیر 5 سال توسط همین کارت های به ظاهر بی خطر آسیب دیده اند!!!



تلویزیون و لوازم خانه؛ امکان افتادن لوازم خانگی

کودکان از بالا رفتن از وسیله ها خوششان می آید! متاسفانه بالا رفتن از این وسیله ها ممکن است موجب سر خوردن هم بشود. امکان دارد وسیله های سنگینی مانند کتابخانه بر روی فرزندتان بیافتد!

پس به خاطر داشته باشید! از قرار دادن وسایل سنگین در ارتفاع خودداری کنید! لوازم منزل را طوری قرار دهید که امکان بالا رفتن از آنها وجود نداشته باشد!

لوازمی مانند کتابخانه که امکان افتادن دارند را با پیچ و مهره به دیوار محکم کنید! تلویزیون را هم بر سطح صاف قرار دهید! شیب داشتن میز تلویزیون امکان افتادن آنرا زیاد میکند!

ترامپولین ها و شهر های بازی

113272 مورد آسیب به کودکان از سال 2003 تا سال 2013 گزارش شده است! حالتان بد می شود اگر بدانید 12 مورد مرگ بر اثر چنین بازی هایی اتفاق افتاده است!!!

ترامپولین ها بسیار جالبند اما دقت کنید که بجه هایی به سن یکسان و وزن یکسان از این وسیله ها استفاده کنند! ترامپولین باید به دقت به زمین پیچ شده باشد. اگر ترامپولین بر عکس شد به سرعت بچه ها را از محل خارج کنید!

پدر و مادر ها

شاید فکر کنید پدر و مادر چطور می توانند برای فرزندانشان خطر داشته باشند؟؟؟

باید به خاطر داشته باشید که پدر و مادر ها فکر میکنند روش های درست انجام کار را می دانند و در عین حال فکر می کنند که فرزندانشان بزرگ شده اند و یاد گرفته اند که این روش ها چگونه اند!

برای مثال هیچ پدر و مادری به فرزند 3 ساله اش اجازه نمی دهد بدون صندلی کودک در ماشین بنشیند . اما فرزندان 5 ساله به راحتی روی صندلی می نشینند و فرزندان 8 ساله اجازه دارند روی صندلی جلو بنشینند!

این در حالی است که خطر همه ی این کودکان را به یک میزان تهدید می کند!

برای امنیت کودکانمان…

1: کابینت ها و کتابخانه های خانه را به پیچ و مهره به دیوار بچسبانید!!!

2: شیشه ها و هر چیزی که ممکن است از ارتفاع بر روی فرزندان بیافتند بردارید!

3: حتی در هتل هم به فکر امنیت فرزندان باشید و از ابتدا همه جا را بررسی کنید!

4: بچه ها تا سن 13 سالگی باید در صندلی عقب ماشین بنشینند!

5: اگر در خانه استخر دارید دورش را با فنس بپوشانید!

6: در حین شنا کردن مراقب فرزندانتان باشید!

7: در حین دوچرخه سواری  دقت کنید فرزندتان کلاه ایمنی داشته باشد!

8: کودکان را تا زمانی که کاملا بزرگ نشده اند در خانه تنها نگذارید!

امنیت زیادی…

به این فکر نکنید که امنیت زیادی ممکن است کودکتان را اذیت کنید. لام نیست کودکتان در یک حباب زندگی کنند و 24 ساعت شبانه روز کلاه ایمنی سرشان باشد!!! اما به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر مراقب فرزندتان باشید کمتر آسیب میبیند!!!

خطرات پنهان برای کودکان شما

1: طبقه ی بالایی تخت های دو طبقه برای کودکان بالای 6 سال مناسب است!

2: ابزار موسیقی مانند گیتار که دارای سیم هستند برای کودکان خطر دارند! اگر سیم ها پاره شوند به چشم و صورت بچه ها آسیب میرسانند!

3: اسباب بازی های شکسته خطرناکند!

4: تردمیل و دوچرخه های ورزشی هم همین طور!

5: مراقب دکمه های اضافی و شل لباس ها باشید ! ربان های اضافه را ببرید!

6: کاغذ موجب بریدگی دردناکی در دست می شود!

7: از سفت بودن پنجره ها اطمینان حاصل کنید. بعضی پنجره ها ممکن است اتفاقی از بالا به پایین سر بخورند و به کودکان آسیب جدی بزنند!

8: مراقب پنجره های باز باشید! از گارد پنجره و دزدگیر برای جلوگیری از افتادن بچه ها استفاده کنید!

9: درهای گاراژ اتوماتیکی بسیار خطرناکند. در اثر اتصال برق ممکن است بچه ها زیرش گیر کنند!

10: تکه های ریز اسباب بازی ها، بادکنک ها و سنگ مرمرها ممکن است باعث خفگی شوند! بعضی بچه ها موقع باد کردن بادکنک آنرا قورت می دهند! بادکنک را شما برای آنها باد کنید! بچه های زیر 3 سال نباید با بادکنک بازی کنند!