چرا باید انیمه شیطان کش را تماشا کنیم؟!

مدتی میشه که تقریبا همه شبکه های اطلاع رسانی و سرگرمی مربوط به انیمه و انیمیشن در دنیای مجازی یک صدا درباره یه اثر بخصوص صحبت میکنن. این انیمیشن پر سر و صدا و پرطرفدار چیزی نیست جز مجموعه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba که در ایران به اسم شیطان کُش شهرت داره. شاید همین سر و صداها و ادیت های مختلف اینستاگرامی یا ویدیو های یوتوب بوده که توجه شما رو هم به سمت این انیمه جلب کرده. این بار با معرفی انیمه شیطان کش در خدمت شما همراهان وارونه هستیم.

حدود چهار سال از زمان انتشار اولین قسمت این مجموعه میگذره و طرفداران انیمه به خوبی با Demon Slayer آشنایی دارن و مدت هاست که با تانجیرو و نزوکو و دوستانشون زندگی میکنن. اما از اونجایی که به تازگی با انتشار فصل سوم شیطان کش روز به روز به تعداد بینندگان این انیمه اضافه میشه تصمیم گرفتیم تا یه معرفی کامل و جامع راجع بهش براتون آماده کنیم و امیدواریم بتونیم به همه سوالات شما جواب بدیم. البته اگه سوالی از سوالات شما بی پاسخ موند کافیه که برامون کامنتش کنید تا در اولین فرصت بهتون جواب بدیم!

آیا انیمه Demon Slayer ارزش دیدن دارد؟

به طور خلاصه باید بگم “بله“! انیمه دیمن اسلیر در کل ارزش تماشا کردن داره. طبیعیه که هیچ چیز و هیچ کس روی زمین بی نقص نیست و ما باید کلیت اون “چیز” یا نفر رو در نظر بگیریم و از نقص های جزئی اون چشم پوشی کنیم. هرچند قرار نیست ما توی این مطلب روی نقص یا ایرادی درپوش بذاریم. ما همه چیز رو، از جمله خوبی ها و بدی ها، نقاط ضعف و قوت رو صادقانه به شما میگیم و قضاوت میکنیم اما در آخر تصمیم اینکه دوست دارین سریال رو تماشا کنین یا نه با خودتونه. با مجله وارونه در معرفی انیمه شیطان کش همراه باشید!


سرگذشت مجموعه شیطان کش: Kimetsu no Yaiba

مانگا انیمه شیطان کش Demon Slayer

مانگای شیطان کش

اولین باری که از اسم شیطان کش یا بهتر بگم Kimitsu no Yaiba استفاده شد، فوریه سال 2016 بود. اولین چپتر کتاب مصور یا اصطلاحا “مانگا”ی این مجموعه در سال 2016 میلادی مصادف 1395 شمسی از طریق مجله هفتگی معتبر و معروف “شونن جامپ” به چاپ رسید. مانگای شیطان کش شروع چندان جنجال برانگیزی نداشت اما به مرور زمان محبوب و محبوب تر شد.

بعد از انتشار تنها سه چپتر و بعد از گذشت کمتر از یک ماه از آغاز کار مانگا، فروش مجله شونن جامپ و توجه مخاطبان روی این مجموعه به شدت بالا رفت. اما اگه بخوایم واقع بین باشیم استقبال مردم از این مانگا قبل از انتشار انیمه در مقایسه با الان مثل قطره در برابر یک اقبانوس بی انتهاست. مانگای Demon Slayer بیست و سه جلد داره و انتشار اون در سال 2020 به آخر رسید که تقریبا همزمان با تموم شدن فصل اول انیمه بود.

انیمه Demon Slayer

معرفی کامل انیمه شیطان کش

مجموعه انیمیشنی شیطان کش تا حالا 5 بخش داشته. پخش اون از سال 2019 شروع شد و همچنان ادامه داره. اولین قسمت از فصل اول این انیمه در تاریخ 6 آوریل 2019 پخش شد و با انتشار قسمت 26 این مجموعه به پایان رسید. وقتی فصل اول این مجموعه به آخر رسید، مانگای اون با 12.7 میلیون نسخه فروش تونست رکورد فروش محبوب ترین و پرفروش ترین مانگای تاریخ، یعنی مانگای انیمه One Piece (با 10 میلیون نسخه فروش) رو بشکنه. بعد از انتشار فصل اول انیمیشن قطار موگن یا Mugen Train در سال 2020 ساخته شد.

بعد از اون پخش سریال شیطان کش یه وقفه حدودا دوساله داشت و بعد پخش رو از سر گرفت. فصل دوم این مجموعه در قالب 18 قسمت و فصل سوم در قالب 11 قسمت در سال 2023 و تنها با فاصله 2 ماه منتشر شدن. راستی میتونین موقع تماشا از سینمایی قطار موگن عبور کنین و بدون تماشای اون سراغ فصل دوم برین. آرک داستانی قطار موگن در 7 قسمت ابتدایی فصل دوم انیمه پوشش داده شده.


خلاصه داستان انیمه Demon Slayer

kimetsu no yaiba demon slayer معرفی شیطان کش

تصور کنین وسط زمستون به یه روستا یا یه شهر نسبتا دور افتاده، دنج و ساکت سفر کردین. اونجا زیباست، لوکیشن خوبی برای عکاسیه و آرامشی داره که برای حس خوب یه نوشیدنی گرم و موزیک ساخته شده. اقامتگاه شما یه کلبه چوبی بالای کوهه و از بقیه ساکنان روستا جداست. برای خرید خوراکی به میدان اصلی روستا میرین اما درست قبل از غروب همگی با هول و وَلا وسایل‌شون رو جمع میکنن و میرن. شما تعجب میکنین و از یه پیرمرد میپرسین که: “چیشده؟ چرا همه مغازه ها بستن؟ چرا همه رفتن؟” به نظرتون چه جوابی قراره بشنوید؟

اون پیرمرد شما رو به زور به خونه اش میبره و بهتون میگه هیچوقت بعد از غروب آفتاب بیرون از خونه نمونین. یاد خونآشام ها افتادین؟ نه اشتباه میکنین، خونآشامی در کار نیست. اون‌ها شیاطین آدم‌خوار هستن. اون‌ها ذره ای انسانیت ندارن و مثل خون‌آشام ها تنها به خوردن خون و کشتن شما فکر نمیکنن. شیاطین شکار میکنن و از تیکه تیکه کردن طعمه و دیدن رنج و عذابش لذت میبرن. شیاطین موجودات پلیدی هستن که باعث میشن آرزو کنید کاش به جای اون‌ها خونآشام ها واقعی بودن.

پیرمرد به شما هشدار میده اما شما به داستان های ترسناکش میخندین؛ اون شما رو در طول شب توی خونه خودش نگهمیداره و شما از روی ادب اصرارش رو رد نمی‌کنین. فردا صبح بیخیال و شاد به کلبه برمیگردین اما با اجساد غرق خون همسفراتون مواجه میشین. شیطان‌ها وجود دارن!

به دنیای تانجیرو خوش اومدین. پسر هیزم فروشی که با خانواده‌اش توی یه کلبه کوهستانی و دور از روستا زندگی میکنه و توی یه چشم بهم زدن همه اعضای خانواده اش رو از دست میده. همه به جز خواهر کوچکترش، نِزوکو! تانجیرو از دیدن دوباره خواهرش خوشحاله و امیدواره بتونه در کنار اون کمی راحت تر با غم از دست دادن بقیه اعضای خانواده اش کنار بیاد اما خب… زِهی خیال باطل. نزوکو یه شیطانه! و تانجیرو پسریه که میخواد انتقام خانواده اش رو از شیطانی که اون‌ها رو کشته پس بگیره!


نویسنده و نویسندگی انیمه Kimetsu no Yaiba

معرفی انیمه شیطان کش ارزش دیدن دارد

مانگاکای شیطان کش چه کسی است؟!

یکی از دلایل محبوبیت چشمگیر جهانی این انیمه که باعث شد فروش فیلم سینمایی قطار موگن رکورد فروش گیشه Your Name و شهر اشباح رو بشکنه داستان گویی جذاب انیمه بود. البته برای داستان و روایت کم‌نظیر انیمه باید از کویوهارو گوتوگه، مانگاکای اثر (طراح و نویسنده مانگا) تشکر کنیم. کویوهارو موفق شده با پرداختن به یه ایده تقریبا تکراری یه داستان تکرار نشدنی خلق کنه. اگه بخوایم صادق باشیم باید اضافه کنیم که بعضی افراد معتقدن داستان شیطان کش انسجام لازم رو نداره و کمی پراکنده است، اما باید در نظر داشته باشین این نویسنده این اثر قبل از نوشتن شیطان کش تجربه ناموفقی داشته که اون تجربه روی نگارش شیطان کش تاثیرات واضحی به جا گذاشته.

کویوهارو گوتوگه با انتشار وان‌شاتی به اسم Haeniwa no Zigzag شروع به کار کرد و بعد تصمیم به ادامه دادن اون گرفت. زیگزاگ ایده تازه ای بود و داستان گویی پیچیده و غیر خطی اون شما رو به یاد سریال “دارک” مینداخت و همین قوس های داستانی پیچیده باعث شد به اندازه کافی دیده نشه و هیچوقت به مرحله تولید انیمه اقتباسی نرسه. کویوهارو بعد از این شکست تصمیم میگیره پروژه جدیدی شروع کنه وبا رفع نقص های کار قبلی یه اثر ماندگار خلق کنه. کویوهارو قوس های داستانی اضافه رو حذف کرد، کمی کمدی به اون اضافه کرد و بعد با ساده‌سازی نحوه روایت داستان موفق شد با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنه. نتیجه این تلاش دوباره انتشار 4 ساله مانگای Demon Slayer و در نهایت تولید مجموعه انیمه شیطان کش شد، مجموعه ای که میلیون ها نفر در سراسر جهان اون رو تماشا کردن و دوستش دارن.

کویوهارو گوتوکه، مانگاکای شیطان کش همچنان به فعالیت ادامه میدهد!

کویوهارو گوتوکه بعد از به پایان رسیدن کار نوشتن شیطان کش و اتمام چاپ هفتگی مانگای Kimetsu no Yaiba در سال 2020 بیکار نموند و به عنوان خالق مانگا و مشاور به تیم نویسندگی انیمه ملحق شد. اون در جدیدترین ویدیوئی که از طریق استودیو Ufotable، استودیو سازنده انیمه شیطان کش، منتشر شده به طور رسمی اعلام کرده داره روی مانگای جدیدی کار میکنه که فعلا اسم مشخصی نداره اما در ژانر کمدی و برشی از زندگی نوشته میشه.


گرافیک و آرت استایل خیره کننده ی شیطان کش

معرفی انیمه شیطان کش گرافیک و آرت استایل

یکی از دلایلی که باید Demon Slayer رو تماشا کنید گرافیک جذاب و آرت استایل قابل لمس اونه. آرت استایل و پالت رنگی این انیمه شباهت زیادی به انیمه Toilet-Band Hanako-Kun داره. انیماتورهای این انیمه ها خیلی خیلی دقت و حساسیت به خرج دادن و حتی برای هر کارکتر پالت رنگی جداگانه طراحی کردن به طوری که شما با نگاه کردن به هر کارکتر تحت تاثیر رنگ های انتخاب شده قرار بگیرین و شناخت بیشتری نسبت به اون کارکتر پیدا کنین.

مثلا تانجیرو از انیمه شیطان کش با رنگ سبز، آبی و قرمز شناخته میشه. اون پسر متواضع و مهربونیه که از فن “آب” استفاده میکنه. شما با نگاه کردن به طیف سبز و آبی تانجیرو به خوبی میتونین روح لطیف و دوست داشتنی اون رو ببینید. اما این پالت به مرور زمان تغییر میکنه و قرمز به یکی از عناصر اصلی اون تبدیل میشه، درست زمانی که لازمه شما حس خشم و انتقام تانجیرو رو از نزدیک لمس کنید.

گرافیک، علاوه بر تاثیری که روی شخصیت پردازی و داستان گویی داشته، باعث شده فندوم شیطان کش رشد شدیدی داشته باشه. گرافیک بی‌نظیر شیطان کش موفق شد با جذب افرادی که تنها بخاطر مناظر چشم‌نواز بک‌گراند یا جلوه های بصری ویژه سکانس های اکشن انیمه تماشا می‌کنن، به شهرت و محبوبیت بیشتری دست پیدا کنه. از اونجایی که Demon Slayer و سری Fate هر دو توسط استودیو Ufotable ساخته شدن، آرت استایل های مشابهی هم دارن و هردو به سکانس های اکشن خیره کننده معروف هستن. اگه شما هم از طرفداران سری Fate هستین احتمالا از شیطان کش هم خوشتون میاد، پس عجله کنین و زودتر تماشای اون رو شروع کنین.

خلاصه اینکه انیمه شیطان کش همه رو باهم داره. شما با تماشای Kimitsu no Yaiba: Demon Slayer همزمان شاهد داستان جذاب و گیرا و در عین حال قابل فهم هستین، میتونین با حبس کردن نفستون به سکانس های اکشن خیره بشین و بعد در کمتر از یک لحظه به یکی از صحنه های کمدی اون بخندید. این مجموعه در رده بندی سنی 13 تا 22 سال ساخته شده اما حتی بزرگسالان هم از تماشای اون لذت میبرن. ممنون که تا انتهای معرفی انیمه شیطان کش همراه وارونه بودین. حالا شما بهمون بگین، این انیمه رو دیدین؟ به نظرتون انیمه شیطان کش ارزش تماشا کردن داره؟