معرفی سریال آرکین

سریال Arcane یکی از بمب های جدید نتفلیکس است که با وجود گذشتن مدت زمان نه چندان زیادی از انتشار آن، توانسته در سراسر دنیا شناخته و محبوب شود. ممکن است در ابتدا تصور کنید که مثل خیلی دیگر از پدیده های چند وقت اخیر، این سریال نیز به شهرتی بیشتر از لیاقتش دست پیدا کرده. ولی باور کنید سریال Arcane: League of legends بی چون و چرا، قلبتان را تسخیر می کند. به طوری که بعد از پایان فصل اول، حس می کنید تکه ای از قلبتان دیگر سر جایش نیست!

این سریال نه قسمتی، که در قالب سه بخش از نتفلیکس پخش شده، مثل بسیاری از آثار این دوران، دست روی موضوع تفاوت ها، نابرابری ها و تبعیض های اجتماعی گذاشته. ولی به شکلی نو، جذاب و همراه با روایت داستانی خاص. به طوریکه شما هنگام تماشای این انیمیشن، حس نمی کنید خالق اثر می خواهد به زور شعارهایش را در حلق مخاطب فرو کند! سریال آرکین، درباره دو خواهر به نام های پاودر و وای است که در شهری زیرزمینی با وضعیتی بسیار نامناسب، زیر سایه مردمی مرفه زندگی می کنند. این انیمیشن سریالی، نشان می دهد که چطور این دو خواهر برای نجات پیدا کردن، ناخواسته تغییر می کنند. در ادامه این مطلب، همراه مجله وارونه باشید تا بررسی کنیم چرا سریال آرکین یکی از بهترین آثاری است که می توانید در حال حاضر به سراغشان بروید.

در ادامه بخوانید » اولین تریلر فصل دوم Arcane 

چرا باید سریال Arcane: League of legends را تماشا کنیم؟

انیمیشن آرکین یک اثر عامه پسند اما هنری است

انیمیشن سریال Arcane

کم پیش می آید یک فیلم یا سریال، همان قدری که توانسته مخاطبان عادی را سرگرم کند، دل مخاطبان حرفه ای تر و سختگیرتر را به دست بیاورد. یعنی خالق اثر باید آنقدر کار درست باشد تا بتواند اثری سرگرم کننده و بدون ابهام خلق کند. که به صورت همزمان، فراموش نشدنی و دقیق باشد. به عبارت دیگر، هم مخاطب پسند و هم منتقد پسند.

بنابراین، سریال Arcane می تواند طیف وسیعی از بینندگان را جذب، و راضی کند. همچنین، به خاطر داستان پر جزئیات، هیجان انگیز، و سرشار از احساسات، هر کس، با هر سلیقه، و ژانر مورد علاقه ای، می تواند از این سریال لذت ببرد. امتیاز بسیار بالا و فوق العاده آرکین در IMDB، نشان دهنده محبوبیت خیره کننده این سریال بین مردم است.

مرتبط: سریال انیمیشنی Solar Opposites را ببینیم یا نه؟ 

Arcane بین طرفداران LoL و کسانی که با این مجموعه آشنا نیستند تبعیضی قائل نیست

یکی از سوالات رایج درباره آثار اقتباسی، این است که: «آیا حتما باید قبل از تماشای فلان اثر، منبع اقتباس را هم بشناسم؟» خیلی اوقات اقتباس ها به این شکل هستند که اگر منبع اقتباس را نشناسید، نه از شخصیت ها، نه از داستان، نه از دنیا، و نه از هیچ چیز دیگر سر در نمی آورید. ولی نگران نباشید. فرقی نمی کند، چه از طرفداران قدیمی بازی League of legends باشید و چه اصلا حتی تاکنون اسم این مجموعه به گوشتان نخورده، می توانید سریال Arcane را تماشا کنید، داستان را متوجه شوید، و لذت ببرید.

اقتباس بازی لیگ آف لجندز سرشار از زیبایی های بصری است

زیبایی های بصری سریال Arcane

انیمیشن، همیشه فرصتی برای هنرمندان بوده تا بتوانند خلاقیت های خود را به دنیا نشان دهند. Riot Games ، خالق مجموعه LoL، برای ساخت سریال آرکین، از تکنیک خلاقانه ای استفاده کرده: ترکیب انیمیشن سه بعدی و کامپیوتری با انیمیشن دو بعدی. نتیجه، اثری چشم نواز شده که کمتر انیمیشنی می تواند مثل آن بیننده را شگفت زده کند. جزئیات در طراحی محیط، شخصیت ها، حرکت های روان، تصاویر رنگارنگ، در همه قسمت ها به چشم می خورند.

موسیقی متن سریال انیمیشنی آرکین پر احساس و شگفت انگیز است

معرفی سریال Arcane

دو دلیل اصلی شهرت سریال آرکین، انیمیشن جذاب، و موسیقی زیبای آن هستند. موسیقی متن این سریال، بسیار تاثیرگذار و شگفت انگیز است. موسیقی در آرکین، می تواند احساسات شما را غلغلک دهد. و باعث شود خیلی راحت و سریع، وارد درون دنیای لیگ آف لجندز و شخصیت های آن شوید. همچنین، به سکانس ها، عمق خاصی می بخشد. و کاری می کند که تک تک لحظات را، به خاطر بسپارید.

چیزی به اسم لحظات اضافی در سریال League of legends دیده نمی شود

متاسفانه، یکی از مشکلات رایج بین فیلم ها و سریال ها، چه شرقی چه غربی، لحظات اضافه هستند. خیلی اوقات، مخاطب نیازی به دیدن یک سکانس خاص ندارد، ولی مجبور است وقت زیاد و طاقت فرسایی را صرف تماشای دقایقی مربوط به شخصیت ها یا وقایعی کند که اصلا نه علاقه ای به آنها دارد، و نه برایش مهم هستند. تازه، همه این لحظات اضافه، اصلا تاثیری در روند ماجرای اصلی ندارند!

خوشبختانه، سریال Arcane برای زمان مخاطبانش ارزش قائل است. به همین دلیل، تقریبا هیچ لحظه اضافه ای در این سریال به چشم نمی خورد. و تک تک لحظات، علاوه بر اینکه جذاب و سرگرم کننده هستند، داستان را به سمت درست هدایت می کنند. همچنین، همه داستانک ها به هم مربوط هستند و جدا از هم حس نمی شوند. در نتیجه‌ی همه این عوامل، اثری یکپارچه پدید آمده است. که می تواند توجه بیننده را در همه ثانیه ها داشته باشد.

سکانس های اکشن سریال Arcane فوق العاده هستند

سکانس های اکشن سریال Arcane

اکشن می تواند یکی از جذاب ترین ژانرها باشد. ولی در چند وقت اخیر، بسیاری از سازندگان به جای استفاده از خلاقیت در سکانس های اکشن، ترجیح می دهند از الگوهای رایج استفاده کنند. به همین دلیل، دیگر زیاد پیش نمی آید که یک فیلم اکشن جدید منتشر شود، و ما واقعا از دیدن آن هیجان زده شویم. علاوه بر این، وقتی فیلم های لایو اکشن، تصمیم به نمایش نبردها می گیرند، ما اغلب فقط با یک مشت جلوه های کامپیوتری مواجه هستیم. که خیلی اوقات اصلا با خود فیلم یا سریال متناسب نیستند!

سریال آرکین، انیمیشنی است. بنابراین، خیلی راحت تر، و طبیعی تر از لایو اکشن ها، می تواند از جلوه های کامپیوتری استفاده کند. علاوه بر این، به دلیل انیمیشنی بودن کار، دست سازندگان برای استفاده از خلاقیت هایشان باز بوده. و در نهایت، آنها موفق شدند فایت های سریال Arcane را، خلاقانه، جذاب، و پر جزئیات، به تصویر بکشند.

شخصیت های این سریال، متفاوت، و دارای پرداختی مناسب هستند

شخصیت های سریال Arcane

سریال Arcane، شخصیت هایی را به ما نشان می دهد که هر کدام به جای خود، خاص و به یاد ماندنی هستند. شخصا هیچ وقت هنگام تماشای این سریال، حس نکردم که انگار یک شخصیت، از روی یک شخصیت دیگر کپی شده، و فقط با چهره و نام متفاوت به ما معرفی می شود. هر کدام از شخصیت های سریال آرکین، پیچیدگی ها، اخلاقیات، اهداف، و عقاید منحصر به فرد خودش را دارد. همچنین، خوشبختانه از پردازشی مناسب بهره می برند. که امیدوارم در فصل یا فصل های بعدی، این پردازش کامل و کامل تر شود.

روایت پر احساس، پر جزئیات و خیره کننده

داستان سریال Arcane

سریال آرکین، شروع جذاب و حساب شده ای دارد. در ادامه، هر کدام از قسمت ها برگ برنده خودشان را رو می کنند و باعث می شوند علاقه به تماشای بقیه داستان داشته باشید. و در نهایت، پایان فصل اول این سریال شما را سر جایتان میخکوب می کند.

روایت داستان در سریال آرکین، بسیار پر جزئیات، و فکر شده است. معرفی کاراکترها و دنیای لیگ افسانه ها، آرام و آرام و قابل هضم صورت می گیرد. بخش های مختلف، همگی در سر جایشان قرار دارند. و به بهترین شکل ممکن، وظیفه شان را انجام می دهند. همزمان که اطلاعات به شکل گیج کننده ای ارائه نمی شوند، رفته رفته جزئیات بیشتری را از داستان این سریال کشف می کنیم. بخش های هیجان انگیز، احساسی، اکشن، و معمایی، به همدیگر وصل و مرتبط، و مکمل هم هستند. و تاثیر یکدیگر را افزایش می دهند.

دنیای بزرگی که در آن همیشه چیزی برای کشف کردن دارید!

انیمیشن یا سریال Arcane

همانطور که بالاتر گفتم، جزئیات سریال آرکین بسیار فراوان هستند. تازه جالب اینجاست که ما در این سریال، بخش کوچکی از دنیای گسترده لیگ آف لجندز را می بینیم! خوبی این دنیای وسیع و جذاب، این است که هرگز خسته کننده و تکراری نمی شود. چون به عنوان مخاطب، همواره چیزی برای کشف کردن داریم!

تعداد اپیزودهای کم سریال Arcane و مدت زمان مناسب

سرتان شلوغ است و حوصله سریال های طولانی ندارید؟ به سریال دیدن اعتیاد شدید دارید و می ترسید با آغاز یک پروژه جدید از کار و زندگی بیفتید؟ آرکین منتظر شماست. فصل اول این سریال، کلا دارای نه قسمت است. به همین دلیل، به خاطر وقفه های طولانی به علت مشغله بین تماشای اپیزودهای این سریال، از آن دلزده نمی شوید. و آنقدری هم طولانی نیست که به خاطر اعتیاد پیدا کردن، برای مدتی طولانی کارهایتان را رها کنید! مجموع مدت زمانی که این سریال از شما می گیرد، چیزی حدود 6 ساعت است.

از طرف دیگر، تایم اپیزودها بسیار مناسب است. نه مثل تایم رایج انیمه ها (حدودا 20 دقیقه) طوری است که تا به خودتان می آیید یک قسمت به پایان می رسد، نه مثل سریال های ترکی دو، سه ساعتی است! قسمت های سریال آرکین چهل دقیقه ای هستند.   

اپنینگ جذاب سریال آرکین

اپنینگ سریال Arcane

احتمالا اخیرا بارها و بارها در فضای مجازی آهنگ Enemy از ایمجین درگنز را شنیده اید. همانطور که حدس زده اید، این آهنگ، آهنگ اپنینگ سریال آرکین است. این اپنینگ، هم از لحاظ تصویری، و هم از لحاظ موسیقی، غنی، و جذاب است؛ به طوری که هرگز دلم نمی آمد موقع تماشای سریال آرکین، این اپنینگ را اسکیپ کنم! شاید تیتراژ آغازین دوست داشتنی دلیل چندان قانع کننده ای برای رفتن به سراغ یک سریال نباشد، ولی باور کنید، اپنینگ آرکین، یکی از مهم ترین بخش های تجربه کسی از این سریال است.

صداپیشگی های طبیعی و تاثیرگذار

صداپیشه های سریال Arcane

یکی از مشکلات بزرگ و ناامیدکننده ای که فیلم ها و سریال های انیمیشنی با آنها دست و پنجه نرم می کنند، صداپیشگی های مصنوعی و نامناسب است. صداپیشگی هایی که به درستی انجام نمی شوند، کلید در شکست هستند. فرقی نمی کند که خود انیمیشن چقدر از نظر بصری، موسیقی، یا حتی داستان غنی باشد.

در سریال آرکین، تک تک ویس اکترها با دقت و وسواس انتخاب شده اند. همچنین، خود ویس اکترها تلاش های فراوانی برای بهبود اجرایشان کرده اند. در نهایت، ما با سریالی روبرو هستیم که هنگام تماشایش، به لطف صداپیشگان، کاملا در دنیایش غرق می شویم. 

سریال آرکین به دست کسانی ساخته شده که عاشق آن هستند!

عوامل ساخت سریال Arcane

شوربختانه، اوضاع آثار اقتباسی آنقدر خراب است که افراد زیادی ترجیح می دهند به تماشایشان حتی فکر هم نکنند. حق هم دارند؛ چون خیلی اوقات اقتباس ها صرفا جهت درآمدزایی از یک عنوان محبوب ساخته می شوند. و اغلب، سازنده اقتباس، حتی هدف و احساس خالق منبع را درک نکرده و فقط به نمایش یک برداشت ناقص و غلط اکتفا می کند. نتیجه؟ فیلم هایی مثل مورتال کامبت. که خیلی خوب موفق به جان به لب کردن طرفداران سری اصلی می شوند.

چرا موقع اقتباس چنین اتفاقی می افتد؟ جواب ساده ای دارد: خیلی اوقات، اقتباس ها به دست کسانی ساخته می شوند که اصلا منبع را دوست ندارند! برایشان اهمیت و ارزشی ندارد. منبع اقتباس، هرگز برایشان خاطره ای نساخته، و با آن بزرگ نشده اند. حتی گاهی اوقات سازنده اقتباس برای اولین بار زمانی عنوان منبع را می شنود که استودیو پیشنهاد کار جدید برایش ارسال می کند!

طبیعی است که چنین کسی کار را دوست نداشته باشد. و اقتباسی افتضاح تحویل دهد. به همین دلیل، رایت گیمز پیشنهاد اقتباس از روی لیگ افسانه ها را رد کرد، و تصمیم گرفت خودش آرکین را بسازد. به عنوان خالق اصلی، که با تمام وجود، عاشق کارش است.

در ادامه بخوانید: بهترین سریال های نتفلیکس