معرفی انیمه مرد اره ای

انیمه مرد اره ای Chainsaw man سر و صدای زیادی به پا و محبوبیت چشمگیری را کسب کرده است! با نگاهی به مانگا، می توانستیم احتمال دهیم که پس از انتشار انیمه های پر سر و صدایی مثل جوجوتسو کایزن یا اتک آن تایتان در این دوران، انیمه مرد اره ای به کله گنده شونن بعدی، و یکی از اقتباسات بزرگ در دنیای انیمه تبدیل خواهد شد!

در ادامه بخوانید بررسی انیمه chainsaw man » قسمت اول خون خون بیشتر!

اخیرا، استودیو MAPPA شاهکارهای بسیاری را خلق کرده است. انیمه هایی مثل چینسامن و یا بهشت جهنمی به خوبی توجه انیمه دوست ها را به خود جلب کرده است.

حتی از مدت ها قبل از انتشار انیمه مرد اره ای، می توانستیم احتمال بدهیم که این انیمه، قرار است به پدیده ای جریان ساز و محبوب تبدیل شود. اما چرا این انیمه، موفق شده حتی قبل از اینکه پخش شود، اینقدر طرفدار و منتظر برای خودش جمع کند؟ چرا انیمه مرد اره ای، اتفاق مهمی در دنیای انیمه و مانگا محسوب می شود؟ با مجله وارونه همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

در ادامه بخوانید » انیمه سینمایی Chainsaw Man – The Movie: Reze Arc معرفی شد + تریلر 

چرا باید انیمه مرد اره ای را تماشا کنید؟


10/ اکشن دیوانه وار!

انیمه مرد اره ای

مانگای مرد اره ای، به فایت های دیوانه وار و جذابش معروف است. و حالا خودتان فکرش را بکنید. فایت هایی که در صفحات سیاه و سفید اینقدر جذاب هستند، دیگر وقتی پایشان به صفحه نمایش باز شود چه می کنند!

یکی از خبرهای خوشحال کننده، این است که تولید انیمه مرد اره ای به دست استودیو ماپا MAPPA سپرده شده. که قبلا با خدای دبیرستان و جوجوتسو کایزن ثابت کرده بود می تواند نبردها را به فوق العاده ترین شکل ممکن به تصویر بکشد. به همین دلیل، از قبل انتشار انیمه، می توانستیم از این بابت، اطمینان داشته باشیم که مرد اره ای، به دستان مورد اعتمادی سپرده شده است. انیمه مرد اره ای، با تریلرهای هیجان انگیزش، انتظارات طرفداران را بالا برد و از همان قسمت های ابتدایی اش، با اکشن دیوانه وار و خشونت بار، بینندگان زیادی را به خود جذب کرد.


9/ توجه به درام

مانگا و انیمه مرد اره ای، به خوبی می داند که کی باید به دل اکشن های دیوانه وار حمله کند. اما فقط این نیست. این داستان به خوبی بلد است که وقتی را به کاوش کردن درون شخصیت هایش اختصاص دهد. و راجع به آرزوها و احساساتشان صحبت کند.

بار درام انیمه مرد اره ای می تواند ناراحت کننده، تراژدیک، و حتی بسیار تکان دهنده باشد. و فرسنگ ها با پوچ بودن فاصله دارد.

مرد اره ای، تصویری از جامعه ای را ارائه می دهد که مدام در ترس به سر می برد. و به خوبی از پس نشان دادن درگیری شخصیت ها با خودشان برمی آید. 

مطلب مرتبط: بهترین انیمه های غم انگیز


8/ آرت عجیب و غریب، اما فوق جذاب

انیمه مرد اره ای

قطعا اکشن مرد اره ای عالی است؛ اما این را به آرت استایل جذاب مانگا مدیون است.

داستان Chainsaw man درباره شکارچیان شیاطین است. و هیولاهای این داستان، در وحشتناک ترین شکل ممکن ظاهر می شوند (هر چقدر ترسناک تر باشند، زمانی که تسخیر می شوند بیشتر به ما خوش می گذرد!).

حتی در زمان هایی که قرار نیست در صفحات مانگا یا در پلان های انیمه، شاهد فایت های دیوانه وار یا هیولاهای ترسناک باشیم، تماشا کردن مناظر به خودی خود لذت بخش است. بعضی اوقات می شود تصاویری مضحک را در گوشه و کنار پیدا کرد (چنین چیزی را در مانگای اتک آن تایتان هم شاهد بودیم). و بعضی وقت ها با نقاشی هایی روبرو می شویم که زیبا هستند و قلبمان را تسخیر می کنند.

راستش را بخواهید، با اینکه استودیو ماپا، عملکرد قابل قبولی را در انیمیت مرد اره ای به نمایش گذاشته، اما انیمه مرد اره ای، هنوز به اوج پتانسیلش نرسیده است و می تواند خیلی بهتر از این باشد. باید صبر کرد و دید که آیا ماپا قرار است در فصل ها و قسمت های آینده، بهتر عمل کند یا اینکه قرار است از عنوان بزرگ مرد اره ای، صرفا به عنوان ابزاری برای پول پارو کردن استفاده کند.


7/ شخصیت های ملموس و قابل درک

Chainsaw man کاری می کند که شما داستان را، نه فقط به خاطر اتفاقات، بلکه به خاطر شخصیت ها هم دنبال کنید. بعضی شخصیت ها، در حال فرار کردن از گذشته هستند. بعضی دیگر، به آینده امید دارند. فرقی نمی کند کدام؛ همه شخصیت های مرد اره ای از پردازش بسیار خوبی برخوردار هستند. و زمانی که شما آنها را می بینید، حس می کنید که آنها واقعا وجود دارند.

همه شخصیت ها احساسات خودشان را دارند. چیزهایی هستند که دوستشان دارند. و چیزهایی هستند که حرصشان را در می آورند. و معمولا چندان خوب با هم کنار نمی آیند. همه اینها دست به دست هم داده اند تا ما با شخصیت هایی قابل لمس روبرو باشیم. که همین موضوع، برای Chainsaw man نقطه قوت بسیار بزرگی است.

همچنین بخوانید: مانگای Choujin X : بازگشت سوئی ایشیدا ؛ مانگاکای توکیوغول


6/ راز و رمزهای جذاب و میخکوب کننده

انیمه مرد اره ای

مرد اره ای از رازهای جذابی در داستانش استفاده می کند. و شما را همیشه در عطش اطلاعات بیشتر می گذارد. به طوری که مدام بخواهید به صفحه بعد بروید و چیزهای بیشتری را کشف کنید.

موقع خواندن و تماشا کردن Chainsaw man همیشه حدس و گمان هایی در ذهنتان رژه می روند. چون شما مدام از طرف داستان مرد اره ای، قطعه هایی از یک پازل را دریافت می کنید. که ذهنتان را در حد المپیک درگیر می کنند. و زمانی که همه قطعه ها پیدا شده، و پازل کامل می شود، ناگهان بووم!!! و… ای خدا. تک تک رازهای مرد اره ای شوکه کننده هستند.

در صورتی که خیلی مشتاق این رمز و رازها هستید، باید خوشحال باشید. چون غافلگیری های مرد اره ای از همان قسمت ها و چپترهای ابتدایی شروع می شود.


5/ استفاده از مقدار غافلگیرکننده ای شوخ طبعی

انیمه مرد اره ای

این برای من خیلی مهم است! ببینید، ترکیب کردن شوخ طبعی با یک جو تاریک، معجونی بی نظیر می سازد. بعد از فصل دوم انیمه سگ های ولگرد بانگو من به این اصل ایمان آوردم.

راستش را بخواهید، در دنیای Chainsaw man روشنایی و چیزهای امیدوارکننده زیادی وجود ندارند. اما با این حال، این مجموعه، از شوخ طبعی خاصی استفاده کرده است. (منظورم شوخی هایی هستند که واقعا می توانند ما را بخندانند!) که کاملا با اتمسفر دارک داستان هماهنگ است.

این شوخ طبعی، در هر زمانی استفاده می شود: از وسط فایت ها گرفته تا زمانی که اوضاع عادی است. و راستش را بخواهید، این شوخ طبعی، می تواند باعث شود Chainsaw man در جذب تعداد بیشتری از مخاطبان موفق باشد.


4/ پیچش های داستانی

انیمه مرد اره ای

نکته: این مورد، با مورد 6 متفاوت است!

دنیای مرد اره ای نه تنها سوالات متعددی درباره راز و رمزها برای مخاطب ایجاد می کند. بلکه اصل داستان هم واقعا غیرقابل پیشبینی است!

Chainsaw man پیچش های داستانی نفسگیری دارد. و مدام برای ما این سوال را به وجود می آورد که در آینده چه اتفاقی می افتد. اینطوری در تک تک لحظات، ما را همراه خودش می کند. و کاری می کند تا سیخ بنشینیم و پلک هم نزنیم.

البته، پیچ و تاب های داستان مرد اره ای می توانند بسیار بسیار دردناک – و وحشیانه – باشند. و به قلب خواننده حمله کنند. اما… قطعا خودتان به عنوان یک انیمه باز می توانید درک کنید که این دردها چقدر می چسبند!


3/ آنتاگونیست ها به اندازه قهرمان های داستان قدرتمند، و البته انسانی هستند!

اگر می خواهید داستانتان جذابیت خود را حفظ کند، در ازای قهرمان های قوی، نیاز به آنتاگونیست های قوی هم دارید. این دقیقا همان اصلی است که مرد اره ای به آن پایبند است.

ویلین های Chainsaw man دارای پردازشی عالی هستند. اما خالق اثر، حواسش بوده که همزمان که خواننده با آنها همذات پنداری می کند. همزمان نتواند روی تاریک آنها را نادیده بگیرد. به عبارت دیگر، آنتاگونیست های Chainsaw man واقع گرایانه و انسانی به تصویر کشیده می شوند.

همچنین آنها خیلی اوقات به جای اینکه از نظر قدرت نسبت به پروتاگونیست های داستان برتری داشته باشند، به هوش و تدابیر خود تکیه می کنند.

آنتاگونیست های مرد اره ای دقیقا همان چیزی هستند که باید باشند. اما یک مسئله حیاتی در این میان وجود دارد: آنها، نیاز به ویس اکترهایی مناسب دارند. که بتوانند عمق این شخصیت ها را در دنیای انیمه به ما نشان دهند. نگرانی هایی درباره کست مرد اره ای وجود داشت که البته، چندان شدید نبودند؛ چون ویس اکترهای ژاپنی تاکنون بارها و بارها توانایی خود را ثابت کرده اند. (جالب است بدانید از بین 10 ویس اکتر برتر جهان، 9 نفرشان ژاپنی هستند. این 9 نفر، شامل کسانی مثل یوکی کاجی، ویس اکتر ارن یگر و مامورو میانو، ویس اکتر لایت یاگامی و دازای اوسامو می شوند.) در ادامه نیز، انیمه مرد اره ای، با به کار گرفتن ویس اکترهای توانمند، محبوب و معروفی مثل ماریا ایسه، مایا اوچیدا و مارینا اینو، به ما نشان داد که در زمینه صداپیشگی، کم و کسری نخواهد داشت.

مرتبط: برترین ضدقهرمان های انیمه که شما را میخکوب می کنند!


2/ داستانک ها و درگیری های استادانه

معمولا در داستان ها، یک هدف کلی برای پروتاگونیست وجود دارد. دکو در مدرسه قهرمانه من می خواهد قهرمان شود. لایت در دث نوت می خواهد یک دنیای آرمانی بسازد. ادوارد و آلفونس در کیمیاگرتمام فلزی می خواهند بدن هایشان را برگردانند. لوفی می خواهد وان پیس را پیدا کند.

این هدف کلی در مرد اره ای هم وجود دارد. و در راه رسیدن به هدف کلی پروتاگونیست – و داستان – قطعا باید داستانک ها و درگیری هایی هم ایجاد شوند. و این درگیری ها زمانی در بهترین حالت خود قرار دارند که در خدمت هدف کلی باشند. و با یکدیگر ارتباط هایی داشته باشند. در غیر این صورت، درگیری ها و داستانک ها، چیزی به جز ماجراهایی اضافه نیستند که حوصله مخاطب را سر می برند.

خوشبختانه، درگیری های موجود در انیمه مرد اره ای، بسیار استادانه کار شده اند. و نه تنها باعث خسته شدن شما نمی شوند، بلکه همیشه بسیار جذاب ظاهر می شوند.


1/ پایان در واقع آغاز است!

انیمه مرد اره ای

مرد اره ای تا همان لحظه آخر به غافلگیر کردن ما ادامه داد. (حس می کنم در حال سخنرانی در یک مجلس ختم هستم!) و یکی از بزرگترین سورپرایزها در صفحه آخر چپتر پایانی، 97، رخ داد:

“پایان پارت اول”.  این چیزی بود که همه با چشم هایی حیرت زده در آخرین صفحه Chainsaw man دیدند. در واقع، پایان به طوری بود که انگار داستان تازه شروع شده؛ نه اینکه به پایان رسیده باشد.

اوضاع زمانی عجیب و غریب تر شد که در دسامبر 2020 رسما اعلام شد احتمالا Chainsaw man برخواهد گشت. همچنین مجله شونن جامپ اعلام کرد که مرد اره ای پارت دوم خواهد داشت. و ماجراهای آن، دقیقا از نقطه پایان چپتر 97 آغاز می شوند.

تاکنون، چند چپتر ابتدایی پارت دوم انیمه مرد اره ای منتشر شده اند. البته، داستان این پارت، حول محور دنجی نمی چرخد و طبق گفته خالقان و منتشرکنندگان مانگا، پارت دوم قرار نیست دنباله پارت اول باشد، بلکه یک اسپین آف است. ممکن است که چند پارت دیگر هم منتشر شوند و در نتیجه، انیمه اقتباسی مرد اره ای، به یک سری طولانی تبدیل شود. ممکن هم هست که مرد اره ای بخواهد مسیر آثاری مثل ماجراجویی های عجیب جوجو را در پیش بگیرد. به هر حال، یک فصل از مرد اره ای منتشر شده و با توجه به محبوبیت خیره کننده آن، ساخت فصل بعدی در دستور کار استودیو ماپا قرار گرفته است.


مانگای مرد اره ای، آنقدر جنجالی و سرنوشت ساز بود که باعث دسته دسته شدن خیلی از طرفداران انیمه و مانگا شد: یک دسته، عقیده داشتند که این مانگا، اثری سخیف است که ارزش صحبت کردن ندارد. آنها، می گفتند که شونن های مدرن، باید از شونن های کلاسیک پیروی کنند و فرمول مرد اره ای، نباید به یک الگوی پرتکرار تبدیل شود و گروه دیگر، فکر می کردند حال و هوای متفاوت و تاریک تر شونن های جدید، جذابیت فراوانی دارد و به نظر می رسد که وقت ایجاد تغییراتی اساسی در شونن ها فرا رسیده.

به هر حال، با وجود تمام فن ها و هیترها، مانگای مرد اره ای پر سر و صدا بود. آیا انیمه مرده اره ای هم توانسته به این جایگاه برسد؟ راستش را بخواهید، نه. انیمه مرد اره ای، نه توانست طرفداران سینه چاک و سرسپرده پیدا کند و نه توانست خشم و نفرت کسی را برانگیزد. انتشار این انیمه، از آن چیزی که توقع می رفت، کم سر و صداتر بود و اکثر بینندگان، نظر شدیدی درباره آن نداشتند. اگر مانگا را خوانده باشید، انیمه مرد اره ای پایین تر از حد انتظاراتتان ظاهر می شود و اگر نخوانده باشید، انیمه برایتان تاحدودی گیج کننده خواهد بود. اما آیا مرد اره ای، انیمه بدی است؟ نه خیلی. اگر از مانگای منبع اقتباسش و شونن های تاریک تری مثل جوجوتسو کایزن، خوشتان آمده، چیزهایی برای لذت بردن در انیمه مرد اره ای، پیدا خواهید کرد.

در ادامه بخوانید:

بهترین انیمه های سینن

5 مانگایی که منتظر انیمه آنها هستیم!