چرا دارو؟! شما می توانید جلوی حمله های وحشت زدگی را با این راهکارها بصورت طبیعی بگیرید!

اولین سوالی که در ذهن یک فرد مبتلا به پانیک اتک بوجود می آید این است که آیا راهکارهایی برای درمان طبیعی بیماری پانیک اتک وجود دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید بگویم بله! شما می توانید بیماری خود را با روش های طبیعی و بدون دارو درمان کنید. برای صحت این موضوع به مقاله Dr. Ronald Hoffman ، دکتر رونالد هافمن پزشک بالینی، نویسنده، میزبان رادیویی، سخنران، سخنگوی رسانه ای و رهبر تایید شده در زمینه پزشکی مکمل اشاره می کنم. 

دکتر هافمن می گوید: اضطراب بر روی بیش از 40 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا تأثیر می گذارد و 43 درصد از جمعیت آمریکا و آمریکای شمالی به طور مرتب تغییرات در حالت روحی را تجربه می کنند. Paxil و Zoloft (دو مورد از محبوب ترین داروهای ضد اضطراب) در میان ده دارو تجویز شده برای مبارزه با پانیک اتک و اضطراب در ایالات متحده قرار دارند و در سال 2002 حدود 5 میلیارد دلار فروش داشتند.

سایر داروهای ضد اضطراب همانند بنزودیازپین ها که محبوب ترین آنها عبارت اند از : Valium، Ativan و Xanax، که این داروها بسیار اعتیاد آور هستند و باعث کاهش شدید عملکرد روزانه فرد می شوند. همچنین باید اشاره کنیم که ده ها میلیون نیز با اضطراب مزمن خود با نوشیدن بیش از حد الکل و یا مصرف داروهای ضدافسردگی غیرمجاز و مواد مخدر/روانگردان مقابله می کنند.


همچنین بخوانید: آیا دچار پانیک اتک شده اید یا این فقط یک حمله ی اضطرابی است؟ 


هافمن اشاره می کند: یکی از بیمارانش که 40 سال داشته و با علائمی نظیر: تهوع، سردرد خوشه ای، سرگیجه، تپش قلب و تعرق روبرو بوده به وی مراجعه میکند و اعلام میکند که بعد قبول دوره درمان با داروی زاناکس مشکل وی بر طرف نشده و او همچنان با این مشکلات مواجه است.

هافمن می گوید: من به او گفتم که ممکن است بتوانم کمکش کنم، اما در بعضی از موارد شدید حمله های وحشت زدگی باید از دارو استفاده شود، حداقل در کوتاه مدت! اما او مصمم بود که  می خواهد بدون دارو درمان شود و من موافقت کردم که برخی آزمایشات را انجام دهم و برخی پیشنهادات را ارائه دهم.

 اول، من قرص های منیزیم را تجویز کردم. استرس منیزیم را کاهش می دهد و بسیاری از بیماران با منیزیم کم پاسخ های مضر به استرس دارند. در نتیجه حتما آزمایش دهید و از میزان منیزیم خود آگاه شوید شما همچنین می توانید به جای دارو از مواد طبیعی حاوی منیزیم استفاده کنید.


همچنین بخوانید : اپل واچ سری 6 با قابلیت تشخیص پانیک اتک !


دوم، قرص های روغن ماهی امگا3 برای او تجویز کردم. رژیم غذایی بیمار من غم انگیز بود، شامل مواد غذایی  سرخ شده در روغن های با کیفیت پایین، و او به سختی ماهی یا آجیل می خورد. روغن ماهی امگا 3 در بهبود و افزایش عملکرد مغزی مطلوب در بسیاری از بیماران مبتلا به اضطراب، افسردگی و حتی اسکیزوفرنی نقش مهمی در روانپزشکی پیدا کرده است.

در ادامه، پس از آزمایش تلرانس گلوکز، مشخص شد بیمار من با کمبود قند خون مواجه بود، در نتیجه برای او رژیم مخصوصی تهیه کردم. وعده های غذایی کوچک و تنقلات سالم، کربوهیدرات های دیر باز شونده را با مقدار زیادی پروتئین با کیفیت بالا و چربی های سالم تجویز کردم. در طی آزمایش، به نکته ی جالبی پی بردم با کاهش سطح خون بیمار به 46 درصد، علائم پانیک اتک ظاهر شدند.

در نهایت، به او گفتم که شروع به مصرف مکمل L-Theanine کند .(یکی از اسید آمینه های مورد نیاز بدن که شبیه به یکی از شاخه های پروتئینی آمینو اسید L-glutamine است و در چای سبز و بسیاری از گیاهان موجود است) . مصرف این مکمل باعث افزایش آرامش و تمرکز می شود، بدون ویژگی های القاء خواب آلودگی و یا ضعف عملکرد که نشانه بارز داروهای معمولی برای درمان پانیک اتک است.

من همچنین از او خواستم تا به یک درمانگر شناختی رفتاری مراجعه کند. درمان های شناختی رفتاری به شدت برای مقابله با اضطراب و ترس و استرس مناسب است.


همچنین بخوانید: نحوه ی برخورد با پانیک اتک ؛ این حرفها را به کسی که دچار پانیک اتک شده نزنید! 


بعد از گذشت سه هفته از شروع درمان زمانی که بیمارم را معاینه کردم انتظار معجزه نداشتم. من از او خواسته بودم تا سطح انتظارش را پایین بیاورد چون مراحل ریکاوری به آرامی پیش خواهد رفت. اما با کمال تعجب زمانی که او را دیدم او به شدت خوشحال و هیجان زده بود!

سردردها تقریبا از بین رفته بود، و از همه مهمتر، حتی یک حمله وحشت زدگی اتفاق نیافتاده بود!!! در پیگیری های که در ادامه انجام دادم او بهبود بیشتری را نیز کسب کرده بود. ولی باید بگویم او بسیار در پیگیری و انجام برنامه رژیم غذایی و مکمل هایش منظم بود. او سپاسگزار است که من به او فرصتی دادم تا یک جایگزین طبیعی برای داروهای تجویزی را امتحان کند.

  • مواردی مانند این بیمار به ما یادآوری می کنند که چگونه طب طبیعی می تواند برای درمان پانیک اتک مفید باشد. اگر فقط میشد تعداد بیشتری از مردم از مزایای آن آگاهی داشتند و می توانستند با نظم شخصی خود با پیوستن به یک برنامه تغییر سبک زندگی به مقابله با پانیک اتک بپردازند، ما می توانستیم از تراژدی از بین رفتن میلیون ها نفر که به صورت غیر ضروری درگیر تاثیرات جانبی و تاثیرات مخرب داروهای مخدر، شده اند جلوگیری کنیم.

همچنین بخوانید