با ما در لیست امن ترین شهرهای جهان برای مهاجرت همراه باشید. افراد در زمان مهاجرت اولویت های مختلفی دارند، فاکتورهایی مثل قیمت مناسب، پتانسیل رشد شغلی و حتی تعداد کتابخانه ها و یا به دنبال بهترین کشورها برای تحصیل می گردند. اما در این بین افراد زیادی هستند که دوست دارند به امن ترین کشورهای جهان و یا بهتر بگویم امن ترین شهرهای جهان مهاجرت کنند.



این لیست از امن ترین شهرهای جهان از واحد اطلاعاتی اکونومیست (EIU) ثابت می کند که سفر کردن به شهر های شلوغ حس رفاه را از شما نخواهد گرفت – به خصوص اگر به توکیو سفر کنید.

همانطور که Quartz گزارش می دهد، EIU ایمنی کلی 60 شهر بزرگ را با استفاده از فاکتورهایی مانند ایمنی سلامت، ایمنی زیرساخت ها، ایمنی شخصی و امنیت سایبری شهر هوشمند ارزیابی کرده است. توکیو با داشتن امتیاز 89.80 از 100 امتیاز، امن ترین شهر برای سومین سال پیاپی است. امتیاز امنیت زیرساخت ها، توکیو را از گرفتن امتیاز کلی بالا تر بازداشت.

دو شهر بعدی در لیست EIU نیز به شهرهای آسیای شرقی تعلق دارد، که سنگاپور با کسب 89.64 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و اوساکا با 88.67 در رده سوم قرار دارد. تورنتو و ملبورن هم در جمع پنج شهر برتر قرار دارند. می توانید کل لیست را در ادامه مشاهده کنید.

  1.  توکیو (پایتخت کشور ژاپن)
  2. سنگاپور (پایتخت کشور سنگاپور)
  3. اوساکا (سومین شهر بزرگ ژاپن)
  4. تورنتو (پرجمعیت ترین شهر کانادا)
  5. ملبورن (پایتخت ایالت ویکتوریا)
  6. آمستردام (پایتخت کشور هلند)
  7. سیدنی (بزرگ‌ترین شهر کشور استرالیا و قاره اقیانوسیه و نیز مرکز ایالت نیو ساوث ویلز)
  8. استکهلم (پایتخت کشور سوئد)
  9. هنگ کنگ (شهری جزیره ای در جنوب چین)
  10. زوریخ (بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در کشور سوئیس)

شاید توجه کرده باشید که برخلاف انتظار، هیچ شهری در ایالات متحده در لیست 10 شهر امن جهان حضور ندارد. بهترین کلان شهر آمریکایی با امتیاز برتر، شهر سانفرانسیسکو است که با امتیاز 83.55 در رتبه 15 قرار گرفت. همچنین نیویورک که قبلاً در رتبه 10 قرار داشت داشت، به رتبه 21 رسید. در این گزارش عملکرد ضعیف ایالات متحده در بخشی از زیرساخت های کهنه آمریکا مقصر دانسته شده است، که مرتباً به دلیل عدم نگهداری و به روزرسانی، نمره ی پایینی در گزارش هایی از این قبیل دریافت می کند.