آیا انسانها می توانند در فضا زندگی کنند؟ پاسخ کوتاه بله است، اما مشخص است که به همین سادگی ها نیست. ما شرایط زندگی در فضا را به ساده ترین زبان ممکن برایتان توضیح خواهیم داد، با ما همراه باشید. 

انسان ها در زندگی در مکان های سخت، عالی عمل می کنند. حتی قبل از توسعه فن آوری مدرن، ما توانایی زندگی در تمام قاره های زمین را داشتیم – از مناطق واقعاً سرد در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا، تا گرمترین نقاط استرالیا. اما هنوز مکانهای زیادی بر روی زمین وجود دارد که بشر به طور معمول نمی تواند در آنجا زنده بماند – مانند زیر اقیانوس، یا در قطب جنوب.


همچنین بخوانید:

حیات در فضا ؛ آیا زندگی در فضا امکان پذیر است؟

چرا دولت‌ها در مورد موجودات فضایی دروغ می‌گویند؟


این مکان ها خطرناک هستند – بدون محافظت، شما در چند ثانیه یا چند دقیقه می میرید. اما، به لطف فناوری مدرن، راهی برای زندگی در این مکان ها پیدا کنیم. انسانها می توانند ماه ها در زیر اقیانوس ها یا در قطب جنوب یخی زندگی کنند. اما چگونه؟ خوب، آنها راهی پیدا می کنند تا شرایط آنجا را بیشتر شبیه آنچه در خانه شان به آن عادت دارند، کنند.

برای زندگی در زیر آب، انسانها زیردریایی می سازند و به عبارت دیگر، آنها مکانی سرد، تاریک و خطرناک (در اعماق اقیانوس) را به چیزی شبیه به خانه تغییر می دهند. همین اتفاق در قطب جنوب می افتد. با ساخت خانه های خاص، و حفر تونل و بردن امکانات لازم قطب جنوب می تواند جایی برای زندگی شود.

اما شما نمی توانید برای همیشه در این مکان های تاریک و سرد زندگی کنید. انسان نمی تواند برای مدت طولانی به اندازه کافی نور خورشید نبیند، بنابراین لازم است پس از مدتی به “زندگی عادی” برگردد. و آوردن همه مواد غذایی، آب، هوا و انرژی به این مکانها واقعاً هزینه بر است.

ایستگاه قطب جنوب آموندسن-اسکات

آیا انسانها می توانند در فضا زندگی کنند؟

فضا بسیار خطرناک است – و بدون حفاظت، انسانها نمی توانند در آنجا زنده بمانند. زیرا علاوه بر اینکه اکسیژن وجود ندارد، بسیار سرد است – انسانها در فضا بدون محافظت یخ می زنند. از طرفی اشعه های بسیاری (از خورشید و از بقیه جهان) وجود دارد، بنابراین انسان در فضا بدون محافظت دچار آفتاب سوختگی بسیار بدی خواهد شد. اما با وجود همه اینها، همیشه افرادی وجود دارند که در فضا زندگی می کنند!

آنها در مکانی شگفت انگیز به نام ایستگاه فضایی بین المللی که در اطراف زمین می چرخد زندگی می کنند. حتی گاهی اوقات وقتی آسمان کاملا صاف است، می توانید آن را از حیاط پشتی خود ببینید.

آیا انسانها می توانند در فضا زندگی کنند؟
این خط سفید ایستگاه فضایی بین المللی است که در آسمان عبور می کند. این عکس با استفاده از ترفند عکاس به نام “نوردهی طولانی” گرفته شده است که باعث می شود ایستگاه فضایی به صورت یک خط سفید در آسمان شب نشان داده شود.

ایستگاه فضایی مانند زیردریایی است که مخصوص فضا ساخته شده است. یک قوطی حلبی غول پیکر، پر از هوا، و گرم و نرم – نه خیلی گرم و نه خیلی سرد. این قوطی حلبی غول پیکر فضانوردان را از سرمای فضا محافظت می کند، به آنها اکسیژن می دهد تا نفس بکشند و از آنها در برابر همه اشعه های مضر محافظت می کند. همچنین محموله های غذایی و آشامیدنی منظمی از زمین برایشان ارسال می شود – هر آنچه برای زنده ماندن نیاز دارند. اگرچه بازهم، برای همیشه زندگی کردن در فضا ایمن نیست و مدت طولانی در فضا بودن برای بدن انسان ها مضر است.


همچنین بخوانید: 17 حقیقت جالب در مورد فضا که درموردشان چیزی نمی‌دانید!


هر وقت انسانها بخواهند در مریخ، یا در ماه – یا مکانهای دیگر در منظومه شمسی (و فراتر از آن) زندگی کنند – به این دلیل است که ما راهی پیدا کرده ایم که آن مکان ها را مناسب، ایمن و کمی شبیه خانه کنیم.

در حالی که به نظر می رسد زندگی در ماه یا مریخ داستانی علمی تخیلی است، اما انسانها به طور جدی در مورد انجام چنین کاری در آینده صحبت می کنند. اینکار بسیار خطرناک و بسیار گران خواهد بود. اما چه کسی می داند چه چیزی در آینده رخ می دهد؟

در ادامه بخوانید: 

دزدیده شدن انسانها توسط آدم فضایی ها حقیقت دارد؟ 

آیا انسان ها می توانند در زمان سفر کنند؟