با معرفی بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول در خدمت شما هستیم. قلعه متحرک هاول (Howl’s Moving Castle) یکی از بهترین انیمه های استودیو جیبلی است که اغلب در بین بهترین انیمه های سینمایی قرار می‌گیرد. این انیمه سوفی، زن جوانی را دنبال می کند که مورد نفرین قرار گرفته و تبدیل به یک پیرزن شده است. برای بازگشت به حالت عادی، او باید هاول، جادوگر عجیبی را که در یک قلعه پرنده زندگی می کند، دنبال کند. در حالی که فیلم یک تجربه منحصر به فرد لذت بخش را ارائه می دهد، انیمه های دیگری نیز ارزش دیدن دارند که تجربه مشابهی را ارائه می دهند.

مرتبط: انیمه قلعه متحرک هاول ؛ 12 حقیقتی که متوجه‌شان نشده‌اید! 

بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

از بهترین انیمه هایی مانند Howl’s Moving Castle می توان به شاهکارهای دیگر استودیو جیبلی مانند Castle in the Sky، Spirited Away و The Secret World of Arrietty اشاره کرد. اما انیمه هایی از استودیوهای دیگر نیز وجود دارد که طرفداران Howl از آنها قدردانی خواهند کرد. اگر به دنبال انیمه ای در مورد دختری مانند سوفی هستید که با پسری دراماتیک رابطه برقرار می کند، احتمالاً رابطه هاروحی و تاماکی را در Ouran High School Host Club کشف خواهید کرد. اگر به دنبال انیمه دیگری در مورد قلعه های متحرک هستید، فیلم Steamboy را از کارگردان آکیرا ببینید. در ادامه بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خرید انواع محصولات انیمه ای از فروشگاه وارونه


Spirited Away

Spirited Away از بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

یکی از موضوعات اصلی قلعه متحرک هاول، یافتن شادی در زندگی روزمره و غلبه بر بی میلی به ریسک کردن است. دلیل نفرین و تبدیل شدن سوفی به یک پیرزن این است که با وجود جوانی هرگز به خود اجازه نمی دهد از جوانی خود لذت ببرد و تمام وقت خود را صرف کار می کند.

چیهیرو، قهرمان کودک Spirited Away، یک دختر کوچک جدی است که در کنار آمدن با والدینش و پذیرش یک جا به جایی قریب الوقوع مشکل دارد. چیهیرو از طریق تجربیاتش در کار در حمامی واقع در قلمرو ارواح، با تغییرات راحت‌تر می‌شود و از چیزهایی که دارد بیشتر قدردانی می‌کند.

مرتبط: موسیقی متن انیمه Spirited Away را گوش کنید!


The Secret World of Arrietty

The Secret World of Arrietty از بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

بیشتر انیمه‌ها بر اساس مانگا، لایت ناول یا بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌اند، برخی از انیمه ها نیز ارجینال هستند. تعدادی از آنها بر اساس رمان هستند، اما این رمان ها معمولاً توسط نویسندگان ژاپنی هستند. قلعه متحرک هاول بر اساس رمانی فانتزی به همین نام نوشته دایانا وین جونز نویسنده ولزی-انگلیسی است. همین امر در مورد دنیای مخفی آریئتی، فیلم دیگری از جیبلی که بر اساس رمانی از یک نویسنده غربی ساخته شده است، صادق است.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های استودیو جیبلی ؛ راهنمای تماشای آثار Ghibli برای هر سلیقه 

این انیمه بر اساس اثر رمان نویس بریتانیایی مری نورتون ساخته شده است. این کتاب درباره شخصیت بسیار کوچکی به نام آریتی است که با خانواده اش در سایه های دنیای انسانی زندگی می کند. آریتی از داشتن چنین زندگی محدودی راضی نیست و به دنبال ماجراجویی است – اما آیا این ماجراجویی می تواند به او آسیب برساند؟


Princess Mononoke

Princess Mononoke از بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

درست مانند قلعه متحرک هاول، پرنسس مونونوکه نیز اثری از استودیو جیبلی است، بنابراین از نظر هنری مشابه است. جدای از زیبایی شناسی، این دو فیلم هر دو بر رابطه بین یک فرد به ظاهر معمولی که زندگی اش توسط یک نفرین مختل شده است، و فردی که خارج از حاشیه جامعه زندگی می کند، تمرکز دارند. این دو شخصیت زمانی که با درگیری های سیاسی و فراطبیعی نیروهای بزرگتر از خودشان برخورد می کنند، بیشتر به هم نزدیک می شوند.

در شاهزاده مونونوکه، آشیتاکا توسط خدای گراز خشمگین نفرین شده است. در تلاش برای شکستن نفرین، او به شهر آهنی می رسد، شهری که هرج و مرج زیست محیطی ایجاد می کند. سان، انسانی که توسط یک الهه گرگ بزرگ شده است، به دنبال تخریب شهر و نجات جنگل است. آیا آشیتاکا می تواند صلح بین دو نیرو را میانجیگری کند و نفرین خود را بشکند؟

مرتبط: بهترین موسیقی‌های متن استودیو جیبلی Studio Ghibli را گوش کنید! 


Castle in the Sky

Castle in the Sky از بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

قلعه ای در اسمان یکی از آثار اولیه استودیو جیبلی است. با تماشای این انیمه به راحتی متوجه می شوید قلعه متحرک هاول به نوعی از آن تاثیر گرفته است. هنگامی که شیتا توسط ماموران دولتی که می خواهند قدرت طلسم کریستالی او را بدزدند، ربوده می شود، فکر می کند که هرگز نمی تواند فرار کند.

در ادامه بخوانید » 10 انیمه ای که به اشتباه فکر میکردید توسط استودیو جیبلی ساخته شده اند! 

اما کشتی ای که در آن نگهداری می شود توسط دزدان دریایی تسخیر می شود و به او فرصت فرار می دهد. پس از آن است که او با پازو، پسری که تلاش می کند به قلعه ای افسانه ای به نام لاپوتا برسد، آشنا می شود. شیتا در این راه به او می پیوندد، اما این کار آسان نخواهد بود – به خصوص با مقامات دولتی که می خواهند لاپوتا را پیدا کنند و از قدرتش استفاده کنند.


Patema Inverted

Patema Inverted از بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

هر دو انیمه Patema Inverted و Howl’s Moving Castle انیمه های زیبایی هستند که در مورد رابطه بین دو نفر از جهان های کاملاً متفاوت هستند. در حالی که هاول یک جادوگر با انواع ارتباطات سیاسی پیچیده است، سوفی یک مغازه دار ساده است – و با این حال، این دو با هم همراه میشوند.

در همین حال، پاتما، یک دختر جوان ماجراجو از یک جامعه زیرزمینی، ناگهان با Age، دانشجویی که در سرزمین آیگا زندگی می‌کند، آشنا می شود. اگرچه اکثر مردم آیگا معتقدند که مردم دنیای پاتما پست هستند و از آنها دوری می کنند، ایج با پاتما دوست می شود و سعی می کند از او محافظت کند تا بفهمند چگونه او را به خانه برسانند – و اسرار دنیای جداگانه آنها را کشف کنند.

اگرچه پلات های Howl و Patema نسبتاً متفاوت هستند، اما اگر از یکی لذت ببرید، احتمال اینکه از دیگری نیز لذت ببرید بسیار زیاد است.

مرتبط: 16 والپیپر استودیو جیبلی که حتما باید آنها را داشته باشید ! 


Children Who Chase Lost Voices

Children Who Chase Lost Voices از بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

کودکانی که صداهای گمشده را تعقیب می کنند، فیلمی از ماکوتو شینکای است که دختر جوانی به نام آسونا واتاسه را دنبال می کند که روزهای خود را به مراقبت از خانه مادرش می گذراند و به یک ایستگاه رادیویی مرموز گوش می دهد که صدای غم انگیز و ترسناکی را پخش می کند که قبلاً در هیچ جای دیگری نشنیده بود.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های سریالی کمتر شناخته شده 

وقتی پسری عجیب به نام شون ظاهر می شود، او را وارد ماجرایی می کند که به زندگی نسبتا کسل کننده او جادو و هیجان می دهد. اما درست مانند سوفی، آسونا فقط اوقات خوشی را نمیگذراند – او در تلاش است تا چیز مهمی را انجام دهد. در حالی که سوفی باید نفرینی را که بدنش را تغییر می دهد بشکند، آسونا باید بفهمد که چگونه یک فرد را به زندگی بازگرداند.


Ouran High School Host Club

Ouran High School Host Club از بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

سوفی فردی آرام و معقول است که باید کمی به خود راحت بگیرد، در حالی که هاول کاملاً دراماتیک است. اگر از واکنش‌های عجیب او به هر اتفاقی که می‌افتد همراه با پاسخ‌های عمل‌گرایانه سوفی لذت می‌برید، ممکن است باشگاه میزبان دبیرستان اوران را نیز دوست داشته باشید. درست مانند سوفی، هاروحی فردی عملی است که با تاماکی، پسری دراماتیک و ثروتمند که رفتارش اغلب او را گیج می‌کند، رابطه برقرار می‌کند.

مرتبط: بهترین انیمه های کمدی عاشقانه


Inuyasha

Inuyasha از بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

وقتی کاگومه هیگوراشی به دوره سنگوکو منتقل می کنند. در همان لحظه، جواهری جادویی در درون او متولد می شود، اما زمانی که به طور ناگهانی مورد حمله قرار می گیرد، شکسته می شود. او که وظیفه یافتن تکه های پراکنده را دارد، از یک نیمه انسان نیمه شیطان به نام اینویاشا کمک می گیرد.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی ؛ 30 انیمه سینمایی رمانتیک 

همانطور که این دو متحدینی برای خود جمع می‌کنند و با دشمنان خطرناک‌تری روبه‌رو می‌شوند، به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند – اگرچه در ابتدا دقیقاً با هم کنار نمی‌آیند. در حالی که ماموریت سوفی متفاوت است، سفر کاگومه به عنوان یک فرد معمولی در موقعیتی عجیب رخ می دهد که بهانه ای برای عاشق شدن است.


The Ancient Magus’ Bride

The Ancient Magus' Bride از بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

پس از یک عمر ضربه و درد، چیس هاتوری سرانجام با شروع زندگی با الیاس آینزورث، جادوگری که قول می‌دهد به او بیاموزد چگونه بر توانایی‌های جادویی‌اش تسلط یابد و از آن‌ها به‌طور مؤثرتر استفاده کند، دوباره روی پای خود می‌ایستد. پس از آن، او با موجودات جادویی بی‌شماری و دوستان جدید روبرو می‌شود.

در حالی که زندگی چیس خیلی بدتر از زندگی سوفی شروع می شود، هر دوی آن ها با ملاقات با مردی که عاشقش می شوند، تجربه ای را با هم در این تجربه به اشتراک می گذارند که زندگی شان با سحر و جادو آمیخته شود. همچنین، هر دوی آنها باید با نفرین‌ها دست و پنجه نرم کنند – چیس توسط یک اژدها نفرین می‌شود، و سپس در تلاش برای شکستن آن نفرین، نفرینش دو برابر می‌شود، در حالی که سوفی به یک زن مسن تبدیل می‌شود.

مرتبط: موسیقی متن انیمه Howl’s Moving Castle را گوش کنید! شاهکاری از درام‌ها 


The Earl and the Fairy

The Earl and the Fairy از بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

The Earl and the Fairy یک سریال کمتر شناخته شده از سال 2008 است که ممکن است برای طرفداران رابطه سوفی و هاول جذاب باشد. لیدیا کارلتون یک دکتر است که در ارتباط با پری ها تخصص دارد – در واقع، او یکی از تنها افرادی است که می تواند با آنها ارتباط برقرار کند.

ادگار جی سی اشنبرت او را به خاطر دانشش در مورد پریان استخدام می کند، اما نه تنها برخی از جزئیات را در مورد هویت واقعی خود پنهان می کند، بلکه شخصیت او نیز بسیار مورد توجه است. مانند سوفی، لیدیا از طریق رابطه خود با یک مرد عجیب و غریب از نظر عاطفی رشد می کند – اما نه بدون نیاز به مقابله با سختی های ماوراء طبیعی.

مرتبط: بهترین انیمه های فانتزی ؛ داستان‌‎هایی پر از خیال! 


Princess Jellyfish

Princess Jellyfish از بهترین انیمه های شبیه به قلعه متحرک هاول

تسوکیمی زندگی خیلی خوبی ندارد. او که برای مقابله با فشارهای یک زندگی اجتماعی معمولی خیلی خجالتی و درونگراست، بیشتر وقت خود را با هم اتاقی های عصبی خود می گذراند و روزهای غیرقابل توجهی را می گذراند.

او توسط یک زن سرزنده که به او نشان می دهد زندگی چیزهای بیشتری از آنچه او تجربه می کند برای ارائه دادن دارد و اینکه افراد به ظاهر شیک و اجتماعی مشکلات خودشان را دارند، به زور از پوسته خود بیرون می آید. اگرچه Princess Jellyfish یک انیمه واقع گرایانه و بدون عناصر فانتزی است، تغییر سبک زندگی سرکوب شده Tsukimi شباهت زیادی به زندگی سوفی دارد.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های برشی از زندگی | 40 انیمه slice of life 


Last Exile

Last Exile از بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

Last Exile و Howl’s Moving Castle در داستان‌هایشان اشتراکات چندانی ندارند، اما اگر عاشق زیبایی‌شناسی استیم پانک Howl و تمرکز آن بر پرواز در آسمان هستید، دلایلی برای قدردانی از Last Exile پیدا خواهید کرد. این انیمه ساخت 2003 در دنیایی اتفاق می افتد که تقریباً تمام حمل و نقل از طریق پرواز انجام می شود.

با این حال، همه سفرها توسط سازمانی به نام انجمن تنظیم می شود – و همچنین درگیری های بین جناح های متخاصم. هنگامی که دو پیک آسمان وظیفه دارند یک دختر را به مکان امن ببرند، باید در مقابل انجمن قدرتمند اتحادیه قرار بگیرند.

در ادامه بخوانید » 30 تا از بهترین انیمه های کوتاه ؛ انیمه هایی که کمتر از 20 قسمت دارند! 


Steamboy

Steamboy از بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول

Steamboy فیلمی کمتر شناخته شده از کارگردان فیلم بسیار محبوب سال 1988، آکیرا است. داستان در انگلستان ویکتوریایی می گذرد و داستان مخترعی به نام ری را دنبال می کند که به تازگی بسته ای عجیب از پدربزرگش دریافت کرده است. این بسته حاوی یک شی مرموز به نام Steam Ball است که می تواند تقریباً هر چیزی را که در آن قرار داده شود، نیرومند کند. نتیجه چیزی است که Steamboy را به قلعه متحرک هاول پیوند می دهد – هر دو شامل قلعه های پرواز می شوند. این را در هیچ سری‌ای پیدا نخواهید کرد، بنابراین اگر به دنبال ساختمان آیرودینامیک دیگری هستید، به دنبال چیزی جز Steamboy نباشید.

در ادامه بخوانید: بهترین انیمه های کلاسیک دهه 70، 80 و 90 میلادی 

امیداریم که از معرفی بهترین انیمه های شبیه قلعه متحرک هاول لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.