با بررسی تیتراژ سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) در خدمت شما هستیم. مثل همیشه با مجله وارونه همراه باشید.

تیتراژ ابتدایی خاندان اژدها

با پخش قسمت اول سریال مورد انتظار خاندان اژدها، پیش درآمد سریال محبوب بازی تاج و تخت، طرفداران از نبود تیتراژ آغازین غافلگیر شدند. اما پس از یک هفته، سرانجام تیراژ آغازین در ابتدای قسمت دوم پخش شد. این تیتراژ از همان آهنگ تم نمادین Game of Thrones استفاده می‌ کند. من به عنوان طرفدار این مجموعه، هیچگاه از گوش دادن به این آهنگ خسته نمی شوم. شما چطور؟

به روز رسانی »  هرآنچه از فصل دوم سریال خاندان اژدها می دانیم | بررسی تریلر + اطلاعات تکمیلی و زمان پخش

اما از طرفی دیگر، منتظر آن بودم که این سریال، تا حد ممکن نسبت به سریال منبع، یعنی بازی تاج و تخت، فرق داشته باشد. با انتخاب این آهنگ، به نظر می رسد که عوامل سازنده خاندان اژدها تلاش کرده اند تا بتوانند تماشاگران را متقاعد کنند که هنوز دارند بازی تاج و تخت را تماشا می‌ کنند. چون ساختن یک پیش درآمد از مجموعه بزرگ Game of Thrones کار چندان آسانی نیست.

شما می توانید با کلیک کردن بر روی بررسی قسمتی سریال خاندان اژدها بررسی قسمت های دیگر را بخوانید.

جلوه های بصری تیتراژ بسیار گیج کننده تر است. افتتاحیه Thrones نه تنها به دلیل جذابیت، بلکه به دلیل کاربردی و آموزنده بودن مشهور بود. تیتراژ بازی تاج و تخت، در اطراف نقشه تمرکز می کند و مناطقی را نشان می داد که در اپیزود می‌ دیدم. و علاوه بر آن خاندان های اصلی را به ما نشان می‌ داد. در کل تیتراژ گیم آف ترونز، ساده بود اما در عین سادگی، نکاتی را هم برای ما بازگو می کرد. اکنون، تیتراژ آغازین House of the Dragon پیچیده تر به نظر می رسد و حاوی اطلاعاتی است. در این مطلب به بررسی تمامی این نکات می پردازیم. پس مثل همیشه با مجله وارونه همراه باشید:


تیتراژ، نماد هر شخص در خاندان اژدها را نمایش می دهد

اکنون، پس از انتشار چند قسمت از House of the Dragon، فرصت آن را پیدا کرده ایم که کمی با آن آشنا شویم. به طور خلاصه، تیتراژ آغازین، پیشرفت سلسله خونی تارگرین را نمایش می دهد. تیتراژ به ما نشان می دهد که چگونه خط خونی از والریای قدیم، از یک حاکم به حاکم دیگر منتقل شده است. تا زمانی که این خط خونی به رینیرا تارگرین می رسد.

تارگرین ها در خانواده خود شاخه های مختلفی داشتند که همه آنها در اینجا حضور ندارند. به عنوان مثال، میگور ظالم، در تیتراژ آغازین حضور ندارد. شاید به این دلیل که او تاج و تخت را از خانواده برادر ناتنی بزرگترش، آینیس اول، غصب کرد. و پس از آن، خاندان او به حکومت ادامه نداد.

از دست ندهید: نقد و بررسی فصل اول سریال خاندان اژدها House of the Dragon 


حالا بیایید تا این سلسله خونی تارگرین را که در تیتراژ ابتدایی می بینیم، بررسی کنیم.


اگون اول تارگرین و خون والریای قدیمی

اولین نمادی که می بینیم نشان دهنده Aegon I Targaryen است. همچنین می بینیم که خط خونی تارگرین ها از Valyria می آید. عکس ابتدایی، چهار اژدها را نشان می‌دهد که در برابر آتشفشانی قرار گرفته‌اند که توسط طوفان شکسته شده است. این نشان دهنده عذاب والریا است. سرزمین آزاد باستانی که خانه های تارگرین و ولاریون از آن نشات گرفته اند. از آنجایی که خون از بالای این نماد جاری می شود، همه چیز را می پوشاند به جز شکل تاج. ظاهر این تاج به طور قابل توجهی با تاجی که Viserys بر سر می گذارد، متفاوت است. به این دلیل که اگون فاتح یک تاج از فولاد والریایی داشت. در ادامه به این مسئله هم خواهیم پرداخت.


رینیس و ویسنیا تارگرین، اولین ملکه های وستروس

پس از اگان اول، خط خون به سمت پایین جریان می یابد. جایی که به دو نماد دیگر می رسد. این نمادها نمایانگر دو خواهر و البته همسر اگان، به نام های ویسنیا و رینیس هستند. در ادامه، دوربین خط خونی را دنبال می‌ کند که از نماد رینیس تارگرین بیرون می‌ آید. این خط خونی، رینیس تارگرین و نوادگان ایگون هستند که در بیشتر دوران سلطنت تارگرین بر وستروس حکومت می کنند.

تشخیص اینکه دقیقاً تصویر روی این نماد چیست دشوار است. اما از آنجایی که رینیس بازیگوش و تندخو بود و موسیقی و شعر را دوست داشت، شاید نوعی ساز باشد.

مرتبط: درس ها و آموزه های گیم آف ترونز در دنیای واقعی!!! 


آینیس اول تارگرین

پس از آن، خون به سمت تنها فرزند رینیس و ایگون، یعنی آینیس تارگرین، جریان می یابد. آینیس پادشاه ضعیفی بود. به حدی که در زمان مرگش قلمرو را با چنان آشفتگی ترک کرد که به برادر ناتنی اش میگور (تنها فرزند ویسنیا و ایگون) اجازه داد تاج و تخت او را بدزدد. آینیس، تاج فولاد والریایی اگون را رد کرد و یک تاج طلایی بسیار زیباتر ساخت که آن را در تصویر بالا می بینید. یک سلسله خونی دیگر از خارج از صفحه نمایش وارد می شود تا با انیس ترکیب شود. این به این دلیل است که او خارج از خانواده، با آلیسا ولاریون ازدواج کرد.

همچنین بخوانید: اجرای زنده موسیقی متن سریال گیم آف ترونز توسط رامین جوادی ، تام مورلو ، دن وایس 


جیهاریس و ملکه آلیسان، و فرزندان آنها

از آنجا، خط خونی از چندین سطح به سمت پایین جاری می شود. تا به دو نماد دیگر می رسد. هنگامی که به آن ها رسید، خون به 9 جریان کوچک مجزا تبدیل می شود. دو سیگلی که در اینجا می بینیم نشان دهنده پادشاه Jaehaerys و Good Queen Alysanne هستند که بیش از پنج دهه بر وستروس حکومت کردند. آنها 13 فرزند داشتند. اما تنها 9 نفر از آنها تا سن بزرگسالی زندگی کردند. بنابراین اینجا 9 جریان خون کوچکتر می بینیم. مطمئن نیستم که تصویر روی نماد آلیسان چیست. اما نماد جهاریس کاملا مشخص است. نماد آن تاجی است که او و ویسریس در خاندان اژدها بر سر می‌ گذارند. که این تاج را جیهاریس پس از به تخت نشستن ساخت.

مرتبط: مقایسه گیم آف ترونز با ویچر ؛ پنج موردی که گیم آف ترونز بهتر عمل کرده! 


بالون اول و آلیسا تارگرین

9 جریان کوچکی که از Jaehaerys و Alysanne بیرون می آیند به سطح بعدی جای می شوند. جایی که دو تا از آنها به نماد های می‌ رسد که نشان دهنده Baelon I و Alyssa هستند. این دو فرزندان جهاریس و آلیسان هستند که با یکدیگر ازدواج کردند. گروه خونی قبل از اینکه از صخره ای به پایین جاری شود، دوباره در طرف دیگر نمادها، به نمایندگی از اتحاد آنها، به یکدیگر می پیوندند.


ویسریس و دیمون تارگرین

کمی بعد، با یک لحظه بسیار خاص روبرو می شویم. که در آن دوربین روی صخره ای بزرگنمایی می کند که در آن خط خونی یک بار دیگر از هم جدا می شود. که نشان دهنده فرزندان Baelon و Alyssa Targaryen به نام های ویسریس و برادرش دیمون است. همانطور که می دانید، دیمون برادر کوچکتر است. توجه داشته باشید که جریان خون در سمت راست کمی قبل تر از سمت چپ از صخره پایین می رود.


خاندان ولاریون

سپس در یک لحظه بسیار کوتاه، می بینیم که دوربین بر روی سه سیگل در پس زمینه تمرکز می کند. آن‌ ها آنقدر عقب هستند که تشخیص جزئیات دشوار است. اما بهترین حدس ما این است که بزرگ‌ ترین سیگل آبی روی دیوار نشان‌ دهنده Corlys Velaryon است. نماد دیگری روی زمین در مقابل آن وجود دارد که به احتمال زیاد رینیس تارگرین، همان ملکه بدون تاج و تخت، باشد. توجه داشته باشید که خونی که از نماد او بیرون می ریزد غلیظ تر است. چرا که خون اژدها است.

این خطوط خونی با هم ترکیب می شوند و به سمت نماد دیگری می روند. که ممکن است نماینده Laena Velaryon باشد. نکته جالب این است که رینیس و کورلیس دو فرزند دارند. لینا و برادرش لینور. پس نماد او کجاست؟ در نگاهی اجمالی، می بینیم خونی که از آخرین نماد بیرون می‌ آید، دوباره در دو جریان جداگانه دیگر منشعب می‌ شود. که به دوقلوهای لینا ولاریون و دیمون تارگرین، یعنی بلا و رینا اشاره دارند.

بیشتر بخوانید: 7 مورد از سریال های شبیه به گیم آف ترونز


خاندان هایتاور

از آنجا به خون اصلی سلطنتی باز می گردیم. که از سالن های این ماکت از والریا سرازیر می شود. به سمت نماد ویسریس می رویم. نماد آن تاجی است که اکنون در سریال می بینیم بر سر می گذارد. در پس‌ زمینه دیوار بالا، دو علامت دیگر وجود دارد. که به احتمال زیاد نشان‌ دهنده اتو هایتاور و همسر متوفی او هستند (که نام او را نمی‌دانیم). کاملا منطقی است که خط خونی آنها در پس‌ زمینه ویسریس ظاهر شود. زیرا اتو هایتاور در واقعیت هم سایه فعالیت می کند.


ویسریس اول و اِما ارین

هنگامی که خط خونی به نماد ویسریس رسید. پس از آن به نماد دیگری در کنار آن متصل می شود که نشان دهنده ملکه اِما ارین است. سپس مستقیماً به سمت کانالی در مرکز صفحه حرکت می کند. نکته‌ای که وجود دارد آن است که ویسریس تاج جیهیریس را به تاج فاتح ترجیح داد. و در دوره‌ی سلطنتش همواره آن را بر سر می‌ گذاشت. بنابراین در نماد او تاج شاه پیر نشان داده شده است. نکته‌‌ی دیگر هم آن‌ است که نماد ملکه ایما پر از خون می‌ شود. این نشان می‌ دهد او مرده است. اما حلقه‌ی ویسریس از خون پر نمی‌ شود و این یعنی فعلاً ویسریس زنده است.

کمی بعد، می توانید جریان خون کوچک دیگری را ببینید که از گوشه سمت چپ پایین نماد ویسریس بیرون می زند. که نشان دهنده ازدواج دوم او با آلیسنت هایتاور است.

بیشتر بخوانید: فیلم های شبیه گیم آف ترونز ؛ نبردهایی بر سر تاج و تخت 


آلیسنت و اتو هایتاور

در صحنه دوم، دوربین از یک رودخانه خون بزرگ‌ به سمت نماد های پس‌ زمینه‌ای که لحظه‌ای پیش دیدیم، عبور می‌ کند. و نشان می‌ دهد که چگونه خون از نماد Otto Hightower به یک نماد نهایی می‌ رسد. که نشان دهنده آلیسنت هایتاور است. منطقی است که Alicent را به عنوان شخصیت دوم تا آخر مونتاژ برجسته کنیم.


رینیرا تارگرین، وارث تاج و تخت آهنین

از آنجا به سمت آخرین نماد می رویم. نمادی که تصویر گردنبند فولادی والیریان رینیرا تارگرین را نشان می دهد که توسط عمویش دیمون در اولین قسمت سریال به او داده شد. همانطور که خط خونی ویسریس و اِما به نماد Rhaenyra سرازیر می شود. پس از آن ادامه پیدا می کند و در نهایت به نمادی با نقش برجسته یک اژدها بر روی آن می رسد. با حرکت دوربین، می توانیم کل والریا که خون این خاندان ها در آن جاری شده است را ببینیم. این ماکت والریای قدیمی پادشاه ویسریس است که نشان می‌ دهد چگونه نسل خونی آنها از اگان اول به رینیرا می‌ رسد.

همچنین بخوانید: چرا نباید گیم اف ترونز را ببینیم؟


با انتشار قسمت ششم سریال House of the Dragon تغییراتی در تیتراژ آغازین این سریال اعمال شد. که جزئیات آن را در ادامه برای شما بازگو خواهم کرد.

نماد دیمون تارگرین

پس از اعمال تغییرات در تیتراژ، نماد دیمون (کلاه خود) را می بینیم که خون جاری شده از آن به دو قسمت تقسیم می شود. یکی از آنها لیدی ریا رویس همسر اول اوست. و دیگری به لانا ولاریون اشاره دارد.


دوقلو های دیمون تارگرین و لانا ولاریون

این خون پس از پیوستن به نماد لانا ولاریون، به سمت دو تخم اژدها جریان پیدا می کند. که به دوقلوهای دیمون و لینا، به نام های لائلا و رینا اشاره دارد.


پسرهای رینیرا تارگرین

تغییر دوم در خط خونی است که از نماد رینیرا می گذرد. با رسیدن خون جاری به نماد رینیرا، به سمت یه نماد دیگر حرکت می کند. این یه نماد به پسرهای رینیرا یعنی جاکریس، لوسریس و جافری اشاره می کند.


با انتشار شدن قسمت نهم این سریال محبوب، باز هم تغییراتی در تیتراژ ابتدایی این سریال اعمال شد.

پر خون شدن نماد کینگ ویسریس

تاکنون با پخش شدن چند قسمت از این سریال، تغییراتی در تیتراژ اعمال شده است. بدون شک با شروع پخش قسمت نهم، متوجه تغییراتی در تیتراژ شده اید. همانطور که در تصویر زیر می بینید، نماد ویسریس پر از خون می شود. چون در سکانس پایانی قست هشتم، شاهد مرگ او بودیم.


نماد فرزندان آلیسنت

بعد از وصل شدن این خط خونی به نماد آلیسنت، این خون جریان می یابد به چهار نماد دیگر می رسد. که هرکدام از آنها بچه های آلیسنت و ویسریس را نشان می دهد. صبر کنید! چهار نماد؟ ولی ما که در سریال 3 بچه می بینیم. درست است.

در بررسی قسمت ششم سریال خاندان اژدها به شما گفتم که این دو پسر دیگری به نام دورین تارگرین دارند. که در حال حاضر در کینگزلندینگ حضور ندارد و در اولدتاون به سر می برد. می توانید تصویر نماد آن را در تصویر بالا ببینید. اما چون تصویر خیلی زود از روی آن عبور می کند، نمی توانیم نماد آن را تشخیص دهیم.

با جاری شدن این خون به سه نماد دیگر، با نشانه های فرزندان آلیسنت می رسد. همانطور که در تصویر بالا می بینید، نماد هلینا یک عنکبوت است. چون می دانیم که او علاقه خاصی به حشرات دارد. از طرفی دیگر، نماد ایگان شبیه یک زن است. دور از انتظار هم نیست. چون همه ما خوب می دانیم که ایگان یک فرد بیش از حد خوش گذران است.

علاوه بر آن، نماد ایموند را می بینم که یک یاقوت کبود است.

اسپویل: که این تغییر نمایانگر اتفاقاتی است که احتمالا در قسمت آینده خواهد افتاد که ایموند چشم بند خود را باز می کند. چون آنطور که در کتاب روایت شده است، او چشم بند خود را برمیدارد و جای چشمی که از دست داده است، یک یاقوت آبی رنگ می گذارد.


فرزندان هلینا و ایگان

در ادامه تیتراژ شاهد افزوده شدن خط خونی های جدید است. که بچه های هلینا و ایگان تارگرین را نشان می دهند.

مرتبط: بررسی تیتراژ سریال خاندان اژدها | تمامی خاندان ها اینجا حضور دارند! 


فرزندان جدید رینیرا و دیمن

علاوه بر آن، دو خط خونی جدید از نماد رینیرا خارج می شوند. که نشان دهنده دوقلوهای او و دیمن تارگرین می باشد.


امیدواریم که از بررسی تیتراژ سریال خاندان اژدها لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات و پیشنهادات خود را در بخش کامنت ها، برای من و همراهان وارونه به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: بررسی قسمت اول و دوم سریال ارباب حلقه ها : حلقه های قدرت