در این مطلب قراره بهترین فیلم های امین حیایی رو با هم بررسی کنیم. اما قبل از این کار یه آشنایی کوچیک با امین حیایی داشته باشیم.

امین حیایی متولد 19 خرداد 1349 در تهران است. آقای حیایی فعالیت های هنری خودشون رو در دوران سربازی آغاز کردند و دوران خدمت سربازی ایشون در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی-سیاسی نیروی هوایی سپری شده است. اقای حیایی در 75 اثر سینمایی و 23 اثر تلویزیونی حضور داشته اند. عمده فعالیت های آقای حیایی کار های طنز و کمدی بوده است. البته میتوان کار های جدی نیز در کارنامه هنری ایشان مشاهده کرد که حتی توانسته اند با این نقش ها جوایزی را نیز کسب کنند.

بهترین فیلم های امین حیایی

امین حیایی در این 30 سال حضورش در سینما و تلویزیون کارهای متفاوتی را انجام داده است. در ادامه، ما برخی از بهترین کارهای سینمایی ایشان را بررسی میکنیم.

بهترین فیلم های امین حیایی

براده‌ های خورشید

بهترین فیلم های امین حیایی

“براده های خورشید” جزو آثار قدیمی و اول امین حیایی هست. این فیلم محصول 1374 است ولی در سال 1376 اکران شد. این فیلم با موضوع دفاع مقدس هست و حتی امین حیایی کاندیدا دریافت سیمرغ بلورین در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نیز شده است. امین حیایی توانست با این فیلم نگاه ها را به سمت خود جلب کند. براده های خورشید در جشنواره فجر سال 1375 توانست در بخش بهترین صداگذاری سیمرغ بلورین این رشته را به دست آورد. از بازیگران این فیلم میتوان به امین حیایی، حسین محجوب، محمد کاسبی و منوچهر آذر اشاره کرد.


همچنین بخوانید : بهترین فیلم های ایرانی از نظر IMDB که باید آنها را ببینید!


سیب سرخ حوا

بهترین فیلم های امین حیایی

سیب سرخ حوا، محصول سال 1377 هست. این فیلم نیز پس از دو سال تاخیر در سال 1379 اکران شد. سیب سرخ حوا توسط محمد هادی کریمی نوشته شده است و کارگردانی این فیلم نیز بر عهده سعید اسدی بوده است. از بازیگران این فیلم میتوان به نیکی کریمی، امین حیایی، محمود پاک نیت، فریبا متخصص، امید روحانی و عزت الله مهرآوران اشاره کرد. داستا فیلم از این قراره که ندا معتقده که در زندگی عشق مهم نیست و پول مهمه و برای همین نامزدی چهارساله اش رو با فرهاد بهم میزنه و با یک پیرمرد پولدار ازدواج میکنه.


رز زرد

بهترین فیلم های امین حیایی

رز زرد محصول 1381 است. کارگردانی این فیلم بر عهده داریوش فرهنگ بوده و بازیگرانی همچون امین حیایی، بهرام رادان، اندیشه فولادوند و مرجان محتشم در این فیلم حضور داشته اند. نویسندگی “رز زرد” بر عهده علی خودسیانی بوده. رز زرد یک فیلم دلهره آور و هیجان انگیز هست. داستان دربارهٔ دو عروس و داماد است که در شب عروسی شان سفری را آغاز کرده و در مسیر راه با هم آشنا می‌شوند. در مسیر جاده شمال با مردی تصادف می کنند و فکر می کنند که مرده است. بقیه داستان رو میتونید با تماشای این فیلم بفهمید.


همچنین بخوانید : بهترین سریال ها از نظر کاربران IMDB که باید ببینید!


عروس خوش قدم

بهترین فیلم های امین حیایی

عروس خوش قدم یک فیلم به کارگردانی کاظم راست گفتار است. این فیلم محصول 1381 هست و بازیگرانی همچون پارسا پیروزفر، ماهایا پطروسیان، امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، چنگیز وثوقی و فرهاد آئیش در این فیلم به یفای نقش پرداخته اند. این فیلم 90 دقیقه ای در مورد زنی ثروتمند است که پس از مرگ سه همسرش دچار افسردگی شده و برای مداوا نزد روان پزشک می‌رود. دکتر از او می‌خواهد زندگی اش را شرح دهد. در ادامه فیلم ما شاهد روایت زندگی این زن هستیم.


مهمان مامان

بهترین فیلم های امین حیایی

یک فیلم کمدی و خانوادگی است که در سال 1382 به کارگردانی داریوش مهرجویی تولید شده است. این فیلم در جشنواره فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم را به دست آورد. مهمان مامان یکی از بهترین فیلم های دهه هشتاد بود و علاوه بر ایران در کشور های استرالیا و سوئد نیز اکران شد.

در این فیلم بازیگرانی همچون گلاب آدینه، پارسا پیروفر، امین حیایی، حسن پور شیرازی، نسرین مقانلو و ملیکا شریفی نیا حضور داشته اند. پارسا پیروز فر در جشن خانه سینما توانست تندیس زرین بهترین بازیگر مکمل را به دست آورد. داستان در مورد دو مهمان است که ناخواسته برای شام میهان مامان میشوند و حالا نحوه تهیه شام خودش ماجرایی هست که نیازمند همدلی افراد خانه می باشد. در این فیلم ما شاهد همدلی افراد خانه هستیم و عادت های رفتاری قشر های مختلف نمایش داده میشود.


همچنین بخوانید : نقد و بررسی فیلم ژن خوک ; نیش و کنایه هایی با طعم عسل


شارلاتان

بهترین فیلم های امین حیایی

شارلاتان محصول 1383 هست. کارگردانی این فیلم برعهده آرش معیریان بوده و بازیگرانی همچون امین حیایی، سید جواد رضویان، شقایق فراهانی، مهران غفوریان و ارژنگ امیرفضلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم در سال 1384 اکران عمومی شد. داستان در مورد دو جوان هم خانه به نامهای حسن و بهروز می باشد که اوضاع مالی خوبی ندارند و بهروز با موتور در بیرون مسافرکشی می کند و حسن فیلم نامه نویس است که هنوز موفق به فروش فیلمنامه هایش نشده است. حسن به یک شرکت فیلمسازی مراجعه میکند و اتفقات عجیبی برایش میفته.


زن زیادی

این فیلم محصول سال 1383 هست که کارگردانی این فیلم بر عهده خانم تهمینه میلانی بوده است. این فیلم در سال 1384 اکران شد.. این فیلم در جشنواره فجر سال 83، در سه بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد (امین حیایی)، بهترین بازیگر نقش اول زن( مریلا زارعی) و بهترین جلوه های ویژه (داوود رسولیان) کاندیدای دریافت سیمرغ شده بود. از بازیگران فیلم زن زیادی میتوان به امین حیایی، مریلا زارعی، پارسا پیروزفر و کیکاووس یاکیده اشاره کرد. داستان فیلم در مورد یه سفر هست که قرار نیست به راحتی همه چیز تموم بشه و پر از حوادث خواهد بود.


اخراجی‌ها

بهترین فیلم های امین حیایی

سه گانه اخراجی ها که توسط مسعود ده نمکی ساخته شده است، جزو بهترین فیلم های کمدی دهه ی هشتاد است. این فیلم ها نگاهی مثل فیلم “لیلی با من است” به مسئله جنگ دارد. دراخراجی ها ما شاهد یک داستان طنز و کمدی هستیم که در مواقع لازم داستان بسیار جدی میشود. امین حیایی در این فیلم یکی از نقش های ماندگار خود را بازی کرده است.


همچنین بخوانید : بهترین فیلم های ویل اسمیت will smith که حتما باید ببینید!


اخراجی ها 1 محصول 1385

داستان سری اول در مورد مجید که از اراذل جنوب تهران است که عاشق دختر شخصی میرزا می‌شود. میرزا شرط ازدواج مجید و دخترش را سر به راه شدن او می‌داند. مجید تصمیم می‌گیرد برای نشان دادن سر به راه شدنش راهی جبهه می‌شود. همراه مجید دوستان مجید نیز راهی جبهه می شوند. هدف هر کدام از افراد گروه به نوبه خود بامزه و با توجه به زمانی که فیلم داستان خودش را روایت می‌کند عجیب هستند. از بازیگران این قسمت اخراجی ها میتوان به کامبیز دیرباز، اکبر عبدی، امین حیایی، محمد رضا شریفی نیا، ارژنگ امیر فضلی و سید جواد هاشمی اشاره کرد. تیتراژ این قسمت از اخراجی ها توسط محمد اصهانی خوانده شده است. در سال 85 این فیلم تقریبا 2 میلیارد فروش داشت.

اخراجی ها 2 محصول 1387

این فیلم در اکران نوروزی سال 1388 توانست فروش فوق العاده ای داشته باشه و حدودا 8 میلیارد فروش داشت. این فیلم پرمخاطب ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. اغلب شخصیت های اصلی قسمت اول در این قسمت نیز حضور دارند و حتی شخصیت های جدیدی نیز به قسمت دوم اضافه میشوند. ادامه داستان مربوط به دوران اسارت هست. از بازیگران این قسمت میتوان به امین حیایی، سید جواد هاشمی، سید جواد رضویان، قاسم زارع، مهراوه شریفی نیا، محمد رضا شریفی نیا، مینا جعفرزاده، ارژنگ امیر فضلی و اکبر عبدی اشاره کرد.

اخراجی ها 3 محصول 1389

آخرین قسمت از سه گانه اخراجی ها در نوروز 1390 اکران عمومی شد. در قسمت سوم داستان در زمان حال بیان میشود. و در واقع نتیجه دو قسمت اول است. در این قسمت نیز بازیگرانی همچون محمدرضا شریفی نیا، رضا رویگری، امین حیایی، سید جواد هاشمی، امیر نوری، لیلا اوتادی و محمود مقامی حضور داشته اند. این فیلم فروش کمتری نسبت به قسمت قبلی داشت.


همچنین بخوانید : نقد و بررسی فیلم عرق سرد ؛ فیلمی با جسارت در بیان دغدغه های اجتماعی


سن پطرزبورگ

این فیلم محصول سال 1388 هست. نوسیندگان سن پطرزبورگ مهراب و پیمان قاسم خانی بوده اند. کارگردانی این فیلم نیز برعهده آقای افخمی بوده و بازیگرانی همچون پیمان قاسم خانی، محسن تنابنده، امین حیایی، بهاره رهنما، شیلا خداداد و سروش صحت در سن پطرزبورگ به ایفای نقش پرداته اند. داستان این فیلم در مورد گنج تزار هست که دو نفر سعی میکنند با این گنج برسند ولی ماجرا قرار نیست به همین راحتی باشه و کلی موقعیت طنز توی فیلم هست که میتونه شما رو بخندونه.


زنان ونوسی، مردان مریخی

بهترین فیلم های امین حیایی

این فیلم در سال 1389 تولید شده و کارگردانی این فیلم برعهده آقای کاظم راست گفتار بوده است. ایشان گفته اند که اگر همه این فیلم را ببینند، طلاق در جامعه 30 درصد کاهش می یابد. شما هم ببینید شاید مثمر ثمر واقع شود. از بازیگران این فیلم میتوان به امین حیایی، بهاره رهنما، شیلا خداداد، امیر حسین رستمی و الیکا عبدالرزاقی اشاره کرد. داستان فیلم در مورد مهندس جوانی است که همسرش او را مجبور میکند تا با قرض او را برای اسکی به کوه های آلپ بفرستد. این خانم هنگام اسکی دچار حادثه میشوند و ظاهرا میمیرد. مهندس بعد از مدتی با شخص دیگری ازدواج میکند ولی همسرش پیدا میشود و این آغازی برای یک داستان عجیب میشود.


همچنین بخوانید : بهترین فیلم های آنجلینا جولی ؛ هنرنمایی‌های سفیر صلح


پوپک و مش ماشاالله

بهترین فیلم های امین حیایی

فیلم پوپک و مش ماشاالله محصول سال 1388 ست. این فیلم در مورد دختری هست که از خارج برگشته و خاله اش بیمار هست و باید با مباشر خاله اش یه جوری کنار بیاد. از بازیگران این فیلم میتوان به مهناز افشار، امین حیایی، مریم امیرجلالی و فرهاد آئیش اشاره کرد.


رژیم طلایی

رژیم طلایی محصول 1391 است. کارگردانی این فیلم بر عهده رضا سبحانی بوده است. این فیلم در مورد زن وشوهری هستند که زندگی خوبی دارند ولی یک اتفاق باعث ایاد موقعیت های طنز میشود. و زن مهریه خود را به اجرا میگذارد. مهریه طلا به میزان وزن هر دو نفر هست. حالا باید داستان رو ببینیم. که چی میشه. مهدی هاشمی، مریلا زارعی و امین حیایی از بازیگران این فیلم هستند.


پی ۲۲

پی 22 محصول سال 1393 هست و روایتگر درگیری های نظامی ایران و ایHلات متحده آمریکا در سال 1367 هست. این فیلم بر اساس حوادث واقعی جنگ تولید شده و بازیگرانی همچون امین حیایی، افسانه بایگان، هادی ساعی و الهه حصاری در پی 22 بازی کرده اند.


همچنین بخوانید : بهترین فیلم های جیسون استاتهام ؛ مروری بر 20 سال حضور در سینما


هلن

بهترین فیلم های امین حیایی

هلن فیلمی به کارگردانی علی اکبر ثقفی و نویسندگی امیرحسین ثقفی و شراره سروش هست. این فیلم در سال 1394 تولید شده و بازیگرانی همچون رویا نونهالی، روشنک گرامی، امین حیایی، پژمان بازغی و هوتن شکیبا در هلن بازی کرده اند. داستان فیلم در مورد دختری است که قرار است به ایتالیا برود اما به علت گرفتاری خانواده، مسیر دیگری در پیش می‌گیرد و این شرووع داستان هست.


شعله‌ ور

بهترین فیلم های امین حیایی

شعله ور فیلمی به کارگردانی حمید نعمت الله هست که در سال 1395 تولید شده است. امین حیایی به خاطر ایفای نقش اول در این فیلم دیپلم افتخار بهترین نقش اول مرد را از جشنواره فجر دریافت کرده است. امین حیایی، دارا حیایی، زری خوشکام و مژگان صابری از بازیگران این فیلم هستند. فیلم در مورد شخصی هست که احساس شکست میکند و معتقد هست که در زندگی هیچ چیزی نشده. موسیقی این فیلم توسط سهراب پورناظری ساخته شده است.


قاتل و وحشی

بهترین فیلم های امین حیایی

قاتل و وحشی فیلمی در ژانر وحشت و جنایی هست که در اکران خصوصی با استقبال منتقدان مواجه شد. این فیلم پس از این استقبال اجازه اکران در جشنواره فجر را نیافت و حتی به خاطر دلایل نامعلوم توقیف نیز شد. کارگردانی و تهیه کنندگی و نویسندگی این فیلم که یکی از بهترین فیلم های امین حیایی هست، بر عهده حمید نعمت الله بوده. البته در بخش نویسندگی خانم معصومه بیات نیز حضور دارند. داستان فیلم در مورد خانمی هست که خودش را برای عروسی دخترش آماده میکن اما اسیر یک باند گانگستری می شود. از بازیگران این فیلم میتوان به لیلا حاتمی، امین حیایی، ستاره اسکندری و شهرام حقیقت دوست اشاره کرد.

امیدواریم که از معرفی بهترین فیلم های امین حیایی لذت برده باشید. لطفا نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید :

بهترین فیلم های تینیجری نتفلیکس

بهترین فیلم برای آخر هفته ؛ 5 پیشنهاد متفاوت و عالی