آنجیلینا جولی بازیگر، فیلمساز و بشر دوست آمریکایی هست که در 4 ژوئن 1975 در لس آنجلس به دنیا آمد. او تاکنون موفق به دریافت 1 اسکار و 3 گلدن گلوب شده است. در ادامه یه لیست از بهترین فیلم های آنجلینا جولی را برای شما آماده کرده ام. اما قبل از این کار اول با خود آنجلینا جولی آشنا می‌شویم.

بیوگرافی آنجلینا جولی

زندگی هر شخص موفقی پر از سختی بوده است. فرقی نمی‌کند که بازیگر باشد یا ورزشکار یا فعال اجتماعی به هر حال برای رسیدن به محبوبیت باید تلاش کند. از کلمه محبوبیت استفاده کردم چون مشهور بودن بسیار ساده هست ولی محبوب شدن کار بسیار سختی هست و محبوب ماندن کار بسیار سخت‌تری هست. آنجلینا جولی بازیگری را در 6 سالگی با حضور کوتاه در فیلم پدرش آغاز کرد. در دوران نوجوانی آنجلینا جولی بسیار منزوی شده بود و از لحاظ روانی به هم ریخته بود. تمسخر همکلاسی هایش به خاطر لاغری زیاد و استفاده از براکت ارتودنسی باعث کاهش اعتماد به نفس او شد.

بهترین فیلم های آنجلینا جولی

همچنین بخوانید: چگونه سریعتر به اهدافم برسم؟ 9 قدم به سوی موفقیت 


همه این ها آنجلینا جولی را به سمت فرو پاشی روانی سوق داد. شکست های عاطفی و عدم توانایی در برقراری ارتباط عاطفی با دیگران باعث شد تا او بین سنین 19 تا 22 سالگی دو بار خودکشی کند. در این برهه از زندگی اش وی حتی تصمیم گرفته بود تا قاتلی را برای کشتن خودش استخدام کند. این دوره برای آنجلینا جولی بسیار سخت بود و حتی او به سمت اعتیاد نیز رفت. سر انجام در 24 سالگی دچار فروپاشی روانی شد و 72 ساعت در یک کلینیک روانپزشکی بستری شد. بعد از دو سال از این ماجرا وی سرپرستی فرزند اولش را بر عهده گرفت و این پایانی برای این دوره بسیار سخت شد.

آنجلینا جولی تاکنون جایزه ها و عناوین مختلفی در زمینه بشر دوستی دریافت کرده است. او از همکاران دائمی سازمان ملل متحد هست. فعالیت وی در بخش مربوط به پناه جویان بسیار گستره است و همیشه با این افراد به صورت رو در رو دیدار میکند. این اقدامات انسان دوستانه وی در زمینه گوناگون ادامه داشته است از جمله این اقامت میتوان به حفاظت از محیط زیست، حقوق زنان، حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد.

آنجلینا جولی تا کنون 3 بار ازدواج کرده است که هر سه این ازدواج ها منجر به طلاق شده است. آخرین همسر وی برد پیت، بازیگر آمرکایی بود که در سال 2019 این دو زج از هم طلاق گرفتند. آنجلینا جولی 6 فرزند دارند.

بهترین فیلم های آنجلینا جولی

فیلم Girl, Interrupted

بهترین فیلم های آنجلینا جولی

این فیلم آمریکایی محصول 1999 است. کارگردانی این فیلم بر عهده جیمز منگولد بود و بازیگرانی همچون آنجلینا جولی، بریتانی مورفی و جرد لتو در این فیلم حضور داشته اند. فیلم Girl, Interrupted یک محصول در ژانر درام هست. این فیلم جزو کارهای خوب آنجلینا جولی است که او در این فیلم توانسته استعداد و توانایی هایش را نشان دهد. داستان این فیلم در مورد سوزانا هست که پس از افسردگی و خودکشی، توسط خانواده اش در یک بیمارستان روانی بستری میشود و در آنجا با دو نفر دیگر آشنا میشود. این فیلم ازبابت بازی بازیگران بسیار عالی هست و میتونه از این لحاظ نظر شما رو جلب کنه. این فیلم در همان سال فروش 48 میلیون دلاری داشت و از لحاظ تجاری سود ده بود.


همچنین بخوانید : بهترین فیلم های تینیجری نتفلیکس


فیلم Original Sin

این فیلم محصول 2001 آمریکا هست. بازیگران اصلی این فیلم آنجلیناجولی و آنتونیو باندراس هستند که توانسته اند نقش شان را عالی ایفا کنند. این فیلم فضای درام و رمانتیکی داره و میتونه یه فیلم خوب برای طرفداران این ژانر ها باشه. این فیلم با توجه به فضای داستانی که داره؛ بسیار مهیج هست و ببیننده میخواد بدونه که سرنوشت کاراکتر های اصلی در آخر فیلم چی میشه. داستان فیلم مربوط به اواخر قرن نوزدهم هست. اتفاقات فیلم در کشور کوبا رخ میده. داستان در مورد زنی هست که با ازدواج صوری با مردان پولدار از آنها کلاه برداری میکند اما در یکی از این کارهایش واقعا حسی بین او و طرف مقابل ایجاد می شود و این یعی چالش عاطفی شدید.

فیلم Beyond Borders

بهترین فیلم های آنجلینا جولی

این فیلم در سال 2003 در کشور های کانادا، نامیبیا و تایلند فیلمبرداری شده است. این فیلم در ژانر عاشقانه و کمک های بشر دوستانه تولید شده است. داستان فیلم به گونه است که بر دو محور بالا منطبق هست و بیشترین شباهت را در این فیلم آنجلینا جولی به خودش داره و شاید یکی از مشوق های آنجلینا جولی برای فعالیت در عرصه کمک های بشر دوستانه همین فیلم بوده باشد. در این هنگام تولید این فیلم، آنجلینا جولی بچه ای به نام مادوکس را به فرزند خواندگی قبول کرد. این فیلم با انتقاداتی همراه بود ولی سازمان بین الملی امدا و نجات از ساخت این فیلم تشکر کرد.


همچنین بخوانید : کریستوفر نولان ؛ حقایقی جالب و شنیده نشده درباره‌ی این کارگردان پرآوازه


در این فیلم دکتر کالاهان پزشکی هست که در کشور های فقیر به افراد نیازمند کمک میکند و سارا جردن نیز پس از آشنایی با او و افکارس تصمیم میگیرد تا به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل محلق شود و این آغازی برای نشان دادن واقعیت های جهان واقعی هست که در آن زندگی میکنیم. کلایو اوون و آنجلینا جولی دو بازیگر اصلی این فیلم فوق العاده هستند. البته نقد های منفی نیز در مورد این فیلم و داستان آن وجود داشت.

فیلم Salt

بهترین فیلم های آنجلینا جولی

Salt فیلمی اکشن و جاسوسی هست که در سال 2010 منتشر شده است. نویسندگی این فیلم برعهده “کورت ویمر” بوده و کارگردانی این فیلم نیز توسط فلیپ نویش انجام شده است. آنجلینا جولی، لیو شایبر، آگوست دیل و یارا شهیدی از بازیگران این فیلم هستند. نکته قابل توجه در مورد فیلم این هست که در فیلم قرار هست که به تهران و مکه حمله اتمی شود ولی ایولین سالت جلوی این کار را میگیرد. شاید این مورد برای شما جالب باشد اما هالیود نشان داده در مورد ایران نتوانسته فیلم های باورپذیری بسازد و همیشه گاف های ریز و درشت بسیاری داشته هست. از لباس گرفته تا نکات بسیار ساده در مورد لوکیشن ها. این فیلم در سال 2010 توانست فروش 293.5 میلیون دلاری داشته باشد.

فیلم Sky Captain and the World of Tomorrow

این فیلم، یک فیلم علمی-تخلیی هست که در سال 2004 در ایلات متحده آمریکا تولید شده است. از بازیگران این فیلم میتوان به جود لا، آنجلینا جولی، امید جلیلی، بایی لینگ و مایکل گمبون اشاره کرد. کارگردانی فیلم Sky Captain and the World of Tomorrow برعهده کری کنران بوده است. این فیلم 57 میلیون دلار فروش داشت ولی نتوانست سود ده باشد. داستان فیلم در مورد حمله ربات های غول پیکر به یه شهر هست که دو نفر میخواهند این مسئله را بررسی و برایش راه حلی پیدا کنند.


همچنین بخوانید : بهترین فیلم های جیسون استاتهام ؛ مروری بر 20 سال حضور در سینما


فیلم Mr. & Mrs. Smith

Mr. & Mrs. Smith باعث آشنایی آنجلینا جولی و برد پیت بود. این دو نفر در این فیلم، نقش زن و شوهر رو بازی کردند. این فیلم یک فیلم کمدی، اکشن و عاشقانه هست که میتونه یک فیلم عالی برای اوقات فراغت شما باشه. این فیلم تونست در سال 2005، 478 میلیون دلار فروش داشته باشه. ساخت موسیقی فیلم بر عهده جان پاول بود و تونسته قطعه های خوبی رو برای این فیلم درست کنه. “سیمون گینبرگ” نویسندگی این فیلم رو برعهده داشت. او نحوه شکل گیری ایده اصلی این فیلم را این گونه شرح داد که ” پس گفت و گو با چند نفر از دوستانم که برای ازدواج تحت مشاوره و درمان بوده اند، این ایده به ذهنم آمد و این موضوع رو در یک بستر اکشن نوشتم”

داستان فیلم در مورد دو جاسوس و آدم کش هست که در طی یک اتفاق با هم آشنا میشن و رابطه این دو نفر با هم آغاز میشه اما هیچ کدوم از این دو نفر از کار طرف مقابلشون خبر نداره و مثل یک زوج معمولی با هم زندگی میکنن. اما یک روز به هر دو نفرشان یک ماموریت مشترک داده میشه که این ماموریت هویت این دو نفر رو برای هم اشکار میکنه. از بازیگران این فیلم میتوان به آنجلینا جولی، برد پیت، وینس وان و ویلیام فیکنر اشاره کرد.

فیلم Maleficent

دوگانه Maleficent که در سال های 2014 و 2019 ساخته شده اند از بهترین فیلم های آنجلینا جولی هستند. این دو فیلم، فیلم های فاتزی هستند و برای علاقه مندان میتوانند از دیدن این فیلم ها لذت ببرند.


همچنین بخوانید : 10 تا از بهترین فیلم های پلیسی


فیلم Maleficent (2014)

بهترین فیلم های آنجلینا جولی

این فیلم محصول 2014 هست و اولین قسمت از دوگانه Maleficent می باشد. این فیلم توانست در سال 2014 فروش 785.5 میلیون دلاری داشته باشه و جزو پر فروش ترین کار های آنجلینا جولی قرار بگیرد. در این فیلم نقش یکی از کاراکتر های کودک را، یکی از فرزندان آنجلینا جولی بازی کرده چون با توجه به گریم آنجلینا جولی، بچه ها از اون میترسیدند و تنها بچه خودش ازش نمی ترسید. Maleficent دختری هست که در خلنگ زار گستره و زیبا با شخصیت های فانتزی دیگری زندگی میکند و وی دارای قلب بسیار مهربانی هست. داستان در مورد این شخصیت هست که اگه بقیه داستان رو تعرف کنم اسپویل میشه. اگه طرفدار ژانر فانتزی هستید حتما این فیلم رو ببینید.

فیلم Maleficent (2019)

بهترین فیلم های آنجلینا جولی

این قسمت نیز ادامه قسمت قبلی هست و آنجلیناجولی در این قسمت نیز شخصیت اصلی هست. علاوه بر بازی در این فیلم، آنجلینا جولی از تهیه کنندگان فیلم نیز هست. Maleficent در سال 2019 توانست 491 میلیون دلار فروش داشته باشد که نسبت به قسمت اول با افت مواجه شد ولی باز هم فروش خوبی داشت. فعلا خبری از ادامه این فیلم محبوب فانتزی نیست. شاید بعد از تمام شدن کامل همه گیری کرونا این اتفاق بیفتد.


همچنین بخوانید : بهترین فیلم های 2020 که به درستی ارزش آنها کشف نشد!


فیلم Changeling

این فیلم محصول 2008 هست و داستان فیلم در مورد یک حادثه واقعی هست که در سال 1920 اتفاق افتاده. این فیلم جنایی و درام جزو بهترین فیلم های آنجلینا جولی بوده است و او پس چندین سال توانست با این فیلم نامزد اسکار شود. بازی آنجلینا جولی در Changeling با واکنش های مثبتی همراه بود و بار دیگر آنجلینا جولی استعداد خود را در بازیگری نشان داد. داستان فیلم در مورد مادری به نام کریستین کالینز با بازی آنجلینا جولی هست که فرزندش را که والتر نام دارد برای رفتن به سر کار تنها میگذارد. کریستین وقتی برمیگردد میبیند که والتر در خانه نیست و به پلیس مراجعه میکند.

اداره پلیس پر از فساد هست وبه این پرونده توجه نمی‌کند. پس از اتفاقاتی پلیس مجبور میشود تا دنبال پیر بچه بگردد. اداره پلیس برای مختومه کردن پرونده کار های عجیبی انجام میدهد و حتی کریستین را متهم به عدم تعادل روانی میکند. داستان فیلم Changeling فوق العاده جذاب هست و تلاش های یک مادر را برای حفظ کردن امیدش نشان میدهد و ترکیبی از عشق، نا امیدی و تلاش را میتوان در این فیلم دید.

فیلم Wanted

بهترین فیلم های آنجلینا جولی

Wanted یک فیلم اکشن و هیجان انگیز در لیست بهترین فیلم های آنجلینا جولی هست. این فیلم از یک رمان اقتباس شده است. البته تغییرات زیادی در داستان صورت گرفته که تقریبا هیچ شباهتی به رمان ندارد. این فیلم محصول 2008 هست و به احتمال زیاد در آینده نزدیک قسمت دوم این فیلم ساخته خواهد شد. Wanted توانست فروش 341 میلیون دلاری داشته باشد و از لحاظ تجاری سودمند بود. از بازیگران فیلم Wanted میتوان به جیمز مک آووی، آنجلینا جولی، کریس پرت و مورگان فریمن اشاره کرد. ویزلی گیبسون شکست عشقی میخورد و در یک اداره ای کار مکند که رئیسش بسیار خشن هست. روزی دختری به نام فاکس او را از دست یک قاتل نجات میدهد و این شروعی برای داستان فیلم هست.

لطفا نظراتتون رو در مورد فیلم برامون در قسمت نظرات بنویسید.

همچنین بخوانید :

فیلم‌های شبیه Tenet که نباید از دست‌شان بدهید!

۱۰ تا از بهترین فیلم های رایان رینولدز بر اساس IMDB