از آنجایی که بسیاری از فیلم‌ های کلاسیک، پس از اکران با کیفیت 4K دوباره منتشر می‌ شوند، بسیاری از افراد برای انتخاب کردن اینکه کدام فیلم را تماشا کنند سردرگم می شوند. اگر به فیلم های اکشن علاقمند هستید، در ادامه با معرفی بهترین فیلم های اکشن با کیفیت 4K با مجله وارونه همراه باشید.


بهترین فیلم های اکشن با کیفیت 4K


Neon Lights / چراغ های نئونی

چراغ های نئونی از بهترین فیلم های اکشن با کیفیت 4K
  • کارگردان : روزبه حیدری
  • نویسندگان : روزبه حیدری، دنا آبراهام، نیکولاس بن
  • کشور سازنده : کانادا
  • بازیگران : دنا آبراهام، کیم کواست، برنا کواست، اریکا سوایز
  • سال انتشار : ۲۰۱۷

فیلم چراغ های نئونی فرانچایز مجموعه فیلم های جان ویک (John Wick) است. فیلم‌ های مجموعه جان ویک از بهترین فیلم‌ های اکشن هستند و اکنون بهترین زمان برای تماشای آنها با کیفیت خیره‌کننده 4K است. از آنجایی که بیشتر فیلم‌ های جان ویک تاریک هستند، رنگ‌ های مشکی با استفاده از 4K HDR کاملاً افزایش یافته و عمیق‌ تر می‌ شوند.

خلاصه داستان:

این فیلم داستان یک سرمایه دار انقلابی سی و دو ساله به نام کلی امانی (با ایفای نقش دنا آبراهام) را روایت می کند. او تمام دارایی های خود را نقد می کند و در خارج از شبکه یک ملک خریداری می کند. او در شهر سانفرانسیسکو به دنبال خانواده سرپرست خود می گردد.

مرتبط: 10 تا از بهترین فیلم های کیانو ریوز


Mad Max : Fury Road / مکس دیوانه : جاده خشم

فیلم مکس دیوانه از بهترین فیلم های اکشن با کیفیت 4K
  • کارگردان : جرج میلر
  • نویسندگان : جرج میلر، برندن مک کارتی، نیکو لاتوریس
  • کشور های سازنده : ایالات متحده، استرالیا
  • بازیگران : تام هاردی، شارلیز ترون، نیکولاس هولت، رایلی کیئو
  • سال انتشار : ۲۰۱۵

فیلم مکس دیوانه: جاده خشم، یک فیلم منحصر به فرد است. در کل فیلم شاهد یک تعقیب و گریز طولانی با ماشین هستیم. از آنجایی که کل فیلم در یک بیابان می گذرد، در کیفیت 4K آن فرصتی پیدا می کنید تا درخشش ماسه را در صحنه ببینید و لذت ببرید. علی رغم اینکه فیلم دارای طیف وسیعی از رنگ ها نیست، در کیفیت 4K صحرای زرد در مقابل آسمان آبی شفاف، خیره کننده به نظر می رسد و تصاویری بسیار برجسته را ایجاد می کند.

شب‌ های آبی تیره و انفجارهای این فیلم در این کیفیت جدید به خوبی به تصویر کشیده شده اند چرا که HDR رنگ‌ ها را کنتراست می‌ کند. البته که نسخه سیاه و سفیدِ کیفیت بلوری 4K این فیلم نیز در دسترس است. البته اگر تا کنون این فیلم را تماشا نکرده اید بهتر است برای اولین بار نسخه‌ی سیاه و سفید آن را تماشا نکنید.

خلاصه داستان:

مکس راکاتاناسکی (با ایفای نقش تام هاردی) به نیروهای امپراطور فیوروسا می‌ پیوندد تا از دست رهبر خبیث، ایمورتان جو و نیروهایش در امان بماند. در این حین، مکس با یک ستوان نخبه و جنگجوی بی باک به نام جو آشنا می شود و به همراه چند تن از همسران ایمورتان جو فرار می کند. آن ا برای فرار خود از کامیون جنگی‌ای استفاده می کنند که جو به تازگی با استفاده از آن، از سیتادل فرار کرده است. در طول فیلم، تیم بی رحم مکس و فوریوسا برای دستگیری آنها تلاش می کنند.

پیشنهاد می کنم بخوانید: بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۰


The Dark Knight Rises / شوالیه تاریکی برمی خیزد

شوالیه تاریکی برمیخیزد از بهترین فیلم های اکشن با کیفیت 4K
  • کارگردان : کریستوفر نولان
  • نویسندگان : کریستوفر نولان، جاناتان نولان، دیوید اس گویر
  • کشور سازنده : ایالات متحده
  • بازیگران : تام هاردی، مایکل کین، کریستین بیل، ماریون کوتیار
  • سال انتشار : ۲۰۱۲

این فیلم بر اساس شخصیت بتمن در کمیک‌ بوک‌ های کمپانی دی‌ سی کامیکس (DC Comics) ساخته شده است. کارگردان این فیلم کریستوفر نولان است‌. او همیشه مطمئن بوده است که فیلم‌ هایش را به منظره‌ای بصری تبدیل می‌کند و اغلب از دوربین‌های IMAX برای عکس‌ های عریض که کل صفحه را در بر می‌ گیرد، استفاده می‌ کند.

در حالی که هر فیلم از سه گانه شوالیه تاریکی بی نظیر به نظر می رسد، شوالیه تاریکی بر می خیزد به عنوان بهترین ظاهر از همه آنها برجسته است. همانطور که از یک فیلم بتمن انتظار می‌ رود، سیاه‌ پوستان مشهور در همه جای فیلم حضور دارند و باعث می‌ شوند بتمن مثل همیشه احساس ترسناک بودن کند. در نیمه دوم فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد در صحنه برف زیادی می‌ بارد که اگر این فیلم را با کیفیت 4K تماشا کنید، بدون شک لذت خواهید برد.

مرتبط: بهترین کمیک های بتمن

خلاصه داستان:

هشت سال پس از وقایع شوالیه تاریکی ساخت سال ۲۰۰۸ در شهر گاتهام صلح می شود‌ و همه این ها به دلیل قتل هاروی دنت است‌. با این حال، یک نیروی شیطانی جدید به نام Bane وارد گاتهام شده و قصد دارد شهر را تحت کنترل خود درآورد و حقایقی که مشخص می کند هاروی دنت واقعاً چه کسی بود را افشا کند.

این مسئله بتمن را مجبور می کند تا از دوران بازنشستگی خود خارج شود و شهر را نجات دهد. اما متحدان و یاران او بسیار کم هستند. در این‌ میان یک دزد جواهرات فراری به نام سلینا کایل می تواند کلید متوقف کردن Bane باشد.

در ادامه بخوانید » نکاتی که قبل از تماشای فیلم اوپنهایمر باید بدانید!


The Matrix / ماتریکس

فیلم ماتریکس از بهترین فیلم های اکشن با کیفیت 4K
  • کارگردان : لانا واچوفسکی‌، لیلی واچوفسکی
  • نویسنده : لانا واچوفسکی‌، لیلی واچوفسکی
  • کشور سازنده : استرالیا، ایالات متحده
  • بازیگران : کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری ان ماس، هوگو ویوینگ
  • سال انتشار : ۱۹۹۹

فیلم ماتریکس شامل صحنه های تاریک و کم نور زیادی است، و حالا HDR واقعاً در سراسر این فیلم می درخشد، به خصوص که رنگ سبز نمادین را برجسته می کند. از آنجایی که کیفیت بلوری 4K ماتریکس به قدری واضح به نظر می رسد که می توانید تصور کنید همین امروز فیلمبرداری شده است. همچنین CGI آن خیلی خوب به نظر می رسد.

خلاصه داستان :

در یک هتل متروکه واقع در شهر بزرگ، فردی به نام ترینیتی توسط پلیس گیر افتاده‌ است. با این‌ حال، او با استفاده از توانایی‌ های ابر قهرمانی خود، موفق می شود از دست آنها فرار کند. اما نیروهای پلیس از او غاقل نمی شوند و همچنان او را تعقیب می کنند. از طرفی دیگر، یک گروه از ماموران دارای قابلیت های ابر قهرمانی هم به دنبال ترینیتی هستند.

مرتبط: بررسی سه گانه ماتریکس ؛ حقایق و تخیلات، آیا دنیای ما واقعی است یا شبیه سازی شده؟ 


Saving Private Ryan / نجات سربازان رایان

نجات سرباز رایان از بهترین فیلم های اکشن با کیفیت 4K
  • کارگردان : استیون اسپیلبرگ
  • نویسنده : رابرت رودات
  • کشور سازنده : ایالات متحده
  • بازیگران : تام هنکس، تام سایزمور، بری پپر، آدام گلدبرگ، مت دیمون
  • سال انتشار : ۱۹۹۸

فیلم نجات سرباز رایان به‌ عنوان یکی از بهترین فیلم‌ های جنگی شناخته می‌ شود، که واقعیت تلخ و بی رحم جنگ را به تصویر می کشد. واقع گرایی های به تصویر کشیده شده در این فیلم با کیفیت بلوری 4K بیشتر به چشم می آید و تصویر آن واضح تر از همیشه به نظر می رسد.

صحنه افتتاحیه ساحل در این فیلم به تنهایی برای کیفیت 4K کافی است تا با هر سرباز بهبود یافته و نمای نزدیک با جزئیات باور نکردنی خود چشم های بینندگان را خیره کند. اگر هنوز این تصویر سازی کلاسیک از جنگ جهانی دوم را تماشا نکرده اید، کیفیت بلوری آن بهترین گزینه است.

خلاصه داستان:

داستان این فیلم در سال ۱۹۹۴ و زمانی در ذهن رودات شکل گرفت که در حال بازدید از بنای یاد بود چهار برادر کشته شده در جنگ داخلی ایالات متحده آمریکا بود. در طول جنگ جهانی دوم، رئیس ستاد ارتش، ژنرال مارشال مطلع می شود که سه پسر یک زن کشته شده اند. و آن زن قرار است خبر فوت آنها را دریافت کند.

هنگامی که ژنرال متوجه می شود که مرگ پسر چهارم آن زن هنوز نامشخص است، تصمیم می گیرد یگانی را بفرستد تا آن پسر را پیدا کند و او را بازگرداند. به ژنرال گفته شد چون منطقه‌ ای که پسر چهارم در آن حضور داشت بسیار خطرناک است، بعید است که او هنوز زنده باشد. اما با این حال ژنرال یک یگان متشکل از ۸ نفر برای یافتن پسر چهارم فرستاد. آیا او را خواهند یافت؟ در پایان فیلم چند نفر از آنها هنوز زنده خواهند بود؟

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های اکشن قرن بیست و یکم

امیدواریم که از معرفی بهترین فیلم های اکشن با کیفیت 4K لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.