فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

مطمنئا فیلم spiderman: No way home موفق ترین فیلم مجموعه مرد عنکبوتی است. دلیل موفقیت آن تنها برای به تصویر کشیدن صحنه‌های اکشن و مهیج نیست. بلکه به این دلیل است که کامل ترین نسخه از پیتر پارکر را به تصویر می کشد. این فیلم بر انسانیت و اخلاق پیتر پارکر متمرکز است و نشان می دهد که چگونه نزدیک به 60 سال یک ابر قهرمان بوده است. با مجله وارونه همراه باشید تا 10 دلیلی که فیلم spiderman: No way home را به بهترین فیلم مجموعه مرد عنکبوتی تبدیل کرد را بررسی کنیم:

مرتبط: بهترین فیلم های اسپایدرمن (مردعنکبوتی) 

1) حضور مرد عنکبوتی توبی مگوایر

توبی مگ وایر در فیلم spiderman: No way home

یکی از بهترین نکات فیلم spiderman: No way home بازگشت تعداد زیادی از شخصیت های دوست داشتنی است. از جمله توبی مگوایر (Tobias Maguire) که به عنوان اولین مرد عنکبوتی در سری فیلم های سام ریمی نقش آفرینی کرد. فیلم های مرد عنکبوتی 1 تا 3 که توبی مگوایر در آنها حضور داشت، پس از گذشت سال ها همچنان جزء بهترین فیلم های مرد عنکبوتی هستند. اکنون در این فیلم شخصیت جذاب و ناهنجار مگوایر به طرز درخشانی به نمایش گذاشته می شود.


2) حضور مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد

انذرو گارفیلد در فیلم spiderman: No way home

اندرو گارفیلد (andrew Garfield) کسی است که در مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 و 2 ایفای نقش کرده است. گارفیلد با شوخ طبعی و جذابیت خود، نگاه بینندگان فیلم راهی به خانه نیست را می رباید. علاوه بر آن در طول فیلم به وضوح نشان داده می شود که مرگ گوئن استیسی چه تاثیری بر روحیه و شخصیت پیتر گذاشته است. همچنین می بینیم که او چگونه می تواند بر خشم و اندوه خود غلبه کند.

این فیلم علاوه بر اینکه به دلیل حضور 3 مرد عنکبوتی در کنار یکدیگر، تبدیل به بهترین فیلم از مجموعه مرد عنکبوتی شد، به اندرو گارفیلد فرصت دوباره‌ای داد تا بتواند خود را ثابت کند. که همینطور هم شد؛ مدتی بعد از اکران فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، ساخت فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 با بازی اندرو گارفیلد نیز تایید شد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه در مورد فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 می دانیم! 


3) مت مرداک به پیتر می‌پیوندد

مت مرداک در فیلم spiderman: No way home

یکی دیگر از دلایلی که باعث no way home بهترین فیلم مجموعه اسپایدرمن باشد این است که این فیلم، مرد عنکبوتی را با بهترین یاران خود در کمیک ها متحد می کند. هرچقدر هم که این متحد شدن کوتاه باشد، مهم این است که سرانجام پیتر پارکر و مت مرداک به یکدیگر پیوسته اند. زمانی که چارلی کاکس (Charlie Cox) به عنوان مت مرداک (کارکتر یکی از سریال های نتفلیکس به نام Dardevil) در این فیلم حضور پیدا کرد، با واکنش های متفاوتی از مردم مواجه شد. حضور مت مرداک کمک کرد تا این فیلم به یکی از بهترین ها تبدیل شود.


4) یک داستان ابرقهرمانی کامل

اگرچه مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست یکی از فیلم های مجموعه مرد عنکبوتی و هشتمین فیلم اختصاصی او است، از بسیاری جهات کامل ترین داستان ابرقهرمانی را داراست. این فیلم بر شخصیت پیتر پارکر بیشتر تمرکز می کند. برای مثال با مرگ عمه می، ضربه روحی بدی را متحمل می شود و در آستانه‌ی تسلیم شدن قرار می گیرد.

ولی برخلاف تصور خیلی‌ از طرفداران و ابرقهرمانان دیگر، خود را از دل تاریکی غم و اندوه بیرون می کشد و اینجاست که با روحیه قوی او آشنا می شویم.

این فیلم که چندین شخصیت اصلی فیلم‌های دیگر مرد عنکبوتی نیز در آن حضور دارند، این فرصت را به ابرقهرمانان و ضدقهرمان‌ها می دهد تا صحنه‌های اکشن بیشتری را به تصویر بکشند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که نشان می دهد این فیلم دارای سناریویی کامل می باشد این است که no way home علاوه بر به تصویر کشیدن داستان کاملی از پیتر پارکر، بر زندگی‌های اسفبار مردم حتی شرورهایی مانند گرین گوبلین نیز تمرکز می کند.

مرتبط: بهترین فیلم های ابرقهرمانی که باید ببینید ؛ ژانر محبوب این روزهای هالیوود! 


5) تکیه گاهی برای مرد عنکبوتی

فیلم spiderman: No way home

با وجود اینکه، پیتر پارکر در فیلم های مجموعه مرد عنکبوتی، دوستان و همراهان زیادی داشته است؛ اما هیچکس به خوبی ند لیدز نتوانسته است او را همراهی کند.

ند لیدز شخصا گفت که به عنوان یک تکیه گاه برای پیتر پارکر عمل می کند. او نه تنها دوست پیتر است، بلکه در کارهای زیادی با پیتر شریک می شود و  او را همراهی می کند. اینجاست که متوجه می شویم، راهی به خانه نیست بیشتر از باقی فیلم‌ها پیتر را به عنوان عضو یک تیم نمایش داده است.

با توجه به اینکه مرد عنکبوتی دارای قدرتی فراطبیعی است، ولی نمی تواند به تنهایی همه مشکلات را حل کند و گاهی به کمک دیگران هم نیاز دارد. باید اعتراف کرد که حمایت و کمک ند لیدز در زندگی این ابرقهرمان، بسیار موثر و حیاتی است؛ که در فیلم های دیگر این مجموعه به تصویر کشیده نشده بود.


6) تیم پنج شیطان (Sinster Five) وارد می شوند

تیم پنچ شیطان در فیلم spiderman: No way home

طرفداران کتاب های مصور می دانند که شش شیطان (Sinster Six) یک سوپر تیم است که متشکل از سرسخت ترین دشمنان مرد عنکبوتی می باشد. اما فیلم مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست، برخلاف تصورات طرفداران، گروهی متشکل از 5 شرور را به تصویر می کشد.

مرتبط: ضدقهرمان های دوست داشتنی انیمیشن ها که نمی توانیم از آنها متنفر باشیم! 

تیم Sinster Five از ضد قهرمان هایی همچون دکتر اختاپوس، گرین گوبلین، مرد شنی، مارمولک و مرد الکتریکی (Electro) تشکیل شده است. این پنج ضد قهرمان با یکدیگر متحد شده اند تا یکی از بزرگترین تهدیدات تاریخ مجموعه مرد عنکبوتی و دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی را به تصویر بکشند. و این یکی دیگر از ویژگی های No way home می باشد که آن را به بهترین فیلم مجموعه مرد عنکبوتی تبدیل کرده است.


7) مری جی قدرت خود را نشان میدهد

مری جی در فیلم spiderman: No way home

پیتر پارکر در طول مجموعه‌ی مرد عنکبوتی عاشق دختران مختلفی از جمله مری جین واتسون و گوئن استیسی بوده است. اما به جرعت می توان گفت که موثرترین دختری که نقش مکمل مرد عنکبوتی را بازی کرده است، ام جی می باشد.

ام جی دختری است که نه تنها به عنوان دوست دختر پیتر، بلکه به عنوان همراه و متحد او در فیلم حضور دارد. او به دیگران ثابت می کند که می تواند علاوه بر اینکه به پیتر پارکر کمک کند، می تواند بر زندگی ند لیدز نیز موثر باشد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های اما استون ؛ از کروئلا تا لالالند و مرد عنکبوتی


8) بازسازی فیلم های دیگر، بدون استفاده از سکانس های تکراری

بازسازی صحنه ها در فیلم spiderman: No way home

یکی از نکات ظریف فیلم Spiderman: No way home این است که صحنه‌هایی از فیلم های قبلی این مجموعه را بدون استفاده از سکانس های تکراری، بازسازی می کند. با این کار، آنها توانسته اند فیلم های مجموعه خود را بدون اینکه از سکانس‌های تکراری استفاده کنند، مرور کنند. حتی توانسته‌اند علاوه بر مرور خاطرات و اتفاقات گذشته، صحنه‌های جدیدی را نیز ایجاد کنند.

توبی مگوایر و اندرو گارفیلد به زندگی های گذشته خود بازمی‌گردند، جایی که زندگی‌هایشان دست نخورده باقی مانده است. گرین گوبلین و دکتر اختاپوس با بازگشت به دنیای خود، داستان هایی روایت می کنند که باعث می شود شاخه‌های بیشتری از وجود چند جهان ایجاد شود. این مسئله موجب می شود که در فیلم های بعدی مجموعه اسپایدرمن، زندگی آنها بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.


9) لحظه ورود مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد

فیلم spiderman: No way home

فیلم راهی به خانه نیست سرشار از صحنه‌های طنز است. اما یکی از خنده دار ترین آنها زمان معرفی مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد است.

اندرو گارفیلد در حالی که به وسیله انگشتانش از سقف آویزان شده است، نمی تواند ام جی را در مورد هویت خود متقاعد کند . به همین دلیل مدام به سمت او تکه نان پرتاب می کند. فیلم با تمام پیچ و خم هایش در اوج است، اما نحوه واکنش خنده دار و طبیعی ام جی عالی است.

مرتبط: بهترین سریال های ابرقهرمانی که باید حتما آنها را ببینید! 


10) قدرت زیاد برابر با مسئولیت زیاد

فیلم spiderman: No way home

پیتر پارکر جمله‌ی “قدرت زیاد، مسئولیت زیادی را به همراه دارد” را برای اولین بار از زبان عموی خود “بن”، پیش از مرگ او شنید. در فیلم راهی به خانه نیست، سکانسی جدید و غم انگیزی از این دیالوگ را دیدیم که توانستیم مفهوم این جمله را بهتر از همیشه درک کنیم.

زمانی که مرگ عمه می به دست گرین گوبلین صدمه دید. پیتر پارکر تلاش می کرد تا او را نجات دهد، این نقل قول را بهتر از همیشه به تصویر کشیده شد و در نهایت به عالی شدن فیلم کمک کرد.


به نظر شما دلیل موفقیت چشم گیر این فیلم چیست؟ دلایل خودتان را در بخش کامنت‌ها برامون بنویسید.

در ادامه بخوانید: تئوری‌های‌ پشت داستان فیلم‌ها که بهتر است آن‌ها را بدانید!