علت افزایش وزن در پاییز و زمستان

در این مطلب می خواهیم به علت افزایش وزن در پاییز و زمستان بپردازیم؟ چرا ما در پاییز و زمستان چاق می شویم؟ چرا اشتهایمان در پاییز و زمستان بیشتر می شود؟ چاقی در پاییز و زمستان مشکل خیلی ها است. تغییرات طبیعی هورمونی در فصل زمستان، استرس پس از تعطیلات و کمبود فعالیت از دلایل افزایش وزن در زمستان هستند. براساس تحقیق منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند (NEJM)، در زمستان اکثر افراد دچار افزایش وزن می شوند. اما افزایش وزن نمی تواند تنها به دلیل فصل زمستان باشد، دلایل زیادی وجود دارد که می تواند وزن فرد را تغییر دهد، از جمله ژنتیک، رفتار، سیگنال های اشتها و محیط فرد.

فاکتورهایی که بر وزن شما تأثیر می گذارند در طول زندگی تغییر می کند. شما ممکن است در سی سالگی خواب خوبی نداشته باشید، یا در چهل و پنجاه سالگی استرس بیشتری داشته باشید. “این موارد می تواند بر روی افزایش یا کاهش وزن شما در طول زمان تأثیر بگذارد.” زنان نوسانات وزنی بیشتری را به دلیل چرخه قاعدگی و بارداری تجربه می کنند.


همچنین بخوانید: راهکارهایی برای فیت ماندن در فصل پاییز


 تغییرات هورمونی ناشی از تغییر فصل اشتهایتان را بیشتر کرده است!

با افزایش سن، کاهش وزن سخت تر می شود، طبق تحقیقات برزگسالان معمولا یک کیلو در هر سال اضافه می کنند. “این می تواند ناشی از تغییرات هورمونی طبیعی باشد که با افزایش سن ایجاد می شود، مانند کاهش استروژن در زنان و کاهش تستوسترون در مردان.” “متابولیسم ما همچنین با افزایش سن شروع به کند شدن می کند، که می تواند منجر به افزایش وزن شود.”

و فقط هورمون های وابسته به سن شما نیستند که می توانند منجر به افزایش وزن شوند.”تحقیقات نشان داده است که میزان ملاتونین، هورمون مسئول چرخه خواب و بیداری ما و همچنین افزایش اشتها، در زمستان 80 درصد در بدن بیشتر است.” خواب بیشتر می تواند اشتها را افزایش دهد، که می تواند منجر به مصرف بیشتر غذاهای پرکالری و افزایش وزن شود.

فعالیت تان پایین آمده است!

در زمستان هوا سردتر است، این بدان معناست که افراد به طور کلی فعالیت کمتری دارند و کالری کمتری می سوزانند. علاوه بر ورزش برنامه ریزی شده، فعالیت بدنی نیز ممکن است در زمستان کاهش یابد. به خصوص افرادی که در آب و هوای سردتر زندگی می کنند، کمتر راه می روند، زیرا فعالیت در خارج از خانه را چندان جذاب نمی دانند. 

در ادامه بخوانید:

مواد مغذی برای سلامت پوست در پاییز

با فواید رابطه جنسی در زمستان آشنا شوید

5 برنامه ورزشی در خانه که در زمستان به راحتی می توانید انجام دهید!