استفاده از عینک برای محافظت از کرونا

آیا استفاده از عینک برای محافظت از کرونا ضروری است؟ برای جلوگیری از ابتلا به کرونا حتما باید عینک بزنیم و اینکه آیا ویروس کرونا از راه چشم هم وارد می شود؟

به‌طورکلی هر چیزی که مانع ورود ویروس کرونا به بدن شود؛ می‌تواند مفید باشد. زدن‌ عینک یکی از این روش‌ها است. درواقع  چشم‌ها یکی از راه‌های ورود کووید ۱۹ به بدن هستند. وقتی شما عینک می‌زنید، خیلی کمتر از قبل چشم‌هایتان لمس می‌کنید. به یاد داشته باشید؛ چندین نقطه از بدن توسط پوست پوشیده نشده‌اند و به‌جای آن مخاط (ترشحات محافظتی) وجود دارد. مخاط قدرتمند است ولی بازهم باید احتیاط کرد و تا ویروس کرونا نتوانند وارد بدن شود.


همچنین بخوانید:

تشخیص ویروس کرونا در افراد بدون علائم چگونه است؟ 

پس از ورود ویروس کرونا به بدن ، چه اتفاقی برای بدن رخ می دهد ؟


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) توصیه کرده است که حتماً جلوی بینی و دهان را با ماسک بگیریم ولی تاکنون توصیه صریحی نسبت به استفاده عمومی مردم از عینک نداشته است.

برخی از کارشناسان استفاده از عینک را مفید می‌دانند. آن‌ها گفتند که چشم‌ها ساختار دفاعی ضعیفی دارند و درصورتی‌که ویروس بتواند وارد چشم شود، احتمال آلودگی فردی بسیار بالا است. برای همین، همه پزشکان و پرستاران باید از عینک‌های محافظ استفاده کنند. یک نکته مهم وجود دارد ممکن است شما دستتان را به دستگیره یا جایی بزنید سپس چشم‌هایتان را بدون ضدعفونی کردن دست‌هایتان، بمالید. به این صورت به‌احتمال‌زیاد، ویروس وارد چشم‌ها و سپس بدنتان می‌شود.

عینک محافظ کرونا

توصیه دیگر کارشناسان برای افرادی است که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند. با توجه به قدرت شیوع وحشتناک کووید ۱۹، بهتر است تا برطرف شدن این مشکل این عزیزان، از عینک استفاده کنند. بر اساس نتایج منتشرشده در Lancet زدن عینک‌های محافظتی، احتمال آلوده شدن در محیط‌های شلوغ و مستعد را تا یک‌سوم کاهش می‌دهد.


همچنین بخوانید:

گروه خونی و کرونا ؛ گروه خون‌تان ممکن است باعث مرگ شما شود!

۱۰ خبر اشتباه درباره کرونا که نباید آن‌ها را جدی بگیرید! 

آغاز موج دوم کرونا از پاییز امسال!


برخی از افراد با زدن ماسک و حتی عینک‌‌های محافظتی فکر کنند که دیگر نیازی نیست که آن‌ها فاصله ایمن و رعایت کنند یا در مکان‌های شلوغ حاضر نشوند. این دوستان باید بدانند که رعایت این دستورالعمل‌ها تنها احتمال ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد. زدن ماسک یا استفاده عینک دلیلی برای عدم رعایت سایر دستورالعمل‌های نیست. لطفاً در مورد کرونا کمی احتیاط کنید.

در حال حاضر بنابر توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک در اغلب کشورها اجباری شده است. بهتر است اگر به مدتی طولانی در یک محیط بسته می‌مانید، حتماً از ماسک و عینک استفاده کنید. عینک یک‌راه حفاظتی ساده است که می‌تواند در پیشگیری از کرونا مفید و مؤثر باشد. ممکن است برای برخی از افراد عینک آزاردهنده باشد توصیه می‌شود این افراد از محافظ صورت استفاده کنند. این محافظ‌های صورت برای کارمندان بانک‌ها و ادارات بسیار کاربردی و مفید هستند. این محافظ‌ها می‌توانند تمام‌کارهایی را که یک عینک انجام می‌دهد را انجام دهند.

عینک محافظ کرونا

استفاده از هرگونه محافظ برای پیشگیری از کرونا بسیار کارآمد است. لطفاً در این روزها حتماً از ماسک استفاده کنید و همچنین در صورت امکان از محافظ‌های صورت نیز استفاده کنید تا جان هموطنان و خودتان نیز حفظ شود.

امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید.