انیمه Tokyo Revengers : انتقام جویان توکیو

انیمه Tokyo Revengers انیمه توکیو ریونجرز – انتقام گیرندگان توکیو برخلاف محبوبیت و شهرت زیادی که به تازگی به دست اورده، هنوز برای بعضی از انیمه دوست ها ناشناخته ست. نکات و حقایق زیادی هست که اگر قبل از دیدن انیمه Tokyo Revengers بدونید باعث جذابیت بیشتر داستان برای شما می شه.

برای خرید انواع محصولات انیمه ای کلیک کنید

انیمه Tokyo Revengers به عنوان یکی از مورد انتظار ترین انیمه های شونن سال 2021 شناخته می شه. که گرافیک و آرت بسیار جذابی داره و در کنار شخصیت پردازی های فوق العاده و داستانی کم نظیر به یکی از رقبای اصلی انیمه پرطرفدار جوجوتسو کایسن تبدیل شده. انیمه انتقام جویان توکیو تونسته به شکلی شگفت انگیز ژانر های متفاوتی رو باهم به نمایش بذاره. از ژانر هایی مثل اکشن، درام، ماورالطبیعی و فانتزی به زیبایی استفاده شده، تا این انیمه رو به یکی از بهترین انیمه های شونن تبدیل کنه.

حتما بخوانید: بهترین انیمه های شبیه توکیو ریونجرز

داستان هاناگاکی تاکمیچی به عنوان پروتاگونیست اصلی کاملا مسائل زندگی واقعی رو به تصویر می کشه. به طوری که مخاطب به راحتی با شخصیت اصلی همراه می شه و با داستان ارتباط برقرار می کنه. البته در کنار واقع‌گرایی، بخش فانتزی و علمی-تخیلی داستان هم حفظ می شه و داستان کاملا متعادل جلو میره. اگر چه این انیمه مجموعه نسبتا جدیدی به شمار میره، اما توی همین مدت کم که از انتشار اون میگذره شهرت و محبوبیت زیادی بدست آورده و طبق شنیده ها برای فصل بعدی هم تمدید شده.

مرتبط: چرا باید انیمه Tokyo revengers را تماشا کنید؟ جسارت محض 

پخش انیمه انتقام جویان توکیو از ماه آوریل سال 2021 شروع شده و همچنان در حال انتشاره. و تا به حال 20 جلد از مانگایی که منبع اقتباس انیمه بوده به چاپ رسیده. اما با همه این تعاریف هنوز هم کسایی هستن که این انیمه رو ندیدن. و ما به این افراد و به طرفداران Tokyo Revengers پیشنهاد می کنیم این مطلب رو تا انتها بخونند. با مجله وارونه همراه باشید.


10. هاناگاکی تاکمیچی – Hanagaki Takemichi ، پروتاگونیستی متفاوت

انیمه Tokyo Revengers

برخلاف بیشتر پروتاگونیست ها و کارکترهای اصلی انیمه های شونن که با اعتماد به نفس و خونگرم هستن، تاکمیچی شخصیتی نسبتا متزلزل و بدون اعتماد به نفس داره. ما توی انیمه توکیو ریونجرز داستان هاناگاکی نوجوون رو می بینیم که برای برای پیدا کردن یه هدف و بیهوده نگذروندن زندگیش تلاش می کنه. و بزرگترین دلیل این شخصیتی که داره، حس حسادتیه که نسبت به افراد ثروتمند و بی دغدغه جامعه پیدا کرده. چون این افراد بی دغدغه مدام بی پول و بی هدف بودن خودش رو بهش یادآور می شدن.

تاکمیچی توی مدرسه به خاطر حس خود کم بینی و فقر اعتماد به نفس معروفه. بی نهایت از کلمه ی “ببخشید” استفاده می کنه و اصلا روی احساساتش کنترل نداره. اما اتفاقی عجیب باعث ایجاد تغییر و تحولاتی توی شخصیت تاکمیچی می شه. و اون رو به یه کارکتر شجاع و مصمم تبدیل می کنه.


9. شباهت Tokyo Revengers به یک انیمه ایسکای

انیمه Tokyo Revengers

سری انتقام جویان توکیو مثل خیلی از مجموعه های دیگه، بخش سفر در زمان هم داره. که با توجه به ری-اکشن مخاطب ها متوجه شدیم افراد زیادی هستن که این انیمه رو با یه انیمه ژانر ایسکای اشتباه گرفتن. و فکر می کنن این انیمه شامل ژانر ایسکای هم می شه. (ژانر ایسکای یکی از زیر شاخه های ژانر فانتزیه که در اون یک یا چند نفر از کارکترها با برخورد با وسیله نقلیه، آسیب دیدگی یا عبور از دروازه های فراطبیعی یا حتی مرگ و جریان تناسخ به دنیای دیگه ای منتقل می شن.)

اما این انیمه با وجود شباهت هایی که به انیمه های ژانر ایسکای داره، ایسکای نیست. مثلا اولین سفر در زمان موقعی اتفاق می افته که تاکمیچی با قطار برخورد می کنه (شباهت با بخش برخورد با وسایل نقلیه توی ژانر ایسکای!). و انتقال تاکمیچی از یه خط زمانی به خط زمانی دیگه حس تماشای انیمه ایسکای رو برای مخاطب تداعی می کنه. اما همون طور که گفتیم فقط زمان تغییر کرده و کارکتر اصلی به گذشته رفته. یعنی هاناگاکی از دنیایی به دنیای دیگه نرفته، بنابراین این انیمه ایسکای نیست!


8. تعریفی متفاوت از ژانر سفر در زمان

توضیحات این بخش شامل کمی اسپویل میباشد!

انیمه Tokyo Revengers

سفر تاکمیچی در طول زمان و به گذشته به نوعی منحصر به فرده. برخلاف بیشتر انیمه ها و فیلم هایی که با ژانر سفر در زمان ساخته می شن، گذشته و آینده قابل تغییرن و اثرات تغییرات گذشته توی آینده ظاهر می شه که باعث به وجود اومدن یه سری تناقضات و پارادوکس هایی می شه که داستان رو تشکیل می دن. این هم بگیم که این سفر ها کاملا تحت اختیار و اراده تاکمیچی اتفاق می افتند.

وقتی به 12 سال گذشته سفر می کنه و به دوران راهنمایی خودش برمیگرده، با برادر کوچکتر دوست دخترش برخوردی داره. تاکمیچی به نائوتو تاچیبانا میفهمونه که هیناتا، یکی دیگه از شخصیت ها توی یه آینده نزدیک میمیره. و با این کار به طور ناخواسته توی جریان زمان پارادوکس ایجاد می کنه. تاکمیچی هاناگاکی بلافاصله بعد از این اتفاق به زمان حال برمیگرده که توی اون نائوتو به یه کارآگاه بزرگسال تبدیل شده. داستان انیمه Tokyo Revengers درباره نائوتو و تاکمیچیه که باهم تلاش می کنن تا هیناتا رو از مرگ نجات بدن.


7. داستانی مشابه به انیمه Erased

یکی از بهترین راه ها برای ترغیب کردن افراد به تماشای یه سری جدید، یادآوری سری قدیمی تریه که افراد دوستش دارن و خاطره انگیزه. درمورد سری توکیو ریونجرز هم باید بگم که شباهت های زیادی به انیمه “شهری که من در آن گم شدم” داره. انیمه پاک شده یا Erased یه مجموعه انیمیشنی خیلی محبوب در سال 2016 بود که به خاطر داستان جذاب و شخصیت پردازی های تحسین برانگیزش معروف شد. ساتورو فوجینوما کارکتر اصلی این سری همچنان جز محبوب ترین کارکترهای انیمه ایه!

ساتورو هم مشابه تاکمیچی بزرگسالی بود که به دوران کودکی خودش برمیگشت تا بتونه دوست دوران بچگیش رو نجات بده. و ایده سفر در زمان این انیمه تنها به دلیل رسیدن به این هدف بود. (البته اگه مفاهیمی که پشتش بود رو در نظر نگیریم و فقط به ظاهر داستان نگاه کنیم) به طور کلی این دو انیمه چهره ای متفاوت از سفر در زمان رو به شما نشون می دن و می تونن اوقات خوبی رو براتون بسازن. ناگفته نمونه که علی رغم همه شباهت هایی که به هم دارن، کاملا باهم متفاوتن و به هیچ عنوان حس دیدن یه انیمه تکراری و حوصله سربر رو تداعی نمی کنن و هرکدوم به شیوه خودشون خاص و منحصر به فردن.


6. محصولی جدید از استودیوی سازنده برزرک – Berserk

کسایی که تا الآن این انیمه هیجان انگیز رو تماشا کردن از طراحی، گرافیک، رنگ پردازی ها و دقت به جزئیات راضی بودن و به هیجان اومده بودن و حتی از استودیو سازنده قدردانی کردن که خب واقعا هم شایسته قدردانی و ستایش بوده!

تولید این انیمه به عهده استودیو انیمیشن سازی موفق Liden Films بوده که تا حالا آثار درخشان زیادی ارائه داده. از آثار موفق و محبوب این استودیو میتونیم به انیمه های Cells at Work و Code Black اشاره کنیم. البته همگی به خوبی می دونیم که بیشتر شهرت این استودیو به خاطر تولید یه اثر اقتباسی از مانگای آقای کنتارو میورا بوده که به تازگی فوت شدن! این اثر اقتباسی همون انیمه Berserk که به احتمال زیاد با اون آشنایی دارید و به عنوان یکی از بهترین انیمه های فانتزی شناخته می شه!


5. اهمیت کلیدی برادر هیناتا در داستان

انیمه Tokyo Revengers

بیشتر قهرمانان انیمه های شونن پسرای نوجوونی هستن که یا با قدرت های فراطبیعی به دنیا میان یا توی یه برهه زمانی یکی از این قدرت ها رو به دست میارن. (از دانش آموزای مای هیرو آکادمیا که همه با قدرت فراطبیعی به دنیا میان بگیر تا آتسوشی توی انیمه سگ های ولگرد بانگو که تازه توی 18 سالگی به قدرتش دست پیدا کرد) و نکته اینجاست هر چقدر هم سخت اما در نهایت میتونن خودشون به “تنهایی” از قدرتشون استفاده کنن. اما هاناگاکی تاکمیچی این طور نیست. درسته که تاکمیچی قدرت سفر در زمان داره اما نمی تونه به تنهایی از اون استفاده کنه.

بعد از اولین تجربه اش از سفر در زمان متوجه می شه باید از یه نفر دیگه به عنوان کلید برای به جریان انداختن این قدرت استفاده کنه. که نائوتو همون کلیده. به طوری که نائوتو و تاکمیچی باید دست هم رو بگیرن تا مثل یه جرقه، شروع سفر در زمان و رفتن به 12 سال گذشته رو تحریک کنن.

مرتبط: بهترین انیمه های مدرسه ای


4. دانش آموزان راهنمایی، تشکیل دهنده اعضای باند توکیو مانجی

انیمه Tokyo Revengers

باند توکیو مانجی یه گروه از موتورسواراییه که تا به حالا مشابهش رو ندیدین. این باند که بهش تومان – Toman هم گفته می شه توسط دانش آموزای راهنمایی تاسیس شده و ادامه پیدا کرده. اما فکر نکنید چون اعضای باند سن کمی دارن هیچ چیز حساب و کتاب نداره و همه چیز صرفا بچه بازیه! اتفاقا کاملا برعکسه. این باند از یه رهبر، معاون و 25 عضو تشکیل می شه که توی 5 گروه پنج نفره سازماندهی شدن.

مایکی، رهبر این باند تقریبا محبوب ترین کارکتر سری به حساب میاد. مایکی یا مانجیرو سانو (Mikey – Manjiro Sano) این گروه رو با اصول احترام و دفاع و محافظت از سایر اعضای گروه تاسیس کرد اما از یه جایی به بعد کم کم به یه باند جنایی کامل تبدیل شد.


3. ویس اکتر مشترک مایکی و کازویا و زنیتسو در دوبله انگلیسی

انیمه Tokyo Revengers

برخلاف ظاهر و شخصیت های کاملا متفاوت مایکی و کازویا ، هردو توسط یه ویس-اکتر دوبله شدن. کازویا شخصیت اصلی انیمه رومنس – عاشقانه دوست دختر اجاره ایه. انیمه Rent a Girlfriend یه انیمه محبوب عاشقانه – دانشجوییه. شخصیت مایکی هیچ نقطه اشتراکی با کازویا نداره، و تنها چیزی که بین اون ها مشترکه صدای کارکترها در دوبله انگلیسیه! (حتی توی دوبله ژاپنی هم مشترک نیستن.)

آقای Aleks Le صدا پیشه با تجربه ایه که توی انیمه Rent a Girlfriend صداپیشگی پروتاگونسیت اصلی رو بر عهده داشته و جز صداپیشگان انیمه به شدت پرطرفدار شیطان کش – Kimetsu no Yaiba بوده. اگر دوبله انگلیسی انیمه Demon Slayer رو دیده باشید قطعا متوجه شباهت صدای زنیتسو آگاتسوما با مایکی شدید.


2. برنده جایزه Kodansha Manga ژانر شونن در سال 2020

مانگای Tokyo Revengers از سال 2017 به صورت پخش هفتگی از انتشارات معروف شونن جامپ – Shonen Jump منتشر می شده. و طرفدارا و خواننده های زیادی داشته که اکثرا به خاطر داستان جذاب و تصاویر پر جزئیات مانگا به اون جذب شدن. مانگاکای این سری محبوب “کن واکویی” نویسنده و تصویرگر جوان ژاپنیه.

این مانگای موفق تونست بعد از سه سال پس از انتشار اولین چپتر مانگا توی مراسم کودانشای سال 2020 که چهل و چهارمین دوره برگزاری این مراسم بوده و یکی از رویدادهای مهم مربوط به مانگاست؛ به عنوان بهترین مانگای شونن انتخاب بشه و جایزه این بخش رو از آن خودش کنه! مانگای Tokyo Revengers بعد از دریافت این جایزه و قدردانی توسط انتشارات شونن جامپ طرفدارای خیلی بیشتری پیدا کرد. و در سطح جهانی شناخته شد. از اون به بعد مدام فروش صعودی داشته و تا حالا حدود 17 میلیون از نسخه های رسمی این مانگا به فروش رفته.


1. محبوبیت بسیار زیاد کارکترها

انیمه Tokyo Revengers

یه خبر خوب برای کسایی که از این مطلب و خود سری انیمه و مانگای Tokyo Revengers خوششون اومده. این انیمه هنوز در حال پخشه و هر شنبه به صورت هفتگی از سایت ها و منابع مختلفی قابل تماشاست. و تا به حال حدود 210 چپتر از مانگا منتشر شده.

امتیاز خود انیمه در سایت My Anime List برابر 8.17 و امتیاز IMDb این سری برابر 8.5 هستش که واقعا امتیاز خوبیه. البته می تونست بالاتر هم باشه. هاناگاکی به عنوان شخصیت اصلی 600 رای توی MAL داره درحالی که مایکی به عنوان یه شخصیت مکمل حدود 3000 رای توی سایت به اسم خودش ثبت کرده. شاید در نگاه اول اعداد کوچیکی به نظر برسن، اما در واقع این طور نیست. چون مدت زمان کمی از پخش انیمه میگذره و هنوز در حال رشده. و این سرعت رشد به قدری زیاده که احتمال داره تا پایان پخش انیمه آرای مایکی به کارکتر ایتادوری یوجی – Itadori Yuji پروتاگونیست اصلی انیمه جوجوتسو کایسن که برابر 8000 تاست برسه و از اون هم محبوب تر بشه! حتی شخصیت نوبارا – Nobara به عنوان یکی از قدرتمند ترین دختران انیمه ای و با همه جنجالی که درست کرد فقط 6000 رای داره.

شما انیمه Tokyo Revengers رو تماشا کردید؟ نظرتون راجع به این انیمه چی بود؟ اگه قرار باشه این انیمه رو با یه جمله برای کسایی که هنوز تماشاش نکردن توصیف کنید، چی می گفتید؟ با ما در بخش کامنت ها درمیون بذارید.