چرا باید انیمه Spy x Family را تماشا کنیم؟

با معرفی انیمه Spy x Family در خدمت شما هستم. انیمه Spy x Family یکی از انیمه های کمدی بهار 2022 است که از مدت ها قبل از انتشارش، افراد زیادی انتظارش را می کشیدند. این انیمه، اقتباسی از مانگایی بسیار خوشنام است و به همین دلیل، قبل از پخش انیمه، توقع علاقمندان این سری در سطح بالایی قرار داشت. خوشبختانه، به نظر می رسد تاکنون اثر مشترک ویت استودیو و Clover works توانسته به خوبی همه را راضی نگه دارد. انیمه Spy x Family با انتشار همان قسمت های ابتدایی، با بازخوردهای مثبت و محبوبیت چشمگیری مواجه شده است و به نظر می رسد با توجه به این میزان از استقبال، این انیمه برای فصل یا فصل های بعدی نیز تمدید شود.

در ادامه » تریلر فصل دوم انیمه Spy×Family را تماشا کنید 

انیمه Spy x Family در یک دنیای خیالی جریان دارد که قدرت های اصلی آن را، استانیا (شرق) و وستالیا (غرب) تشکیل می دهند. استانیا مدام در حال دسیسه چینی برای ایجاد جنگ و وستالیا مشغول خنثی کردن اقدامات شرقی ها و حفظ صلح و آرامش جهانی است. پروتاگونیست این انیمه، جاسوسی حرفه ای از وستالیا، با نام مستعار تاسوکاره (گرگ و میش) است که برای انجام یکی از ماموریت هایش، یعنی سرنگون کردن یکی از مقامات استانیا، مجبور به تشکیل خانواده و تظاهر به داشتن یک زندگی کاملا عادی، آرام و شاد می شود. با این وجود، او خودش خبر ندارد که دخترخوانده‌اش، یک تله-پات و همسرش، یک قاتل حرفه ای هستند. این خلاصه داستان، تاحدود زیادی یادآور فیلم آقا و خانم اسمیت (با بازی برد پیت و آنجلینا جولی) است؛ ولی جزئیات بسیار متفاوتی در سری Spy x Family دیده می شوند. در ادامه این مطلب، همراه مجله وارونه باشید تا دلایل محبوبیت این انیمه را بررسی کنیم و ببینیم چرا انیمه Spy x Family ارزش تماشا شدن دارد.

1- جذابیت بصری

انیمه Spy x Family

انیمه Spy x Family محصولی مشترک از ویت استودیو و استودیو Cloverworks است؛ دو استودیویی که به تصاویر شگفت انگیز و انیمیشن های باکیفیتشان مشهور هستند. با توجه به دیده شدن اسم این دو استودیو در عوامل انیمه Spy x Family، می توان کاملا به کیفیت و جذابیت انیمه از نظر بصری مطمئن بود. حتی اگر استودیو کلاور ورکز بابت فصل دوم انیمه ناکجا آباد موعود، پایان انیمه Wonder egg priority یا اقتباس ناقص انیمه هوریمیا دلخوری های زیادی به وجود آورده باشد، ولی همه مخاطبان راجع به زیبایی آثار این استودیو اتفاق نظر دارند. از طرف دیگر، استودیو ویت، که برای سه فصل اول انیمه Attack on titan و انیمه وینلند ساگا شهرت دارد، طراحی های اصیل و دستی چشم نوازی را به دوستداران دنیای انیمه نشان داده است.

تولید اپیزودهای فرد انیمه Spy x Family (یعنی 1، 3، 5، 7، 9، 11، 13، 15، 17، 19، 21، 23 و 25) بر عهده ویت استودیو و تولید اپیزودهای زوج (یعنی 2، 4، 6، 8، 10، 12، 14، 16، 18، 20، 22 و 24) بر عهده کلاور ورکز است. هر دو استودیو، کارنامه درخشانی دارند و انتظار می رود علاوه بر توجه به جزئیات بصری و طراحی ها، ویت و کلاور ورکز اقتباس درست و مناسبی از مانگا داشته باشند.

مرتبط: بهترین آثار استودیو Wit ؛ سازنده انیمه اتک آن تایتان

2- روایت استعاره ای و طنز جذاب

از داستان انیمه Spy x Family می توان مفاهیم متنوعی را استخراج کرد. حالت جاسوسی – خانوادگی این انیمه باعث شده خیلی اوقات از این انیمه درس های کوچک زندگی گرفت و خیلی اوقات نیز به نقدهای اجتماعی و سیاسی موجود در آن توجه کرد. این انیمه، قابلیت این را دارد که در ابعاد مختلف بررسی شود و از برخی لحظاتش، چندین پیام گوناگون درباره موضوعات گوناگون دریافت کرد.

حالت طنز انیمه Spy x Family و بار کمدی آن، باعث شده تماشای آن بسیار سرگرم کننده باشد. شوخی های این انیمه اکثرا دست اول هستند و اگر هم اینطور نباشند، Spy x Family به خوبی موفق شده آنها را بومی دنیای خودش کند؛ به طوری که زورکی یا تکراری حس نشوند.

3- نشان دادن سختی های پدر و مادر بودن حتی برای بهترین جاسوس قاره!

انیمه Spy x Family

یکی از نکاتی که از همان قسمت اول انیمه Spy x Family توجه من را به خود جلب کرد، نشان دادن سختی های پدر و مادر بودن حتی برای بهترین جاسوس قاره بود. تاسوکاره، باهوش و همه فن حریف است، اما نمی داند باید با یک دختربچه شش ساله چه کار کند. درست است که او کم کم بدون اینکه خودش متوجه شود، فن کار دستش می آید، ولی همچنان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند.

علاوه بر نمایش بامزه دشواری های پدر بودن از دید یک جاسوس حرفه ای، انیمه Spy x Family نکته ای را به ما یادآوری می کند که واقعا شنیدن مجدد آن بسیار ضروری است: حفظ یک خانواده، نیاز به زحمت، شکیبایی و مدارا کردن زیادی دارد. اوضاع و شرایط یک خانواده، خود به خود بهبود پیدا نمی کند و تصویر زیبایی که از یک خانواده بی نقص در ذهن داریم، با دست روی دست گذاشتن و انتظار برای دست به کار شدن یک نفر دیگر به واقعیت نمی پیوندد.

4- سرعت مناسب داستان و پرهیز از اضافه گویی

Spy x Family از یکی از تکنیک های اساسی داستان گویی استفاده می کند: قلاب داستان. نویسندگان، از قلاب داستان (یعنی یک اتفاق جالب، یک مکالمه کنجکاوی برانگیز یا…) استفاده می کنند تا مخاطبشان را بلافاصله به دنیای خود پرتاب کرده و او را مجذوب داستان کنند؛ به طوری که مشتاق دیدن یا شنیدن ادامه آن باشد. خیلی از نویسندگان این تکنیک را به خوبی پیاده می کنند، اما بعد از آن، دیگر نمی دانند با بقیه داستان چه کار کنند یا اینکه روایت حوصله سر بری را ارائه می دهند و به این شکل، مخاطبانی که در ابتدا جذب کرده بودند را، از دست می دهند.

انیمه Spy x Family از قلاب داستان استفاده می کند و بعد از آن نیز، موفق می شود با پرداختن به نکات مهم و اصلی و پرهیز از پرداخت به بخش های بی اهمیت، روایتی سر راست، قابل هضم و جذاب داشته باشد. اتفاقات، با سرعت مناسب رخ می دهند و بیننده نه گذر زمان را حس می کند و نه گیج می شود.

5- آنیا!

انیمه Spy x Family

آنیا، دختر کوچولوی داستان، بامزه ترین بخش انیمه Spy x Family است و تعدادی از بهترین لحظات این انیمه، به او اختصاص دارند. او یک تله-پات است و توسط یک جاسوس و یک قاتل به فرزندخواندگی گرفته شده، ولی همچنان یک خردسال عادی است که موقع نظافت، به اسم کمک، سطل آب را واژگون و موقع آشپزی، در ظرف غذا عطسه می کند و بعد از کثیف کردن همه جا، با افتخار در خانه قدم می زند. آنیا، مهم ترین عامل موثر در قوس شخصیتی پدر و مادرخوانده اش است و راستش را بخواهید، احتمالا انیمه Spy x Family بدون او انقدر دوست داشتنی نمی شد.

در ادامه بخوانید:

10 حقیقت که باید قبل از تماشای انیمه Komi can’t communicate بدانید!

بهترین استودیوهای جوان انیمه سازی ژاپن را بشناسید!