چندمین بار است که کمپانی والت دیزنی پیکچرز (Walt Disney Pictures) یکی از آثار کلاسیک دوست داشتنی خود را به صورت لایو اکشن در می آورد. در این مطلب با مجله وارونه همراه باشید تا لایو اکشن پینوکیو 2022 را مورد بررسی قرار دهیم.

انیمیشن پینوکیو 1940

انیمیشن اصلی پینوکیو ساخت کمپانی والت دیزنی، دومین فیلم بلند ساخته شده توسط خانه انیمیشن او پس از سفید برفی و هفت کوتوله بود. کمتر کسی را می بینید که با شنیدن اسم پینوکیو به یاد پسر بچه چوبی و روباه مکار و گربه نره نیوفتد.

حال، کمپانی والت دیزنی پیکچرز، یک لایو اکشن اقتباسی از انیمشین محبوب پینوکیو Pinocchio را ساخته است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

مرتبط: فیلم های لایواکشن دیزنی در آینده؛ از بامبی تا 101 سگ خالدار 

لایو اکشن پینوکیو 2022

  • تاریخ انتشار: 8 سپتامبر 2022 (17 شهریور 1401)
  • کارگردان: رابرت زمیکس
  • صداپیشگان: تام هنکس، بنجامین ایوان اینسورث، جوزف گوردون لویت، لورین براکو
  • ژانر: ماجراجویی، موزیکال، کمدی
  • امتیاز کنونی (IMDb) : 5/1 از 10
  • مدت زمان: 1 ساعت و 45 دقیقه

فیلم پینوکیو 2022 یک بازسازی از فیلم اصلی Pinocchio 1940 است. که در واقع داستان عروسکی را دنبال می کند که زنده شده است.

داستان لایو اکشن پینوکیو 2022

هرچند که کمتر کسی هست که انیمیشین محبوب پینوکیو را تماشا نکرده باشد. اما خیلی کوتاه به داستان اصلی آن اشاره می کنم.

داستان در مورد مردی به نام ژپتو است. پدر ژپتو، یک منبت کار تنها است که دلتنگ پسر مرحومش می شود و عروسکی شبیه او را می سازد. نام او را پینوکیو می گذارد و درست قبل از اینکه بخوابد آرزو می کند که ای کاش پینوکیو یک پسر بچه واقعی بود. اما او نمی داند که آرزویش محقق خواهد شد. به زودی یک پری آبی از خانه کوچک او بازدید می کند و پینوکیو را زنده می کند.

اما پینوکیو می خواهد یک پسر واقعی باشد، نه یک عروسک چوبی متحرک! ولی او برای برآورده شدن آرزوی خود، باید شجاعت و صداقت خود را ثابت کند.


بازیگران

  • تام هنکس (Tom Hanks) در نقش پدر ژپتو
  • سینتیا اریوو (Cynthia Erivo) در نقش پری آبی
  • لوک ایوانز (Luke Evans) در نقش کوچمن / مربی

صدا پیشگان

  • بنجامین ایوان اینسورث (Benjamin Evan Ainsworth) به عنوان پینوکیو
  • جوزف گوردون لویت (Joseph Gordon-Levitt) به عنوان جیمینی کریکت
  • کیگان مایکل کی (Keegan Michael Key) به عنوان گربه نره و روباه مکار
  • لورین براکو (Lorraine Bracco) به عنوان سوفیا – مرغ دریایی

در طول فیلم، پینوکیو با افراد مهربان و خبیث زیادی آشنا می شود. و به ماجراجویی های هیجان انگیز و وحشتناکی می پردازد. پس فیلم چگونه به پایان می رسد؟ آیا پینوکیو به آرزویش برای تبدیل شدن به یک پسر واقعی می رسد؟ بررسی را با بیان چند مورد از تفاوت های لایو اکشن و انیمیشن شروع می کنیم. با من همراه باشید:

همچنین بخوانید: انیمیشن های برنده اسکار ؛ بهترین انیمیشن های دهه را بشناسید! 


تفاوت های لایو اکشن با انیمیشن


1) پدر ژپتو در شروع فیلم، دیگر پیپ نمی کشد یا تفنگ به دست نمی گیرد

 لایو اکشن پینوکیو

خانه ژپتو در انیمیشن نسخه اصلی، پر از پیپ های مختلف است. حتی یکی از آنها را قبل از رفتن به رختخواب می کشد. هنگامی که او در نیمه های شب توسط پینوکیو از خواب بیدار می شود. اسلحه ای را از زیر بالش در می آورد تا به دنبال مزاحم یا دزد بگردد. اما این بازسازی به سادگی هرگونه اشاره به تنباکو را حذف کرده است. و ژپتو را مجبور می‌ کند تا بدون سلاح گرم خانه‌اش را بگردد.


2) ژپتو یک سرگذشت غم انگیز دارد که فقط در لایو اکشن به آن اشاره شده است

 لایو اکشن پینوکیو

در بازسازی، متوجه می‌ شویم که ژپتو پسری داشته که درگذشته است. اگر چه ما هرگز به داستان پس زمینه دقت نمی کنیم. اما مطلع شدن از این اتفاق تلخ به درک کردن روند داستان کمک می کند. زیرا متوجه می شویم که ژپتو با ساختن پینوکیو سعی می کند بخشی از اندوه خود را به خاطر مرگ فرزندش فراموش کند. که در این راه هم از شغل خود، منبت کاری، نیز بهره می برد.

احتمالاً برملا کردن این راز، برای این است که کمتر عجیب و غریب و تصادفی به نظر برسد که یک پیرمرد تنها می خواهد یک پسر کوچک چوبی را زنده کند.


3) پدر ژپتو آواز می خواند

 لایو اکشن پینوکیو

هنکس آهنگ «When He Was Here With Me» را در ابتدای فیلم اجرا می‌کند تا به از دست دادن یک کودک (پسرش) اشاره کند. و آهنگ «پینوکیو پینوکیو» را وقتی می خواند که عروسک خیمه شب بازی چوبی او (پینوکیو) زنده می‌ شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های موزیکال تمام دوران | 40 فیلم برتر موزیکال 


4) ژپتو آرزو نمی کند که پینوکیو به یک پسر واقعی تبدیل شود.

 لایو اکشن پینوکیو

در انیمشینی که در سال 1940 ساخته شد، ژپتو به طور واضح آرزو می کند که دوست دارد عروسک چوبی‌اش زنده شود.

اما در طول لایو اکشن ساخته شده، هنگامی که او برای اولین بار پینوکیو را زنده می بیند، به این مسئله اشاره می کند که آرزو داشت پسر واقعی اش برگردد. نه اینکه یک عروسک چوبی متحرک داشته باشد.


5) پینوکیو با انبوهی از مدفوع در راه مدرسه، حواسش پرت می شود

به جرعت می توانم بگویم، عجیب‌ ترین صحنه جدید لایو اکشن پینوکیو، همین صحنه است. درست جایی که پینوکیو را نشان می‌دهد که در راه رفتن به مدرسه، با انبوهی از سرگین در جاده، حواسش پرت می‌ شود.

این صحنه آنقدر ادامه دارد که پینوکیو می ایستد، خم می شود، بو می کشد و به آن خیره می شود. و در حالی که با صدای بلند فکر می کند که آیا او در مدرسه در مورد آن چیز یاد خواهد گرفت یا خیر. این حواس پرتی منجر به برخورد او با “جان صادق”، با نام مستعار جی. ورثینگتون فالفلو، یعنی همان روباه می شود.

در واقع این گونه نیست که مثل انیمیشن، روباه مکار و گربه نره حواس او را پرت کنند و او را گول بزنند.


6) پینوکیو به مدرسه می‌ رود

 لایو اکشن پینوکیو

در نسخه اصلی، پینوکیو یک روز پس از زنده شدنش به مدرسه فرستاده می شود. اما در فیلم جدید، یک مونتاژ کوتاه وجود دارد که در آن ژپتو قبل از فرستادن پینوکیو به مدرسه، مدتی را صرف آشنایی با پینوکیو می کند.

نکته جالبی که قصد دارم به آن اشاره کنم، این است که پینوکیو در انیمیشن هرگز به مدرسه نمی رسد. ولی در لایو اکشن Pinocchio 2022، او وارد مدرسه می شود. اما بلافاصله توسط معلمی که به او می گوید مدرسه فقط برای بچه های واقعی است، به بیرون انداخته می شود.


7) صحنه‌‌ی میخانه در لایو اکشن حذف شده است

 لایو اکشن پینوکیو

در فیلم پویانمایی، روباه صادق جان و دوستش گیدئون به همراه یکی از آشنایان خود به نام کوچمن به میخانه می روند. در واقع کوچکمن کسی است که پسران جوان را اسیر می کند و برای تبدیل شدن به الاغ به مکانی به نام “جزیره لذت” می فرستد.

کوچمن در حالی که مطمئن می شود هیچ کس دیگری به او گوش نمی دهد، به آرامی به هنس جان می گوید. “من دارم پسرهای کوچولوی احمق را جمع می کنم. پسر های بازیگوشی که می خواهند از مدرسه فرار کنند.” در واقع کوچمن از این که بگوید در اصل پسرها را برای پول می دزدد نه تنها ناراحت نمی شود. بلکه خوشحال هم می شود.

او پس از آن، بقیه نقشه‌ های خبیثانه‌اش را بدون بردن اسم “جزیره لذت”، برای هنس جان بیان می کند. آوردن نام این مکان باعث وحشت جان صادق می شود و در مورد درگیر شدن “قانون” می پرسد. اینجاست که کوچمن به او اطمینان می دهد که هیچ خطری وجود ندارد. با این حال، جان صادق، که ترساندن او آسان نیست، وحشت زده به نظر می رسد. لحن کوچمن باعث شد تا او به طرز ناراحت کننده ای شبیه یک درنده به نظر برسد که در ازای پول پسران کوچک را جمع آوری می کند. که در نهایت، این صحنه هم به طور کامل در فیلم جدید حذف شده است.

در عوض، لوک ایوانز نقش نسخه‌ای از کوچمن را بازی می‌ کند. کسی که پس از تاریکی هوا، پسران و دختران بد اخلاق و بی تربیت را از خیابان می دزدد. تا آنها را به یک پارک به نام جزیره لذت بفرستد. که در آنجا تبدیل به الاغ شده و سپس برای کار در معادن نمک فرستاده می شوند.


8) تمام صحنه های استعمال سیگار برگ و نوشیدن الکل از فیلم حذف شده اند

 لایو اکشن پینوکیو
صحنه حذف شده از لایو اکشن

خیلی خوب به یاد داریم که روباه در طول انیمیشن پینوکیو سیگار می کشید. در جزیره لذت، پسران – از جمله پینوکیو – تشویق و تحت فشار قرار گرفتند تا سیگار بکشند و مشروب بنوشند.

اما در فیلم جدید، این گونه نشان داده شده است که پسران جوان در جزیره لذت فقط آبجو می نوشند و هیچ الکی در کار نیست.

همچنین بخوانید: 10 تا از بهترین فیلم ها درباره اعتیاد و اعتیاد به الکل


9) مجسمه های غول پیکر آمریکایی از جزیره لذت حذف شده است

 لایو اکشن پینوکیو

در نسخه اصلی انیمیشن، مجسمه‌ های غول‌ پیکر بومیان آمریکایی را دیدیم که سیگار ارائه می‌ کردند. و هنگام ورود پسران به جزیره لذت به وضوح دیده می‌ شدند. اما از آنجایی که تمامی صحنه های مرتبط با سیگار و الکل حذف شده است. این مجسمه ها نیز در فیلم جدید حذف شده‌‌اند.


10) کارکترهای جدید

A) موجوداتی که هیولا های بخار نامیده می شوند
 لایو اکشن پینوکیو
تصویر هیولای بخار در لایو اکشن پینوکیو 2022

دلهره‌ آور ترین چیزی که به بازسازی «پینوکیو» اضافه شده است، موجودات دودی به نام هیولا های بخار هستند. که به طور مرموزی با کوچمن در جزیره لذت همکاری می‌ کنند. ظاهراً این هیولا های بخار به جمع کردن و فرستادن الاغ ها برای کار در معادن نمک به کوچمن کمک می کنند.

در طول نمایش، ما هرگز متوجه نمی شویم که آنها از کجا آمده اند؟ آیا آنها شیاطین هستند؟ آیا کوچمن کنترل آنها را در دست دارد یا فقط با آنها معامله‌ای دارد؟ وقتی کوچمن می‌ توانست گروهی از انسان های معمولی را به جای آنها به کار بگیرد. چه لزومی داشت هیولا های بخار به لایو اکشن اضافه شوند؟

B) مرغ دریایی به نام سوفیا
 لایو اکشن پینوکیو

لورین براکو (Good Fellas) صداپیشه مرغ دریایی است که در طول فیلم به جیمینی کریکت و ژپتو کمک می کند. براکو یکی از معدود شخصیت های زن جدیدی است که در فیلم بازسازی معرفی شده است.

C) یک عروسک زن به نام سابینا و گرداننده‌ی او
 لایو اکشن پینوکیو
تصویر فبیانا و عروسک او سابینا

کیان لامایا (Kyanne Lamaya) نقش عروسک‌ باز جوانی به نام فابیانا را بازی می‌ کند که یک پای زخمی دارد. او همچنین برای تئاتر سیار استرومبولی کار می‌ کند. Kyanne Lamaya و عروسک خیمه شب بازی اش، که سابینا نام دارد، با پینوکیو دوست می شوند و برای مدت کوتاهی به او در فیلم کمک می کنند. اضافه کردن آنها به داستان ضروری نبود. اما به حفظ تعادل فیلم نسخه اصلی که بسیار مرد محور بود، کمک می کند.


11) پری آبی به جای جیمینی کریکت «When You Wish Upon a Star» را می خواند

 لایو اکشن پینوکیو
تصویر پری آبی در لایو اکشن Pinocchio 2022

انیمیشن اصلی با خواندن آهنگ برنده اسکار توسط جیمینی آغاز می شود. در اینجا، سینتیا اریوو، نامزد اسکار و برنده جایزه تونی، این آهنگ را هنگام ورودش به عنوان پری آبی که پینوکیو را زنده می کند، می خواند.

اگرچه او یک صحنه آغازین طولانی‌ تر در بازسازی دریافت می‌ کند. اما نقش او در لایو اکشن به طرز شگفت‌ آوری به یک صحنه کوتاه شده است. به طوری که ممکن است طرفداران را متعجب کند که آیا او در ابتدا نقش بزرگ‌ تری داشته است.

در فیلم انیمیشن، پری آبی دو بار دیگر برای کمک به پینوکیو باز می گردد. در بازسازی، نور آبی پری بدون حضور Erivo بار ها مورد اشاره قرار می گیرد.


12) نهنگ به یک هیولای دریایی تبدیل شده است

 لایو اکشن پینوکیو
تصویر نهنگ در لایو اکشن پینوکیو

آنتاگونیست اصلی فیلم از یک نهنگ عظیم الجثه به موجودی دریایی غول‌ پیکر تبدیل شده است. که زمانی که پینوکیو و ژپتو را تعقیب می‌ کند به طرز وحشتناک و تهدید آمیزی می‌ خندد. این یکی از تفاوت های عجیب و غریب نسبت به نسخه کلاسیک است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ترسناک | وحشت و دلهره را با تمام وجود حس کنید! 


13) جیمینی کریکت در پایان فیلم نشانی دریافت نمی کند

 لایو اکشن پینوکیو
نشان گرفتن جیمینی کریکت در انیمیشن پینوکیو 1940

در فیلم اصلی، جیمینی از پری آبی به عنوان وجدان، پینوکیو یک نشان رسمی می خواهد. در پایان فیلم، پری به جیمینی نشان طلای 18 عیار می دهد که موقعیت او را به عنوان “وجدان رسمی” تایید می کند. اما در لایو اکشن این صحنه حذف شده است.

البته به نظر من حذف شدن این سکانس خوب بود. زیرا پس از اعطای عنوان و لباس جدید توسط پری آبی در شروع فیلم انیمیشن، درخواست نشان طلا کمی خود خواهانه به نظر می رسید. گویی جیمینی می خواست ببیند چقدر می تواند از پری باج بگیرد.

جیمینی قرار است کسی باشد که به راهنمایی پینوکیو برای تشخیص درست از نادرست کمک کند. یک فرد متواضع برای بزرگداشت یک عنوان به نشان نیاز ندارد.


چه اتفاقی برای استرومبولی می افتد؟

در ابتدای سفر پینوکیو، این عروسک توسط روباهی به نام صادق جان فریب داده می شود. جان صادق، پینوکیو را به استرومبولی، عروسک‌ گردانی که یک تئاتر سیار دارد، می‌ فروشد. استرومبولی با پینوکیو بدرفتاری می کند و او را در قفس حبس می کند. اما پینوکیو به زودی با کمک جیمینی کریکت فرار می کند.

در اواخر فیلم، پینوکیو با فابیانا و عروسک خیمه شب بازی او، سابینا، که بخشی از گروه استرومبولی بودند، ملاقات می کند. فابیانا به پینوکیو می گوید که استرومبولی به خاطر رفتار استثمارگرانه اش دستگیر شده است. اکنون فابیانا و بقیه خودشان تئاتر را اداره می کنند.


چگونه پینوکیو گوش و دم الاغ خود را از دست می دهد؟

فابیانا به پینوکیو پیشنهاد می دهد تا در نمایش عروسکی جدیدشان حضور داشته باشد. پینوکیو وسوسه می شود زیرا در آن صورت، از شهرت و توجه مردم برخوردار خواهد شد. اما او قبول نمی کند و به جای آن تصمیم می گیرد که پدرش را نجات دهد. با این تصمیم، گوش و دم الاغ پینوکیو ناپدید می شود! چرا که او با این تصمیم، فداکاری خود را ثابت کرد.

مرتبط: بهترین انیمیشن های کریسمس که نباید از دست بدهید ! 


چگونه پینوکیو و همراهانش از هیولا فرار می کنند؟

در حالی که پینوکیو برای ملاقات با پدرش به دریای آزاد می‌ رفت. در نهایت توسط هیولای دریایی غول‌ پیکر به نام مونسترو بلعیده می‌ شوند. سپس پینوکیو ایده روشن کردن آتش را مطرح می کند. آنها مقداری روغن پیدا می کنند و پینوکیو پاهایش را می مالد تا جرقه ایجاد کند و آن را آتش بزند.

آتش و دود باعث می شود مونسترو پینوکیو و ژپتو را عطسه کند. اما آنها هنوز در امان نیستند زیرا Monstro شروع به تعقیب آنها می کند. پینوکیو از پاهای خود استفاده می کند تا قایق تکه تکه شده را دوباره سرهم کند. پس از آن هیولا را به سمت دامنه کوه سوق می دهد.


پایانی متفاوت

 لایو اکشن پینوکیو

در نسخه اصلی، ژپتو و پینوکیو به همراه فیگارو و کلیو به ساحل می روند. در حالی که ژپتو پابرهنه از خواب بیدار می شود، پینوکیو با سر پایین در آب دیده می شود. و پیرمرد برای بهبود پسر کوچک چوبی خود دعا می کند. سپس صحنه به پینوکیو در رختخواب می رسد. پس از بیدار شدن، او به یک پسر واقعی تبدیل شده است و اینجاست که فیلم به پایان می رسد.

در بازسازی، پینوکیو برای مدت کوتاهی با سر رو به پایین دیده می‌ شود. اما بیدار می‌ شود و ژپتو را بیهوش می‌ بیند.

پینوکیو التماس می کند و آرزو می کند که پدرش بیدار شود. قطره اشکی از چشم پینوکیو روی ژپتو با درخششی آبی شبیه به پری آبی می ریزد. ژپتو خیلی زود از خواب بیدار می شود. آنها در ساحل قدم می زنند و فیلم به پایان می رسد.

 لایو اکشن پینوکیو

در اینجا، به نظر می رسد که آرزوی پینوکیو ژپتو را زنده می کند. طرفداران سرسخت دیزنی ممکن است پایان جدید را به عنوان ادای احترام به پایانی جایگزین برای فیلم اصلی تشخیص دهند.

بر اساس یک استوری بورد، که در قسمت های اضافی «پینوکیو» در دیزنی پلاس دیده می شود. پینوکیو در مرگ ژپتو خود را مقصر می داند و می گوید: «این همه تقصیر من است. ببینید من با او چه کرده ام. من لیاقت داشتن او را ندارم.”

نور پری آبی ظاهر می شود و ژپتوی منبت کار را زنده می کند.


بدترین لایو اکشن دیزنی تا کنون

پینوکیو؛ از نظر منتقدان، بدترین لایو اکشن ساخته شده توسط کمپانی دیزنی محسوب می شود.

همچنین بخوانید: چرا انیمیشن “عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد” کسل کننده است ؟ 

به نظر می رسد که دیزنی آنقدر بازسازی های لایو اکشن یا بازسازی انیمیشن های کلاسیک خود را تولید کرده است. که به وضوح مشخص شده است که مشکل این فیلم ها چیست: آنها محصولات خلاقانه اما ورشکسته ای هستند که در مقایسه با نسخه های اصلی خود افتضاع عمل می کنند. 

در ادامه چندتا از دلایل منتقدان برای نام گذاری Pinocchio 2022 به عنوان بدترین لایو اکشن دیزنی تا به امروز را بررسی می کنیم. با من همراه باشید:

1) شخصیت های انیمیشنی زیاد

علیرغم اینکه پینوکیو یک لایو اکشن است. اما شخصیت های انیمیشنی زیادی دارد. آنها غیر عادی و از نظر بصری نامطلوب هستند. و هیچ کدام از آنها به نظر نمی رسد که واقعاً در صحنه اکشن زنده هستند.

علاوه بر آن، این کارکترها بدترین صداگذاری هایی را دارند که می توان تصور کرد. این کاملاً غیر قابل باور است که چگونه می توان فیلم لایو اکشنی متکی به انیمیشن را چنین درست کنند که همه بینندگان نسخه قدیمی و اصلی آن را ترجیح دهند.

2) لایو اکشن زیبا یا ترسناک؟

به نظر می رسد که جیمینی کریکت بزرگترین مقصر است. فیلم لایو اکشنی که او ساخته است، هولناک و عجیب به نظر می رسد. به قدری که بیشتر به یک فیلم ترسناک شبیه است تا یک بازسازی از انیمیشن.

در طرفی دیگر، پینوکیو وجود دارد که به سختی می توان از طراحی شخصیت او ایراد گرفت. اما لازم به ذکر است که طراحی آن دقیقا شبیه شخصیت انیمیشن اصلی است. متأسفانه، او اصلا واقعی به نظر نمی رسد. همچنین بنجامین ایوان اینزورث اجرای آوازی واقعا آزار دهنده ای ارائه می دهد. آنقدر تلاش می کند که زیبا و معصومانه به نظر برسد که بیشتر خنده دار و حتی گاهی غیر قابل تحمل می شود. 

3) صحنه های نامطلوب

اجراهای لایو اکشن از همه این ها بدتر هستند. البته که صحنه های خوبی هم در طول لایو اکشن وجود دارد، اما هیچکدام از آنها چنگی به دل نمی زنند.

تام هنکس (Tom Hanks) در نقش ژپتو و کیان لامایا (Kyanne Lamaya) در نقش فابیانا هر دو بازی های شایسته ای ارائه می دهند. که از بین این دو، هنکس بهتر عمل می کند. آنها از ایجاد بهترین صحنه های حرفه ای فاصله زیادی دارند. آنقدر شایسته و قابل باور هستند که ناباوری شما بابت باقی ضعف های لایو اکشن را به تعویق می اندازند.

بیشتر بخوانید: حضور تام هنکس در فیلم اقتباسی از کتاب مردی به نام اوه 

4) صحنه های موزیکال کجا هستند؟

پینوکیو همچنین برخی از بی الهام‌ ترین و خسته‌ کننده‌ ترین صحنه‌ های موزیکال یک فیلم دیزنی تا کنون را به نمایش می‌ گذارد. همه‌ ی آن‌ ها از رقص های بی ذوق، آواز بی‌ جان، و فیلم‌ برداری‌ های بی‌ روح پر شده اند‌. به حدی که پس از تماشای یک ساعت فیلم، به راحتی می توانید فراموش کنید که این اثر یک فیلم موزیکال بود.

تنها نکته مثبت این فیلم این است که اغلب طراحی صحنه های زیبایی دارد. به خصوص برای صحنه هایی که در جزیره لذت اتفاق می افتد. با این حال، در حالی که آنها زیبا به نظر می رسند، اما باز هم یک چیزی کم است.


آیا پینوکیو یک پسر واقعی می شود یا نه

در انیمیشن، پینوکیو آرزوی تبدیل شدن به یک پسر واقعی در تمام طول نمایش را دارد. او پس از اثبات شجاعت و صداقت خود، در پایان فیلم به یک کودک تبدیل می شود.

اما لایو اکشن Pinocchio 2022 تنها به این نکته اشاره می‌ کند که ممکن است پینوکیو به یک پسر واقعی تبدیل شده باشد. و تصمیم گیری درباره اتفاقات را به عهده تماشاگران گذاشته است.

در حالی که ژپتو و پینوکیوی چوبی در ساحل قدم می‌ زنند. جیمینی کریکت به طور مبهم می‌ گوید:

“مردم می‌ گویند که او به یک پسر واقعی و صادق تبدیل شده است. اما آیا واقعاً این اتفاق افتاده است؟ چه کسی می‌ داند؟ اما من یک چیز را با اطمینان می‌ دانم و آن هم قلب اوست. پینوکیو به همان اندازه واقعی است که هر پسر واقعی می تواند باشد.”

همانطور که جیمینی آخرین جمله ها را می‌ گوید، فیلم، پینوکیو را در حال قدم زدن در ساحل نشان می دهد. و نشان نمی دهد که او دقیقا به یک پسر واقعی تبدیل شد یا نه. در واقع، لایو اکشن با پایانی باز به اتمام می رسد و تصمیم گیری چگونه به پایان رسیدن آن با خود بیننده است.

مرتبط: ضد قهرمان های دوست داشتنی انیمیشن ها که نمی توانیم از آنها متنفر باشیم! 


حرف آخر

همه این ویژگی ها، مربوط به بدترین لایو اکشن دیزنی تا به امروز است. درست است که انیمیشن پینوکیو از نظر بسیاری از طرفداران دنیای انیمیشن، بهترین است. اما در ساخت لایو اکشن آن هیچ موفقیتی به چشم نمی خورد.

درست است که لایو اکشن هم مانند نسخه اصلی دارای جلوه‌ های بصری سرسبز و حس افسانه‌ای بود. اما به نظر می‌ رسد این فیلم پینوکیو با تفاوت های خیلی کوچک از روی نسخه اصلی خودش خسته شده است. و فقط می‌خواهد هر چه زودتر به تیتراژ پایانی برسد.

بیشتر بخوانید: 10 تا از بهترین فیلم های انیمیشنی که حتما باید ببینید 


اگر تا کنون پینوکیو را تماشا نکرده اید. و بین تماشای انیمیشن یا لایو اکشن آن مردد هستید. پاسخ خیلی واضح است: هیچ چیزی انیمیشن پینوکیو 1940 نمی شود. پس بی درنگ انیمیشن را تماشا کنید. به شما اطمینان می دهم پشیمان نخواهید شد.

ممنون که تا انتهای این مطلب هم همراه من بودید. مثل همیشه نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و همراهان وارونه به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: 50 تا از بهترین انیمیشن های دیزنی + تا به امروز