مواد غذایی که باعث زرد شدن دندان ها می گردد ! آیا می دانید که برخی از غذاهایی که روزانه به راحتی آن ها را  مصرف می کنیم بر روی سلامت دندان ها اثر منفی می گذارند؟ با مواد غذایی که باعث زرد شدن دندان ها می گردد آشنا شوید :

مواد غذایی که باعث زرد شدن دندان ها می گردد

دندانپزشکان به منظور داشتن دهان و دندان سالم و یک لبخند زیبا می گویند که باید از مصرف این مواد غذایی جلوگیری کنیم .اما مواد غذایی که باعث زرد شدن دندان ها می گردد کدامند :

نوشیدن آب همراه با لیمو

اخیرا نوشیدن آب همراه با لیمو به دلیل کمک شایان در کاهش وزن بسیار رایج است.دندانپزشکان معتقدند که مصرف لیمو به دلیل داشتن اسید باعث ضرر رساندن به مینا دندان ها می شود.از این رو اگر قصد دارید آب را همراه با لیمو مصرف کنید ،سعی کنید تنها یک وعده در روز و همراه با یک وعده غذایی میل کنید.


در ادامه بخوانید :

از بین بردن لک حاصل از سیگار و قهوه بر روی دندان !

چه زمانی عمر دندان هایمان تمام می شود ؟

۸ اشتباه رایج که هر روز در مراقبت از دندان ها انجام می دهیم !

آیا می دانستید پوسیدگی دندان سبب بیماری روماتیسم می شود؟!!

با این ۱۳ پیشنهاد می توانید در خانه به آسانی دندان های سفید تری داشته باشید!


قهوه  همراه با شیر و کارامل

قهوه به تنهایی دارای فواید بسیار برای بدن و سلامت ماست و هیچ گونه آسیبی به دندان ها نیز وارد نمی کند.اما دندانپزشکان معتقدند زمانیکه با شیر و کارامل ادغام شود باعث آسیب رساندن به بافت دندان ها می گردد.اگر شما عادت ندارید قهوه را ساده میل کنید ،پس به شما توصیه می کنیم برای جلوگیری  از آسیب به بافت دندان ها تنها یک بار در روز قهوه را همراه باشیر میل کنید.بهتر است به جای نوشیدن قهوه با شیر ،چای سبز میل کنید.

مواد غذایی که باعث زرد شدن دندان ها می گردد

فندق

فکر میکنیم تا به حال به این موضوع فکر نکرده اید که فندق باعث ایجاد لکه بر روی دندانهای تان می شود ؟اما  درست است ، خوردن فندق ممکن است باعث ایجاد لکه بر روی دنداهایتان شود.

میوه های خشک شده

دندانپزشکان اعتقاد دارند که میوه های خشک شده به دلیل شیرینی و ساختار چسبنده آن ها مانند کارامل ،آدامس و مواد قندی باعث آسیب رساندن به دندان ها می شود.به همین دلیل حتما بعد از مصرف میوه های خشک شده دندان خود را تا مسواک بزنید.