واقعا می توانیم بفهمیم آدم فضایی ها چه شکلی هستند؟

آدم فضایی ها چه شکلی هستند؟ قبل از هر چیزی باید بگویم که بیگانگان وجود دارند و اگر بخواهید بدانید کجا هستند باید بگویم، همه جا! بیش از 100 بیلیون سیاره وجود دارد! آنهم فقط در کهکشان خودمان. حداقل 20 درصد از این سیاره ها قابل سکونت هستند پس چرا که نه!

حتی اگر  کمترین شانس ممکن را در نظر بگیریم، مثلا یک هزارم درصد، در یکی از این سیاره ها تکامل اتفاق افتاده و احتمالا موجودات زنده ای وجود دارند. موجودات زنده ای که ما آنها را بیگانه می نامیم. خیلی وقت است که بشر به دنبال این همسایه های دور فضایی می گردد. اما برای پیدا کردنشان اول باید بدانیم این موجودات چه شکلی اند و کجاها ممکن است زندگی کنند! اگر شما هم مثل من در این مورد کنجکاو هستید با وارونه در ادامه همراه باشید!


مطلب مرتبط:

فضایی ها چگونه می توانند ما را ببینند؟ 

9 دلیل برای اثبات بازدید آدم فضایی ها از زمین


همه ما می خواهیم بدانیم آدم فضایی ها چه شکلی هستند؟ البته قبل از رو به رویی با این موجودات! اگر فکر میکنید کار ما تنها با حدس زدن و پیش بینی کردن راه می افتد باید بگویم که نه. چون حدس زدن در این مورد خیلی هم ساده نیست. زیرا ما فقط یک نمونه از زندگی دیده ایم. آنهم اینجا روی زمین. و نمونه برداری از این یک مدل کار آسانی نیست. تنها به این دلیل که ما چشم و پا داریم نمیتوان نتیجه گرفت که آن طرف کهکشان هم موجوداتی با چشم و پا وجود دارند. خب درست است که ما از کربن هستیم و دی ان ای داریم اما دلیل نمی شود همسایه هایمان هم همین گونه باشند. تصور کنید ! شاید این موجودات بیگانگی بدنی از جنس سیلیکون داشته باشند.

نگران نباشید. با وجود علم و تحقیقات راه های دیگری برای پیش بینی شکل بیگانگان هست. بر اساس یکی از تحقیقاتی که در ژورنال بیولوژی ستاره ای چاپ شده، میتوان از نظریه تکامل در این باره استفاده کرد. نظریه انتخاب طبیعی به ما کمک میکند بدون در نظر گرفتن جزییات شکل گیری حیات روی زمین بیگانگان را تصور کنیم. بیگانگانی که احتمالا نیتروژن تنفس می کنند و چشم هم ندارند.

خیلی پیش تر از اینکه بشر بفهمد دی ان ای چیست، داروین نظریه انتخاب طبیعی را مطرح کرد. بر اساس این نظریه نحوه ی  به ارث رسیدن خلق و خو و صفات مشخص شد. به سادگی آب خوردن می شود این نظریه را هضم کرد. تنها به چند فاکتور ساده احتیاج داریم. اولین فاکتور مورد نیاز برای انتخاب طبیعی تفاوت های بین موجودات یک گونه است! مانند بعضی زرافه ها که از بقیه گردن بلند تری داشتند و زنده ماندند. دومین فاکتور مورد نیاز، به ارث رسیدن آن خصوصیت برتر است. مثلا اینکه زرافه های گردن دراز بچه هایشان هم گردن دراز می شدند. و در نهایت همان هایی که گردن بلند تر داشتند زنده ماندند تا جایی که نسل گردن کوتاه ها منقرض شد.

موجودات فضایی داروینی

در تحقیقاتی که گفتم از همین نظریه انتخاب طبیعی داروین استفاده شده تا بتوانیم شکل بیگانگان را پیش بینی کنیم. اول از همه باید بگویم که بیگانگان هم مانند ما انتخاب طبیعی را گذرانده اند. کسی در این مورد شکی ندارد. پس بیگانگان یا انتخاب طبیعی را گذرانده اند. یا در آینده ای نزدیک خواهند گذراند.

اگر می پرسید چرا، باید بگویم که داشتن صورت و شکل از ویژگی های موجودات زنده است. ویژگی که موجودات زنده را از تک سلولی ها و سنگ ها که عملا زنده نیستند متمایز میکند. پس اگر موجودی بخواهد زنده باشد باید شکلی داشته باشد و اگر بخواهد شکل و خصوصیتی داشته باشد باید انتخاب طبیعی را گذرانده باشد یا اینکه در پروسه گذراندش باشد.


مطلب پیشنهادی: تایید یکی از نظریه های داروین! بالاخره مشخص شد داروین راست می گوید!!! 


پس اگر موجودات فضایی مانند ما انتخاب طبیعی را گذرانده باشند، می توان پیش بینی هایی در مورد شکلشان کرد. بیگانگانی که ساختار پیچیده ای داشته باشند را در این مورد راحت تر میتوان پیش بینی کرد. چرا که ساختارشان از لحاظ پیچیدگی به ما نزدیک تر است. در این صورت شکل بیگانگان پیچیده تر از یک ویروس را هم  میتوان پیش بینی کرد! چرا؟ خب به این خاطر اینکه حتی ارگانیسمی به سادگی یک  باکتری هم چند عضو دارد که با هم کار میکنند تا به هدفشان که بقاست برسند! پس یک باکتری هم در نوع خود پیچیده است. در این صورت بیگانگانی که احتمالا در همسایگی ما زندگی میکنند اکثرا پیچیده هستند. از یک زاویه ی دیگر هم می توان به این قضیه نگاه کرد. تنها موجودات ساده ای که از انتخاب طبیعی گذر کرده اند مولکول ها هستند. پس هر چیزی پیچیده تر از یک مولکول پیچیده محسوب می شود. و خبر خوش اینکه ما پیچیده ها را راحت تر پیش بینی میکنیم.

بعد دیگری هم برای این داستان هست! اگر چیزی تا این حد ساده باشد و از انتخاب طبیعی عبور کند خود به خود محو می شود. پس ما اصلا چنین چیزی را پیدا نمیکنیم. تازه اگر هم پیدایش کردیم جزو موجودات زنده به حساب نمیاید.

آنچه در زمین به عنوان پیچیدگی می شناسیمش، ناشی از تغییرات بزرگ در اجزا کوچک است. این پیچیدگی زمانی اتفاق می افتد که ارگانیسم های مجزا به هم بپیوندند تا ارگانیسمی جدید تشکیل دهند. اینجا، روی این سیاره ی خاکی، ژن ها به هم می پیوندند تا ژنوم را به وجود بیاورند. موجودات تک سلولی به هم می پیوندند تا ارگانیسم های چند سلولی پدید بیایند. دقیقا مثل خود ما!

پس میتوان اینگونه تصور کرد که بیگانگان پیچیده درست مانند ما چنین تغییراتی را متحمل شده اند. چرا که این تغییرات تنها راه تبدیل یک موجود ساده به پیچیده است. بر همین اساس است که میتوانیم موجودات بیگانه ی پیچیده ای که مانند ما تغییر کرده اند تا از ساده به پیچیده تبدیل شوند را ترسیم کنیم.

در نتیجه اگر ما از سلولهایی تشکیل شده ایم که ژن و میتوکندری دارد، بیگانگان هم از ترتیب و توالی اعضایی ساخته شده اند که به آنها شکل می دهد. البته باید اشاره کنم که ممکن است بیگانگان مانند ما از سلول ساخته نشده باشند. اما حتما از اعضایی ساخته شده اند که روزی مستقل بوده، پس از پیچیدگی و تغییر به هم پیوسته و شکل کنونی را به خود گرفته اند.  درست مانند بدن خودمان، این بدن ها در هماهنگی با هم کار میکنند تا به هدف نهایی که بقاست برسند.

مثلا ما از یک تک سلول به نام زیگوت ساخته شده ایم. پس از آن با تکثیر تبدیل به کلون شده ایم و حالا با همکاری سلول هایمان با هم اینی هستیم که می بینید. پیش بینی می شود که چنین اتفاقی برای بیگانگان هم افتاده باشد.  

شاید بیگانگان دو پا نداشته باشند. شاید اصلا پا نداشته باشند. اما با در نظر گرفتن نظریه تکامل این همسایه های فضایی از آنچه فکر میکنیم به ما نزدیک ترند. منظورم از نزدیک شباهت و این چیزها نیست. شاید در ظاهر یک دنیا با هم فرق داشته باشیم. اما در باطن، بدن هایمان به یک روش درست شده و این منظور من از نزدیکی است. باورتان می شود ما و همسایه های فضایی مان یک تاریخچه تکاملی داشته باشیم؟

آدم فضایی ها چه شکلی هستند؟ برای پاسخ به این سوال هنوز خیلی راه مانده. مطمئنا روزی به این دستاورد بزرگ خواهیم رسید. اما هم چنین پاسخ به این سوال دهشتناک که «آیا ما در این جهان تنهاییم» بی جواب مانده! اگر باشیم که هیچ! اما اگر تنها نبودیم و واقعا موجوداتی به نام بیگانگان وجود داشتند باید بدانیم که علم و تکامل خیلی بیشتر از فیلم های علمی-تخیلی در درک این موجودات کمکمان خواهد کرد. به امید آن روز!

در ادامه بخوانید:

بهترین مستند های تئوری توطئه ؛ واقعا هر چیزی که میگن راسته؟! 

زبان آدم فضایی ها ؛ آیا انسانها و آدم فضایی ها می توانند یکدیگر را درک کنند؟