با بررسی قسمت هشتم محبوب ارباب حلقه ها : حلقه های قدرت، در خدمت شما هستیم. همچنین می توانید با کلیک کردن بر روی بررسی قسمتی سریال ارباب حلقه ها بررسی قسمت های دیگر را نیز بخوانید. مثل همیشه با مجله وارونه همراه باشید:


بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها


آلیاژ شده / Alloyed

  • تاریخ انتشار: 14 اکتبر 2022 (22 مهر 1401)
  • مدت زمان: 1 ساعت و 12 دقیقه
  • امتیاز کنونی (IMDb) : 7/9 از 10

همانطور که انتظار می رفت، قسمت پایانی فصل اول سریال the Lord of the Rings: the Rings of Power مملو از اتفاقات هیجان انگیز و شوکه کننده زیادی بود. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی این اپیزود بپردازیم. پس مثل همیشه با من همراه باشید.


سائورون کیست

در این اپیزود، یکی از مهم ترین اتفاقاتی که افتاد این بود که بالاخره بعد از مدت ها انتظار دریافتیم که سائورون کیست. یکی از احتمالاتی که تا کنون در مطالب گذشته بررسی کرده بودیم، هالبرند بود. که در اپیزود پایانی این تئوری به واقعیت تبدیل شد. البته، تئوری‌ای که دور از انتظار هم نبود. چرا که از همان اپیزود های اول، برخی دیالوگ ها و رفتارهای این شخصیت، نشان دهنده این بود که او سائورون است. البته در مطالب بررسی اپیزود های قبلی تمامی آنها را بررسی کردیم.


ساخته شدن حلقه ها

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها

همانطور که از نام این اپیزود پیداست، این قسمت بر ساخته شدن حلقه ها متمرکز بود. یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در این اپیزود شاهد آن بودیم، ساخته شدن حلقه ها بود. در واقع، هالبرند نقش نسبتا مهمی در ساخته شدن این حلقه ها داشت. زیرا کلبریمبور و دستیارانش تلاش می کردند تا راهی پیدا کنند اما موفق نمی شدند. تا اینکه هالبرند پیشنهاد داد تا میتریل را با یک فلز دیگر ترکیب کنند و یک آلیاژ بسازند.

بیشتر بخوانید: ارباب حلقه ها : چرا برخلاف بیلبو، گالوم بدون حلقه پیر نشد؟

تفاوت با کتاب

لازم به ذکر است که روند ساخته شدن حلقه ها در سریال کمی با داستانی که در کتاب ها خوانده ایم متفاوت است. در کتاب، سائورون خود را به شکل یک الف در می آورد و به الف های آهنگر می گوید که از طرف خدایان برای کمک به آنها فرستاده شده است. او ادعا می کند که مامور شده است تا به الف ها کمک کند قدرت بیشتری داشته باشند. از این رو، آنها را به سمت ساختن حلقه های قدرت سوق می دهد.

در این حال، کلبریمبور گرفتار طمع می شود و به این فکر می افتد که چیزی بسازد که باشکوه تر از سنگ های سیلماریل باشد. از این رو، به این الف اعتماد می کند. در نتیجه آنها 16 حلقه قدرت برای انسان ها و دورف ها می سازند. پس از اینکه سائورون کلبریمبور را ترک می کند، او به فکر ساختن سه حلقه برای الف ها می افتد. در واقع، بدون دخالت و کمک سائورون. و در کل، تعداد حلقه های قدرت به 19 عدد می رسد. در آخر سائورون هم بیستمین حلقه را برای خود می سازد.

اما در سریال دیدیم که این 3 حلقه قدرت با کمک سائورون ساخته شدند و خبری از 16 حلقه دیگر نیست. اما دلیل ساخته شدن این 3 حلقه هم با چیزی که در کتاب آمده متفاوت است. در سریال این حلقه ها برای این ساخته شدند که چون نور والار در الف ها در حال خاموش شدن است، الف ها برای اینکه همچنان جاودانه بمانند مجبور هستند تا از فلز میتریل استفاده کنند.

300 سال یا 3 ماه؟

در کتاب این گونه روایت شده است که ساخته شدن حلقه ها حدودا 300 سال طول می کشد. اما در سریال دیدیم که الف ها زمان کمی در اختیار دارند و این حلقه ها در عرض چند روز ساخته می شوند.

همچنین بخوانید: بهترین سریال های برگرفته از کتاب که از تماشای آنها لذت خواهید برد! 


استفاده از خنجر گالادریل برای ساخت حلقه ها

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها

طی مکالمه ای که گلادریل با ادار در اپیزود ششم داشت، ادار به نیمه تاریک شخصیت گالادریل اشاره کرد. نیمه تاریکی که تشنه انتقام بود. همینطور که در طول سریال متوجه شدید، این خنجر برای گالادریل از اهمیت زیادی برخوردار بود. زیرا خنجر برادر او بود و می خواست تا انتقام برادرش را از سائورون بگیرد. از طرفی دیگر این خنجر را می توان نماد انتقام گیری گالادریل دانست.

به همین دلیل، به نظر می رسد که استفاده کردن از خنجر گالادریل برای ساخت حلقه ها، یک حرکت نمادین بود. گویا عوامل سریال قصد داشتند تا با ذوب شدن و از بین رفتن آن خنجر، نشان دهند که گالادریل دیگر تشنه انتقام نیست. بلکه او اکنون برای مبارزه انگیزه های دیگری هم دارد. اما در نهایت از آن نیمه تاریک خود که با انتقام پر شده بود، رهایی یافته است.

دیدیم که حلقه ها از قدرت سائورون و خنجر گالادریل ساخته شدند. بنابراین می توان انتظار این را داشت که گالادریل در فصل های بعدی سریال هم نقش مهمی داشته باشد.


“ملکه‌ی من باش!”

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها

در اپیزود پایانی، شاهد آن بودیم که سائورون به گالادریل پیشنهاد داد تا با او همکاری کند. سائورون حتی به گالادریل وعده داد که در آینده ملکه او خواهد شد. او سعی داشت تا از طریق نیمه تاریک شخصیت گالادریل استفاده کند تا شاید بتواند او را راضی کند. سائورون حتی وارد ذهن گالادریل شد تا با استفاده از نقطه ضعف او که برادرش است، استفاده کند. تا شاید بتواند گالادریل را متقاعد کند که با او همراه شود.

اما نکته جالبی که می خواهم آن را بازگو کنم چیز دیگری است. سائورون به گالادریل گفت که تو می توانی ملکه قدرت شوی. این جمله کمی آشنا نیست؟ درسته! قبلا این جمله را در فیلم ارباب حلقه ها شنیده بودیم.

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها
صحنه ای از فیلم ارباب حلقه ها

زمانی که فرودو خواست تا حلقه قدرت را به گالادریل تقدیم کند، او دچار طمع شد و دقیقا جملاتی را گفت که در این اپیزود از زبان سائورون شنید. گویا حتی با گذشت چند هزار سال، گالادریل این جملات را در ذهن مرور کرده است.

همچنین بخوانید: فیلم‎‌ های شبیه هری پاتر که پاترهدها نباید آنها را از دست بدهند! 


واکنش کلبریمبور

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها

به احتمال زیاد متوجه لبخند شیطانی کلبریمبور حین نگاه کردن به حلقه های قدرت شدید. دلیل خنده‌ی کلبریمبور این است که او به چیزی که می خواست، رسیده است. او قصد داشت تا یک شیء قدرتمند بسازد که هم بتواند الف ها را نجات دهد. هم هنر خود را به نمایش بگذارید. که در این راه موفق هم شد.


تحلیل یک صحنه نمادین

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سایه زنجیری که در دست هالبرند (سائورون) است بر روی لرد کلبریمبور افتاده. سایه‌ی زنجیر بر کله‌بریمبور در این سکانس، استعاره‌ای معنادار از اسارت اراده‌ و افکار او بدست سائورون می باشد.

این سائورون بود که برای ساخت حلقه‌ های قدرت راهکارهایی اساسی را به کله‌بریمبور آموخت. و در سریال هم نماد بارز این جمله از سائورون را دیدیم: «برات بهتره که تشخیص بدی حریفت از چه چیزی بیشتر از همه می‌ ترسه… بهشون یه وسیله یا روش تسلط بر آن را بده، تا سپس تو بتونی بر آنها مسلط شوی.»

الف‌ ها در سریال از کم‌ شدن نور جاودانگی‌شان هراس داشتند. و سائورون با کمک به کله‌بریمبور برای ساخت حلقه‌ های قدرت و غلبه بر این ترس، در پی غلبه بر الف‌ ها هم بود. اما در نهایت گالادریل هویت واقعی او را فهمید و این نقشه دست کم در مورد الف‌ ها و سه حلقه‌ی قدرتشان شکست خورد. سه حلقه‌ی قدرت الف‌ ها از پلیدی و تسلط سائورون در امان ماندند. اما چون به روشی که او خواسته بود ساخته شدند، قدرت آنها بعدها وابسته به قدرت حلقه‌ی یگانه گردید. و با نابودی حلقه‌ی یگانه، سه حلقه‌ی الف‌ ها هم قدرت خود را از دست دادند.


چشم سائورون

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها

پس از ساخته شدن حلقه ها، دیدیم که تصویر حلقه ها، کات خورد و در صحنه بعدی ما چشم هالبرند را دیدیم که در حال نگاه کردن به کوه نابودی است. اکنون که 3 حلقه الف ها ساخته شده است، با ساخته شدن حلقه سائورون، او می تواند کنترل الف ها را به دست بگیرد. که این کات خوردن صحنه قصد دارد همین را به ما نشان دهد. ما تصویر کوه نابودی را در چشم سائورون مشاهده کردیم. و پس از آن، دیدیم که سائورون به سمت کوه نابودی قدم برداشت. بمب! سائورون می رود تا حلقه خود را بسازد.

نکته مهم و قابل توجه این است که این سه حلقه با جادوی سائورون ساخته شده اند. جادویی که از همان دنیایی که دیده نمی شود، آمده است. اگر دقت کرده باشید، زمانی که الروند فلز میتریل را درون فلز آب شده انداخت، میتریل به شکل چشم سائورون درآمد. که نشان دهنده این است که این حلقه ها با قدرت یا جادوی سائورون ساخته خواهند شد. این دقیقا همان جادویی است که باعث شد تا ادار بر علیه سائورون شورش کند و او را به اصطلاح بکشد.


نقش الروند در ساخته شدن حلقه ها

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها

همانطور که در اپیزود پایانی فصل اول سریال ارباب حلقه ها دیدیم، الروند هم در ساخت حلقه ها نقش داشت. به همین دلیل، در فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه (the Lord of the Rings: the Fellowship of the Ring) زمانی که داشتند تصمیم می گرفتند با حلقه سائورون چیکار کنند، الروند نسبت به بقیه اطلاعات بیشتری داشت. از این رو، الروند به خوبی می دانست که این حلقه چگونه نابود می شود.

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها
تصویری از فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه

سرنوشت ادار

در این اپیزود دیدیم که هالبرند به موردور رفت. و طبق اتفاقاتی که در قسمت قبل افتاد، می دانیم که ادار اکنون در موردور به سر می برد.

در اپیزود هشتم دیدیم که هالبرند، ادار را دشمن خود خطاب کرد. چون در جواب گالادریل که پرسید: ” چرا به من کمک کردی تا با اورک ها بجنگم؟” هالبرند در پاسخ به گالادریل گفت: “برای اینکه اون ها هم دشمنان من بودن، هم دشمنان تو.”

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها

طبق این دیالوگ متوجه می شویم که واقعا ادار، دشمن سرسخت سائورون است. از این رو، انتظار می رود تا در اپیزود های ابتدایی فصل بعدی، شاهد درگیری های بزرگی میان ادار و سائورون باشیم.

مرتبط: 10 تا از بهترین فیلم های حماسی


پنهان کردن یک راز

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها

با رفتارهایی که از گالادریل دیدیم، به نظر می رسد که او قصد ندارد به الف های دیگر بگوید که با سائورون آشنا شده است. یا نمی خواهد به کسی بگوید که هالبرند همان سائورون است. اما در ادامه اپیزود هشتم، دیدیم که الروند از این موضوع مطلع شد. اما طبق قولی که به گالادریل داده بود، سعی کرد تا به او اعتماد کند. بنابراین، او نیز این راز را پنهان نگه داشت و آن را به کسی نگفت. اما دلیل پنهان کردن این راز بزرگ و البته مهم فقط برای قولی بود که به گالادریل داده بود؟ یا دلیل دیگری داشت؟ گویا باید برای پیدا کردن پاسخ سوال های خود، تا انتشار فصل های بعدی صبر کنیم.


هویت مرد غریبه

بالاخره به یکی از مهم ترین سوالاتی که از شروع سریال ذهن ما را به شدت درگیر کرده بود، پاسخ داده شد. مطمئنا پیش از شروع تیتراژ ابتدایی، زمانی که مرد غریبه را “سائورون” خطاب کردند، شوکه شدید.

درست است که تا قبل از انتشار قسمت پایانی، یکی از احتمالات این بود که مرد غریبه، سائورون باشد. اما با ادامه یافتن این اپیزود، متوجه شدیم که او سائورن نیست. بلکه یک ایستار است. ایستار به معنای جادوگر می باشد. بنابراین اکنون مطمئن هستیم که مرد غریبه، یکی از آن پنج جادوگری است که توسط خدایان فرستاده شده بودند تا به مردم سرزمین میانه کمک کنند. اگر به یاد داشته باشید، زمانی که نوری به کمک مرد غریبه آمد، گفت: “مطمئنم که تو شوم یا شرور نیستی. تو برای کمک آمده‌ای.” درسته او واقعا برای کمک آمده است.

مرتبط: بررسی تیتراژ سریال ارباب حلقه ها | روایت خلقت سرزمین میانه تا ساخت حلقه ها 

شاید به یاد نمی آورید، اما پنج جادوگری که توسط خدایان فرستاده شده بودند گاندولف، سارومان، راداگاس و دو جادوگر آبی بودند. همانطور که می دانید، در اتفاقاتی که در سرزمین میانه می افتد، نقش دو جادوگر آبی بسیار کمتر از جادوگرهای دیگر است. از این رو سه گزینه‌ی دیگر قوی تر هستند. به احتمال خیلی زیاد، مرد غریبه “گاندولف” است. ممکن است بپرسید چرا؟ با من همراه باشید.

مرد غریبه، گاندولف است؟

چند نکته در اپیزود هشتم دیدیم که احتمال اینکه این ایستار “گاندولف” باشد را بیشتر کرد. یکی از این نکات این بود که ایستار به نوری گفت: “زمانی که مسیر خودت را گم کردی، از دماغت استفاده کن.” که دقیقا عین این جمله را قبلا در فیلم های ارباب حلقه ها از زبان گاندولف شنیده بودیم.

یکی دیگر از نکات، زمانی بود که آن فرقه را به تاریکی برگراند. ایستار گفت که: “شما از تاریکی آمده اید. و من شما را به تاریکی باز می گردانم.” این جمله را هم قبلا از گاندولف زمانی که در شهر دورف ها با بلراک مواجه شد، شنیدیم.

از طرفی دیگر، دیدیم که ایستار آنها را به پروانه تبدیل کرد. همانطور که می دانید، یکی از نشانه هایی که ما را یاد گاندولف می انداخت، پروانه ها بودند.

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها

همانطور که در مطالب بررسی قسمت های پیشین خواندید، این ایستار رابطه بسیار خوبی با هارفوت ها که اجداد هابیت ها محسوب می شوند، دارد. اما در کل نظر شما نسبت به این تئوری چیست؟ به نظر من اکنون راحت تر می توان حدس زد. مثل همیشه نظرات خود را در بخش کامنت ها برای ما بنویسید. به هر حال، تا قبل از اثبات شدن این تئوری از طریق سریال، مرد غریبه را تحت عنوان “ایستار” یاد می کنیم.


نمایی از نازگول ها

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها

تصویر بال را با دقت نگاه کنید. شبیه به نازگول ها نیستند؟

بعد از اینکه ایستار، افراد فرقه را نابود کرد، ظاهری شبیه به نازگول ها داشتند. که این صحنه نمایانگر این است که جادویی که این افراد از آن استفاده می کردند، از دنیایی می آید که دیده نمی شود. به همین دلیل است که توانایی این را داشتند تا مثل سائورون، تغییر شکل بدهند.

مرتبط: بهترین فیلم‎ های دنباله ‎دار که حتما باید ببینید! 


حرکت به سمت شرق

همانطور که در اپیزود هشتم تماشا کردید، نوری با ایستار همراه شد. زمانی که نوری از او پرسید به کدام سمت حرکت کنیم، ایستار در پاسخ گفت به سمت شرق. لازم به ذکر است که شرقی ترین منطقه در سرزمین میانه، رون (Rhun) است. که در فیلم های ارباب حلقه ها، صحنه های خیلی کمی از آن دیدیم. گویا قرار است در فصل های بعدی صحنه های بیشتری از این منطقه ببینیم.

همانطور که در فیلم های ارباب حلقه ها دیدیم، اکثر مردم این منطقه به سائورون پیوستند. مثلا شخصیتی که آن را تحت عنوان “دهان سائورون” می شناختند، قبلا یک انسان بوده است. و به احتمال خیلی زیاد یکی از مردمان همین منطقه بوده که به سائورون پیوسته است.

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها
دهان سائورون – تصویری از فیلم ارباب حلقه ها

اما ایستار به نوری گفت که به سمت شرق می ریم چون از آن طرف بو های خوبی به مشام می رسد. از این رو در می یابیم که ایستار به دنبال پلیدی نمی رود. بلکه گویا قصد دارد تا به ملاقات دیگر جادوگران این منطقه برود. مخصوصا دو جادوگر آبی که حضور نسبتا کمرنگی در فیلم های ارباب حلقه ها داشتند. بنابراین احتمال اینکه در فصل بعدی، ایستار های بیشتری ببینیم زیاد است.

اما در اپیزود هشتم، شاهد این بودیم که آن فرقه هم از این منطقه صحبت می کردند. از این رو، ممکن است افرادی از این فرقه هم در آنجا حضور داشته باشند. بنابراین انتظار می رود که در فصل های بعدی شاهد درگیری هایی بین این دو گروه باشیم. البته امیدوارم که مبارزه های آینده بهتر از چیزی باشد که در اپیزود پایانی دیدیم.


مرگ پادشاه نومه نور

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها

یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در قسمت پایانی افتاد، مرگ پادشاه نومنور بود. پیش از مرگ شاه، فارازون گروهی از بهترین نقاشان نومنور را دور هم جمع کرد تا پیش از مرگ شاه، چهره او را به تصویر بکشند. او یک جمله مهم گفت: “این نقاشی را در آینده روی سنگ می تراشیم و یک آرامگاه باشکوه برای پادشاه می سازیم. که با سنگ ها به ابدیتی برسد که تا به حال هیچ انسانی نرسیده است.” اگر حین گفتن این صحبت ها به چهره او دقت کنید، متوجه می شوید که حین حرف زدن از جاودانگی نگاه خاصی در چشمان او دیده می شود.

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها
فارازون

در یک صحنه دیگر، دیدیم که فارازون در حال نگاه کردن به جسد بی جان پادشاه است. اوه خدای من! فارازون گریه می کند. شما هم از دیدن اشک ریختن او تعجب کردید؟ حق دارید که تعجب کنید. زیرا شخصیتی که ما از فارازون شناخته ایم سنگدل تر از این حرف ها است که بخواهد برای مرگ پادشاه اشک بریزد. چون یکی از کسانی که باعث شد تا شاه در برج زندانی شود، همین فارازون بود.

با کمی دقت، متوجه می شویم که فارازون برای “مرگ” گریه می کند. نه صرفا مرگ پادشاه. این نشان می دهد که فارازون از اینکه جاودانه نیست ناراحت است. زیرا او می دانید که در آینده ای نه چندان دور “مرگ” به سراغ او نیز می آید.

یک تئوری جالب

در اپیزود هشتم دیدیم که سائورون توانایی این را دارد که وارد ذهن بقیه افراد شود. اکنون می دانیم که فارازون بیش از اندازه تشنه دستیابی به قدرت و جاودانگی است. بنابراین این احتمال وجود دارد که در آینده سائورون با استفاده از قدرت خود، بتواند فارازون را متقاعد کند که قدرت در جاودانگی است. و تنها راه رسیدن به جاودانگی هم تاریکی است. در این صورت، فارازون خیلی راحت می تواند از نابینایی ملکه میریل سوء استفاده کند و پس از به دست گرفتن قدرت، در دام سائورون گرفتار شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال ها از نظر IMDB


دختر الندیل

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها

یکی از نقاشانی که برای کشیدن چهره پادشاه مامور شده بودند، دختر الندیل بود. دتر الندیل در حال کشیدن یک پرتره از چهره پادشاه نومنور است. اما شاه در یک لحظه از خواب بیدار می شود و دختر الندیل را با ملکه میریل اشتباه می گیرد. حرف هایی که پادشاه به زبان می آورد کمی عجیب و غریب است. حرف های شاه این دختر را به سمت سنگ پالانتیل هدایت می کند. (همانطور که می دانید از طریق لمس این سنگ، می توان آینده را دید.)

در مطلب بررسی قسمت ششم، متوجه شدیم که دختر الندیل و پسر فارازون مخالف متحد شدن مردم نومنور با الف ها هستند. اما به احتمال زیاد، پس از لمس کردن سنگ پالانتیل توسط دختر الندیل، او متوجه می شود که در آینده، نومنور به خشم خدایان دچار می شود. از این رو، ممکن است با دیدن آینده نظر او عوض شود و با الف ها همکاری کند. و از آنجایی که این دختر بر روی پسر فارازون هم نفوذ دارد، می تواند نظر او هم عوض کند.

تفاوت با کتاب

شاید جالب باشد که بدانید شخصیت دختر الندیل در کتاب وجود ندارد. و عوامل سریال آن را به روند داستانی افزوده اند. اما با توجه به اضافه شدن چنین شخصیتی و حرف هایی که پادشاه به او زد، ممکن است در فصل های بعدی نقش مهمی در روند داستان داشته باشد.


حرف های پادشاه

پادشاه طی صحبتی که با دختری الندیل داشت، به او گفت که “ما باید به سنت های قبلی خودمان بازگردیم.” منظور پادشاه از این حرف، این است که ما باید مثل زمان قدیم با لف ها متحد شویم. از طرفی دیگر، او قصد داشت تا با هدایت دختر الندیل (که فکر می کرد ملکه میریل است.) به سمت سنگ پالانتیل، آینده را به دخترش نشان دهد. و به او ثابت کند که اگر با الف ها متحد نشوند، ممکن است چه اتفاقاتی رخ دهد.


ایزیلدور کجاست

راستی صحبت از دختر الندیل شد. اما خبری از بردار او ایزیلدور نیست. ایزیلدور در قسمت قبل ناپدید شد و همگی انتظار داشتیم که در قسمت پایانی بازگردد. اما در اپیزود هشتم خبری از او نشد. به نظر شما ایزیلدور کجاست؟

به هر حال طبق نقش مهمی که ایسیلدور در داستان ارباب حلقه ها دارد، بدون شک در فصل بعدی بازخواهد گشت. از طرفی دیگر، در فیلم ارباب حلقه ها یک شخصیت وجود داشت به نام آراگورن. اگر به یاد داشته باشید آراگورن از نوادگان ایزیلدور بود. بنابراین نه تنها ایزیلدور زنده می ماند، بلکه سالم و سلامت است. اما مشتاق هستیم تا بدانیم، این مدت او کجا بوده است.

مرتبط: 8 تا از بهترین فیلم های مهیج


سرنوشت تئو

بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها

در اپیزود هفتم، تئو در صحنه های مهم و باشکوهی حضور داشت. ولی در قسمت پایانی تصویری از او، مادرش بران وین (با بازی نازنین بنیادی) و یا آروندیر ندیدیم. اما در ادامه می خواهم چند تئوری که در مورد تئو مطرح است را برای شما بازگو کنم.

بررسی چند تئوری

یکی از سوال های بزرگی که ذهن بینندگان را به خود مشغول کرده این است که پدر تئو کیست؟ یک تئوری وجود دارد که طبق آن حدس زده می شود که تئو، فرزند آخرین فرد از شجره نامه پادشاهان جنوب باشد. اگر این تئوری به واقعیت تبدیل شود، روند داستان خیلی مهیج می شود. نظر شما چیست؟

مرتبط: بهترین فیلم های نازنین بنیادی ؛ بازیگر ایرانی مشهور هالیوود

از طرفی دیگر هالبرند در اپیزود هشتم به گالادریل گفت که این نشان پادشاهی را از روی یک جسد بی جان برداشتم. همانطور که انتظار می رود، مشخص است که خودش آن فرد را کشته است. و طبق تئوری که مطرح است، ممکن است که شخصی که به دست سائورون کشته شده، همان پدر تئو بوده باشد. اگر این گونه باشد، تئو در آینده پادشاه سرزمین های جنوبی و صاحب یکی از حلقه ها خواهد بود. که در نهایت هم ممکن است به یکی از نازگول ها تبدیل شود. البته شاید هم خود ویچ کینگ!

البته که این فقط یک تئوری است و ممکن است درست نباشد. اما در هر صورت شخصیت تئو در فصل های بعدی اهمیت زیادی خواهد داشت. زیرا در اپیزود قبل دیدیم که گالادریل شمشیر خود را به تئو داد و او را سرباز خطاب کرد. از این رو احتمال دارد که تئو در مبارزات فصل های آینده نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.


حلقه ها

همچنین با تمام شدن اپیزود پایانی فصل اول، نوایی به گوش می رسد که تعداد حلقه ها را برای بینندگانی که فیلم های ارباب حلقه ها را ندیده اند، توضیح می دهد. در ادامه می توانید این روایت را بخوانید:

  • سه حلقه برای پادشاهان الف ها، زیر سقف آسمان (که در این فصل ساخته شدند)
  • هفت حلقه برای فرامانروایان دورف ها، در تالار های سنگی‌شان
  • نه حلقه برای انسان های فناپذیر محکوم به نابودی
  • یک حلقه برای ارباب سیاه، بر روی تخت سیاهش در سرزمین موردور. آنجا که سایه ها در کمین‌اند. یک حلقه برای فرامانروایی بر همه‌شان، یک حلقه برای یافتن همه‌شان. یک حلقه برای آوردن همه‌شان. و پیوند زدن‌شان در تاریکی سرزمین موردور. آنجا که سایه ها در کمین‌اند.

فصل دوم

طبق گفته‌ی شورانرهای سریال حلقه‌ های قدرت، همانطور که فصل اول سریال با محوریت گالادریل بود؛ فصل دوم سریال بر داستان سائورون متمرکز خواهد بود. و به ابعاد مختلف شخصیت او و نیات و اهدافش توجه ویژه‌ای خواهد شد.


حرف آخر

امیدوارم که از بررسی قسمت هشتم سریال ارباب حلقه ها لذت برده باشید. فصل اول سریال the Lord of the Rings: the Rings of power زودتر از آن چیزی تمام شد که انتظار می رفت. به قدری برای انتشار هر قسمت مشتاق بودیم، که متوجه گذر زمان نشدیم. به هر حال، با بررسی قسمت به قسمت فصل های بعدی این مجموعه هم با شما همراه خواهیم بود.

تمامی خبرهای مربوط به فصل های بعدی این سریال را در مجله وارونه دنبال کنید.

در ادامه بخوانید: نقد و بررسی سریال خاندان اژدها House of the Dragon