تاثیر استرس بر عضوهای بدن !امروزه بسیاری از افراد در طول روز استرس زیادی را تحمل می کنند.آیا می دانستید که استرس بر عملکرد ارگان های اصلی در بدن شما تاثیر می گذارد؟ در این مقاله شما را با عضوهای های تحت استرس و دلایل آن آشنا می کنیم :

بسیاری از افراد در مقطع هایی از زندگی تحت تاثیر استرس زیاد بوده اند و همین امر باعث به وجود آمدن مشکلات روحی و جسمی برای آن ها شده است.بر اساس تحقیقات انجام شده  توسط انجمن روانشناسی آمریکا (APA) مشخص شده است که 40 درصد از بزرگسالان که تحت تاثیر استرس هستند ، دچار مشکل بی خوابی اند.آیا می دانستید که استرس بر عملکرد ارگان های اصلی در بدن شما تاثیر می گذارد؟ به منظور مطالعات بهتر در مورد اینکه چگونه استرس بر روی زندگی شما تاثیر می گذارد، ما اندام های  تحت استرس و دلایل آنها را برای شما به اشتراک گذاشته ایم که با آن ها آشنا می شویم :

1-پوست 

تاثیر استرس بر عضوهای بدن

استرس باعث التهاب در بدن می گردد و این امر سبب مسدود شدن منافذ پوست می شود.این مسدود شدن باعث ایجاد قرمزی و تحریک پوست می شود که منجر به انباشت چربی در پوست می شود.در نتیجه پوست شما دچار آکنه و جوش می شود.

2-کبد

تجمع هورمون استرس می تواند سلول های تولید شده توسط کبد را خنثی کند و عملکرد این سلول ها مقابله با بیماری های کبد است.

3-ریه

تاثیر استرس بر عضوهای بدن

عملکرد ریه ها توسط استرس دچار اختلال می گردد ،همچنین سیستم ایمنی بدن تان در مقابله با عوامل خارجی دچار مشکل خواهد شد.

4-مغز

تاثیر استرس بر عضوهای بدن

استرس بیش از حد منجر به افزایش تولید هورمون کورتیزول می شود.سطوح کورتیزول بیش از حد ممکن است قشر جلویی مغز (منطقه مسئول تصمیم گیری و حافظه مغز) را تحت تاثیر قرار دهد.

5-چشم 

تاثیر استرس بر عضوهای بدن

مشاهده شده است که تنش فیزیکی و عاطفی بیش از حد موجب لرزش در اطراف چشم ها می شود.زیرا استرس بر قسمت عضلانی پلک در چشم که مسئول باز و بسته شدن است تاثیر می گذارد.


همچنین بخوانید :


6-روده

سلامت روده شما به طور مستقیم با سلامت عمومی بدن شما ارتباط دارد، بنابراین باید توجه زیادی به روده و کل سیستم گوارشی خود داشته باشید.هنگام استرس، مشکلات روده شما موجب گاز، درد عضلانی و التهاب می شود.

7-قلب

تاثیر استرس بر عضوهای بدن

تنش مداوم ناشی از سطوح بالای استرس می تواند کلسترول، فشار خون و میزان تری گلیسیرید را در جریان خون شما افزایش دهد.مشاهده شده است که افراد مبتلا به استرس مزمن در دستیابی به ضربان قلب سالم مشکل دارند.

8-کلیه

تاثیر استرس بر عضوهای بدن

هنگامی که سطح کورتیزول به علت استرس افزایش می یابد، کلیه ها فسفات را ترشح می کند، که می تواند منجر به ضعف عضلانی، بیماری های استخوانی مانند راشیتیسم شود .