آیا هر روز رابطه جنسی داشتن ضرر دارد؟ آیا واقعا برای داشتن رابطه جنسی محدودیتی هست؟ متخصصان معتقدند که تا جایی که اذیت نمی شوید می توانید رابطه جنسی داشته باشید. پس این موضوع یکی از موضوعاتی نیست که بتوان از آن یک نسخه برای همه پیچید! تعداد مجاز رابطه جنسی به شما و توان تان بستگی دارد. حالا می خواهم همه چیز را مرحله به مرحله برایتان توضیح دهم.

مطلب مرتبط: رابطه جنسی بدون کاندوم چه خطراتی دارد؟

از هرکس بپرسید سکس چیست به سرعت جواب می دهد دخول! از طرفی سکس در زبان فارسی “رابطه جنسی” ترجمه می شود که نمایانگر برقراری یک رابطه از نوع جنسی است، اما در واقع هر فعالیت فیزیکی یا غیرفیزیکی که لذت جنسی دارد از جمله افکار لذت بخش و حتی رابطه دهانی و خودارضایی هم سکس محسوب می شوند.

بر اساس و آمار و ارقام به دست آمده تنها 4 درصد از مردم دنیا هر روز رابطه جنسی دارند. البته این را هم نباید فراموش کنید که منظور من از رابطه جنسی در این قسمت فقط دخول است. آمار کسانی که خودارضایی می کنند خیلی بالاتر است. یعنی 13 درصد از مردم دنیا روزانه خودارضایی می کنند.

مزایای هر روز رابطه جنسی داشتن

هرگز نمی توان کتمان کرد که رابطه جنسی چقدر برای سلامتی فیزیکی و روانی مفید است. پیش از این در مطلب جداگانه ای به فواید رابطه جنسی در صبح برای سلامت روان اشاره کرده بودم. پس اگر این رابطه ها روزانه شوند زوج ها می توانند از این فواید بیشتر سود ببرند. در این قسمت به بخشی از مزایای رابطه جنسی به صورت روزانه اشاره میکنم.

مطلب پیشنهادی: علت درد زیرشکم بعد از رابطه جنسی چیست؟

بهبود عملکرد در رابطه جنسی

 این قسمت مرا یاد ضرب المثل معروفی می اندازد. “کار نیکو کردن از پر کردن است”. پس هر چه بیشتر رابطه داشته باشید عملکردتان در رابطه های بعدی بهتر می شود. ناگفته نماند که ارگاسم تان هم بهتر و زودتر خواهد بود!

کاهش استرس و اضطراب

ثابت شده که ارگاسم و رابطه جنسی موجب کاهش اضطراب و استرس در حیوانات و انسان ها می شود. آن هم به این خاطر که رابطه جنسی میزان هورمون های استرس، مانند کورتیزول و آدرنالین را کاهش می دهد. البته ناگفته نماند که رابطه جنسی موجب ترشح هورمون هایی مانند اندروفین و اکسی توسین هم می شود که موجب لذت و آرامش بدن هستند.

خواب بهتر

این قسمت مخصوص کسانی است که ساعت ها بعد از به رخت خواب رفتن با چشمان باز به سقف خیره می شوند و زمان خوابشان فقط با این پهلو آن پهلو شدن می گذرد. ثابت شده که رابطه جنسی پیش از خواب، موجب می شود زودتر خواب تان ببرد و البته کیفیت خواب بهتری هم داشته باشید.

مطلب مرتبط: دیدن خواب رابطه جنسی به چه معناست؟

حالتان را بهتر میکند

ثابت شده که رابطه جنسی هورمون های لذت را ترشح می کند. بر اساس تحقیقاتی این هورمون ها و البته حال خوش بعدش تا روز بعد در بدن می مانند.

کاهش درد

چرا آسپرین وقتی راه بهتری هم هست؟ اندروفین و باقی هورمون هایی که در حین رابطه و پس از آن در خون جاری می شوند مسکن های طبیعی بدن هستند که دردتان را کم کرده و مانند مخدر حالتان را بهتر می کنند. به همین خاطر است که رابطه جنسی و ارگاسم، انقباض های دوران پریود، درد میگرن و سردرد را در برخی افراد کمتر می کنند.

برای قلبتان هم خوب است

رابطه جنسی برای قلبتان خوب است اما نه فقط به صورت غیر مستقیم! خب قبلا گفته بودم که رابطه جنسی استرس و اضطراب را کم کرده و خواب بهتری در پی دارد. این ها همگی برای قلب خوب است اما به صورت غیر مستقیم. از جمله تاثیرات مستقیم رابطه جنسی بر قلب کاهش فشار خون است. راحت تر بگویم. تاثیر سکس بر بدن مانند تاثیر ورزشی ملایم و طولانی است.

تاثیر رابطه جنسی بر صمیمیت رابطه

تا اینجای کار هر چه که گفتم مربوط به تاثیر رابطه جنسی بر سلامتی شخص شما بود. و حالا می خواهم از تاثیر رابطه جنسی بر رابطه ها برای تان بنویسم.

مطلب مرتبط: نکاتی که مردان باید در رابطه جنسی رعایت کنند!

نزدیک تر شدن

بیراه نیست که به اکسی توسین لقب هورمون عشق را داده اند! اکسی توسین بر بهبود رابطه تاثیرات بسزایی دارد. مثلا نزدیک تر شدن، دوست داشتن بیشتر و البته اعتماد. این هورمون در ابتدای پروسه دوست داشتن ترشح شده و حتی در حین رابطه هم ترشح می شود. البته نوازش کردن و هر فعالیت جنسی دیگر هم موجب ترشح این هورمون می شوند. این را هم بگویم که این مزایا فقط برای زمان رابطه جنسی نیست. یعنی تا 48 ساعت بعد هم ادامه پیدا میکند.

رابطه جنسی بیشتر = رابطه جنسی بیشتر

این مواد شیمیایی که در حین رابطه جنسی و بعد از آن آزاد می شوند خیلی خوب هستند. نه فقط به خاطر مزایایی که پیش از این در موردش برایتان نوشتم بلکه به این خاطر که تشنه ترتان می کنند. یعنی هر چه بیشتر رابطه داشته باشید میلتان به رابطه بیشتر هم می شود. به همین خاطر است که متخصصان رابطه جنسی توصیه می کنند بلافاصله جواب رد دادن به رابطه جنسی اشتباه است. گاهی حس می کنید میل جنسی زیادی ندارید، اما باید بدانید که هر چه بیشتر رابطه داشته باشید بیشتر هم دلتان می خواهد.

عملکرد جنسی بهتر

بله! خوب می دانم که این مورد در مزایای شخصی بود اما نمی توان تاثیراش را بهبود رابطه با پارتنرتان نادیده گرفت. عملکرد بهتر در رابطه جنسی نه تنها ارگاسم را بهتر می کند، بلکه نعوظ را هم بهتر و واژن را هم مرطوب تر میکند. تمام این عوامل در کنار هم رابطه را محکم تر می کنند.

معایبی هم برای هر روز رابطه جنسی داشتن هست؟

بازهم جواب اول متن را یادآوری میکنم. تا جاییکه رابطه جنسی برایتان اذیت کننده نباشد هیچ ایرادی ندارد. اما بیایید دقیق تر موارد مربوط به معایب را بررسی کنیم.

تاثیرات منفی رابطه جنسی بر زندگی شخصی شما

پیش از این به مضرات نداشتن رابطه جنسی اشاره کردم. اما ممکن است هر روز رابطه داشتن هم مضراتی داشته باشد. اگر از جمله کسانی هستید که به صورت روزانه رابطه جنسی دارند حتما این معایب را باید در نظر داشته باشید.

ساییدگی

سایش بیش از حد و اصطکاکی که در اثر رابطه جنسی به وجود میاید ممکن است پوستتان را خشک و ساییده کند. ناگفته نماند که تحریک بیش از حد نقاط حساس بدن، موجب حساس تر شدن شان هم خواهد شد. این مشکل نه تنها به پروسه رابطه جنسی هر روزه تان صدمه وار میکند بلکه پوست سابیده تان کم کم خراشیده می شود و محیطی عالی برای رشد باکتری را فراهم میکند.

مطلب مرتبط: نیازهای زنان در رابطه جنسی ؛ 6 مورد از بایدهای رضایت جنسی زنان 

عفونت ادراری

هر جا صحبت از رابطه جنسی زیاد باشد پای عفونت ادراری و سوزش پس از رابطه هم به میدان باز می شود. چرا؟ خب شما با قسمتی از بدنتان وارد رابطه می شوید که پشت مجرای ادراری قرار دارد. یعنی مجرای ادرار جلوتر بوده و در اثر سایش این امکان وجود دارد که باکتری به مجرای رحم هم وارد شود.

زمان کافی برای ریکاوری

برخی از انواع رابطه آنقدر سنگین نیستند که نیازی به زمان برای ریکاوری داشته باشند. اما بعضی انواع رابطه ها سنگین تر بوده و برای ریکاوری نیاز به زمان است. اگر این زمان لازم فراهم نشود منجر به زخم و درد و ناراحتی خواهد شد.

 تاثیرات منفی رابطه جنسی بر رابطه

این بار هم می گویم تا جایی که آسیبی نمی بینید و چیزی ناراحتتان نمیکند رابطه جنسی نمی تواند ضرری بر رابطه هایتان داشته باشد. البته تحقیقات هم ثابت کرده که زوج هایی که بیش از یک بار در هفته رابطه دارند نسبت به سایرین خوشحال تر و راضی ترند.

ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است!

اگر تا به حال هر روز رابطه داشتن را تجربه نکرده اید چطور می توانید از همین حالا شروع کنید؟ در این قسمت به راهکارهایی اشاره میکنم که به شما کمک خواهند از مزایای رابطه جنسی آنهم هر روز استفاده کنید. یادتان باشد که جای دادن رابطه جنسی روزانه در برنامه تان کمی سخت خواهد بود اما باید واقع بین باشید و نکات زیر را در نظر بگیرید

  • دانش تان از رابطه جنسی را افزایش دهید.
  • رابطه تان را متنوع و جذاب کنید
  • در برنامه ریزی روزانه تان جایی اختصاصی برای رابطه جنسی داشته باشید
  • لوازم لازم را حتما در خانه داشته باشد تا از خودتان محافظت کنید؛ مثلا لوبریکانت
  • رابطه های جنسی کوتاه مدت خوبند اما همیشه برنامه هایی برای رابطه های طولانی تر هم داشته باشید
  • هرگز تحت فشار قرار نگیرید و پارتنرتان را هم تحت فشار برای داشتن رابطه جنسی نگذارید.

حرف آخر

رابطه جنسی روزانه داشتن برای سلامتی روانی و فیزیکی تان مزایایی زیادی دارد. البته تا زمانی که تمرکزتان تنها بر کمییت نباشد. فشار کمییت در داشتن رابطه را از روی شانه هایتان بردارید و به کیفیت فکر کنید. طوری عمل کنید که برایتان لذت بخش باشد. این را هم فراموش نکنید که درست مانند هر کار دیگری در زندگی کیفیت بهتر از کمیت است اما بالانس این دو کنار هم خودش موهبتی است. پس در رابطه های جنسی تان هم این بالانس را رعایت کنید!