با ما همراه باشید

انیمه و انیمیشن

نقد و بررسی انیمه Guilty Crown! داستانی غیر کلیشه ای و پر از پتانسیل

منتشر شده

در

نقد و بررسی انیمه Guilty Crown! داستانی پر از پتانسیل هدر رفته!

با سلام و درود خدمت دنبال کنندگان همیشگی مجله اینترنتی وارونه. مخصوصا دنبال کنندگان بخش پرهوادار انیمه. امروز با نقد و بررسی انیمه Guilty Crown از سری مقالات بررسی انیمه همراه شما هستیم! در این مقاله قصد داریم تا این انیمه را از وجه های متفاوتی بررسی کنیم! لازم به ذکر است که انیمه Guilty Crown محصولی از استودیو Production I.G و اثری ارجینال می باشد.

انیمه Guilty Crown در سال 2011 منتشر شده است. و دارای داستان زیبایی می باشد که از خیلی از جهات اثر قابل تحسینی می باشد. اما وجود برخی از ایرادات باعث شده که به یک شاهکار به تمام معنا تبدیل نشود. همراه مجله اینترنتی وارونه با نقد و بررسی انیمه Guilty Crown بمانید. تا جزییات بیشتری را به شما نشان دهیم.


نکاتی که قبل از خواندن نقد و بررسی انیمه Guilty Crown باید رعایت کنید!

۱_ در صورت علاقه، شما می‌توانید، به کانال نماشای، کانال یوتوب و کانال اینستاگرام ما مراجعه و آن ها را دنبال کنید. یا برای اطلاع رسانی بهتر، نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید.

۲_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی، در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل و بحث‌های بی‌خود خودداری کنید. تا مجبور نباشیم تا با شما و خودمان برخورد کنیم.

۳_ در هنگام مطالعه، چشم های خود را از صفحه برندارید. مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا در این گرانی ها به عینک احتیاج نداشته باشید.


اطلاعات کلی انیمه:

Guilty Crown

نقد و بررسی انیمه Guilty Crown

  • نام ژاپنی: Giruti Kuraun
  • نام فارسی: تاج گناهکار
  • کارگردان: Tetsurō Araki
  • نویسنده: Hiroyuki Yoshino
  • استودیو: Production I.G
  • موسیقی: Hiroyuki Sawano
  • برگرفته از: ارجینال
  • نوع: سریالی
  • تعداد قسمت: 22
  • ژانرها: اکشن – علمی تخیلی – قدرتی – درام – عاشقانه – مکا
  • تاریخ انتشار: 13 اکتبر 2011

داستان انیمه Guilty Crown

اول از همه با داستان این انیمه شروع می کنیم که باید گفت بدون شک یکی از متفاوت ترین و بهترین ایده ها را در خود دارد. در دنیای انیمه Guilty Crown ویروسی در ژاپن به نام کریسمس گمشده به سرعت انتشار یافته که باعث شده، ژاپن به یک کشور آخر الزمانی تبدیل شود. داستان در چندین سال بعد از انتشار آن ویروس شبه کرونا در ژاپن اتفاق می افتد. در این زمان، بعد از قرارگیری نیروهای نظامی از طرف سازمان ملل به نام GHQ در این کشور حکومت نظامی تشکیل می شود.

در این بین برای ژاپنی هایی که به این ویروس مبتلا نشده اند آزادی نصف و نیمه ای وجود دارد. شخصیت اصلی این انیمه Shu Ouma یک دانش آموز ژاپنی می باشد. طی سری اتفاقاتی پای وی به یک گروه تروریستی که دنبال شکست دادن GHQ و بازگردانی آزادی ژاپن است باز می شود. او به صورت اتفاقی قدرتی را به دست می آورد که به عنوان قدرت پادشاهی شناخته می شود. این گروه تروریستی نیز از قدرت های Shu Ouma استفاده می کنند تا به اهداف خود برسند.


همچنین در مجله اینترنتی وارونه علاوه بر بررسی انیمه تاج گناهکار Guilty Crown دنبال کنید:

Guilty Crown

داستان این انیمه اصلا کلیشه ای نمی باشد اما از عدم پرداخت کافی به موضوعات مختلف رنج می برد. پیچش های داستانی زیادی در طول 22 قسمت این سریال اتفاق می افتد. اما به دلیل پرداخت نکردن به این پیچش ها درک کردن آن ها برای مخاطب سخت و دشوار می شود. داستان می توانست با کم کردن این پیچش ها و پرداخت بیشتر به آن ها داستان را کامل تر کند. البته به نظر من 22 قسمت برای این داستان اندکی کم می باشد! اما با این حال جالب است بدانید داستان انیمه Guilty Crown اثری ارجینال می باشد و از روی مانگا یا هر منبع دیگری اقتباس نشده است!

داستان قصد دارد تا مفهومی از توازن قدرت و مسئولیت را به مخاطب برساند. نام این انیمه هم از همین مفهوم گرفته شده است! البته به جز چندین اپیزود به این موضوع پرداخته نمی شود و نصف و نیمه رها می شود. شخصت اصلی این انیمه شخصیت پردازی خوبی دارد. تغییر در شخصیت و طرز تفکر Shu Ouma بعد زیادی از این انیمه را پوشش می دهد. سرگذشت این شخصیت و اتصال او با کریسمس گمشده موضوع جالبی می باشد. اما مانند خیلی دیگر از موضوعات این انیمه نصف و نیمه رها می شود. منظور از نصف و نیمه رها شدن این است که داستان توان پرداخت بیشتر به این موضوع را با چندین فلش بک بیشتر داشته است!


داستان این انیمه حول یک ویروس می گردد! داستانی که بی شباهت با وضع حال جهان نمی باشد! انگار عاقبت و ما کرونا COVID-19 را به تصویر می‌کشد!

دیگر شخصیت اصلی این انیمه Inori Yuzuriha می باشد. شخصیت او بسیار مرموز می باشد و جذابیت هایی را همراه خود دارد. رابطه بین دو شخصیت اصلی نیز از شتاب زدگی انیمه رنج می برد. به طوری که بیننده در خیلی از مواقع متوجه رشد رابطه بین این دو کارکتر نمی شود. او نیز سرگذشتی متصل با کریسمس گمشده دارد. این سرگذشت پیچش داستانی دیگری همراه خود دارد که تا حدودی باعث جالب شدن داستان می شود.

پایان بندی داستان هم در کل به شکل جالبی انجام می شود. به طوری که احساسات مخاطب را تا حد زیادی بر می انگیزد. البته این را بگویم که پایان داستان سوالات زیادی را در ذهن مخاطب به جا می گذارد. اینکه این پایان به هیچ وجه کلیشه ای نمی باشد نیز نقطه قوت دیگری از داستان این انیمه را تشکیل می دهد.

شخصیت های فرعی انیمه Guilty Crown نیز جالب اما نصف و نیمه می باشند. رئیس گروه آزادی خواهان ژاپن که در پیچشی تبدیل به شخصیت منفی داستان می شود جذابیت زیادی دارد. مانند خیلی دیگر از شخصیت های انیمه تاج گناهکار Guilty Crown او نیز پتانسیل بیشتری برای پیشرفت دارد. که به خاطر شتاب زدگی انیمه به هدر می رود.


موسیقی و طراحی انیمه Guilty Crown

اما موردی که این انیمه را به شاهکار بی بدیلی تبدیل می کند وجود موسیقی بسیار زیبا می باشد. موسیقی این اثر که کاری از Hiroyuki Sawano می باشد به تنهایی قدرت نجات Guilty Crown را دارد. در بسیاری از جهات موسیقی در این انیمه بسیار گوش نواز می باشد و احساسات مخاطب را به موقع بر می انگیزد. در مورد طراحی اوپنینگ و اندینگ این انیمه نیز باید گفت که بسیار خوش ساخت و جالب طراحی شده اند. اندینگ این انیمه در تمامی اپیزود ها با قسمت قبلی خود متفاوت می باشد که این موضوع جذابیت زیادی دارد!

جالب است که بدانید Hiroyuki Sawano یکی از بزرگ ترین و نامدارترین موسیقیدانانی است که در صنعت انیمه فعالیت می کنند. این هنرمند که در سبک الکترونیک کار می کند در ساخت موسیقی های متن انیمه های بزرگی مانند Attack On Titan, Kill la Kill, Blue Exorcist و The Seven Deadly Sins نقش داسته است. اگر تا به امروز به آثار این موسیقیدان بزرگ آشنایی نداشته اید و آن ها را تجربه نکرده اید باید هر چه سریعتر به سراغ آن ها بروید!

نقد و بررسی انیمه Guilty Crown


طراحی در انیمه Guilty Crown نیز نسبت به سال 2011 به شدت جلو می باشد. صحنه های مبارزه به خوبی طراحی شده اند. طراحی لوکیشن و رنگ بندی در این انیمه نیز عالی عمل کرده است. همچنین طراحی های شخصیت ها بسیار جالب می باشد. و با حال و هوای داستان پیش روی آن هماهنگ می باشد.

همچنین در مجله وارونه علاوه بر بررسی و نقد انیمه Guilty Crown بخوانید!

طراحی شخصت های این انیمه نیز بر عهده Hiromi Kato بوده است. ایشان نیز در خیلی از آثار بزرگ مانند Attack on Titan، Naruto، One Piece و خیلی از آثار دیگر نقشی داشته است. کارگردان بخش طراحی این انیمه نیز بر عهده Hiromi Kato بوده است. نکته جالب در این است که بعد از انتشار این انیمه دو مانگا و یک رمان از آن اقتباس شده است! همچنین بازی ویدیویی به نام Guilty Crown: Lost Christmas که توسط Ubisoft نیز منتشر شده است. از روی این انیمه اقتباس شده است!


اگر بعد از خواندن این مطلب در دیدن انیمه تاج گناه شک دارید باید بگویم که هرگز آن را از دست ندهید. چون با اثری متفاوت روبه رو هستید که از بسیاری از کلیشه ها دوری می کند. موسیقی زیبای آن را نیز نباید نادیده گرفت. امیدوارم که از خواندن نقد و بررسی انیمه Guilty Crown لذت برده باشید.

نظر شما درباره انیمه Guilty Crown چیست؟ نظرات خود را با مجله اینترنتی وارونه به اشتراک بگذارید! همچنین برای خواندن بقیه نقد و بررسی های انجام شده در دنیای بررسی انیمه ها بخش بررسی انیمه را دنبال کنید!

تبلیغات
۱۴ دیدگاه
3.2 5 رای ها
امتیاز شما به این مطلب
مشترک شدن
اطلاع از
14 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

انیمه و انیمیشن

اولین تیزر انیمه Gachiakuta محصول جدید استودیو Bones

منتشر شده

در

انیمه Gachiakuta

مانگا محبوب Gachiakuta به نویسندگی و تصویرسازی Kei Urana انیمه می شود. انیمه Gachiakuta قرار است در سال 2025 منتشر و وظیفه ساخت آن بر عهده استودیو Bones است استودیویی که برای ساخت انیمه های محبوبی نظیر آکادمی قهرمانی من و ماب سایکو 100 شهرت دارد.

در ادامه بخوانید »

بهترین استودیو های انیمه‌ / 8 استودیو مطرح و محبوب 

فصل چهارم انیمه توکیو ریونجرز تایید شد!


در ادامه پوستر انیمه Gachiakuta را تماشا کنید.

پوستر انیمه Gachiakuta

کارگردانی انیمه Gachiakuta بر عهده Fumihiko Suganuma است کارگردانی که برای ساخت انیمه The First Slam Dunk شهرت دارد. طراحی شخصیت ها هم بر عهده Satoshi Ishino است.

داستان انیمه گاچیاکوتا که در ژانر اکشن / فانتزی تاریک است، راجع به پسری به نام رودو است که در محله های پایین یک شهر شناور در سایه مردم ثروتمند به زندگی فلاکت بار خود ادامه میدهد، تا اینکه یک روز او به دروغ محکوم به قتل می شود و حالا حکم او تبعید از این شهر شناور و انداخته شدن به سطح زمین است جایی که هیولاهایی عجیب در حال زندگی هستند. رودو برای انتقام گرفتن از کسانی که او را به این وضعیت دچار کرده اند به دنبال قدرتی جدید و خطرناک می رود.!

به همراه پوستر یک تیزر کوتاه از این انیمه منتشر شده که در ادامه می توانید آن را تماشا کنید.

 

مثل همیشه منتظرات نظرات شما هستیم.راستی یادتون نره پیج اختصاصی varuneanime رو در اینستاگرام دنبال کنید.

ادامه مطلب

انیمه و انیمیشن

فصل چهارم انیمه توکیو ریونجرز تایید شد!

منتشر شده

در

فصل چهارم انیمه توکیو ریونجرز

فصل چهارم انیمه توکیو ریونجرز بعد از پایان فصل سوم توسط عوامل تولید کننده سریال با انتشار پوستری تایید شد. پخش فصل سوم از پاییز سال گذشته شروع شد و حالا بعد از پایان فصل سوم خبر تایید فصل چهارم منتشر شد.

در ادامه بخوانید »

چرا باید انیمه Tokyo revengers را تماشا کنید؟

بهترین انیمه های شبیه توکیو ریونجرز

5 دلیل برای تماشای انیمه Wind Breaker 

در ادامه پوستر فصل چهارم انیمه توکیو ریونجرز را مشاهده کنید.

فصل اول انیمه انتقام جویان توکیو در سال 2021 منتشر شد و از آن زمان به بعد تقریبا هر سال یک فصل از این انیمه محبوب منتشر شده است.

داستان انیمه انتقام جویان توکیو

خب، این ایده اولیه انیمه توکیو ریونجرز است. داستان، حول هاناگاکی تاکه میچی می گردد. مردی 26 ساله، که بدون تعارف، هیچ دستاورد خاصی در زندگی اش ندارد. و یک روز موقع تماشای اخبار، می فهمد که درگیری داخلی یک گروه شیطانی و جنایتکار، به نام توکیو مانجی (به اختصار: تومان) باعث به وجود آمدن یک حادثه، و کشته شدن دوست دختر سابقش شده است.

بعد از این ماجراها، یک نفر اقدام به کشتن خود تاکه میچی می کند؛ و دقیقا لحظه ای که او فکر می کرده فاتحه اش خوانده شده است، به 12 سال گذشته برمی گردد. زمانی که تومان صرفا یک گنگ شامل بچه های مقطع راهنمایی نه چندان شیطانی و جنایتکار بود (حتی می شود گفت که اعضای آن طبق اصول جوانمردی رفتار می کردند). حالا تاکه میچی باید ببیند چه چیزی باعث شیطانی شدن تومان، و رهبر آن، سانو مانجیرو ملقب به مایکی، که قبلا مثل یک مینی جنتلمن رفتار می کرد، شده است…

هنوز هیچ اطلاعات بیشتری از فصل چهارم انیمه انتقام جویان توکیو منتشر نشده است اما به محض اطلاع حتما در مجله وراونه قرار خواهید داد.

 

ادامه مطلب

داغ ترین ها

14
0
خوشحال میشیم نظرتونو بدونیمx