پیشینه‌ی فرانچایز Alien بیگانه

در مورد سریال جدید Alien یا بیگانه چه میدانیم؟ با ما همراه باشید تا هر اطلاعاتی که در مورد این سریال وجود دارد را با شما به اشتراک بگذاریم. در سال ۲۰۱۲ یک پیش درآمد تحت عنوان پرومتئوس (Prometheus) از مجموعه بیگانه (Alien) ساخته شد. طبق گفته ریدلی اسکات، داستان این فیلم به نوعی قبل از داستان فیلم های مجموعه‌ی بیگانه را به تصویر می کشد. این فیلم علی رغم اینکه عملکرد ضعیفی در گیشه فروش داشت، اما در کل بازخوردهای مثبتی از بینندگان دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۷ نیز فیلم بیگانه : پیمان (Alien : Covenant) با کارگردانی ریدلی اسکات ساخته و منتشر شد. که به گفته‌ی اسکات، این فیلم ادامه‌ی “پرومتئوس” بود. به جرعت می توان گفت آخرین باری که طرفداران مجموعه Alien، راضی و خوشحال بودند زمان انتشار فیلم Alien : Covenant در سال ۲۰۱۷ بود.

در حالی که اطلاعات زیادی در مورد جزئیات سریال جدید Alien در دسترس نیست، بیایید با همان شور و شوقی که یک چستبرستر برای بیرون آمدن از تن انسان دارد، همه چیزهایی که در مورد برنامه تلویزیونی بعدی “بیگانه” می دانیم را با هم بررسی کنیم.

مرتبط: بهترین فیلم‌های ترسناک با موضوع آدم فضایی‌ها که میخکوب‌تان می‌کنند! 

چه کسانی در ساخت آن نقش خواهند داشت

فرنچایز “بیگانه” قرار است در قالب یک سریال تلویزیونی جدید در FX، دوباره در صفحه های تلویزیونی ما ظاهر شود. نوآ هاولی (Noah Hawley) که آثاری همچون فارگو (Fargo) و لژیون (Legion) را ساخته است، حتما جزء عوامل سازنده این فرانچایز جدید خواهد بود.

اگر چه ریدلی اسکات در مصاحبه‌ای اعلام کرد که “مجموعه بیگانه، هرگز به خوبی اولین فیلم های خود نخواهد بود”. اما احتمالاً به عنوان تهیه کننده اجرایی در ساخت این فیلم نقش داشته باشد.

در این فرانچایز جدید چه اتفاقاتی می افتد

اطلاعات زیادی در مورد سناریوی برنامه تلویزیونی جدید مجموعه “بیگانه” در دسترس نیست. اما نوآ هاولی طبق مصاحبه‌ای که اخیراً با Vanity Fair داشته است، اطلاعات کمی در مورد این فرانچایز ارائه داده است.

اولین نکته ای که هاولی بیان کرد، نبرد بین انسان و موجودات بیگانه در زمینی بود که قبلاً توسط زنومورف کشف نشده بود. درست است، بیگانگان بالاخره به زمین رسیدند و آماده هستند تا با هر کسی که سر راهشان قرار بگیرد بجنگند و آن را کنار بگذارند. راستش را بخواهید این نبرد بسیار جالب به نظر می رسد. مگر اینکه شما یکی از معدود افرادی باشید که نبرد موجودات فضایی در برابر انسان را هیجان انگیز نمی دانند.

مرتبط با : آیا واقعا آدم فضایی ها وجود دارند؟ دلایل اثبات وجود فرازمینی ها

فرانچایز بیگانه چه تغییراتی خواهد کرد

هنگامی که FX و Disney Plus اواخر سال گذشته برای اولین بار در مورد این فرانچایز توییت منتشر کردند، به تغییراتی که در آن ایجاد شده است نیز اشاره کردند.

نوآ هاولی نیز طی مصاحبه‌‌ای که با Vanity Fair داشت، اعلام کرد که : “فکر می کنم جالب باشد که کمی مسئله را بازتر کنم و بیشتر توضیح دهم. این فیلم به گونه ای تصویرسازی شده است که ممکن است هر لحظه با خود بگویید که ‘اگر آنها نتوانند بیگانه ها را مهار کنند چه اتفاقی می افتد؟’  و چه چیزی از این بهتر که شما با ترس خود، به ما برای غلبه کردن بر ترومای همه گیر کمک کنید.”

اما انتخاب برای به تصویر کشیدن این فرانچایز در سیاره مادری ما، تنها چیزی نیست که هاولی هنگام مصاحبه درباره‌ی محتوای مجموعه‌ی بیگانه (Alien) بیان کرد. باید به شما بگویم که اگر طرفدار این مجموعه هستید، باید منتظر داستانی باشند که به شدت به مسائل نابرابری می پردازد.

چرا که هاولی گفته است که : “این داستان افرادی را روایت می کند که برای انجام کارهای پلید به اینجا فرستاده شده اند. و این در حالی است که ما امکانات زیادی برای رفتن به سیاره‌ی آنها نداریم. همچنین ممکن است که انتظار داشته باشیم تا در این سریال جدید، آخرین گروه از جنگجویان تعلیم دیده را در اختیار افراد بسیار قدرتمند قرار دهند. تا زمانی که بیگانگان ظاهر شدند، با آنها مبارزه کنند.”

هاولی همچین گفت : “با این حال، می توانم یک مسئله را به طور قطعی به شما بگویم. آن هم این است که طرفدارانی که امیدوارند ادامه داستان ریپلی (Ripley) را ببینند، ناامید خواهند شد. چرا که این داستان روایت کننده‌ی ریپلی نیست.”

همچنین بخوانید : بهترین فیلم های علمی تخیلی قرن بیست و یکم ؛ تا سقف آسمان تا ته رویا

چه زمانی می توانیم آن را تماشا کنیم؟

تاریخ اکران رسمی نمایش، اعلام نشده است. اما هاولی بیان کرده است که چند فیلمنامه اولیه سریال در حال حاضر نوشته و آماده شده است. او امیدوار است که فیلمبرداری را در بهار سال ۲۰۲۲ آغاز کند. با این حال این خبر امیدوار کننده ای است که احتمالاً بیگانه (Alien) در سال ۲۰۲۳ اکران خواهد شد.

هاولی در مصاحبه‌ی خود از تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر روند تولید فیلم ها صحبت کرد و گفت : “همه برای جبران زمان از دست رفته با یکدیگر رقابت می کنند. اما به نظر من، اجازه دهید تا مدتی از این بحران همه گیری بگذرد و ما این فیلم را بی نقص تقدیم نگاه های شما کنیم.”

کجا می توانیم آن را تماشا کنیم؟

به احتمال زیاد بینندگان آمریکایی می‌ توانند سریال جدید Alien را در Hulu تماشا کنند. زیرا FX از این پلتفرم اصلی پخش می‌ شود.

با این حال، ممکن است به دلیل ادغام شدن استودیو های قرن بیستم (20th Century Studios) و دیزنی، این سریال در Disney Plus نیز قابل تماشا باشد. اما از آن جایی که این فرانچایز ماهیت خشنی دارد، احتمال اینکه در دیزنی پلاس پخش شود، کم است.

صرف نظر از اینکه کجا می‌ خواهید فرانچایز جدید بیگانه را تماشا کنید، امیدواریم که برای تجربه کردن ترس و وحشت بیش از حد منتظر نباشید.

پیشنهاد می کنم بخوانید: بهترین سریال های سال ۲۰۲۰ بر اساس IMDb که حتما باید ببینید