چرا مردان از ازدواج فرار می کنند ؟ “زن و مرد؛ ادراک ، تصمیم گیری ، توانایی مدیریت استرس ، چیزهایی که آنها نیاز دارند از جهات مختلفی متفاوت هستند.و تمام این تفاوت ها باعث می شوند که مردان همواره در مورد ازدواج کمی مردد باشد.ما در این مقاله سعی داریم بررسی کنیم که چرا مردان از ازدواج فرار می کنند ؟

چرا مردان از ازدواج فرار می کنند

اگرچه زنان اختلاف زیادی با مردان دارند ، اما زنان  با شرایط سازگارتر هستند.و از آن جاییکه مردان اصرار دارند که بر تصمیم خود پافشاری کنند از این رو همواره نگاهی متفاوت به ازدواج دارند.دلیل مهم دیگر این است که  مرد فکر می کند که با ازدواج “فردیت او از بین می رود”.


همچنین بخوانید :


تفکر محدود شدن 

 مردان خواه با پدر و مادرشان زندگی کنند یا به تنهایی  نگران این هستند که همواره آزادی خودشان را داشته باشند.و زمانیکه او ازدواج کند دیگر نمی تواند آزادانه با دوستان خود به تفریح رود و حتما باید با همسرش هماهنگ کند ، دیگر نمی تواند مجردی به سفر برود ،حتی عادات غذایی او نیز گاهی دچار تغییر می شود.این برای مردان کاملاً محدود کننده به نظر می رسد.این مسئله به خصوص در جوامع شرقی که اکثرا مرد سالار هستند کمی چالش برانگیز است زیرا بسیاری از مردان دلیلی برای توضیح دادن به همسر خود نمی دانند و این را کاملا حق طبیعی شان می دانند.

هر فرد بالغ چه با خانواده و چه به تنهایی احساس آزادی و جواب پس ندادن را دوست دارد.البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که یکی از دلایل بسیار مهمی که مردان از ازدواج فراری هستند ،مشکلات مادی است که با توجه به و ضعیت مسکن ، هزینه های قبوض و… کاملا می توان گفت که حق دارند !پس از ازدواج ، او مجبور خواهد شد نه تنها به خود ، بلکه در مورد همسرش ، شاید فرزندانش هم فکر کند.این به معنای مسئولیت زیادی است.نه تنها خود ، بلکه نیازهای شریک زندگی خود ، بیماری ها ، نیازهای اجتماعی و بسیاری موارد دیگر را نیز باید بپردازد.

یکی از مهمترین عواملی که ازدواج را به عنوان محرکی برای مرد رقم می زند این است که وقتی او بخواهد نمی تواند کاری را که می خواهد انجام دهد ،کارهایی از قبیل مسافرت با دوستان ،گشت و گذار و….

ممکن است تحت تأثیر ازدواج های ناموفق  اطرافیان باشد

من باید اینجا بیان کنم؛ برای رسیدن به بلوغ ازدواج ، سطح مشخصی از بلوغ لازم است و افرادی که به این بلوغ رسیده اند باید تصمیم بگیرند که درباره زندگی  تصمیم بگیرند.یکی دیگر از عواملی که باعث می شود او بارها و بارها در مورد ازدواج فکر کند ، تجربیات بد ازدواج است که وی در اطراف خود ، به ویژه والدینش دیده است.این فقط برای آقایان صدق نمی کند. همچنین ازدواج های بد در مجاورت زنان نیز اتفاق می افتد.با این حال ، تفاوت بین دیدگاه مرد و زن از زندگی در اینجا نقش مهمی را ایفا می کند.

 در صورت مشاهده ازدواج های نا موفق  زن فکر می کند مانند آنها نخواهد بود و می تواند در نتیجه ازدواج های بدی که دیده است ، بهتر عمل کند. اما مرد به احتمال زیاد می اندیشد که “ازدواج ها اینگونه است و من نمی خواهم آن را تجربه کنم”.

تحریک کننده ترین نقطه ازدواج برای مردان ، ایده “تمایلات جنسی و تک همسری” است.هنگام ازدواج ، رابطه جنسی همیشه شبیه وضعیت زندگی با یک زن است و مفهوم تک همسری ، آزادی مردان را در این رابطه محدود می کند ،که البته این مسئله مانند بسیاری از مسائل  در ایران  به لطف کارگاه های چند همسری  قابل حل است !!!!!!

اگر با شریک زندگی خود رابطه رضایت بخشی برقرار کرده اید و می توانید بدون تردید با او خوشحال باشید ، اگر هماهنگی جنسی دارید ، رابطه جنسی با یک نفر برای شما کافی است دیگر نیازی به 4 تا همسر و یا کارگاه های چند همسری ندارید.

اگرچه دلایل زیادی برای هراس در ازدواج وجود دارد ، که بیشتر در مردان شایع است؛ مردانی که دارای چنین تفکری هستند  نه فقط از ازدواج بلکه در دیگر مسائل زندگی نیز دچار مشکل هستند ، زیرا اعتقاد آن ها به زندگی منفی است و نمی توانند با مشکلات زندگی کنار بیایند.با این حال ، شجاعت شما برای ایجاد زندگی مثبت؛ این فرصت را به شما می دهد که چیزهای خوبی را به زندگی اضافه کنید.ازدواج می تواند یکی از این زیبایی ها باشد.