چگونه از اضافه وزن در آخر هفته جلوگیری کنیم ؟ همیشه قبل از اینکه تعطیلات آخر هفته خود را شروع کنید ، خوب فکر کنید.مهم این است که همیشه عادت های خوب تان را حفظ کنید و به جای آنکه یک روز به خوردن غذاهای پر کالری اختصاص دهید ، برنامه غذایی خود را طوری تنظیم کنید تا تنها لحظه هایی را به خوردن غذاهای پر کالری اختصاص دهید .

چگونه از اضافه وزن در آخر هفته جلوگیری کنیم

شاید باور نکنید ولی شما با خوردن غذاهای پرکالری در آخر هفته می توانید به طور باور نکردنی ای زحمات تمام هفته تان را بر باد دهید.همه ما به خوبی این موضوع را می دانیم بدست آوردن وزن بسیارآسان و از دست دادن آن به زمان و فداکاری زیادی احتیاج دارد.یک آخر هفته با تغذیه نامناسب و بدون فعالیت می تواند برنامه ورزشی شما در هفته آینده را تحت تاثیر قرار دهد.

ما به شما توصیه می کنیم همواره رژیم غذایی مناسب و فعالیت تان را حفظ کنید. چه ورزش نمی تواند به عنوان یک جایگزین برای یک رژیم غذایی نامناسب استفاده شود و تغذیه متعادل در هر روز هفته مهم است.ما در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه  از آخر هفته خود لذت ببرید در صورتیکه دچار اضافه وزن نشوید با ما همراه باشید :

حذف نکردن وعده های غذایی

تمام وعده های غذایی خود را در طول روز به دلیل اینکه می خواهید شام به بیرون و یا مهمانی بروید حذف نکنید.نخوردن صبحانه و ناهار گزینه خوبی برای جلوگیری از اضافه وزن نیست.دلایل زیادی وجود دارد که چرا این یک تاکتیک خوب نیست.کاهش میزان قند خون، کمبود انرژی و عدم تمرکز، فقط چند مورد از علایم گرسنگی در طول روز است.اگر شما به خاطر خوردن وعده شام تمام وعده های غذایی خود را در طول روز حذف کنید در نهایت در شب دو برابر همیشه غذا مصرف خواهید کرد و این امر سبب افزایش وزن می گردد.

فعال باشید

از آخر هفته خود به عنوان یک فرصت برای برقراری ارتباط با دوستان خود برای انجام کاری فعال استفاده کنید.می توانید با دوستان خود به یک پیاده روی در پارکی زیبا و یا خرید بروید.در نظر بگیرید که یک کلاس ورزشی سرگرم کننده داشته باشید که به طور معمول در طول هفته برای لذت بردن از آن به آنجا بروید.

برقصید

رقصیدن یک راه عالی برای سوزاندن کالری است.و در عین حال نیز باعث افزایش انرژی شما و از بین رفتن انرژی های منفی می گردد.

برنامه صبحگاهی خود را حفظ کنید

تمرینات ورزشی خود را از دست ندهید.بترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هدف  و روحیه سالم خود را حفظ کنید.خوابیدن به مدت طولانی در طول روز باعث می شود بیش تر احساس خستگی کنید.و این احساس خستگی می تواند باعث تغذیه نامناسب و عدم انجام ورزش شود.از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که چه در طول هفته و چه در آخر هفته صبح زود از خواب بلند شوید.

مراقب نوشیدنی های خود باشید.

سعی کنید از نوشیدن بیش از حد نوشیدنی های شیرین جلوگیری کنید.شگفت انگیز است که بدانید  چقدر کالری می تواند در نوشابه ها و نوشیدنی های الکلی وجود داشته باشد.نوشیدن آب در طول روز به شما کمک خواهد کرد که به سمت نوشیدنی های پر کالری نروید.

تمرینات ورزشی کوتاه

اگر شما زمان کافی برای انجام تمرینات ورزشی طولانی مدت را ندارید می توانید صبح زمانیکه از خواب بلند می شوید به مدت 10 دقیقه ورزش کنید و همچنین شب نیز قبل از رفتن به رختخواب این کار را به مدت 10 دقیقه تکرار کنید.تمرینات ساده  به شما کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید و آخر هفته فعالی داشته باشید.


در ادامه بخوانید :

۳ دلیل برای انجام تمرینات ورزشی هنگام صبح

۱۰ دقیقه تمرینات ورزشی برای افراد پرمشغله !

تمرینات ورزشی برای رهایی از اضافه وزن بارداری !

بهترین حرکات ورزشی برای فرم گیری ران و باسن !

چرا باید تمرینات کششی را حتما انجام دهید و روش صحیح انجام آنها چیست؟


هر دقیقه را حساب کنید

از تمام لحظات آخر هفته خود برای فعال بودن استفاده کنید.ماندن در خانه و خوردن غذاهای پرکالری بسیار آسان است اما اگر می خواهید به اندام ایده آل خود دست یابید باید برای بدست آوردن آن زحمت بکشید.از تعطیلات آخر هفته خود لذت ببرید، استراحت کنید  اما به همان اندازه که می توانید و در عین حال عادت های خوب خود را حفظ کنید، به برنامه سالم و فعال خود ادامه دهید.