نسخه‌ی کره‌ای مانی هیست

پس از موفقیت چشم گیری که سریال ‌مانی هیست ساخت اسپانیا که با نام La Casa De Papel نیز شناخته می‌شود، کسب کرد؛ در سال 2021 اعلام شد که نسخه‌ی کره‌ای مانی هیست نیز در دست ساخت است. در این مطلب قصد داریم که هرآنچه باید در مورد این سریال بدانید را در اختیار شما قرار دهیم، با مجله وارونه همراه باشد:


مرتبط: چند دلیل برای تماشای سریال money heist (خانه ی کاغذی)

داستان سریال

در حال حاضر هنوز اطلاعات زیادی در مورد سناریوی این سریال در دسترس نیست. اما از آنجایی که این سریال، برگرفته شده از سریال La Casa De Papel می باشد، انتظار می رود که شباهت زیادی به نسخه اسپانیایی آن داشته باشد. منتها با این تفاوت که در کشور کره اتفاق می افتد. بنابراین دور از انتظار نیست که در این سریال نیز، شاهد سرقت از سازمان ضرابخانه کره جنوبی باشیم.

جون جونگ سئو (بازیگر نقش توکیو) در مصاحبه‌ای که در 22 ژوئیه 2021 با مجله Dazed Korea داشت گفت:

“درست است که تمامی کارکترهای این سریال بازسازی شده، اسم های مشابهی با نسخه اصلی دارند؛ اما شخصیت آنها کاملا متفاوت تر از چیزی است که در نسخه اسپانیایی مشاهده می شود.”

بازیگران نسخه‌ی کره‌ای مانی هیست چه کسانی هستند؟

بازیگران نسخه‌ی کره‌ای مانی هیست
پارک هه سو در نقش برلین

در اواخر مارس 2021 نتفلیکس اعلام کرد که بازیگرانی همچون لیست زیر در فصل اول این سریال ایفای نقش خواهند کرد:

  • جون جونگ سو (Jeon Jong Seo) در نقش توکیو
  • لی وون جونگ (Lee Won Jong) در نقش مسکو
  • کیم جی هون (Kim Ji Hoon) در نقش دنور (پسر مسکو)
  • جانگ یون جو (Jang Yoon Ju) در نقش نایروبی
  • کیم جون هون (Kim Ji Hoon) در نقش هلسینکی
  • لی کیو هو (Lee Kyu Ho) در نقش اسلو

اولین روز دسامبر 2021 پارک هه سو (Park Hae Soo) که در سریال اسکویید گیم (Squid Game) نقش بازیکن شماره 218 را بازی می کرد، طی منتشر کردن ویدیویی در نتفلیکس اعلام کرد که در این سریال کارکتر برلین را به تصویر می کشد.

مرتبط: فیلم و سریال های شبیه بازی مرکب (Squid Game)

31 می 2021 نیز نتفلیکس اعلام کرد که وظیفه ایفای نقش کارکتر ریو، به لی هیون وو (Lee Hyun Woo) داده شده است.

در پی این اتفاق، لی هیون وو در بیانیه‌ای اعلام کرد که:

“من هیجان زده هستم که پس از مدت نسبتا طولانی‌ای قرار است در قالب یک درام به بینندگان سلام کنم. تمام تلاشم را می کنم تا کارکتر ریو را باحال، به یاد ماندنی و جذاب تر از همیشه به تصویر بکشم.”

بازیگران فرعی این سریال این عبارت اند از: کیم یون جین، کیم سونگ او، پارک میونگ هون و لی جو بین.

نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده چه کسانی است؟

بر اساس گزارشی که توسط Deadline منتشر شد، مشخص شد که الکس پینا (Alex Pina)، خالق نسخه اسپانیایی سریال مانی هایست، در نسخه بازسازی نیز به عنوان تهیه کننده اجرایی فعالیت خواهد کرد.

کارگردانی نسخه‌ی کره‌ای مانی هیست
الکس پینا در ساخت نسخه کره‌ای مانی هایست نقش دارد

از دست ندهید: بهترین سریال های شبیه سریال Money Heist که باید ببینید؛ عشق است و آتش و خون! 

الکس پینا در بیانیه‌ای گفت:

“سازندگان فیلم و سریال های کره‌ای سال‌ها است که در حال توسعه دادن فرهنگ سمعی و بصری خود هستند. آنها حتی توانسته اند که از مرزهای فرهنگی فراتر بروند و نظر هزاران بیننده در سراسر جهان به ویژه جوانان را به خود جلب کنند.”

او همچنین در ادامه صحبت‌های خود افزود که:

“به همین دلیل من برای ساخت نسخه کره‌ای این سریال بسیار هیجان زده هستم. این واقعیت که قرار است این داستان این بار در کره جنوبی اتفاق بیوفتد، به نظر من نقطه عطفی است که من واقعا از بابت آن خوشحال هستم.”

کیم هونگ سان (Kim Hong Sun) که قبلا درام‌هایی همچون Voice, Black و the Guest را کارگردانی کرده است، در ساخت این سریال نقش دارد. از طرف دیگر ریو یونگ جائه (Ryu Yong Jae) که برای سریال های محبوب نتفلیکس همچون My Holo Love و دیگر برنامه های شبکه های محبوب همچون Psychopath Diary فیلمنامه نوشته است، وظیفه نوشتن سناریوی این سریال را بر عهده داشته است.

فیلمبرداری این سریال شروع شده است؟

در حال حاضر به طور رسمی اعلام نشده که آیا فیلمبرداری این سریال شروع شده است یا خیر. ولی لازم به ذکر است که در 11 ژوئیه گزارشی از ساوت چاینا مورنینگ پست منتشر شد و طبق آن مشخص شد که نتفلیکس تولید چندین محصول کره‌ای خود (از جمله این سریال) را به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا در این کشور متوقف کرده است.

مرتبط: فیلم های سینمایی تاخیر خورده به دلیل کرونا را بشناسید ؛ فقط مهم ترین ها! 

اما عکس‌هایی که کیم جون هون و جانگ یون جو (بازیگران این سریال) در صفحات شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشته اند، نشان دهنده این است که به احتمال زیاد فیلمبرداری آغاز شده است:

بازیگران نسخه‌ی کره‌ای مانی هیست
کیم جون هون و جانگ یون جو

اولین تریلر را مشاهده کنید

به نظر می رسد در حال حاضر به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا در کره جنوبی، ساخت این فیلم موقتا به تعویق افتاده است. اما اولین تریلر این سریال در 18 ژانویه 2022 توسط نتفلیکس منتشر شده است که می توانید آن را مشاهده کنید:

با انتشار این تریلر، نتفلیکس اعلام کرد که عنوان نسخه کره‌ای این سریال Money Heist Korea: Joint Economic Area می باشد.

بررسی تریلر

نسخه‌ی کره‌ای مانی هیست
یو جی ته در نقش پروفسور

در ابتدای این تریلر پروفسور را می بینیم که در مقابل چندین ماسک سنتی کره‌ای و ماسک نمادین از جمله سالوادور دالی (همانند نسخه اسپانیایی) ایستاده است. او دست خود را دراز می کند تا یک ماسک را بردارد، ولی قبل از اینکه نشان داده شود که کدام یک را انتخاب می کند، صحنه عوض می شود. بنابراین احتمال دارد که کارکترهای این سریال به جای ماسک سالوادور دالی، ماسک دیگری بر چهره داشته باشند.

از دست ندهید: سوالی درباره سریال مانی هیست ؛ سارقین چرا نقاب سالوادور دالی دارن؟

پس از آن کیم یونجین (در نقش رئیس تیم مذاکره کننده) را می بینم که در مرکز کنترل ایستاده است.

سپس تیزر با معرفی بازیگران اعضای باند سارقان و لقب‌های آنها و در نهایت درج شدن نام اصلی این سریال ( Money Heist Korea: Joint Economic Area ) به پایان می رسد.

نسخه کره‌ای چند قسمت است؟

نسخه‌ی کره‌ای مانی هیست

نتفلیکس اعلام کرده است که فصل اول این سریال 12 قسمت خواهد بود که هر قسمت آن حدودا یک ساعت است. درست است که مدت زمان هر قسمت این نسخه بازسازی شده با نسخه اصلی (اسپانیایی) آن برابر است، اما باید توجه کرد که تعداد قسمت های نسخه کره‌ای 3 قسمت بیشتر از فصل اول نسخه اسپانیایی است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که روند روایت داستان نسخه کره‌ای طولانی تر از نسخه اسپانیایی است.


به نظر شما نسخه کره‌ای این سریال، به خوبی نسخه اسپانیایی آن خواهد بود؟ نظر خود را داخل بخش کامنت ها برای ما بنویسید.

در ادامه بخوانید: بهترین فیلم های کره ای | کودتایی از شرق آسیا علیه هالیوود