بهترین انیمه های ژانر ادونچر Adventure

تماشای انیمه های ماجراجویی، اصلا در یک سطح دیگری از بهشتی بودن قرار دارد. این انیمه ها، کارکترها و پس زمینه های متنوعی دارند و اغلب داستان هایشان، با معماها و نبردها آمیخته شده اند. انیمه های ماجراجویی، انیمه هایی هستند که از بیشترین سخاوت اسپانسرها و بیشترین فسفرهای نویسنده ها و بیشترین خلاقیت دیزاینرها و بیشترین عرق ریختن های انیماتورها ساخته شده اند. بهترین انیمه های ماجراجویی نتیجه دورهم جمع شدن بهترینِ بهترین ها هستند و در هر فصل، مورد بحث ترین و محبوب ترین آثار هستند. در ادامه این مطلب، با معرفی بهترین انیمه های ماجراجویی، همراه مجله وارونه باشید.


بهترین انیمه های ماجراجویی


15. One piece

محال است که با دنیای انیمه آشنایی – حتی خیلی کم – داشته باشید ولی وان پیس را نشناسید. انیمه وان پیس، یکی از بهترین انیمه های طولانی است و از پرفروش ترین مانگای جهان اقتباس شده است و در طول سالها انتشارش، طرفداران فراوانی را از سراسر دنیا و از نسل های مختلف مجذوب خود کرده است. این انیمه، به لطف قسمت های زیادش، فرصت های بیشماری برای سرک کشیدن به انواع اقسام ژانرها و زیرژانرها دارد و تنوع خیره کننده وان پیس در لحن داستانگویی، یکی از درخشان ترین نقاط قوتش به حساب می آید. با این وجود، ژانر غالب در انیمه وان پیس، ماجراجویی است و به همین دلیل، ما شاهد سفرهای فراوان شخصیت های اصلی و کاوش کردن آنها در دنیای وسیع وان پیس هستیم.

داستان انیمه وان پیس، در دنیایی جریان دارد که آب، مساحت خیلی خیلی خیلی زیادی از زمین را تشکیل می دهد (بسیار بیشتر از آنچه در دنیای خودمان هست) و به همین دلیل، دزدان دریایی، افراد بسیار مهم و تاثیرگذاری محسوب می شوند. هرج و مرج این دنیا، زمانی به اوج خودش می رسد که یک پادشاه، قبل از مرگش، از گنج مخفی اش به نام وان پیس پرده برداری می کند و به این ترتیب، افراد زیادی سفر خود برای پیدا کردن وان پیس را آغاز می کنند. شخصیت اصلی انیمه وان پیس، مرد جوانی به نام مانکی د. لوفی است که آرزو دارد گنج وان پیس را پیدا کند، سلطان دزدان دریایی شود و با یک کشتی غول پیکر و خدمه های بسیار، به دریاها حکومت کند.


14. Hunter x Hunter

سری هانتر x هانتر، قبل از اینکه بخواهد به خاطر وقفه های متعدد در انتشارش موضوع بحث و جدل باشد، در لیست بهترین انیمه های ماجراجویی جزو درجه یک هاست. داستان این انیمه، در دنیایی فانتزی جریان دارد که در آن، افرادی به اسم هانترها، دور دنیا را می گردند، ماجراجویی می کنند، به دنبال گنج می گردند و خلاصه، زندگی پر فراز و نشیب و هیجان انگیزی را تجربه می کنند. البته، کسی نمی تواند همین شکلی برای خودش دور بزند و ماجراجویی کند؛ بلکه باید با شرکت در آزمون به شدت دشوار هانترها، مجوز هانتری بگیرد و بعد، آزاد است.

انیمه هانتر ایکس هانتر، درباره پسربچه ای به نام گون است که پدرش، یک هانتر، او را از سن کم رها کرده و جایش هم معلوم نیست. با این وجود، گون به جای اینکه بخواهد از پدرش به خاطر ترک خانه متنفر شود، او را به خاطر هانتر بودن و رفتن به دنبال اشتیاق و علاقه اش تحسین می کند و تصمیم می گیرد که یک هانتر شود، مسیر پدرش را دنبال و بلاخره او را پیدا کند. اما هدفی که گون به دنبال آن است، به راحتی به دست نمی آید و او باید از موانعی مرگبار عبور کند…


13. Fullmetal alchemist

انیمه کیمیاگر تمام فلزی، درباره دو برادر با نام های ادوارد و آلفونس الریک است که می خواهند با انجام عمل ممنوعه کیمیاگری، مادر مرده‌شان را زنده کنند. هرچند، عملیات آنها با شکست فجیعی روبرو می شود و ادوارد یک دست و آلفونس تمام بدنش را از دست می دهد و مادرشان نه تنها زنده نمی شود، بلکه به یک موجود وحشتناک زامبی گونه تبدیل می شود. ادوارد، با قربانی کردن یک پایش، روح آلفونس را به یک زره پیوند می زند و بعد از این، آنها کیمیاگر ارتش می شوند تا بتوانند به منابع تحقیقاتی درباره سنگ کیمیا دسترسی داشته باشند؛ سنگی که هر آرزویی را برآورده می کند و به آنها این قدرت را می دهد تا بتوانند بدن هایشان را برگردانند.

از مانگای کیمیاگر تمام فلزی، دو اقتباس سریالی ساخته شده؛ یکی محصول سال 2003 و دیگری ورژن برادری. ورژن برادری، جایگاه اول را در لیست بهترین انیمه ها از دیدگاه مای انیمه لیست در اختیار دارد و اتفاقا لایق آن هم هست. ورژن 2003 در زمان تولید و انتشار، از پخش مانگا جلو می افتد؛ در نتیجه، سازندگان آن تصمیم می گیرند به جای ساختن ده ها فیلر مثل ناروتو، داستان را به صورت اورجینال پیش ببرند و خب، قضاوت درباره خوب یا بد بودن آن، سلیقه ای است. پیشنهاد من به شما، این است که اول نسخه 2003 را تماشا کنید و سپس به سراغ نسخه برادری بروید، به چند دلیل:

  • اول اینکه نسخه 2003 تا قسمت سی‌ام، کاملا به مانگا وفادار است، حتی وفادارتر از نسخه برادری. این نسخه، آرک های ابتدایی مانگا را با تمام جزئیات حیاتی پوشش می دهد و در نتیجه، جزئیاتی که در ادامه داستان به بخش سرنوشت سازی از داستان تبدیل می شوند، به خوبی در این نسخه توضیح داده شده اند و بهتر به یاد می مانند.
  • دوم اینکه، سازندگان نسخه برادری، فرض را بر این گذاشته اند که شما از قبل نسخه 2003 را تماشا کرده اید و به همین دلیل، محتوای سی قسمت اول آن را، در ده قسمت خلاصه کرده اند و خیلی وارد ریزه کاری ها نشده اند و در نتیجه، سرعت روایت آن در چند قسمت اول بسیار سریع است و اگر از قبل با این مجموعه آشنایی ندارید، ممکن است برایتان گیج کننده باشد.
  • و در آخر اینکه، با اینکه نسخه 2003 از جایی به بعد، راهش را از مانگای منبع اقتباس جدا می کند، ولی پایانی که سازندگانش ارائه می دهند، بسیار پراحساس، تاثیرگذار و فراموش نشدنی است.

مرتبط: کیمیاگر تمام فلزی یا اتک آن تایتان؛ کدام بهتر است؟


12. JoJo’s bizarre adventure

انیمه ماجراجویی های عجیب جوجو، همانطور که از اسمش مشخص است، درباره ماجراجویی های عجیب اعضای خانواده جواستار است که با نام مستعار جوجو شناخته می شوند. هر پارت از این انیمه، یکی از آنها را به عنوان ستاره داستان انتخاب می کند و داستان ماجراجویی های عجیبش را روایت می کند. انیمه ماجراجویی های عجیب جوجو، آرت استایل عجیبی هم دارد که یا از همان ابتدا عاشقش می شوید و یا بعد از گذشت مدت کوتاهی، عاشقش می شوید. در نتیجه، با بهانه هایی مثل «نمی‌تونم با استایلش ارتباط بگیرم» لذت تماشای این انیمه را از خودتان دریغ نکنید! انیمه ماجراجویی عجیب جوجو، به لطف تنوع شخصیت ها، ژانرهای متعددی سر می زند؛ از کمدی سیاه گرفته تا ترسناک و روانشناختی، و حتی در برخی از درخشان ترین و به یادماندنی ترین لحظات، وحشت روانشناختی. پس منتظر چه هستید؟!


11. Naruto

در دنیایی که نینجاها مهم ترین قدرت نظامی هر سرزمین به شمار می روند، ناروتو، پسر جوانی که روح یک روباه نه دم در او مهر و موم شده، عضو مطرود و منفور جامعه نینجاهاست. او آرزو دارد که به قوی ترین نینجای دهکده تبدیل شود و بلاخره محبت و احترامی که می خواهد را، از مردم دریافت کند. با این حال، زندگی به عنوان نینجا اصلا آسان نیست و مسیر پر پیچ و خمی در انتظار ناروتو است.

انیمه ناروتو، اقتباسی از مانگایی با همین نام، اثر ماساشی کیشیموتو است و یکی از محبوب ترین مجموعه های تاریخ به شمار می رود. برای تماشای این انیمه، ابتدا سری اورجینال ناروتو با 220 قسمت را تماشا کنید و بعد به سراغ انیمه ناروتو شیپودن با 500 قسمت بروید. از ناروتو، چند انیمه سینمایی هم منتشر شده که تماشای آنها نیز خالی از لطف نیست. لازم است بدانید که انیمه ناروتو، فیلرهای بسیار زیادی دارد و اگر علاقه ای به فیلر ندارید، حتما نگاهی به راهنمای فیلرهای ناروتو بیندازید.


10. Dragon ball

سری دراگون بال، یکی از کلاسیک ترین و گسترده ترین آثار لیست بهترین انیمه های ماجراجویی است که اگر از دوران کودکی با آن خاطره ندارید، خب، بهتر است بیخیالش شوید. انیمه دراگون بال، در زمان خودش، بنیان گذار یک سبک سرنوشت ساز بود؛ سبکی که در زمان حال، به عنوان کلیشه خالص شناخته می شود. اگر به شونن های مدرن عادت کرده اید، به احتمال زیاد دراگون بال برایتان یک ناامیدی تمام عیار خواهد بود؛ ولی اگر از انیمه های کلاسیک خوشتان می آید و از فضای نوستالژیک و ساده آنها لذت می برید و کاری هم با بخش هایی که اکنون به عنوان توهین هایی اساسی شناخته می شوند، ندارید، انیمه دراگون بال یک تجربه لذت بخش است.


9. Mushi-Shi

بسیاری از انیمه های ماجراجویی، سفر قهرمان برای رسیدن به هدفی مشخص را دنبال می کنند: تبدیل شدن به قوی ترین نینجا، پیدا کردن پدر، پیدا کردن سنگ کیمیا و حکومت به دریاها. اما سبک انیمه موشی شی، کمی متفاوت است. این انیمه، یکی از بهترین انیمه های آرامش بخش است که به ما اجازه می دهد بدون هیچ فشاری، از گشت و گذار شخصیت اصلی و ماجراهای کوتاهش لذت ببریم و در افسانه های ژاپنی به گشت و گذار بپردازیم. این انیمه، یک انتخاب عالی برای کسانی است که می خواهند کمی به ذهنشان استراحت بدهند و خود را از مشغله های زیاد رها کنند؛ ولی اگر به دنبال خطوط داستانی طولانی، پیچیده و هیجان انگیز می گردید، شاید فعلا بهترین وقت برای تماشای انیمه موشی شی نباشد.


8. Dr. Stone

یک روز، در حالی که مردم به زندگی عادی و روزمره‌شان مشغولند و همه چیز نرمال به نظر می رسد، ناگهان تمام جمعیت زمین، به مجسمه های سنگی تبدیل می شوند و همگی، برای صدها سال، به این شکل می مانند. تا اینکه پسر جوانی به نام سنکو، که خوره علم است، از حالت سنگی خارج می شود و تصمیم می گیرد بقیه انسان ها را هم به شکل عادی برگرداند و تمدن را احیا کند.

انیمه دکتر استون، یکی از بهترین انیمه های آموزشی است و از همان ابتدای پخش، با انتشار هر قسمت، طرفداران جدیدی را به دست می آورد. این انیمه، خوراک طرفداران ژانر علمی – تخیلی است و هم توانایی راضی کردن دوستداران داستان های آخرالزمانی را دارد و هم قابلیت آموزش مطالب جدید، بدون اینکه بخواهد چیزی را بیش از حد جدی بگیرد و یا پیچیده کند.


7. Demon slayer

از سفر با قطار و طی کردن مسافت های طولانی با پای پیاده در حالی که مجبورید به صحبت های بی سر و ته همسفرتان گوش بدهید، گرفته تا کوهنوردی و داد زدن کنار آبشار و گم شدن در جنگل های مخوف، انیمه شیطان کش تک تک المان های مورد علاقه دوستداران ژانر ماجراجویی را یکجا به ما تحویل می دهد. این انیمه، داستان پسری مهربان و شجاع به نام تانجیرو را روایت می کند که پس از کشته شدن خانواده اش به دست شیاطین و تبدیل شدن خواهر کوچکش به یک شیطان، به سپاه شیطان کش ها می پیوندد که هم انتقامش را بگیرد و هم راهی برای انسان شدن خواهرش پیدا کند.

با اینکه پخش انیمه شیطان کش، از سال 2019 شروع شده و از نظر فنی، یک انیمه مدرن است، اما از دیدگاهی دیگر، این انیمه، یک شونن کلاسیک تمام عیار است: انیمه شیطان کش، همه عناصر معرف این دموگرافی را جمع آوری کرده و بدون اینکه بخواهد ادای نوآوری در بیاورد، در کمال سادگی، نمایش می دهد. انیمه شیطان کش، خداحافظی دنیای انیمه و مانگا با کلیشه هایی است که قبلا با آنها معرفی می شد. کلیشه هایی که بسیاری از آنها، آزاردهنده و توهین آمیز بودند و بهتر است در همان خاطره های قبل از دهه 2010 باقی بمانند. انیمه شیطان کش، در حالی که ادعای آنچنانی ندارد – برخلاف طرفداران متعصب – به ما، و کمپانی های سرگرمی ژاپن، نشان می دهد که چرا وقت تغییر فرا رسیده است.


6. Made in Abyss

در حالی که مردم انیمه مید این ابیس را به خاطر ظاهر “کودکانه”اش تماشا نمی کنند، این انیمه هر روز در لیست های انیمه های ترسناک و دارک معرفی می شود و تقریبا تمام تماشاگرانش، اعلام می کنند که واقعا از چنین ظاهری، توقع چنین داستان “برگ ریزانی” نداشته اند. این انیمه، شباهت هایی به انیمه هانتر x هانتر دارد؛ در نتیجه اگر از ماجراهای گون و کیلوا لذت برده اید، داستان انیمه Made in Abyss حتما برایتان جذاب خواهد بود.

در دنیایی که مردم، دیوانه وار، همه جور خطری را به جان می خرند تا گنج و جواهرات مخفی از خطرناک ترین و وحشتناک ترین جاها پیدا کنند، دختر دوازده ساله ای به نام ریکو، با همراهی یک پسر روباتی، راهی یک سفر دشوار برای پیدا کردن مادر گمشده اش می شود؛ مادری که خودش یک جوینده گنج بوده است…


5. Golden Kamuy

اگر از ماجراجویی های عجیب خانواده جواستار خوشتان آمده و یا در کل، از ماجراهای مربوط به پیدا کردن گنج لذت می برید، انیمه کاموی طلایی (گلدن کاموی) یکی از گزینه های درجه یک برای شماست. این انیمه، داستان سربازی را روایت می کند که پس از پایان جنگ، سعی می کند همسر همرزم مرده‌اش را حمایت و نیازهای مالی اش را تامین کند. اوضاع بعد از جنگ آسان نیست و بازار کار رونق آنچنانی ندارد. او خودش را به هر دری می زند تا درآمدی کسب کند و کارهای متفاوتی را امتحان می کند؛ اما در نهایت، معلوم می شود که راه نجاتش، پیدا کردن یک گنج بزرگ مخفی است که چندین و چند جوینده دیگر از سراسر دنیا، به دنبالش می گردند…


4. Great pretender

انیمه کلاهبردار بزرگ، یکی از محصولات استودیو ویت، داستان یک مرد جوان ژاپنی به نام ماکوتو را روایت می کند که یک شیاد حرفه ای است و در کارش مهارت زیادی دارد. بعد از اینکه ماکوتو، با یک مرد شیک و اتوکشیده و باکلاس اروپایی مواجه می شود، تصور می کند که طرفش یک آدم آفتاب و مهتاب ندیده و ساده است که تنها دغدغه اش، مخلفات سالادش است. او با همین پیشفرض، سعی می کند سر او را کلاه بگذارد؛ غافل از اینکه خود او، شکاری است که در دام یک کلاهبردار بزرگ افتاده است…


3. Re: Zero – Starting life in another world

سوبارو ناتسوکی، یک دانش آموز دبیرستانی عادی، یک روز در حال برگشتن از خوار و بارفروشی به خانه، ناگهان در کمتر از یک ثانیه، به یک دنیای دیگر منتقل می شود؛ دنیایی با ظاهر و قوانین بسیار متفاوت، که خیلی از غیرممکن ها، برایش ممکن می شوند. سوبارو، در اول ماجرا، اصلا نمی داند که چه اتفاقی افتاده و چه بلایی به سرش آمده است و کم کم مجبور به کنار آمدن با واقعیت می شود. او باید راهی برای برگشتن به خانه و وفق دادن خودش به این دنیای جدید پیدا کند.

انیمه ری زیرو، یکی از محبوب ترین و بهترین انیمه های ایسکای است و برخلاف امثال Sword art online، واقعا حرفی برای گفتن دارد. این انیمه، صرفا پیشفرض اولیه ایسکای را برنمی دارد و درجا نمی زند؛ بلکه با چاشنی روانشناختی و پرداخت به موضوع مرگ با یک دیدگاه تازه، تبدیل به تجربه ای می شود که حتی اگر از ژانر ایسکای خوشتان نمی آید، از آن لذت می برید. همچنین، اگر طرفدار راز و رمز و معما باشید، انیمه ری: زیرو – آغاز زندگی در یک دنیای دیگر، شما را ناامید نمی کند.


2. Mushoku tensei – Jobless reincarnation

انیمه تناسخ یک بیکار که یکی از بهترین انیمه های ماجراجویی و اژدهایی است، داستان مردی 34 ساله است که بعد از یک زندگی ناراحت کننده و خالی از امید، موقع نجات دادن یک غریبه، تصادف می کند و جانش را از دست می دهد. همانطور که انتظار دارید، او بعد از مرگ، تناسخ پیدا می کند، در حالی که هنوز خاطرات زندگی قبلی اش را دارد. مرگ و پایان یافتن یک زندگی پر از بدبختی، آغاز یک داستان پر امید و روشن و البته حماسی، درباره مردی است که در قالب یک کودک، از فرصت دوباره اش، تمام استفاده را می کند.


1. Bleach

انیمه بلیچ، احتمالا قدرندیده ترین عضو بیگ تری The Big Three است. این انیمه، آرت استایلی شبیه مانگاهای سینن دارد و فضای آن، تاحدود زیادی با ناروتو و وان پیس فرق دارد. در حالی که ناروتو و لوفی، خودشان را برای هوکاگه شدن و شاه دزدان دریایی شدن، از پا در می آورند که ایچیگو، از آن مدل قهرمانان بیخیال است که فکر و ذکرش، امن و امان نگه داشتن عزیزان و محافظت از لحظه حال است. اگر فیلرها را در نظر نگیریم، بلیچ که یکی از بهترین انیمه های ماجراجویی محسوب می شود، در بهترین لحظاتش، یک تجربه عالی برای کسانی است که از داستان های پخته تر و واقع گرایانه تر لذت می برند.

انیمه بلیچ، داستان مرد جوانی به نام ایچیگو را دنبال می کند که بعد از ملاقات با یک شینیگامی به نام روکیا کوچیکی، به قدرت های شینیگامی دست پیدا می کند و به یک پل ارتباطی بین جهان زندگان و مردگان تبدیل می شود. حالا که ایچیگو، توانایی ارتباط برقرار کردن با موجودات فراطبیعی را دارد، مسئولیت های سنگینی انتظارش را می کشند…

در ادامه بخوانید: بهترین انیمه های سینن؛ معرفی بهترین انیمه ها برای بزرگسالان