بهترین انیمه های فضایی ؛ انیمه هایی موضوع فضا

فرقی ندارد که طرفدار حماسه جنگ ستارگان هستید یا ژانر بقا، دنبال کمدی می گردید یا احساسات عمیق، از خشونت و فایت های درجه آر خوشتان می آید یا نوستالژی و خاطره بازی؛ انیمه های فضایی چیزی برای عرضه کردن به شما دارند. از آنجا که مخاطبان انیمه، بخش بزرگی از تماشاگران تلویزیون را تشکیل می دهند، طبیعی است که این مدیوم هم بخواهد به داستان های فضایی سرک بکشد و طعم انیمه ای آنها را به ما بچشاند. انیمه های فضایی، از تنوع زیادی در داستان، شخصیت ها و استایل برخوردارند؛ در نتیجه، هر کسی می تواند به تماشای آنها بنشیند و از درام، کمدی، اکشن، ربات ها، ماجراجویی ها، تکنولوژی ها و حتی جادوهای آنها لذت ببرد. در این مطلب، همراه مجله وارونه باشید تا بهترین انیمه ها درباره فضا را به شما معرفی کنیم.

Gundam Series

Gundam Series از بهترین انیمه ها درباره فضا

سری گاندام، یکی از گسترده ترین فرنچایزهای انیمه ای است که عمری بیش از چهار دهه دارد. این مجموعه، که از بهترین انیمه ها درباره فضا مجسوب می شود، ژانرهای زیادی از جمله نظامی، علمی – تخیلی، اکشن و مکا را پوشش می دهد و بنیان گذار سبک های گوناگونی در دنیای انیمه است. تعدادی از انیمه های سری گاندام، ماجراجویی های شخصیت ها را در ابعادی وسیع تر دنبال می کنند و به همین دلیل، اگر طرفدار انیمه های فضایی هستید، گاندام شما را راضی خواهد کرد. انیمه گاندام، نبردهایی حماسی بین ساکنین سیاره های مختلف را روایت می کند که اگر از ژانر مکا لذت می برید، اصلا نباید آن را از دست بدهید.


Gintama

Gintama از بهترین انیمه ها درباره فضا

انیمه کمدی گینتاما، یک پارودی تمام عیار است که اگر از دست انداختن مجموعه های معروف و مسخره کردن کلیشه های رایج از ته دل و بدون حتی یک ذره رحم، خوشتان می آید، برای شما ساخته شده است. این انیمه، راوی داستان های عجیب و غریبی است که تا زمانی که در فضایش قرار نگرفته اید، ممکن است برایتان عجیب و غریب به نظر برسد؛ ولی به محض اینکه به دنیای پر هرج و مرجش قدم بگذارید، آنچنان عاشقش می شوید که دیگر نمی توانید آن را رها کنید.

گینتاما، داستان ورژنی از دنیای خودمان است که بعد از حمله فضایی ها به آن، سامورایی ها بیکار و ممنوع الکار شده اند. شخصیت اصلی این انیمه، گینتوکی، یکی از همین سامورایی هاست که روزهایش را با نوشیدن و مسخره کردن فرهنگ عامه و ایجاد موقعیت های دردسرساز می گذراند و فضایی ها را به این نتیجه می رساند که خب، مثل اینکه محدودیت های اعمال شده روی سامورایی ها، همیشه آنقدرها هم خوب جواب نمی دهد.


Trigun

Trigun از بهترین انیمه ها درباره فضا

انیمه Trigun، یکی از عناوین کلاسیک و جذاب این لیست است که هر انیمه بازی، به خصوص اگر طرفدار اکشن باشد، باید آن را تماشا کند. این انیمه علمی – تخیلی، تقریبا از تک تک منتقدان و نظرسنجی ها، امتیاز بسیار بالایی دریافت کرده است و تماشای آن، حتی بعد از این همه سال، همچنان خالی از لطف نیست. انیمه Trigun، یکی از اولین انیمه های ضدقهرمانی است و توانست راه را برای انیمه های متفاوت تر آن زمان، هموار بسازد. این انیمه، داستان یک هفت تیرکش تحت تعقیب به نام وش استمپید را روایت می کند که برای سرش، 60 میلیون جایزه گذاشته اند؛ اما تاکنون هیچ پلیس یا جایزه بگیری موفق به شکست دادن او نشده است.


Aldnoah. Zero

Aldnoah. Zero از بهترین انیمه ها درباره فضا

انیمه Aldnoah. Zero یکی از انیمه های این لیست است که به موضوع جنگ و آثار جبران نشدنی آن می پردازند. این انیمه، به جنگ به چشم آتش زیر خاکستر نگاه می کند که حتی بعد از صلح ظاهری و قرارداد بین طرفین نبرد، همچنان منتظر یک جرقه، هرچند کوچک است که دوباره شعله ور شود و همه جا را به آتش بکشد. بعد از به قدرت رسیدن یک فرد اشتباه، جنگ خونباری بین مریخ و زمین اتفاق می افتد و بعد از چند سال، این جنگ به پایان می رسد. با اینکه به نظر می رسد جنگ به پایان رسیده، ولی وقتی شاهزاده مریخ برای بستن پیمان صلح به زمین می آید، جنگ یکبار دیگر آغاز می شود و شدت می گیرد…


Eden’s Zero

Eden's Zero از بهترین انیمه ها درباره فضا

انیمه Eden’s Zero، یکی از آثار هیرو ماشیما، مانگاکای سری معروف فیری تیل است. این انیمه، شباهت های زیادی با اثر دیگر این مانگاکا دارد و به طور کلی، داستان هایشان در یک جهان اتفاق می افتد. تنها تفاوت قابل توجه بین این دو سری، این است که فیری تیل بیشتر روی بار فانتزی داستان تمرکز دارد ولی اتمسفر Eden’s Zero، بیشتر حالت علمی – تخیلی دارد. برای تماشای انیمه Eden’s Zero و لذت بردن از ماجراجویی های فضایی کارکترها، نیازی نیست که حتما فیری تیل را از قبل تماشا کرده باشید، ولی اگر اینکار را کرده اید، حتما ایستراگ ها و حضور شخصیت های فیری تیل در Eden’s Zero، شما را سر ذوق خواهند آورد.


Carole & Tuesday

Carole & Tuesday از بهترین انیمه ها درباره فضا

تماشای انیمه کارول و تیوزدی، آن هم در این روزها، اصلا از یک لطف دیگری برخوردار است. شما حتما می دانید که هوش مصنوعی، به چه تهدید بزرگی، به ویژه برای هنرمندان تبدیل شده؛ مگر اینکه زیر سنگ زندگی کرده باشید. در حالی که خیلی از افراد، آنقدر برای هوش مصنوعی هیجان زده هستند که به خودشان اجازه می دهند که به صورت غیرقانونی و بدون رضایت خالق اثر، کارش را بردارند و به نام خودشان، با استفاده از A.I. یک اثر جدید خلق و منتشر کنند، افرادی هم هستند که دلشان برای انسانیت پشت هنر تنگ شده است. چندین سال تلاش، زحمت، عرق ریختن و تحلیل هنرمندان دیگر، تپش قلب و هیجانی که هنگام مواجه شدن با یک اثر هنری ناب رخ می دهد و احساس غیرقابل وصفی که از ارتباط با روح دیگر انسان ها پیدا می کنیم، چیزهایی هستند که هوش مصنوعی نمی تواند به ما بدهد.

انیمه کارول و تیوزدی، داستان دو دختر در سیاره مریخ است که در دنیایی که آدم ها زحمتی به خودشان برای تولید موسیقی نمی دهند و همه چیز را به ربات ها سپرده اند، عاشق نواختن و آواز خواندن هستند. آنها، دنبال چیزی عمیق تر از سر و صدای ریتمیک می گردند و همین شور و اشتیاق آنها برای خلق کردن و هنرمند بودن، باعث رخ دادن یک معجزه می شود. انیمه کارول و تیوزدی، برای طرفداران انیمه هایی مثل دروغ تو در آوریل، یکی از بهترین گزینه هاست؛ چرا که این انیمه، از موسیقی به عنوان بهانه ای برای پرداختن به معنای انسانیت و احساساتی که نمی توانیم به زبان بیاوریم، استفاده می کند و نتیجه، شگفت انگیز است.


Space Brothers

Space Brothers از بهترین انیمه ها درباره فضا

موتا، قبل از هر چیز، یاد گرفته که باید یک برادر بزرگتر باشد که همه تلاشش را برای برادر کوچکتر می کند. او از همان ابتدا، مراقب هیبیتو، برادر کوچکترش بوده؛ اما هرچقدر که این دو برادر بزرگتر می شوند، فاصله بینشان بیشتر و بیشتر می شود. یک شب در سال 2006، وقتی آنها هنوز در ابتدای نوجوانی‌شان هستند، هیبیتو پدیده عجیبی را در آسمان مشاهده می کند و از همان زمان، تصمیم می گیرد که یک فضانورد شود و به فضا و ماه سفر کند. موتا که این را می بیند، به شوخی می گوید که اگر اینطور است، او هم به مریخ می رود و این دو برادر، همان جا به هم قول می دهند که وعده‌شان را عملی کنند.

سال ها از این ماجرا گذشته و حالا، هیبیتو واقعا یک فضانورد شده و در یک شرکت فضایی در ژاپن مشغول به کار است و قرار است به اولین مرد ژاپنی تبدیل شود که روی ماه قدم می گذارد. از طرف دیگر، موتا به تازگی از کارش در یک شرکت خودرو اخراج شده و در وضعیت سختی به سر می برد. با این حال، او یکبار دیگر این فرصت را پیدا می کند تا برای هیبیتو، یک برادر بزرگتر حامی و قابل اتکا باشد.


Blue Gender

Blue Gender  از بهترین انیمه ها درباره فضا

انیمه Blue Gender، یکی از دارک ترین انیمه های فضایی است که اگر طرفدار حال و هوای دلهره آور و دنیاهای خشونت بار هستید، باید آن را تماشا کنید. این انیمه، با بیدار شدن یوجی کایدو، از یک خواب طولانی آغاز می شود و در نتیجه، ما مستقیما به درون دنیای خفه کننده و پر هرج و مرج انیمه Blue Gender پرتاب می شویم. داستان این انیمه، در دنیایی رخ می دهد که زمین بعد از حمله بیگانگان، به مکانی کشنده و غیرقابل سکونت تبدیل شده که جنگیدن و جان کندن برای بقا، فرقی با تسلیم شدن ندارد و نتیجه هر دو، کشته شدن و زجر کشیدن است. اکنون، یوجی کایدو، که هیچ ایده ای درباره ساز و کار جدید این دنیا ندارد، باید سعی کند خودش را به این سیستم عجیب و ترسناک وفق بدهد و راهی برای ادامه بقا پیدا کند.


Cowboy Bebop

Cowboy Bebop از بهترین انیمه ها درباره فضا

انتشار انیمه کابوی بیباپ در سال 1998، یک بمب اساسی در دنیای انیمه و حتی تلویزیون محسوب می شد. این انیمه جریان ساز، آنقدر تاثیرگذار، نوآور و کلیشه شکن بود که از همان موقع، معلوم بود بعد از این، کمتر انیمه ای به چنین جایگاهی می رسد. انیمه کابوی بیباپ، که یکی از بهترین انیمه ها درباره فضا است، توانست با کمتر از سی قسمت، موفقیت ها و بازخوردهای فوق العاده ای را کسب کند که خیلی انیمه ها، نمی توانند با سال ها انتشار و چندین فصل و بیش از هشتاد، نود قسمت، به چنین جایگاهی دست پیدا کنند. انیمه کابوی بیباپ، به کارگردانی شینیچیرو واتانابه، کارگردان آثاری مثل ترور در رزونانس و سامورایی چامپلو، یکی از درخشان ترین آثار این کارگردان مشهور و پرآوازه است. استودیو سازنده این انیمه، استودیو Sunrise، سازنده کدگیاس و یکی از مهم ترین و بهترین استودیوهای انیمه سازی، آهنگساز آن، یوکو کانو و نویسنده آن، کیکو نوبوموتو است؛ پس از همین حالا معلوم است که کابوی بیباپ، نتیجه گردهمایی بهترین ها از بهترین هاست.

داستان انیمه کابوی بیباپ، در سال 2071 میلادی رخ می دهد؛ زمانی که سفرهای فضایی و گشت و گذار در میان کهکشان، امری عادی و پیش پا افتاده محسوب می شود. برای حفظ نظم در چنین جهان بزرگی، ماموران پلیس خاصی در نظر گرفته شده اند؛ ولی بیایید صادق باشیم، هرج و مرج این دنیا آنقدر زیاد و سرسام آور است که ماموران پلیس به تنهایی از پس آن بر نمی آیند. بنابراین، جایزه بگیرها، در ازای دریافت پول، مجرمان را تحویل دولت می دهند و به این ترتیب، خرج زندگی‌شان را در می آورند. این جایزه بگیرها، با عنوان کابوی شناخته می شوند. شخصیت اصلی انیمه کابوی بیباپ، یک کابوی به نام اسپایک است که ماجراجویی های زیاد و متنوعی را پشت سر می گذارد که گاهی خنده دار، گاهی دیوانه وار و گاهی غم انگیز هستند.


Astra Lost In Space

Astra Lost In Space از بهترین انیمه ها درباره فضا

اگر طرفدار آثار ژانر بقا و فیلم هایی مثل مریخی هستید، انیمه Astra Lost In Space اثری است که تماشای آن حسابی می چسبد. این انیمه، که یکی از بهترین انیمه ها درباره فضا است، همزمان که ما را دلواپس و نگران خطراتی که جان کارکترها را تهدید می کنند نگه می دارد، از سنگین کردن بیش از حد جو داستان خودداری می کند و حواسش هست که تماشای آن، برای همه، سرگرم کننده، راحت و مفرح باشد. ماجراهای انیمه Astra Lost In Space، در دنیایی رخ می دهد که تکنولوژی در حدی پیشرفت کرده که بچه های مدرسه ای، برای اردو، به سیاره های دیگر سفر می کنند. در طی یکی از این اردوها، گروهی نه نفره از بچه ها، برای خودشان به گشت و گذار می پردازند و به طرف مقصد مشخصی، حرکت می کنند؛ اما ناگهان به خودشان می آیند و می بینند که از یک جای دیگر سر در آورده اند و نمی توانند راه برگشت را پیدا کنند. آنها ذخیره آب و غذای کمی به همراه دارند و حالا باید در کنار یکدیگر، راهی برای نجات یافتن و بازگشت به خانه پیدا کنند.


Legend Of The Galactic Heroes

Legend Of The Galactic Heroes از بهترین انیمه ها درباره فضا

از افسانه قهرمانان گالاکتیک، دو انیمه منتشر شده که ورژن قدیمی تر آن، یعنی نسخه سال 1988 انیمه افسانه قهرمانان گالاکتیک، یکی از بهترین انیمه های کلاسیک است که به موضوعات مختلفی مثل سیاست، آزادی، انسانیت و مسائل اجتماعی می پردازد. این انیمه، داستان بشریت را در آینده ای دنبال می کند که فتح سیارات دیگر بلاخره امکان پذیر شده و قلمروی انسان ها، گسترش پیدا کرده است. بعد از امکان پذیر شدن سفر در بین کهکشان، به سرعت یک امپراتوری مستبد و دیکتاتور قدرت و اختیار را به دست می گیرد و تمام مخالفین را از بین می برد. تمام مخالفین، به جز یک نفر که با جمع زیادی از همراهانش فرار می کند و یک اتحادیه بر پایه برابری را به وجود می آورد. درگیری های بین دو جبهه، شدید و بسیار مخرب ادامه پیدا می کند؛ اما در این میان، یک نفر هست که سعی دارد با نقشه مفصلش، استراتژی هایی را اجرا کند تا به جنگ پایان دهد و صلح برقرار شود.

امیدواریم که از معرفی بهترین انیمه ها درباره فضا لذت برده باشید مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.