بهترین بازی ها برای تعطیلات نوروز

با معرفی بهترین بازی ها برای تعطیلات نوروز با ما همراه باشید. در این مطلب میخواهیم ده بازی ویدیوئی و موبایلی برای سرگرم شدن  و حتی بیشتر از صرفا سرگرمی را در ایام تعطیلات عید به شما معرفی کنیم. در لیست پیش رو، تصمیم گرفتیم تا هم بازی کامپیوتری داشته باشبم، و هم سری به دنیای بازی های کنسولی و موبایلی بزنیم که چون طبعا این گونه بازی ها در این ایام از لحاظ گوناگون طرفداران بیشتری دارند، پس ما هم سهم این دو نوع بازی ها را بیشتر کرده ایم.

همچنین سعی شده است تا در لیست پیش رو، بازی هایی انتخاب شوند که هم از لحاظ بصری و موسیقی و داستان واقعا باکیفیت باشند و هم در  آزمون رضایت افراد از مهم ترین اصل فلسفه بازی ها یعنی سرگرم کننده بودن، سربلند بیرون بیایند. بدون اتلاف وقت به سراغ لیست بهترین بازی ها برای تعطیلات نوروز میرویم، این شما و این 10 بازی ویدیویی/موبایلی مناسب تعطیلات نوروزی.

بهترین بازی ها برای تعطیلات نوروز

1- بازی کامپیوتری BRAID 

یکی از بهترین بازی ها برای تعطیلات نوروز بازی “برید” است. این بازی، خوراک افرادی است که به فیلم های “کریستوفر نولان” به شدت علاقه دارند. درواقع اگر یک ایده نولانی قرار بود در قالب هنر هشتم به وجود بیاید، چیزی شبیه به این بازی بود. “برید”، یک بازی مستقل تحسین شده، با ایده و گیم پلی سراسر هیجان انگیز است که اگر تا به حال آن را تجربه نکرده اید باید همین حالا دست به کار شوید.


همچنین بخوانید: بهترین بازی های 2020 ؛ معرفی و بررسی نکات مثبت و منفی


در این بازی هرچه جلوتر میروید، با موانع مختلفی رو به رو میشوید که انصافا حل کردن آنها چندان راحت نیست. حالا این گیمپلی را در کنار طراحی پازل ها و معما های هوشمندانه قرار دهید تا متوجه شوید با چه معجونی طرف هستید. درواقع چالش های این بازی نه تنها از همان ابتدای بازی، آسان نیستند، بلکه این سخت بودن معماها باعث میشود نهایت لذت را از بازی ببرید و زمان نیز از دستتان در برود. دیگر ویژگی میخکوب کننده این بازی، طراحی هنری و آرت استایل بی نظیر آن است، و از آنجایی که این بازی، یک اثر مستقل جمع و جور به حساب می آید، این مورد بسیار چشم نواز از آب درآمده است. موسیقی در بازی “برید”، یکی از نقاط قوت آن است و در تمام طول بازی تمام احساسات، مانند هیجان و رازآلود بودن محیط به شما تمام و کمال القا میشود.

نکته جالب درباره موسیقی، این است که هنگامی که زمان در بازی معکوس میشود، یا وارد فصل جدیدی در بازی میشوید، موسیقی نیز به همان شکل تغییر میکند، یعنی در یک مرحله از بازی وقتی کنترل آهسته کردن زمان را در دست گرفتید، وقتی زمان را آهسته کنید، موسیقی نیز دچار تغییر میشود. این مورد، یکی از دلایلی است که این بازی مستقل را به تجربه ای فراتر از صرفا سرگرمی تبدیل میکند.

اما مهم ترین ویژگی جذب کننده بازی، این است که مانند فیلم های علمی تخیلی یا مربوط به کنترل زمان، این بازی نیز چنین ایده ای را پیاده میکند، و از قضا به یکی از برترین عناوین بازی های ویدیوئی در این سبک تبدیل میشود، درمورد دیگر ایده های فک برانداز بازی که در مراحل بعدی با آنها برخورد میکنید چیزی را لو نمیدهم تا تجربه آن برای شما بدون کمترین اطلاعات و بیشترین لذت ممکن باشد، راستی این بازی نیازی به سخت افزار و سیستم قدرتمند ندارد و تجربه آن با یک سیستم ضعیف هم بدون لگ و باگ خواهد بود.

2- آنچارتد 4/ آنچارتد میراث گمشده

“آنچارتد”، در ساده ترین تعریف، یک بازی بلاک باستری تمام عیار است. چه چیزی از یک بازی انتظار دارید؟ اکشن های سرگرم کننده؟ گان پلی انقلابی؟داستان سرایی کم نقص؟ یا گرافیک فنی و هنری پیشرو؟ خب آنچارتد، نه تنها تمام اینها را دارد، بلکه یک نیتن دریک هم دارد که به سادگی میتواند رقیب برترین شخصیت های مدیوم سرگرمی برای شما شود.


همچنین بخوانید: بهترین بازی های رایگان PS4


آنچارتد 4 نه تنها تجربه بی نهایت لذت بخشی است، بلکه در طول داستان سرایی های معنادار و کاملا هوشمندانه آن، به چیزی بسیار فراتر از یک بازی تبدیل میشود. بازی آنچارتد 4: سرانجام یک دزد، نه تنها داستان نیتن دریک را برای همیشه به اتمام میرساند بلکه کاری میکند تا شما هم تمام و کمال در ماجراجویی های وی شریک شوید و وقتی نوبت به تمام کردن بازی برسد، تبدیل به یکی از سخت ترین تجربیات ویدیوگیمی و شاید فراتر از آن تبدیل شود.

تجربه آنچارتد 4 آن هم در تعطیلات پیش رو، اگر هنوز آن را تجربه نکرده اید، یکی از بهترین سرگرمی های این دوران است. زیرا نه تنها این بازی در هیچ یک از بخش آن کسل کننده نمیشود، بلکه کاری میکند دوباره و دوباره آن را تجربه کنید. موسیقی متن، صداگذاری، سکانس های اکشنی که روی دست ماموریت غیر ممکن ها و بلاک باسترهای مرسوم هالیوودی بلند میشوند، و چندین و چند مورد دیگر، آنچارتد 4 را تبدیل به یکی از معنادارترین، سرگرم کننده ترین، و مفرح ترین تجربیات هر فردی تبدیل میکند.

به عنوان یک مورد مکمل و حتی شاید جایگزین، بازی آنچارتد: میراث گمشده، میتواند بعد از اتمام بازی آنچارتد 4 آن را تجربه کنید. آنچارتد میراث گمشده، میتواند حکم ادامه ماجراجویی شما در جهان آنچارتد باشد، و البته که این بار خبری از نیتن دریک و باقی دوستانش نیست (البته در نسخه 4)، ولی اگر نسخه های قبلی را تجربه کرده باشید، دو شخصیت اصلی بازی، برای شما کاملا آشنا هستند. دو شخصیت اصلی بازی در این نسخه، هر دو مونث هستند و از این لحاظ تجربه جدیدی محسوب میشود که درکنار لحن شوخ شخصیت اصلی، تجربه کاملا سرگرم کننده ای محسوب میشود.

3- JUST CAUSE 3/4

“جاست کاز”، یکی از بهترین بازی های سرگرم کننده ای است که میتوانید پیدا کنید. این مجموعه، درواقع هیچ پشتوانه خاصی به جز گرافیک هنری و گیمپلی برای عرضه ندارد. این بازی هم نسخه 3 و هم نسخه 4اش، تماما انتخاب های ارزشمندی محسوب میشوند که در سرگرم کردن شما هیچ کم کسری ندارند.


همچنین بخوانید: بهترین کنسول‌های بازی 2020 / راهنمای خرید ایده‌آل


داستان بازی(البته اگر داستانی داشته باشد!)، درباره فردی است که به کمک دوستانش سعی دارد تا جلوی دیکتاتوری که کشورش را به نابودی کشانده بگیرد. درباره داستان بازی فقط همینقدر مهم است که بدانید. بنابراین داستان در بازی اصلا اهمیتی ندارد، زیرا سازندگان هنگام ساخت بازی اصلا قصدشان ارائه یک بازی داستانی محور نبوده است و بنابراین هیچ برنامه ای برای داستان بازی نداشته اند. اما از داستان بازی که بگذریم، مهم ترین دلیل تجربه این بازی در این ایام، فقط و فقط گیم پلی بازی است.

گیم پلی جاست کاز، تجربه ای تماما اکشن و سرگرم کننده است و به جز این نباید انتظار دیگری از آن داشته باشید. درواقع تنها نقطه قوت بازی که اتفاقا حسابی هم سرگرم کننده میشود، دیوانه بازی های پر سر و صدای شخصیت اصلی بازی است که محال است از آن دل بکنید. همچنین در بازی شاهد تصویرسازی ها و طراحی هنری خیلی خوبی هستیم که هنگامی که در حال تجربه بازی هستید محال است لحظه ای بازی را متوقف نکنید و از منظره تابیدن آفتاب روی گل های قرمز دیدن نکنید، حالا اگر در حال گشت و گذار با هواپیما در محیط بازی باشید که دیگر چیزی برای گفتن باقی نمی ماند.

4- RESIDENT EVIL 7

“رزیدنت ایول 7″، نه تنها غیر منطقی ترین نوع سرگرم شدن در تعطیلات عید است ولی همزمان هیجانی ترین سرگرمی هر تعطیلاتی نیز محسوب میشود، به این خاطر در لیست بهترین بازی ها برای تعطیلات نوروز جای می گیرد. 

“ایول 7” یک بازی ترسناک/بقامحور از سری محبوب رزیدنت ایول است که پس از چندسال افت و خیز نسخه های قبلی بار دیگر ثابت کرد پدر وحشت چه کسی است. احتمالا از خود میپرسید که آیا تجربه یک بازی ترسناک، آن هم در تعطیلات نوروزی و به احتمال کمتر شلوغی اطراف خود، انتخاب درستی است؟ اما خب برای پاسخ به این سوال، جواب کوتاه آن این است: فقط هندزفری های خودتان رو روی گوشتان بگذارید و بگذارید اتمسفر بازی شما را به چنگ بیاورد!


همچنین بخوانید: بهترین بازی‌های ترسناک موبایل که نباید از دست‌شان بدهید!


تجربه یک بازی ترسناک که از سر و روی آن نکبت و زامبی و صدای آه و ناله های مورمور کننده زامبی ها به گوش میرسد، آن هم در روزهایی که باید به خیال خودمان استراحت روحی و جسمی داشته باشیم مثل دیوانگی میماند، اما وقتی این بازی را تجربه کردید، بقیه روزهای تعطیلات واقعا کسل کننده میشوند، زیرا به قدری در این بازی هیجان و استرس و آدرنالین ترشح شده و نشده وجود دارد که میخواهید تمام روزهای تعطیلات را با این بازی به اتمام برسانید.

داستان بازی درمورد یک پدر است که دخترش را گم میکند و رد آن را تا یک عمارت مرمور میگیرد، و از اینجا داستان بازی شروع میشود. حالا ما باید با گشت و گذار در محیط و طبیعتا سر و کله زدن با صاحبان این عمارت(یا دیوانه خانه!) راه خود را به سمت دختر وی باز کنیم. مراحل بازی به این صورت است که باید یک به یک اتاق های پر از زامبی را پاکسازی کنید و یا از درون یک راهرو شدیدا ترسناک گذر کنید تا به یک ورودی برسید. بازی رزیدنت ایول قطعا هم یک انتخاب دیوانه وار برای تعطیلات نوروز و هم یک انتخاب است که ممکن است پس از چند دقیقه بازی کردن بی خیال بقیه باز بشوید، بنابراین اگر مشکلی با آثار ترسناک ندارید بی برو برگرد باید آن را تجربه کنید و اگر هم در مواجه با این گونه آثار گارد دارید با کمی محتاطید، پیشنهاد میکنم بی خیال همه چیز بشوید و خودتان را به دست زامبی های دیوانه خونخوار این دنیای طاعون زده بسپارید! قطعا پشیمان نمیشوید.

5- بازی موبایل GRIS

معرفی بازی Gris ؛ انیمیشنی 2 بعدی که می توانید آن را بازی کنید !!!

“گریس”، یک بازی تماما هنری، لذت بخش و خیره کننده از لحاظ بصری و نوع داستانگویی است. این بار در تعطیلات نوروز لازم نیست حتما یک بازی با گرافیک فنی فک برانداز کنسول های نسل هشتمی و نهمی سونی و مایکروسافت را تهیه کنید. برای پیشنهاد پنجم لیست بهترین بازی ها برای تعطیلات نوروز یک بازی موبایلی مستقل را تدارک دیده ایم، که باید فقط و فقط همین حالا تجربه اش کنید. داستان بازی گریس درباره دختری است که به دنبال پیدا کردن پاسخ جواب هایش در این دنیای ناشناخته است و از آنجایی که وی هیچ خاطره ای از این دنیا ندارد بنابراین باید با هرچه جلو رفتن در این جهان و ملاقات با افراد مختلف، پاسخ سوال هایش را پیدا کند.


همچنین بخوانید: معرفی بازی Gris ؛ انیمیشنی 2 بعدی که می توانید آن را بازی کنید !!!


طراحی هنری بازی در سطح فوق العاده بالایی قرار دارد و حتی میتوان آن را با سایر بازی های مستقل کنسولی و هنری این مدیوم مقایسه کرد. اگر فقط و فقط برای گذران تعطیلات نوروز، تصمیم به تجربه یک بازی سرگرم کننده، چشم نواز، آرام و با داستانی فوق العاده باکیفیت دارید، گریس خود جنس است. موسیقی بازی کارش را در محو کردن هرچه بیشتر شما در این ماجراجویی چشم نواز و احساسی به نحو احسن انجام میدهد. در نهایت گریس یک تجربه تماما احساسی و خیره کننده است که نباید بهانه ای برای به تعویق انداختن تجربه آن داته باشید.

6- بازی موبایل MONUMENT VALLEY 1/2

 بهترین بازی ها برای تعطیلات نوروز

“مانیومنت ولی”، یک شاهکار هنری به تمام معنا است که نباید تجربه آن را از دست بدهید.

بازی های کمی(آن هم در پلتفرم موبایلی) پیدا میشوند که نه تنها برترین ویژگی های بازی های هم سبک خود را به طرز وسواس گونه ای ارتقا بدهند، بلکه همزمان هویت خاص و منحصر به فرد خود را هم داشته باشند. مانیومنت ولی چنین بازی ای است.

بگذارید درباره داستان بازی توضیحی ندهم تا حتی کمی از تجربه لذت بخش آن به هدر نرود، ولی به جای آن از موسیقی و طراحی و پازل های آن برایتان بگویم. موسیقی در این بازی به شکل باور نکردنی حتی میتواند بهتر از خود بازی ظاهر شود! در هنگام تجربه این بازی، مدام این حس را دارید که موسیقی نواخته شده در تک تک لحظات بازی، توسط از یکی از موسیقی دان های اسکاری و اسطوره ای مانند “هانس زیمر” ساخته شده است. اما موسیقی تنها بخش ماندگار این بازی نیست، بلکه طراحی پازل ها و به طور کلی هسته اصلی گیمپلی بازی که مبتنی بر حل کردن این معماهای در ظاهر آسان ولی پیچیده است، ستاره اصلی بازی محسوب میشود.


همچنین بخوانید: بهترین بازی‌های ماشینی موبایل که نباید از دست‌شان بدهید! 


شما مدام در هنگام تجربه بازی و به خصوص هنگامی که متوجه پیچیدگی و سادگی ظاهر تک تک معماهای درون بازی  میشوید در یک کلمه شگفت زده میشوید. زیرا این همه خلاقیت در طراحی معماهای بازی تقریبا غیرممکن است. در پایان اگر یک بازی موبایلی که از تمام جهات حتی از رقیبان کنسولی اش بهتر ظاهر میشود میخواهید، مانیومنت ولی بهترین انتخاب ممکن است، آن هم در تعطیلات نوروز که  هر کس بیش از هرچیز به یک بازی واقعا سرگرم کننده نیاز دارد.

7- GHOST OF TSUSHIMA

چه میشود اگر تمام اخلاقیات و عقایدتان زیر سوال برود؟ . چه میشود اگر برای نجات عده زیادی از افراد، باید تمام اعتقادات خود را فراموش کنید؟ شبح سوشیما درباره یک سامورایی به شدت قانونمند و جوان است که تماما تحت فرمان عمویش که از قضا رییس سامورایی های آن منطقه است. حالا با حمله مغول ها به ژاپن، تمام ساز و کار نظامی سامورایی ها به هم میریزد و آنها مجبور میشوند تا در این باره تجدید نظر کنند، اما غرور یک سامورایی اجازه نمیدهد تا عقایدش را زیر پا بگذارد، بنابراین داستان سرایی شبح سوشیما به یک فیلم معرکه چند ساعته طولانی، در باب اعتقادات، تصمیمات و عواقب منجر میشود. حالا شخصیت اصلی باید تصمیم بگیرد تا با این عقاید زندگی کند و سرزمینش را نابود شده ببیند، یا دست به شورش اعتقادی در درون خودش بزند و با عواقب طردشدن و سامورایی نبودن تا آخر عمر زندگی کند.


همچنین بخوانید: بهترین بازی‌های ایکس باکس وان در سال 2019 که باید امتحان کنید


شبح سوشیما از آن جهت انتخاب ایده آلی برای تعطیلات نوروز است که مانند طولانی بودن روزهای تعطیلات، این بازی هم روند کوتاهی ندارد و قطعا بیش از یک هفته از تعطیلاتتان را میتوانید به آن اختصاص دهید در حالی که جایگزین دیگری نیاز نیست. همچنین این بازی همانطور که ذکر شد، داستان سرایی بی نقصی دارد و تا مدت ها پایان بندی آن در ذهنتان خواهد ماند. ار آن گذشته، گیم پلی بازی در یک کلام فوق العاده سرگرم کننده و چالشی است. این مورد میتواند خیالتان را از سرگرم کننده بودن این بازی راحت کند. مورد دیگر موسیقی متن و گرافیک هنری و فنی این بازی هستند که تماما بدون کم و کاست است و آخرین مورد هم این است که اگر به داستان های تاریک و روانشناسانه علاقه دارید، تجربه این بازی یکی از برترین درس های زندگی تان خواهد بود. در پایان میتوان بازی شبح سوشیما را یک بازی معرکه هنری و تاریک و اکشن با المان های مخفی کاری قلمداد کرد که سرگرم کردن شما هیچ زحمتی برایش ندارد.

8- HORIZON ZERO DOWN

 بهترین بازی ها برای تعطیلات نوروز

این لیست پر از بازی های چشم نواز است، و “هورایزن” یکی دیگر از آن بازی های معرکه است که بودنش مانند یک معجزه است.

داستان بازی هورایزن، در سده 31 میلادی اتفاق می افتد، زمانی که موجوداتی دایناسور مانند رباتیکی کنترل زمین را به دست گرفته اند و دیگر انسان ها نژاد برتر نیستند. حالا ما با شروع بازی کنترل یکی از معدود انسانهای باقی مانده را برعهده داریم که از قضا شکارچی و تیرانداز بسیار ماهری هم هست. این بازی به صورت اپن ورلد یا جهان باز است و شما میتوانید به راحتی تمام نقشه عظیم بازی را بگردید و به شکار این موجودات مکانیکی بپردازید و همزمان داستان سرایی باکیفیت آن را هم به پیش ببرید.


همچنین بخوانید: بهترین بازی های مناسب کودکان برای اندروید ؛ این روزها بچه ها رو فراموش نکنید!


هورایزن به راحتی میتواند شما را در این ایام سرگرم کند و از این لحاظ یکی از بهترین انتخاب های ممکن است و ضمنا اینکه خرید یا اجاره این بازی، به این دلیل که قیمت بالایی ندارد به راحتی انجام میشود. گیم پلی هورایزن واقعا طولانی است و کاملا مناسب وقت گذرانی در ایام نوروز است و از آنجایی که این گیمپلی، در کنار موسیقی و جهان بازی و صدالبته طراحی هنری بازی قرار میگیرد، منجر به تجربه شدیدا سرگرم کننده ای میشود که حد ندارد. از طراحی هنری بازی گفتیم اما جایز نیست که حرفی از طراحی دایناسور های رباتیک که در بازی به آنها “ماشین ها” گفته میشود نزنیم. طراحی هنری این بازی شاهکار است و بس. آنقدر جهان این بازی چشم نواز است که هرکدام پتانسیل تبذیل شدن به والپیپر گوشی یا لپتاپ شما را دارند.

به عنوان جمع بندی،  بازی هورایزن اثری است که به عنوان پکیج کاملی از یک بازی سرگرم کننده شناخته میشود که نه تنها فقط سرگرم کننده بودن را بلد است، بلکه تجربه آن مثل تماشای هزاران قاب تماشایی است.

9- بازی موبایل APPLE KNIGHT

“اپل نایت” یا “شوالیه سیب”!، با آنکه اسم نه چندان جذب کننده ای دارد، اما مثال بارز یک بازی سرگرم کننده است که تمام فکر و ذکرش ارائه یک تجربه مفرح است. “


همچنین بخوانید: بهترین بازی‌های ریسینگ برای کامپیوتر


اپل نایت فقط و فقط روی گیمپلی پلتفرمر و طراحی مراحل برای سرگرم کردن شما تکیه کرده است و خود بازی دیگر عنصر ملموس دیگری ندارد. اما نباید این موارد شمار را دچار سردرگمی کند. زیرا همانطور که بازی “جاست کاز”، صرفا روی گرافیک هنری و گیمپلی تمرکز میکند و در هدفش یعنی سرگرم کننده بودن کاملا موفق میشود و سایر بخش ها کیفیت معمولی ای دارند، این بازی هم به همین شکل است. نه داستان پر پیچ و تابی دارد و نه گرافیک فنی و هنری عجیب و غریبی دارد. بنابراین نه تنها تجربه آن خسته کننده نمیشود بلکه با دوباره و دوباره مردن در این بازی، عطشتان برای یکبار دیگر امتحان کردن شانستان فروکش نمیکند. موسیقی در اپل نایت مانند سایر بخش ها به چیزی فراتر از عملکرد معمولی خودش تبدیل نمیشود و گرافیک بازی نیز دوبعدی است. بنابراین سازندگان با حذف بسیاری از ریزه کاری ها، گیم پلی بازی را ارتقا داده اند تا ریسکشان در فقط سرگرم کننده بودن جواب بدهد، که حداقل از نظر من آنها موفق بوده اند.

10- DEAD CELLS

 بهترین بازی ها برای تعطیلات نوروز

“دد سلز”، یکی از آن بازی هایی است که نمیدانید باید از کدام بخش آن شروع کنید، زیرا تا دلتان بخواهد، این بازی پر است از عناصر غافلگیرکننده و منحصر به فرد که تا به حال ندیده اید.

“ددسلز”، یک بازی موبایلی است که قبلا در کنسول های نسل هشتم منتشر شده بود و از مشاهده نامزدی ها و جوایز کسب شده توسط این بازی، این قضیه مشخص میشود که با یک بازی سراسر تحسین شده مواجه هستیم. ددسلز هرآنچه که از یک بازی با المان های پلتفرمر و نقش آفرینی میخواهید را در خود جای داده است. اکشن های خونین، المان های فانتزی، روایت داستانی عالی، موسیقی با ضرباهنگ متغیر، و بارها و بارها کشته شدن، فقط چندتا از خصوصیات این بازی هستند. با هر بار کشته شدن  دراین بازی به سر جای اول برمیگردید و نه تنها “XP” کسب شده‌تان از دست میرود بلکه چینش دشمنان و مراحل بازی نیز به کل تغییر میکند. این مورد در بازی باعث میشود تا با هر بار مردن هم، بازیکن احساس یکنواختی نکند و تجربه بازی تماما نو و دست نخورده باقی بماند. ددسلز یکی از آن بازی هایی است که وقتی منتشر شد کسی فکر نمیکرد تا چندسال آینده بتوان بازی ای مثل آن را دوباره به چشم دید. تجربه این بازی از آن جهت ایده آل است که بدانید نه تنها این بازی در همه بخش عملکرد مافوق تصوری را از خود ارائه میدهد بلکه هیچ وقت تجربه آن تکراری هم نمیشود. چه چیزی بهتر از این؟

نظرتان راجع به بازی های این لیست چیست؟ مثل همیشه نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید:

بررسی بازی Knights and bikes