در این مطلب بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران رو براتون آماده کردیم، با مجله وارونه همراه باشید. قطعا اطرافتون کسایی هستن که به انیمه دیدن تن نمیدن اما شما اطمینان دارین اگه یکم با انیمه آشنا شن حتما بهش علاقمند میشن و ولش نمیکنن. البته کسانی هم هستن که هیچ جوره سمت انیمه نمیان که ما با اونها کاری نداریم و بهتره شما هم خیلی بهشون برای انیمه دیدن گیر ندین. اما اگر کسی اطرافتون هست که به نظرتون گاردش نسبت به چیزهای جدیدی مثل انیمه بازتره اون وقت میتونید از این لیست استفاده کنین. حالا میخواد اون فرد رفیقتون باشه یا خواهر یا برادرتون و یا حتی پدر و مادرتون. تو این لیست هم سینمایی هست و هم سریال و هر پیشنهاد رو برای افراد مختلف با سلیقه‌های مختلف میتونین استفاده کنین.

بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران


Death Note / Attack on Titan / Fullmetal Alchemist

بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران

امن‌ترین و بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران قطعا همین ۳ اثر هستن و مطمئناً تعداد عظیمی از شما هم با همین‌ها به دنیای انیمه جذب شدید. هر سه‌تای این انیمه‌ها پکیج کاملی از چیزایی هستن که جذابیت انیمه رو در حین دور بودن از انیمه‌های معمولی نشون میده. از ثبات فولمتال آلکمیست گرفته تا تفاوت اتک‌ آن‌ تایتان که اون رو در یک رینگ جهانی همراه بزرگترین سریال‌های جهان قرار داده.

شما برای آوردن هر کسی به سمت چیزی باید خشت اول رو محکم و به بهترین نحو قرار بدین و چی بهتر از یه اپیزود اول بی‌نقص؟ و این دقیقا چیزیه که هر سه‌تای این انیمه‌ها دارن. از اتک آن تایتان و اون شروع بی‌نظیر که در بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن شما رو وارد دنیای مهیج و ترسناک خودش میکنه، تا دث نوت که شخصیت‌هاش رو در دو دقیقه‌ی اولی که در مرکز صحنه قرار می‌گیرن به مخاطب معرفی می‌کنه و بهتره از شروع فولمتال و معرفی پاورسیستم متفاوتش نگذریم که در قسمت‌ اولش کیمیاگری رو به زیبایی تمام به نمایش میذاره.

این سه انیمه به همین دلایله که سن‌ نمیشناسن و برای شروع کار بهترینن. دث‌ نوت با نبردهای ذهنیش و داشتن ژانر جنایی در مرکزش میتونه به مذاق افراد بزرگسال خوش بیاد و اتک آن تایتان و فولمتال آلکمیست هم هر قشری از ۱۳ سال به بالا رو میتونن طلسم کنن.


FATE/ZERO

بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران

یه انتخاب محشر دیگه! فیت زیرو همه چی داره و کانسپتش یکی از جالب‌ترین کانسپت‌ها در دنیای سرگرمیه. هانگر گیمزو یادتونه؟ اگر اطرافیانتون از اون خوششون اومد، اونوقت فیت زیرو هم براشون مثل همونه فقط با چند جرعه فانتزی.

کیه که‌ نخواد نبرد هفت تا جادوگر به همراه سرونت‌هاشون که هر کدوم از یه افسانه بیرون اومدن رو نبینه؟ فِیت زیرو سرگرم‌کننده‌ترین چیزیه که هر کسی میتونه تماشا کنه و باور‌ کنین سرگرم‌کننده بودن تنها ویژگی این انیمه نیست چون شخصیت‌پردازی، اکشن و کارگردانی صحنه‌ها هر کدوم به نوبه‌ی خودشون بی‌نظیرن و این نتیجه‌ی وقتیه که استودیو ufotable تماماً روی یک پروژه تمرکز داشته باشه.

پس اگه میخواین کسی رو به سمت انیمه بیارین که سلیقه‌ش بیشتر به اکشن متمایله یا آثار فانتزی رو دوست داره اونوقت فِیت زیرو بهترین انتخابه براتون.
اخطار: به هیچ وجه هیچکدوم دیگه از انیمه‌های دیگه سری فِیت رو به هیچکس پیشنهاد ندین چون نه‌تنها بدشون میاد بلکه خشت اولو به بدترین نحو‌ ممکن قرار دادین.

همچنین می تونید موسیقی متن انیمه Fate/Zero رو در مجله وارونه گوش کنید.


CODE GEASS

یه انتخاب امن دیگه مناسب هر فرد بالای ۱۵ سال. کد گیاس ژانر اکشن رو با شخصیت اصلی بی‌نظیرش به اوج خودش میرسونه و اگر این انیمه رو به کسی معرفی کنین، نیاز نیست هیچ شکی داشته باشین‌ چون تصمیم عالی‌ای گرفتین. شروع خوب و پایان محشر کد گیاس چیزیه که اونو در تاریخ انیمه حک کرده و نحوی که سیاست و بازی‌های ذهنی رو در داستان به کار میبره، باعث میشه مخاطب از آغاز تا پایان مجذوب این مجموعه بشه.

داستانی پر از احساس، پیچش و هیجان که در دنیایی روایت میشه که در اون بریتانیا بیشتر جهان رو تصرف کرده و ما در این دنیا زندگی لولوش رو دنبال میکنیم. شاهزاده‌ی اسبق بریتانیا که بعد از به قتل رسیدن مادرش از بریتانیا به ژاپن تبعید میشه و از همون روز شروع به پرورش حس انتقام از پدرش میکنه تا اینکه یک روز قدرتی به اون عطا میشه به نام گیاس که بهش توانایی دستور دادن به هر کسی رو میده و حالا لولوش وسایل لازم برای گرفتن انتقام رو بدست آورده.


همچنین بخوانید: نقد و بررسی انیمه Code Geass: Lelouch of the Rebellion! شاهزاده شطرنج 


PARASYTE: THE MAXIM

بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران

یه ترن هوایی پر از احساسات و هیجان. انگل برای قشر بزرگسالی که کنار اکشنشون یکم درام و رومنس هم میخوان بهترین انتخابه‌. یکی از نکات مهمی که موقع پیشنهاد انیمه باید در نظر بگیرین اینه که در انیمه‌ی پیشنهادیتون “واقع‌گرایی” وجود داشته باشه. قطعا اگه چیزی رو پیشنهاد بدین که با چیزایی که اطرافیانتون دیدن تفاوت بسیار زیادی داشته باشه ازش زده میشن و دنبالش نمیکنن پس انتخاب‌هایی مثل پاراسایتن که به خوبی و در امن‌ترین شرایط میتونن فرد رو به انیمه علاقمند کنن.

داستان پاراسایت حول محور شینچی میچرخه، یه پسر دبیرستانی کاملا معمولی. اما تمام اینها وقتی عوض میشه که تعداد زیادی موجود فضایی کوچک مثل گرد و غبار به روی زمین‌ میریزن و تعدادی آدم رو تسخیر میکنن اما‌ شینچی وقتی یکی از این موجودات از راه دستش میخواست وارد بدنش شه اون رو متوقف میکنه و از صبح روز بعد متوجه میشه که دستش از این به بعد محل زندگی یک انگل به نام میگیه. میگی به شینچی راجع به انگل‌های دیگه میگه که الان بدن انسان‌ها رو تسخیر کردن و در حال تغذیه از انسان‌ها هستن پس شینچی به همراه میگی شروع میکنن به شکار انگل‌های دیگه.


BACCANO

بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران

انیمه‌ای کمتر شناخته شده اما محشر. داستانی پرکشش و کارگردانی‌ای به شدت متفاوت. چندین ماجرای مختلف به صورت غیر خطی در تاریخ‌های گوناگون اتفاق میفتن و بیننده در مرکز اینها تمام ماجراها رو میبینه‌ که در نهایت و در یک‌ نقطه به هم میرسن. اگر میخواین اولین تجربه‌ی فردی که میخواین بهش انیمه پیشنهاد بدین یکم عجیب اما در عین حال واقع‌گرا و یکم مافیایی باشه اونوقت انیمه باکانو یه پیشنهاد عالیه.


VIOLET EVERGARDEN

بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران

انتخابی که بیشتر برای خانم ها مناسبه تا آقایون. وایولت اورگاردن از همه لحاظ یک انیمه‌ی محشره. از گرافیک خارق‌العاده‌ش گرفته‌ تا داستان‌های احساسی‌ای که هر قسمت به زیبایی تمام روایت‌ میکنه. اتمسفر زیبایی که استودیو kyoto animation که در هر قسمت‌ میسازه کاملا مناسب داستان اون قسمته و اگر کسی اطرافتونه که به داستانای رومانتیک و درام علاقه داره و دنبال یه انیمیشن با زیبایی بصری جادوییه این انیمه پیشنهاد بی‌نقصیه.

وایولت یه برده‌ی جنگیه که توسط یکی از سروان‌ها نجات داده میشه و در جنگ‌ها اون رو همراهی میکنه اما وایولت بعد از گذروندن زندگیش در سختی درک خاصی از احساسات انسان‌های معمولی نداره و تنها کسی که بهش وابسته‌ست سروان گیلبرته که اون رو وارد دنیای انسان‌ها کرده اما وایولت، گیلبرت رو هم در جنگ بعد از مدتی از دست میده.

وایولت بعد از مرگ گیلبرت به عنوان یک تایپر شروع به کار میکنه و نامه‌های مردم رو براشون مینویسه اما هنوز یک سوال از زمانی که با گیلبرت گذرونده ذهنش رو درگیر کرده “عشق چیه؟” و این سریال روایتگر جست و‌ جوی وایولت برای معنی عشق در بین ماجراجویی‌هاش میشه.


در ادامه بخوانید: دلایل تماشا کردن انیمه Violet Evergarden هنرمندانه به معنای واقعی 


COWBOY BEBOP

بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران

روح انیمه‌های دهه نود به علاوه‌ی اکشن بی‌همتا و شخصیت‌های فراموش نشدنی با یکم موسیقی جَز کنار هم اومدن تا معجزه‌ای مثل “کابوی بی  باپ” به وجود بیاد. اثری که زمان نمیشناسه و در هر دوره‌ای یه سریال قابل احترامه.

واقعا خیلی چیزا درباره‌ی این انیمه هست که اون رو استثنایی میکنه و واقعا اینکه چطور پکیجی از این همه ویژگی محشر کنار هم اومدن و یه همچین چیز فراموش‌نشدنی‌ای رو تشکیل دادن باورنکردنیه. کابوی بیباپ ژانر وسترن رو به زیبایی تمام در یک دنیای علمی‌-تخیلی پیاده می‌کنه و در مرکز خودش شخصیتی مثل سوپراستارهای هالیوود کلاسیک داره‌، اسپایک اسپیگل.

موی به هم ریخته و لباسی با استایل غربی و البته یک نخ سیگار با رفتاری که انگار اگه دنیا در همون لحظه تموم بشه هم براش اهمیتی نداره. تمام اینها اسپایک رو به عنوان یه شخصیت تخیلی در حافظه‌ی مخاطب حک می‌کنن و این جادوی کابوی بیباپه. مطمئن باشین باباتون رو هم میتونین با این انیمه انیمه‌بین کنین.


مرتبط: بهترین انیمه های علمی تخیلی 


آثار ساتوشی کن

بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران

نابغه‌ای معروف به شعبده‌باز. مردی با ایده‌هایی با وسعتی باورنکردنی. کارگردانی که هم آثاری ساخت که مغز مخاطبو در هزارتویی پیچیده فرو میبردن و هم آثاری که قلب بیننده رو گرم میکردن. کسی که رنج کاریش جهانی بود و کارگردان‌های بزرگی مثل دارن آرنوفسکی و کریستوفر نولان هم در فیلم‌هاشون بهش ادای احترام کردن.

پس اگه از اطرافیانتون کسی هست که فیلمبازه و دنبال انیمه‌هایی هستین که به سلیقه‌ی یه فیلمباز خوش بیاد پس انیمه های ساتوشی کن بهترین انتخاب برای شماست. آثاری مثل perfect blue و paprika بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران هستن و با خلاقیت‌های ساختاریشون میتونن فرد مورد نظرتون رو مجذوب دنیای انیمه‌ کنن.


آثار ماکوتو شینکای

جوان‌پسندترین کارگردان حال حاضر صنعت انیمه با تمرکز بر ژانر رومانتیک. اگر دنبال انیمه‌هایی با زیبایی بصری خارق‌العاده و کارگردانی پر جنب و جوش هستین که در حین داشتن داستانی آرام، شما رو سرگرم نگه داره و با صحنه‌های زیباش شما رو مجذوب خودش کنه پس آثار ماکوتو‌ شینکای مخصوص شماست.

تخصص ماکوتو شینکای داستان‌هایی هستن که عمدتا یک پسر و دختر رو در مرکز خودشون دارن و ما در طول سینمایی باز شدن و پرورش یافتن رابطه‌ی اون‌‌ها رو شاهد هستیم و واقعا مهارت ماکوتو شینکای در انتقال احساسات با استایل خاص خودش ستودنیه.

میشه گفت پر زرق و برق‌ ترین آثار این لیست کار همین کارگردانن. آثاری مثل A silent voice, weathering with you, your name و garden of words معروف‌ترین کارهای شینکای هستن.


آثار جیبلی

بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران

و در پایان استودیویی که کارهاش سن نمیشناسن. در وصف آثار استودیو جیبلی میشه در یک کلام گفت که کارهای این استودیو یک نوع “روح” دلگرم‌کننده درون خودشون دارن. روحی که وقتی مخاطب پای این سینمایی‌ها میشینه اون رو به درون دنیای متفاوت تک تک این فیلم‌ها می‌کشونه.

دنیای زیر اقیانوس “پونیو”، دنیای جادویی “قلعه‌ی متحرک هاول” و دنیای بچه‌گانه‌ی “همسایه‌ی من توتورو”. انیمه در جیبلی و آثارش خلاصه میشه. حس خوب، حس دلگرمی و آرامش، تمام اینها در آثار جیبلی جای داده شدن و چه بخواین خواهر و برادر کوچکتون رو به انیمه بکشونین چه مادر خانه‌دارتون رو. آثار جیبلی و‌ هایائو میازاکی میتونن انتخاب درجه یکی برای شما باشن.


نبایدها در علاقمند کردن دیگران به انیمه

بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران

همونطور که پیشنهادهای بالا برای خشت اول عالی‌ان، بعضی انتخابا هم جوری خشت اولو کج قرار میدن که تا ثریا فرد مورد نظرتون سمت انیمه نمیاد. پس بهتره اون پیشنهادا رو برای بعدا نگه دارین.

انیمه های طولانی

برای شروع بهتره آروم آروم حرکت کنین و انیمه‌های کوتاه یا حتی انیمه‌های سینمایی رو پیشنهاد بدین. انیمه‌های طولانی مثل وان پیس و ناروتو از دو جهت علاوه بر طولانی بودن انتخاب‌های اول خوبی نیستن. یک اینکه چندین اپیزود طول میکشه به اوج خودشون برسن و دوم اینکه کمدی‌شون به مزاج ایرانی خوش نمیاد و عمدتا مخاطب ایرانی از انیمه زده میشه.

انیمه های کمدی

هر اثری رگه‌‌هایی از کشور زادگاهش رو داره و این رگه‌ها در ژانر کمدی بیشتر از هر جایی خودشون رو نشون میدن. حالا چه کمدی بازی با کلمات باشه چه کمدی‌هایی که حول چیزی می‌چرخن که برای کشورهای دیگه غریبه‌ست‌. به همین دلایله که بهتره انیمه‌ی انتخابیتون کمدی کمی داخلش داشته باشه و یا در ژانر کمدی نباشه چون کمدی ژاپنی عمدتا یا زیاد حول موضوعات جنسی می‌چرخه یا خیلی قوی نیست و این “کمدی‌‌های سخیف” عمدتا در انیمه‌های ژانر شونن یافت میشن. اما وقتی فرد مورد نظرتون وارد دنیای انیمه شد قطعا این انیمه‌ها رو بهش پیشنهاد بدین چون ارزش واقعیشون برای فرد کاملا وقتی معلوم میشه که یکم به فرهنگ ژاپن و ویژگی‌های عجیب انیمه عادت کرده باشه.

به نظر شما بهترین انیمه ها برای پیشنهاد به دیگران چه انیمه هایی هستن؟ مثل همیشه نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.